Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tejuka
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 692
    • Ilmajoki

    Laitoin myyjälle s-postia asiasta, ja hän pyysi vin-koodin että saadaan sopivat osat matkaan. Katsotaan miten käy

    Comment

    • Slazha
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2284
      • Joensuu/Syvyys

      Nyt kaikki n42 tietäjät, autona siis 316ti vm. -02 ei käy kunnolla, rötää kun painaa nopeasti kaasua, isommilla kierroksilla pelaa suht normaalisti
      vikakoodit cylinder 3 missfiring ja multiple cylinders missfiring tulevat aina uudelleen, EOBD puolella ei ollut vikakoodeja

      Puolat, tulpat ja ilmamäärä mittari vaihdettu. Mitä seuraavaks kannattas katsoa? jako? voiko tuo valvetronic venttiilien ohjaus tehdä tämän kaltaista?
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      E36 318is class II, e30 turpo

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Slazha View Post
        Nyt kaikki n42 tietäjät, autona siis 316ti vm. -02 ei käy kunnolla, rötää kun painaa nopeasti kaasua, isommilla kierroksilla pelaa suht normaalisti
        vikakoodit cylinder 3 missfiring ja multiple cylinders missfiring tulevat aina uudelleen, EOBD puolella ei ollut vikakoodeja

        Puolat, tulpat ja ilmamäärä mittari vaihdettu. Mitä seuraavaks kannattas katsoa? jako? voiko tuo valvetronic venttiilien ohjaus tehdä tämän kaltaista?
        Imuvuoto.

        Comment

        • janne320d
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1342
          • jns

          320d m47 säksättää tyhjäkäynillä,kun kierroksia laittaa niin säksätys loppuu ja auto toimii muuten täysin normaalisti,mistä johtuu?
          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Hemi View Post
            Imuvuoto.
            Meinaatko että valvetronic koneessa imuvuoto aiheuttas tommosta?
            Kun systeemi on aktiivinen ei imusarjassa oo alipainetta mikä vetäis välistä, tosin jos oikee iso reikä jossain letkussa on niin sitte toki...
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              Originally posted by Slazha View Post
              Nyt kaikki n42 tietäjät, autona siis 316ti vm. -02 ei käy kunnolla, rötää kun painaa nopeasti kaasua, isommilla kierroksilla pelaa suht normaalisti
              vikakoodit cylinder 3 missfiring ja multiple cylinders missfiring tulevat aina uudelleen, EOBD puolella ei ollut vikakoodeja

              Puolat, tulpat ja ilmamäärä mittari vaihdettu. Mitä seuraavaks kannattas katsoa? jako? voiko tuo valvetronic venttiilien ohjaus tehdä tämän kaltaista?
              Jako on kohdillaan, nyt saatiin vikakoodi kolmos sylinterin oikosulku plussaan, pitänee ruveta johtosarjaa tutkimaan tarkemmin


              Originally posted by Supa View Post
              Meinaatko että valvetronic koneessa imuvuoto aiheuttas tommosta?
              Kun systeemi on aktiivinen ei imusarjassa oo alipainetta mikä vetäis välistä, tosin jos oikee iso reikä jossain letkussa on niin sitte toki...
              itsekkin tätä mietin että pitää aikamoinen reikä olla että imuvuoto tuollaista vikakoodia aiheuttaisi
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • N42fun
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 60
                • Uusimaa

                Originally posted by Slazha View Post
                itsekkin tätä mietin että pitää aikamoinen reikä olla että imuvuoto tuollaista vikakoodia aiheuttaisi
                Jotain luin juttua, että imuvuoto hajonneen öljykorkin kautta olisi suht yleinen käyntihäiriöiden aiheuttaja N42:ssa.

                Comment

                • NV85
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 472
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by Ezra View Post
                  Oletko kokeillut käyttää autoa ilman apulaitehihnaa tai ilmastoinnin hihnaa?

                  Kiristimen rullan laakerit kyllä huomaa jos ovat rikki ihan käsin pyörittämällä.

                  Jos ääni ei kuulu hihnan puolelta niin murtuneet venttiilikannen huohottimen letkut muistaakseni aiheuttivat myös ujellusta...

                  Tsekkasin nämä kaikki ja vaihdoin kiristin rullat. Ääni tulee apulaitehihnan joltakin laitteelta, sillä ääni häviää, kun kyseinen hihna ei ole paikallaan. Ujellus on samanlainen kuin mitä muutaman nähdyn videon perusteella hihnakiristäjän vioittunut laakeri pitää. Mikä siellä ujeltaa? Laturi vai ohjaustehostin? Vesipumpun olen vaihtanut noin vuosi sitten.
                  BMW 335i M-sport e91LCI '09
                  BMW 1502 '75
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
                  EX: BMW 330i M-sport '01

                  Comment

                  • Befelgeuse
                    Newbiemmer
                    • Dec 2009
                    • 1
                    • Suomi

                    Ostin vähän aikaa sitten E46:n ja haluaisin tietää onko minkälaisia kokemuksia led valojen vaihtamisesta taakse, sekä angel eyes:n vaihtamisesta eteen? Kannattaako niitä halvempia osia edes harkita? Ja mistä saisi hyvään hintaan hyvälaatuiset?

