Pelkkään nesteiden vaihtoon ei tarvitse kuin imeä tarpeeksi uutta tavaraa läpi mutta jos päästät säiliön tyhjäksi tai muusta rempasta johtuen järjestelmään pääsee ilmaa pitää ilmaus tehdä testerin (tai softan) kanssa niin että se väristelee abs yksikön venttiileitä ja DSC:n kanssa ajaa myös painepumppua.
Joo siis en tee sitä enää koskaan, aivan hanurista, siis oikeesti syvältä sieltä
Mitäs kaikkee tossa rempassa pitää purkaa, että saa vaihettuu? Meinasin teetättää homman paikallisessa pajassa ja lupas pariin tuntiin tehdä.. Vajaan tunnin äherryksen jälkeen asentaja tuli kahvioon sanomaan, että putket on ihan hyvässä kunnossa eikä niitä tarvitse vaihdella . Totesin siinä, että ei sitten vaihdeta. Omasta mielestä oli 5-vaille puhki putken lopputaitoksista, missä kivet ja kaikki paska pääsee kuluttamaan niitä.
Mitäs kaikkee tossa rempassa pitää purkaa, että saa vaihettuu? Meinasin teetättää homman paikallisessa pajassa ja lupas pariin tuntiin tehdä.. Vajaan tunnin äherryksen jälkeen asentaja tuli kahvioon sanomaan, että putket on ihan hyvässä kunnossa eikä niitä tarvitse vaihdella . Totesin siinä, että ei sitten vaihdeta. Omasta mielestä oli 5-vaille puhki putken lopputaitoksista, missä kivet ja kaikki paska pääsee kuluttamaan niitä.
kaikki pohja muovit, lämpöpellit, pakoputki, tankki irroittaa pannoistaan+keskimutteri, iskarit alapäistä irti, jouset veke (mahtuu kivasti tekee)
Homma helpottaa vielä se että pienet suolansyövyttämät pultit katkeaa, niitä sitten porailet irti sieltä.
ks. auto mihin vaihoin putket niin etupäässä putket oli kuin uutta, ja taka-akselin paikkeilla poikkimeneminen oli vaan ajan kysymys. ja noita piilossa olevia mutkia ei nää kuin purkamalla.
osan näkee purkamatta, mutta todellisuus on tankin takana piilossa
Pelkkään nesteiden vaihtoon ei tarvitse kuin imeä tarpeeksi uutta tavaraa läpi mutta jos päästät säiliön tyhjäksi tai muusta rempasta johtuen järjestelmään pääsee ilmaa pitää ilmaus tehdä testerin (tai softan) kanssa niin että se väristelee abs yksikön venttiileitä ja DSC:n kanssa ajaa myös painepumppua.
Faktaa vai fiktiota?
yllä mainitussa E46:ssa oli varmasti joka tuutti aivan tyhjä, ja silti ilmaantu hienosti, ja absitki pelaa.
vikavalo sytty ja kävin tarkastaan koodin niin herjas että kummassakaan katissa ei riitä puhdistusteho enään. voiko olla mahdollista 150tkm ajetussa autossa ? voiko se herjata tuota jos putki esim vuotaa katin ja lambdan väliltä ? kaikki lambdat ovat uusia ja kävin ajamassa moottoritiellä isoilla kierroksilla pöntöt lämpimiks ja nollaamassa valon mutta uusiks sytty taas hetken ajon jälkeen. tossa kattelin uusien kattejen hintaa niin 600e/kpl kun ei käytettynä meinaa löytyä edes. auto on 330CI 2000vm
vikavalo sytty ja kävin tarkastaan koodin niin herjas että kummassakaan katissa ei riitä puhdistusteho enään. voiko olla mahdollista 150tkm ajetussa autossa ? voiko se herjata tuota jos putki esim vuotaa katin ja lambdan väliltä ? kaikki lambdat ovat uusia ja kävin ajamassa moottoritiellä isoilla kierroksilla pöntöt lämpimiks ja nollaamassa valon mutta uusiks sytty taas hetken ajon jälkeen. tossa kattelin uusien kattejen hintaa niin 600e/kpl kun ei käytettynä meinaa löytyä edes. auto on 330CI 2000vm
Tarvike katit jostain ja käyt jossain pajalla hitsauttamassa paikalleen, säästyy varmaan se 800€ koko hommassa.
Jatketaan vielä, minkä verran ja kuinka paljon menee -98 318i sedaniin jarrunestettä jos alkais vaihtamaan, 0,5l 1l vai peräti enempi?
En nyt tiiä onko ihan oikea paikka udella, mutta kokeillaan. Mihinkäs muuhun autoon vanteet jotka on ostettu e46:een voisi sovittaa? Varmaan ainakin e39 saa jotenkin sovitettua, mutta onko joitain muita merkkejä jotka käyttää samaa jakoa tai voiko noihin lyödä jotain "sovituspaloja" jotka muuttaisivat jaon? Auton vaihtoa miettiessä, kun ei tunnu millään löytyvän sopivan oloista nelikutosta...
