jaa, mä ymmärsin että ottais niinku kiinni sisälokarin "sisäreunaan", eli jousikoteloon vai mikä ikinä lie kiinni..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itsellä kanssa yllämainittua ongelmaa.. Eli 19" 9.5" leveet vanteet et33 coupessa. Kaaria levitetty ja ei juurikaan itse kaareen enää raavi.. Toiselta puolelta poistettu puskurin kiinnike ja pulttia lyhennetty, mutta edelleen raapii siihen muoviin puskurin ja sisälokarin välimailla.. Mitäs pystyis tekemään? Alustana siis M-sport.F30 330e iPerformance -16 Estoril blau
Ex:
- E92 335i M-Sport -10 Azuritschwarz
- E90 325i M-Sport -08 Carbonschwarz
- E46 330Ci M-Sport -02 Imolarot II
Comment
-
-
Juuri näin se on. Pyöräkoteloon se ottaa sinne sisälle, en ole ihan 100% varma, että ottaako nyt näillä kulmikkailla&"leveillä" kumeilla myös itse siihen kaareen. Se kaaren mankelointi on tehnyt, ehkä hieman on palautunut siitä mankeloinnista, kun siellä on kait jotain "massaa" joka sitten taivuttaa sitä takaisinpäin. Ehkä teetän sen vielä kerran uusiksi ja sitten mahdollisesti sellainen 5mm tai 10mm korokepala. Ei vaan tekisi mieli paljoa nostaa kun nyt takapää on hyvännäköinen:-).
Takapuskurin kiinnitys onkin jo vähän kärsinyt ja se repsottaa, mutta onneksi todella vähän. Sitä juuri huomaa, itseä se vaan "jyystää" kun ei ole tip-top kunnossa...
Kertokaa toki vielä jos on jotain mielessä ja kiitos kaikille jo jotka ovat kommentoineet
Ongelmahan tulee vasta esiin jos kuormaa on paljon ja myös silloin jos ajaa reippaasti/vauhdikkaasti mutkaan, jossa jokin kuoppa/töyssy tahi että ajaa pöljästi hidastetöyssyihin (mutta niitä nyt onneksi osaa varoa ihan kokemuksesta).
Originally posted by ockelbo4500 View Postilmeisesti kuitenkin perä siis nyt niin matalalla, että raapii jo sinne pyöräkoteloon reunoista.
Eipä tuohon varmaan muuta ratkaisua oikeestaan oo kuin vaihtaa jousia tai laittaa päätyyn joku koropalikka. Esim. weitec myy semmosia 1cm korottavia päätylautasia ( kannattaa kysyä saako E46:een)BMW i4M50
Comment
-
-
Nonni päätti touringin takaluukun ulomman saranan tappi nasahtaa poikki. Kyseessä siis itse luukun, ei lasin sarana. Saakohan tuota tappia mahdollisesti erikseen vai meneeko koko paska saranoineen vaihtoon? Kyseessä siis tämän kuvan sarana, osa 6:
En voi tajuta miten tuo tappi on umpiruostunut molempien sarananpuoliskojen sisään jumiin. Vastahan tuota konttia on jumpattu auki melkeen joka päivä, joten onhan sen ollut pakko siellä huilata! Tuossa tapissa ei ilmeisesti ole kuitenkaan kierteitä, koska kummassakaan päässä ei ole moista päätä vääntelyyn? Eli pitäiskö lähtä takomalla ulos?
Comment
-
-
Noniin eli olisi edessä taka-akselin kiinnityksen vahvistaminen, ja ko. operaatiossa takapää lähtee irti... Huollossa totesivat pusla numero 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 olevan väljä.
Jotenka ilmeisesti kannattaa ainakin vaihtaa sama pusla myös toiselle puolelle? Entä mahdollisesti uusia kaikki tai useampia takapään puslia, kun tuo perä nyt irroitetaan jokatapauksessa? Itse kun en tiedä pätkääkään miten nuo puslat kuluvat/ kuinka vaikeita ovat vaihtaa... Entä kannattaako laittaa orkkis puslien tilalle powerflexit?? Entä onko vielä joitain muita osia joita kannattaisi vaihdella tuossa homman yhteydessä?
Kiitokset etukäteen! (:
Comment
-
-
Originally posted by jake- View Postmissäköhän vika kun välillä jää palamaan nuo luistonesto- abs- ja käsijarrun valo????? huomannu että yleensä kun on satanu niin ne on palanu???? ni ja auto e46 323 -99
vikakooodeja vaikee mennä luetuttaan ku voi olla että ne ei pala sillon ku niitä menee lukeen
Comment
-
-
Paljonko pitäis uudelle MAFille olla mittausarvo( täyskaasulla) INPAssa ? Autona siis M47 320d ja nyt näytti Mass air flow noin 90 kg/h maksimissaan kun kolmosella oli kierroksia noi 4000rpm.
Toinen kysymys eli paljonko tuon M47:n käyntilämpötila pitää olla. INPA näytti nyt koko ajan 98-99 astetta. Onko liikaa ?BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by Naksnaks View PostNoniin eli olisi edessä taka-akselin kiinnityksen vahvistaminen, ja ko. operaatiossa takapää lähtee irti... Huollossa totesivat pusla numero 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 olevan väljä.
