Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    jaa, mä ymmärsin että ottais niinku kiinni sisälokarin "sisäreunaan", eli jousikoteloon vai mikä ikinä lie kiinni..
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      Takapuskurin kiinnityspultti. Löytyy siitä puskurin etureunasta, pyöränkotelon puolelta ja on useimmiten se uloin kohta.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Villee
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 93
        • Turku

        Itsellä kanssa yllämainittua ongelmaa.. Eli 19" 9.5" leveet vanteet et33 coupessa. Kaaria levitetty ja ei juurikaan itse kaareen enää raavi.. Toiselta puolelta poistettu puskurin kiinnike ja pulttia lyhennetty, mutta edelleen raapii siihen muoviin puskurin ja sisälokarin välimailla.. Mitäs pystyis tekemään? Alustana siis M-sport.
        F30 330e iPerformance -16 Estoril blau

        Ex:
        - E92 335i M-Sport -10 Azuritschwarz
        - E90 325i M-Sport -08 Carbonschwarz
        - E46 330Ci M-Sport -02 Imolarot II

        Comment

        • hoikkas
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 1579
          • TURKU

          Juuri näin se on. Pyöräkoteloon se ottaa sinne sisälle, en ole ihan 100% varma, että ottaako nyt näillä kulmikkailla&"leveillä" kumeilla myös itse siihen kaareen. Se kaaren mankelointi on tehnyt, ehkä hieman on palautunut siitä mankeloinnista, kun siellä on kait jotain "massaa" joka sitten taivuttaa sitä takaisinpäin. Ehkä teetän sen vielä kerran uusiksi ja sitten mahdollisesti sellainen 5mm tai 10mm korokepala. Ei vaan tekisi mieli paljoa nostaa kun nyt takapää on hyvännäköinen:-).

          Takapuskurin kiinnitys onkin jo vähän kärsinyt ja se repsottaa, mutta onneksi todella vähän. Sitä juuri huomaa, itseä se vaan "jyystää" kun ei ole tip-top kunnossa...

          Kertokaa toki vielä jos on jotain mielessä ja kiitos kaikille jo jotka ovat kommentoineet

          Ongelmahan tulee vasta esiin jos kuormaa on paljon ja myös silloin jos ajaa reippaasti/vauhdikkaasti mutkaan, jossa jokin kuoppa/töyssy tahi että ajaa pöljästi hidastetöyssyihin (mutta niitä nyt onneksi osaa varoa ihan kokemuksesta).

          Originally posted by ockelbo4500 View Post
          ilmeisesti kuitenkin perä siis nyt niin matalalla, että raapii jo sinne pyöräkoteloon reunoista.

          Eipä tuohon varmaan muuta ratkaisua oikeestaan oo kuin vaihtaa jousia tai laittaa päätyyn joku koropalikka. Esim. weitec myy semmosia 1cm korottavia päätylautasia ( kannattaa kysyä saako E46:een)
          BMW i4M50

          Comment

          • KooHoo
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 132
            • Oulu

            Nonni päätti touringin takaluukun ulomman saranan tappi nasahtaa poikki. Kyseessä siis itse luukun, ei lasin sarana. Saakohan tuota tappia mahdollisesti erikseen vai meneeko koko paska saranoineen vaihtoon? Kyseessä siis tämän kuvan sarana, osa 6:



            En voi tajuta miten tuo tappi on umpiruostunut molempien sarananpuoliskojen sisään jumiin. Vastahan tuota konttia on jumpattu auki melkeen joka päivä, joten onhan sen ollut pakko siellä huilata! Tuossa tapissa ei ilmeisesti ole kuitenkaan kierteitä, koska kummassakaan päässä ei ole moista päätä vääntelyyn? Eli pitäiskö lähtä takomalla ulos?

            Comment

            • Naksnaks
              Newbiemmer
              • Oct 2010
              • 15
              • .

              Noniin eli olisi edessä taka-akselin kiinnityksen vahvistaminen, ja ko. operaatiossa takapää lähtee irti... Huollossa totesivat pusla numero 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 olevan väljä.

              Jotenka ilmeisesti kannattaa ainakin vaihtaa sama pusla myös toiselle puolelle? Entä mahdollisesti uusia kaikki tai useampia takapään puslia, kun tuo perä nyt irroitetaan jokatapauksessa? Itse kun en tiedä pätkääkään miten nuo puslat kuluvat/ kuinka vaikeita ovat vaihtaa... Entä kannattaako laittaa orkkis puslien tilalle powerflexit?? Entä onko vielä joitain muita osia joita kannattaisi vaihdella tuossa homman yhteydessä?