                    Comment

                    • alpine3
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2010
                      • 1265
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by Befelgeuse View Post
                      Ostin vähän aikaa sitten E46:n ja haluaisin tietää onko minkälaisia kokemuksia led valojen vaihtamisesta taakse, sekä angel eyes:n vaihtamisesta eteen? Kannattaako niitä halvempia osia edes harkita? Ja mistä saisi hyvään hintaan hyvälaatuiset?
                      Itsellä oli Depon leditakavalot toukassa ja ei mitään pahaa sanottavaa. Sopivat kuin alkuperäiset eivätkä sytyttäneet vikavaloja. Muistaakseni tilasin aikoinaan Piritekiltä.

                      Anneleista itsellä oli aikoinaan Umnitzan Predator Orion Lite:t, laatutavaraa eikä asennus ole paha rasti, ohjeita on netti pullollaan, myös täältä foorumilta löytyy. Myös Xenonkungen:in myymät 66 lediset enkelit ovat käyneet käsissä ja näyttivät aivan samanlaisilta kuin nuo Umnitzan Orionit, tulenevatko samalta tehtaalta, tiedä häntä.

                      Jos otat parkit pois käytöstä enkeleiden asennuksen jälkeen joudut hommaamaan parkkijohtoihin vastukset ettei polttimon vikavalo syty.
                      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                      Comment

                      • hartge e46
                        BTCF Member
                        • Aug 2006
                        • 777
                        • e-pohjanmaa

                        vanne pohdiskelua

                        kuinka 9,5x17 ET 30 mahtuu e46:sen alla pyörimään? 225 levee 40-45 sarjalainen renkas päälle ja joka nurkkaan olis tulos...
                        z3 coupe
                        Pari tojotaa
                        ex.e36 wompatti alpinweissIII
                        ex.e46 titansilber x2
                        ex."//HARTGE E46"

                        Comment

                        • väiski525
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2010
                          • 2572
                          • Vantaa

                          Originally posted by hartge e46 View Post
                          kuinka 9,5x17 ET 30 mahtuu e46:sen alla pyörimään? 225 levee 40-45 sarjalainen renkas päälle ja joka nurkkaan olis tulos...
                          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                          - MB s205 220cdi -15
                          - Volvo s80 2.5t -07
                          - mb s211 280cdi -08
                          - e46 320i -03
                          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                          - e46 320d Individual "m-sport" -04
                          - e39 525i -01

                          Comment

                          • hoikkas
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 1579
                            • TURKU

                            E46 330Cd Coupe takakaarien raapiminen...

                            Otsikon auto, siinä uudet Sachs iskarit ja uudet KW:n 40/30 jouset. Ongelma on että kesävanteilla ottaa nyt uusien kumien kanssa vähän ehkä liikaa kaarien sisälle kiinni. Ei niinkään kaarien reunaan, mutta sinne kaaren sisälle...Kumit on Kumhon ja uudet, joten niitäkään ei juuri sitten ole järkeä vaihtaa. Mikä neuvoksi? Talvella ei ole mitään ongelmaa kuin orkkis 18" vanteet on niin eri ET:llä ettei silloin ole problemaa...

                            1. Korottaa jollain 5mm palikalla takapäätä (Schmiedmannilla oli sellaiset)? Riittääkö se, auttaako se?
                            2. Vaihtaa takajouset jäykempiin? Mikä on vähän jäykempi kuin KW?
                            3. Auttaako jousen "rajoitin" tai joku sinne päin? (Schmiedmannilla oli sellaiset ja oli montakin erilaista, mistä en kaikista oikeen ymmärtänyt...)?

                            Jeesatkaa hiukan mistä lähtisi.
                            BMW i4M50

                            Comment

                            • väiski525
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2010
                              • 2572
                              • Vantaa

                              Originally posted by hoikkas View Post
                              Otsikon auto, siinä uudet Sachs iskarit ja uudet KW:n 40/30 jouset. Ongelma on että kesävanteilla ottaa nyt uusien kumien kanssa vähän ehkä liikaa kaarien sisälle kiinni. Ei niinkään kaarien reunaan, mutta sinne kaaren sisälle...Kumit on Kumhon ja uudet, joten niitäkään ei juuri sitten ole järkeä vaihtaa. Mikä neuvoksi? Talvella ei ole mitään ongelmaa kuin orkkis 18" vanteet on niin eri ET:llä ettei silloin ole problemaa...

                              1. Korottaa jollain 5mm palikalla takapäätä (Schmiedmannilla oli sellaiset)? Riittääkö se, auttaako se?
                              2. Vaihtaa takajouset jäykempiin? Mikä on vähän jäykempi kuin KW?
                              3. Auttaako jousen "rajoitin" tai joku sinne päin? (Schmiedmannilla oli sellaiset ja oli montakin erilaista, mistä en kaikista oikeen ymmärtänyt...)?

                              Jeesatkaa hiukan mistä lähtisi.
                              spaceria ja kaarille mankelia :think
                              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                              - MB s205 220cdi -15
                              - Volvo s80 2.5t -07
                              - mb s211 280cdi -08
                              - e46 320i -03
                              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                              - e46 320d Individual "m-sport" -04
                              - e39 525i -01

                              Comment

                              • ockelbo4500
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 923
                                • Sotkamo--Oulu

                                ilmeisesti kuitenkin perä siis nyt niin matalalla, että raapii jo sinne pyöräkoteloon reunoista.

                                Eipä tuohon varmaan muuta ratkaisua oikeestaan oo kuin vaihtaa jousia tai laittaa päätyyn joku koropalikka. Esim. weitec myy semmosia 1cm korottavia päätylautasia ( kannattaa kysyä saako E46:een)
                                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                                Ex, E46 320 d Touring -01
                                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