Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Jone
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2009
    • 1281
    • HKI

    Originally posted by Jka View Post
    Onkohan suuri ongelma starttimoottorin sisuskaluissa kun starttaillessa pyörii tyhjää, muutaman starttaus-yrityksen jälkeen kuuluu naks ja lähtee käyntiin. Eli ei kytke sitä pientä bendix vai mikä onkaan pieni hammaspyörä hammaskehälle vasta kuin muutaman yrityksen jälkeen.

    Purkaako sen ja katsoo miten sillä menee vai tilaanko siihen suosiolla uuden käytetyn. Auto tuo mikä näkyy allekirjoituksessa. Lähinnä jos tietäis et onnistuuko kys, vian korjaus kotikonsteilla vai onko joku palikka kulunut loppuun, työtähän irroittamisessa kuitenkin on.
    Itellä sama ongelma, vaihdoin uuden. Voi korjaantua puhdistamalla, jopa että startin ollessa paikalla suihkuttaa jtn. sopivaa puhdistussprayta. Bendix on siellä jumissa, niinkuin sanoitkin.
    ______________________
    Nykyinen:
    Model 3

    BMW:t vuodesta 2009:
    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

    Comment

    • Jka
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 214
      • jyväskylä

      Originally posted by ///Jone View Post
      Itellä sama ongelma, vaihdoin uuden. Voi korjaantua puhdistamalla, jopa että startin ollessa paikalla suihkuttaa jtn. sopivaa puhdistussprayta. Bendix on siellä jumissa, niinkuin sanoitkin.
      Yritän tätä tai otan irti ja puhdistan tuon startterin, jos se siitä sitten vanhaan malliin toimis
      E70 X5 4.8i
      ex: E46 325Ci

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        Originally posted by RPee View Post
        Toistan aiemman kyssärin... takakontin oikean sivun akkukotelon yläpuolella verhoilun alla on muovinen läppäpaneeli, jossa kumiset venttiilihetulat; kuuluuko hetuloiden olla takakontin sisä- vai ulkopuolla?

        Mulla se paneeli on kötöstelty hiukan huterasti kiinni (ollut varmaan irti) ja hetulat on sisäänpäin, eli ilma virtaa korin kotelosta konttiin päin. Tuntuu vähän oudolta. Mistä sedan korissa sisäilman poisto tapahtuu?
        ainakin muissa autoissani se on ollut juuri toisinpäin. voin vilkasta omastani tänään miten se on.
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • janne[l
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 861
          • Ylöjärvi

          Originally posted by Pasi_K View Post
          Luetuta jollain INPA:lla koodit, ettei vaan olisi jotain muuta mikä aiheuttaa vikavalon syttymisen.

          En tiedä miten M54:ssa mutta M52TU:ssa mulla on rosteripakosarjat, ei katteja eikä takimmaisia lambdoja edes paikoillaan.

          Ei edes sytytä vikavaloa. Vikakoodit toki löytyy että ei yhteyttä takalambdoihin tai niiden lämmitykseen.
          noi lambdat tosiaan oli ok, eli niissä ei vikaa. en nyt heti keksi mihin pääsis inpalla lukeen. jos tietäisi varmaksi että imuvuoto on jossakin -> syttyy vikavalo ja ecu säätää "vikaohjelman" päälle jolloin kone käy ainakin osittain rikkaalla -> katit ei suodata tarpeeksi jolloin vika lambda huomaa sen. onko tollanen yhtälö mahdollinen ? mitkä paikat on imuvuodoille ne kriittisimmät, joihin lähteä starttipilottia suihkimaan ? huohottimen hilut on vaihdettu cold mallisiin viime talvena joten ne tuskin vielä vuotaa. tarkotus itelle kans noi pakosarjat vaihtaa peltimalleihin talven aikana, kunhan pääsee tästä viasta ensin eroon.
          e46 330i cabriolet
          e91 320d
          e36 328 törpö

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 923
            • Sotkamo--Oulu

            Originally posted by ockelbo4500 View Post
            Mutta sitten katsoin sitä hetkellistä kulutusta sieltä valikosta. En tiedä miten tarkka ko. mittari on, mutta kolmosella kaasupohjassa sain suurimmaksi lukemaksi 36l/h eli jos polttoaineen tiheys ois vaikka 0,75kg/l niin tuota polttoainetta ois siis menny tahdilla 27kg/h
            Yhtä sylinteriä kohden siis 6,75kg/h

            INPAlla mitattu ilmamassa oli samanlaisessa vedossa 90kg / h eli seossuhteeksi tulisi 90/6,75 = 13,33 kg ilmaa / kg dieseliä....
            Jokin tuossa yhtälössä mättää. Nimittäin tuommosella seoksella tuo auto savuaisi kyllä ihan sikana, mutta todellisuudessa ei savua tule laisinkaan.