Jotenka ilmeisesti kannattaa ainakin vaihtaa sama pusla myös toiselle puolelle? Entä mahdollisesti uusia kaikki tai useampia takapään puslia, kun tuo perä nyt irroitetaan jokatapauksessa? Itse kun en tiedä pätkääkään miten nuo puslat kuluvat/ kuinka vaikeita ovat vaihtaa... Entä kannattaako laittaa orkkis puslien tilalle powerflexit?? Entä onko vielä joitain muita osia joita kannattaisi vaihdella tuossa homman yhteydessä?
Kiitokset etukäteen! (:
Mutta jos se apurunko pois otetaan niin mielestäni kannattaa vaihtaa kaikki puslat koko laitoksesta.
Noissa pappamalleissa puslat 2 ja 3 on eri osa, 3:nen on kumipusla.
///M laitteessa molemmat on noita 2:sia eli teräsnivel. Mielestäni kannattaa päivittää myös pappamalliin. Pusla 4 kannattaa laittaa Powerflexinä.
Apurungon koripuslista jenkit suosii OEMia, mulla on PF:t.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
-
.
330ci:n m54 koneessa on molemmat katit tukossa. vikavalo syttyi ja viaks sano että molempien kattien suodatusteho liian alhainen. nollasin valon ja katoin päästöt jotka oli ok. kävin myös motarilla ajamassa isoilla kierroksilla. valo syttyi uusiksi parin päivän ajon jälkeen -> jatkoin ajamista ja parin päivän päästä valo sammui ittekseen ilman nollausta mutta syttyi taas hetken ajon jälkeen. mittaako tuo viimeinen lambda niin tarkasti kattejen toimintaa että sytyttää vikavalon vaikka päästöt on ok ? onko noiden puhdistukseen jotain aineita tai keinoa miten saisi puhdistettua ? kauhea homma noita on pahimmassa tapauksessa lähteä irrottamaan koska pitää pakosarjoilta asti irrotella ja näytti saakelin ahtaalta kun alta katselin.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View Post330ci:n m54 koneessa on molemmat katit tukossa. vikavalo syttyi ja viaks sano että molempien kattien suodatusteho liian alhainen. nollasin valon ja katoin päästöt jotka oli ok. kävin myös motarilla ajamassa isoilla kierroksilla. valo syttyi uusiksi parin päivän ajon jälkeen -> jatkoin ajamista ja parin päivän päästä valo sammui ittekseen ilman nollausta mutta syttyi taas hetken ajon jälkeen. mittaako tuo viimeinen lambda niin tarkasti kattejen toimintaa että sytyttää vikavalon vaikka päästöt on ok ? onko noiden puhdistukseen jotain aineita tai keinoa miten saisi puhdistettua ? kauhea homma noita on pahimmassa tapauksessa lähteä irrottamaan koska pitää pakosarjoilta asti irrotella ja näytti saakelin ahtaalta kun alta katselin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostPaljonko pitäis uudelle MAFille olla mittausarvo( täyskaasulla) INPAssa ? Autona siis M47 320d ja nyt näytti Mass air flow noin 90 kg/h maksimissaan kun kolmosella oli kierroksia noi 4000rpm.
Toinen kysymys eli paljonko tuon M47:n käyntilämpötila pitää olla. INPA näytti nyt koko ajan 98-99 astetta. Onko liikaa ?
Vähän tässä nettiä selaillut. Vertailukelpoisia arvoja en mistään löytänyt. Mutta siis tuo INPAlla mitattu arvo oli Total mass air flow tms. ja tosiaan maksimi oli tuon noin 90 kg/h.
Hieman asiaa laskeskelin ja tulin tulokseen, että eihän tuossa arvossa ole mitään järkeä, mikäli tuo ei ole yhtä sylinteriä kohden. Karkeasti laskin, että 2 litran moottorissa 4000rpm ja jonkin verran ahtoja pitäis lukema olla josssain 300 kg/h + jos koko mooottorista puhutaan.
tuossa vielä hieman teoriaa asiasta
Niin ja tosiaan millaisia arvoja muut on noista mitannu ? Tuntuu ettei kukaan oo koskaan mitannu, aina vaan lukee, että käy ajamassa mittari irti ja testaa onko muutosta. Tuolla testillä ei vain kyllä havaitse mittarin huonoa kuntoa ellei se ole ihan lopussa.
EDIT:
Vertasin volkkarin TDI:n arvoihin. 1.9 TDI koneessa pyynnit liikkuu täyskaasulla noin 850 mg/Hub. Tuo on tuonne 4000rpm kohdalle laskettuna noin 105kg / h / sylinteri. Tässä Bemarissa vielä iskutilavuutta hitunen enemmän, joten jos ahdot on about samat niin tuo mitattu MAF arvo pitäis pyöriä laskujeni mukaan jossain 110kg/h vähintään ....
Pitääkö päätelmäni ollenkaan paikkansa ? Eli MAF vaihtoonLast edited by ockelbo4500; 25-08-2011, 10:47.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKatso toimiiko itse säätölambdat eli heitteleekö jännite normaalisti ja missä seoksen korjausarvot pyörii.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
Comment