              Kiitokset etukäteen! (:

              Comment

              • thaimo
                Newbiemmer
                • Jul 2011
                • 5
                • nokia

                318i


                mikä toi nr.5 vieressä oleva palikka on (nr.4?) kun mielestäni vuotaa sen tiivisteestä öljyä. Puslaksi se sitä väittäis mutta onko sillä muuta tarkoitusta?

                Comment

                • jake-
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 86
                  • kokkola

                  missäköhän vika kun välillä jää palamaan nuo luistonesto- abs- ja käsijarrun valo????? huomannu että yleensä kun on satanu niin ne on palanu???? ni ja auto e46 323 -99

                  vikakooodeja vaikee mennä luetuttaan ku voi olla että ne ei pala sillon ku niitä menee lukeen

                  Comment

                  • tmee
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 63
                    • 05-09

                    Originally posted by jake- View Post
                    missäköhän vika kun välillä jää palamaan nuo luistonesto- abs- ja käsijarrun valo????? huomannu että yleensä kun on satanu niin ne on palanu???? ni ja auto e46 323 -99

                    vikakooodeja vaikee mennä luetuttaan ku voi olla että ne ei pala sillon ku niitä menee lukeen
                    Kyllä se vikakoodi jää sinne muistiin vaikkei valot juuri lukuhetkellä palaiskaan. Joku abs-anturihan sieltä on menossa, vikakoodien luvulla varmistut mistä nurkasta.

                    Comment

                    • ockelbo4500
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 923
                      • Sotkamo--Oulu

                      Paljonko pitäis uudelle MAFille olla mittausarvo( täyskaasulla) INPAssa ? Autona siis M47 320d ja nyt näytti Mass air flow noin 90 kg/h maksimissaan kun kolmosella oli kierroksia noi 4000rpm.

                      Toinen kysymys eli paljonko tuon M47:n käyntilämpötila pitää olla. INPA näytti nyt koko ajan 98-99 astetta. Onko liikaa ?
                      BMW E84 X1 18dXdrive -14

                      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                      Ex, E46 320 d Touring -01
                      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                      Comment

                      • Messier
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 624
                        • Savo

                        Originally posted by Naksnaks View Post
                        Noniin eli olisi edessä taka-akselin kiinnityksen vahvistaminen, ja ko. operaatiossa takapää lähtee irti... Huollossa totesivat pusla numero 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 olevan väljä.

                        Jotenka ilmeisesti kannattaa ainakin vaihtaa sama pusla myös toiselle puolelle? Entä mahdollisesti uusia kaikki tai useampia takapään puslia, kun tuo perä nyt irroitetaan jokatapauksessa? Itse kun en tiedä pätkääkään miten nuo puslat kuluvat/ kuinka vaikeita ovat vaihtaa... Entä kannattaako laittaa orkkis puslien tilalle powerflexit?? Entä onko vielä joitain muita osia joita kannattaisi vaihdella tuossa homman yhteydessä?

                        Kiitokset etukäteen! (:
                        Tuon pusla 2:sen voi vaihtaa ilman apurungon irroitusta.
                        Mutta jos se apurunko pois otetaan niin mielestäni kannattaa vaihtaa kaikki puslat koko laitoksesta.

                        Noissa pappamalleissa puslat 2 ja 3 on eri osa, 3:nen on kumipusla.
                        ///M laitteessa molemmat on noita 2:sia eli teräsnivel. Mielestäni kannattaa päivittää myös pappamalliin. Pusla 4 kannattaa laittaa Powerflexinä.

                        Apurungon koripuslista jenkit suosii OEMia, mulla on PF:t.
                        G05 X5 45e
                        KM9 ///M1000XR

                        Ex:
                        F10 ///M5
                        K49 S1000XR
                        E90 ///M3
                        E46 ///M3

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          .