Tuli tuossa searchilla lueskeltua juttua kaksoimassavauhtipyörästä. Itsellä siis auto (320d -00 M47) oireilee vahvasti nypyttäen liikkeellelähdössä. Viime aikoina on myös alkanut pitää tolkutonta jytinää jos polkaset lontan pohjaan esim. kolmosella motarin rampilla. Voiko noilla oireilla jo varmistaa vian sijainnin vauhtikseen? Moottorin tukikumitkin odottaisivat jo tallissa asennusta. Jollakin jytinät olivat kuulemma noiden vaihdolla loppuneet. Näyttivät melko finaalissa olevan itselläkin. Ei viittis tonnin osia turhan päitten tilailla, joten sori jos varmistelen selvää vikalähdettä! Onko muuten noista Motonetin vauhtipyörä-kytkinpaketeista kokemuksia e46:sten jatkeena? Mitä kannattaa asennuksesta maksella, tarjouksen sain puolitutulta jo tuonne 300-350€ huitteille koskien siis vauhtista ja kytkinpakettia. Jos joku noita Oulussa alle tuon tekee, niin privaa vain tulemaan!
Ens viikolla pitäisi vaihtaa omin päin myös etuiskarit, koiranluut ja etutukivarren taaemmat puslat. Pusliksi tulee Powerflexin tekeleet, joiden asennuksesta kaveri maalaili kauhukuvia. Eli onnistuuko suosiolla ilman nosturia/monttua. Kivastihan ne ovat siinä hollilla, mutta paikalleensaanti voi kuulemma tuottaa sankollisen hikipisaroita tavistyökaluilla?
En nyt tiiä onko ihan oikea paikka udella, mutta kokeillaan. Mihinkäs muuhun autoon vanteet jotka on ostettu e46:een voisi sovittaa? Varmaan ainakin e39 saa jotenkin sovitettua, mutta onko joitain muita merkkejä jotka käyttää samaa jakoa tai voiko noihin lyödä jotain "sovituspaloja" jotka muuttaisivat jaon? Auton vaihtoa miettiessä, kun ei tunnu millään löytyvän sopivan oloista nelikutosta...
E36 sopii ainakin heittämällä.
E38 menee keskireijän ja jaon puolesta. ET:n vuoksi ottaa tolppaan kiinni.
Eli spaceri väliin.
E39 on isompi keskireikä, mutta jako toki sama. ET:n vuoksi ottaa tolppaan kiinni. Spaceri väliin.
Sama pätee E60/61 ja E65.
Corveteissa on 5x120,6 jako ja ne sopivat bemarin kanssa ristiin.
Joo löysin jonkun taulukon ja muut merkit/mallit on vissiinkin sitten tuo Vette, Jaguar, Land Rover ja T5 Transporteri
Mites onko olemassa jotain sovitepaloja joilla voisi sovittaa eri jaolla oleville? Huomattavasti helpommalla saisi kaivettua itselle sopivan kansanauton kun Bemarin, mutta ei haluttaisi myydä käyttämättömiä vanteita ajamattomilla Pilot Sport 3:lla kun ei siinä millään saa omiaan pois...
Onko kukaan ottanut pois takakontin "kannen" verhoilua? En ole vielä vilkaissut miten se on kiinni, mutta ei se kai mitenkään erikoinen homma ole vai tarviiko taas jotain ihme BMW-lastoja joilla nylkeä se irti?
Joo löysin jonkun taulukon ja muut merkit/mallit on vissiinkin sitten tuo Vette, Jaguar, Land Rover ja T5 Transporteri
Mites onko olemassa jotain sovitepaloja joilla voisi sovittaa eri jaolla oleville? Huomattavasti helpommalla saisi kaivettua itselle sopivan kansanauton kun Bemarin, mutta ei haluttaisi myydä käyttämättömiä vanteita ajamattomilla Pilot Sport 3:lla kun ei siinä millään saa omiaan pois...
Onko kukaan ottanut pois takakontin "kannen" verhoilua? En ole vielä vilkaissut miten se on kiinni, mutta ei se kai mitenkään erikoinen homma ole vai tarviiko taas jotain ihme BMW-lastoja joilla nylkeä se irti?
Jaon muutos speiserit 20mm paksut joten et menee liian pieneksi monesti. Hinnat noilla 100€ kieppeillä/pari.
Ebaysta löytää haulla "adapterplatten"
______________________ Nykyinen: Model 3
BMW:t vuodesta 2009: i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Mistähän johtuu, että takalasin pesin / pyyhin lopettivat yhtäkkiä yhteistyön tuossa ?
Ainakin takalasinpyyhkimen sulakkeet näytti ehjiltä. Vois äkkiä olettaa että luukun saranassa tms. johtoja poikki, mutta kun näyttäs että ei tuokaan pesurin pumppu enää pelaa.
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04 Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01 Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
moottori on m52/tu, luetutin tuossa vikakoodit kun sytty airbagin valo palamaan ja samalla katottiin muutkin koodit ja siellä oli ilmoitus jumittuneesta pakonokan tunnistimesta ja se nollattiin pois myös. Nollauksen jälkeen mitään eroa en kyllä ole hoksannut mutta kysymys kuuluu että kuuluuko kyseisessä moottorissa olla ns.piikkiä tuossa 4000rpm kohdalla? mitä nyt oon kuukauden verran ajanut niin moottori vetää tasaisesti aina punarajalle saakka ja mitään "veto piikkiä" en ole hoksannut....moottori käy muuten nätisti ja tyhjäkäyntikin on tasainen. Vikakoodeja ei ole tullut kyllä luettua kyseisen nollauksen jälkeen.
Comment