                          330ci:n m54 koneessa on molemmat katit tukossa. vikavalo syttyi ja viaks sano että molempien kattien suodatusteho liian alhainen. nollasin valon ja katoin päästöt jotka oli ok. kävin myös motarilla ajamassa isoilla kierroksilla. valo syttyi uusiksi parin päivän ajon jälkeen -> jatkoin ajamista ja parin päivän päästä valo sammui ittekseen ilman nollausta mutta syttyi taas hetken ajon jälkeen. mittaako tuo viimeinen lambda niin tarkasti kattejen toimintaa että sytyttää vikavalon vaikka päästöt on ok ? onko noiden puhdistukseen jotain aineita tai keinoa miten saisi puhdistettua ? kauhea homma noita on pahimmassa tapauksessa lähteä irrottamaan koska pitää pakosarjoilta asti irrotella ja näytti saakelin ahtaalta kun alta katselin.
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by janne[l View Post
                            330ci:n m54 koneessa on molemmat katit tukossa. vikavalo syttyi ja viaks sano että molempien kattien suodatusteho liian alhainen. nollasin valon ja katoin päästöt jotka oli ok. kävin myös motarilla ajamassa isoilla kierroksilla. valo syttyi uusiksi parin päivän ajon jälkeen -> jatkoin ajamista ja parin päivän päästä valo sammui ittekseen ilman nollausta mutta syttyi taas hetken ajon jälkeen. mittaako tuo viimeinen lambda niin tarkasti kattejen toimintaa että sytyttää vikavalon vaikka päästöt on ok ? onko noiden puhdistukseen jotain aineita tai keinoa miten saisi puhdistettua ? kauhea homma noita on pahimmassa tapauksessa lähteä irrottamaan koska pitää pakosarjoilta asti irrotella ja näytti saakelin ahtaalta kun alta katselin.
                            Katso toimiiko itse säätölambdat eli heitteleekö jännite normaalisti ja missä seoksen korjausarvot pyörii.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • ockelbo4500
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 923
                              • Sotkamo--Oulu

                              Originally posted by ockelbo4500 View Post
                              Paljonko pitäis uudelle MAFille olla mittausarvo( täyskaasulla) INPAssa ? Autona siis M47 320d ja nyt näytti Mass air flow noin 90 kg/h maksimissaan kun kolmosella oli kierroksia noi 4000rpm.

                              Toinen kysymys eli paljonko tuon M47:n käyntilämpötila pitää olla. INPA näytti nyt koko ajan 98-99 astetta. Onko liikaa ?

                              Vähän tässä nettiä selaillut. Vertailukelpoisia arvoja en mistään löytänyt. Mutta siis tuo INPAlla mitattu arvo oli Total mass air flow tms. ja tosiaan maksimi oli tuon noin 90 kg/h.
                              Hieman asiaa laskeskelin ja tulin tulokseen, että eihän tuossa arvossa ole mitään järkeä, mikäli tuo ei ole yhtä sylinteriä kohden. Karkeasti laskin, että 2 litran moottorissa 4000rpm ja jonkin verran ahtoja pitäis lukema olla josssain 300 kg/h + jos koko mooottorista puhutaan.
                              tuossa vielä hieman teoriaa asiasta


                              Niin ja tosiaan millaisia arvoja muut on noista mitannu ? Tuntuu ettei kukaan oo koskaan mitannu, aina vaan lukee, että käy ajamassa mittari irti ja testaa onko muutosta. Tuolla testillä ei vain kyllä havaitse mittarin huonoa kuntoa ellei se ole ihan lopussa.

                              EDIT:
                              Vertasin volkkarin TDI:n arvoihin. 1.9 TDI koneessa pyynnit liikkuu täyskaasulla noin 850 mg/Hub. Tuo on tuonne 4000rpm kohdalle laskettuna noin 105kg / h / sylinteri. Tässä Bemarissa vielä iskutilavuutta hitunen enemmän, joten jos ahdot on about samat niin tuo mitattu MAF arvo pitäis pyöriä laskujeni mukaan jossain 110kg/h vähintään ....
                              Pitääkö päätelmäni ollenkaan paikkansa ? Eli MAF vaihtoon
                              Last edited by ockelbo4500; 25-08-2011, 10:47.
                              BMW E84 X1 18dXdrive -14

                              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                              Ex, E46 320 d Touring -01
                              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                              Comment

                              • janne[l
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 861
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by Supa View Post
                                Katso toimiiko itse säätölambdat eli heitteleekö jännite normaalisti ja missä seoksen korjausarvot pyörii.
                                unohtu sanoa että kaikki lambdat on vaihdettu alle 4000km sitten. mutta täytyy tarkastaa varmuuden vuoksi noiden toiminta vielä. mietin myös mahdollisuutta pienestä imuvuodosta, koska auto heittelee joskun kierroksia (kuumalla koneella) jolloin seos rikastuu ja kateille tulee törkyä.
                                e46 330i cabriolet
                                e91 320d
                                e36 328 törpö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