            Ilmamassamittari on numeroltaan Bosch 0928400314 ja piuha irti ajettuna auto on huomattavasti laiskempi eli ei tuo mittari nyt ainakaan ihan Kaput ole.
            Verrattiin tuohon lastutettuun TDi Passattiin. Passatilla maksimissaan 34l/h kolmoselle hetkellinen kulutus. Ilmaa tosin meni reilusti enemmän kuin tuossa omassa näytti sen INPAn mukaan menevän. Kokeiltiin sitten mittaamalla sitkeyksiä hieman ja molemmat oli aikalailla yhtä nopeita esim. nelosella 60-120km/h jne...
            Tuolle omalle kotterolle esim saatiin n. 11s 60-120km/h nelosella. TM oli aikoinaan näköjään kellottanu 320d sedanille 12,2 s, joten kait tuota sitten on lastutettu. Parin vedon jälkeen tosin kytkin rupes luistamaan lievästi niin piti moinen hulluttelu lopettaa
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • Naksnaks
              Newbiemmer
              • Oct 2010
              • 15
              • .

              Originally posted by Messier View Post
              Taitaahan nuo oikein olla.
              US-Partsilla aika hyvin PF:iä hyllyssä.
              OEM osat marmorilta tai vaikka GenuinePartsilta.

              Noista apurungon kori PF:stä jenkit sanoo ettei käy. Niitten holkit on turhan pitkät ja ap. heiluu n.5mm ylösalas. Näin myös minulla mutta en ole välittänyt, ei se ainakaan ryskä ihmeempiä. Pitää talvella pudottaa perä pois ja kattoo jos lyhentäisi niitä holkkeja.
              Niin mikä noista US-Partsin puslista (http://www.usparts.fi/?page=68#36) nyt on tuo http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 pusla numero 4 ? Rear Trailing Arm Bush?

              Comment

              • Messier
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 624
                • Savo

                Originally posted by Naksnaks View Post
                Niin mikä noista US-Partsin puslista (http://www.usparts.fi/?page=68#36) nyt on tuo http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 pusla numero 4 ? Rear Trailing Arm Bush?
                Yes.
                PFR5-3608
                55,50€/sarja, 1 sarja/auto.
                G05 X5 45e
                KM9 ///M1000XR

                Ex:
                F10 ///M5
                K49 S1000XR
                E90 ///M3
                E46 ///M3

                Comment

                • jake-
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 86
                  • kokkola

                  mitä meinataan BANK1 ja BANK2 lambda antureilla?
                  (e46 323)

                  Comment

                  • Messier
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 624
                    • Savo

                    Originally posted by jake- View Post
                    mitä meinataan BANK1 ja BANK2 lambda antureilla?
                    (e46 323)
                    Bank1 = sylinterit 1-3
                    Bank2 = sylinterit 4-6

                    Sensor1 = pakosarjassa
                    Sensor2 = katiskan jälkeen
                    G05 X5 45e
                    KM9 ///M1000XR

                    Ex:
                    F10 ///M5
                    K49 S1000XR
                    E90 ///M3
                    E46 ///M3

                    Comment

                    • jake-
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 86
                      • kokkola

                      Originally posted by Messier View Post
                      Bank1 = sylinterit 1-3
                      Bank2 = sylinterit 4-6

                      Sensor1 = pakosarjassa
                      Sensor2 = katiskan jälkeen
                      eli vikakoodin luvussa tulee vielä esille tuo sensor1 tai sensor2?

                      Comment

                      • Pasi_K
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 680
                        • Tyrnävä

                        M52TU ajaessa esim. 2. tai 3. vaihteella kierrokset 1000-1500 välillä ja painat kaasua noin 1/4 niin saattaa nykäistä kerran tai pari kuin sytkä pätkäisisi kokonaan.

                        Ei anna mitään vikakoodeja ainakaan INPA:lla. Huohotin ja vanoshommat on tehty. Miten nuo nokkien asentoanturit oireilee?
                        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                        Tsekkaa myytävät osat tästä

                        Comment

                        • -Hekaaa
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 154
                          • Pyhäjärvi/Iisalmi

                          Ostin tänään ensimmäisen Bemuni ja olen todella tyytyväinen autoon. Muutamaa asiaa en älyä joten tänne sitten päädyin. Elikkäs mitä kaikkea tuo keltainen huutomerkki tuollaisella nuolella kätkee taakseen ja mikä mahtaa olla kun ei cd-vaihtaja lue/tunnista levyä vaikka vaihtajassa on levyjä.

                          Comment

                          • Torppa
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2008
                            • 291
                            • Vihti

                            Noniin.. Mistäs halvalla tuollaiseen e46 facelifti toukkaan ajovalojen linssit. Kyseessä xenon umpiot, jos jotain merkitystä
                            searchi ei taas mun hakusanoilla iske sopivaa tekstiä tauluun.
                            kiitos
                            ------------------------------------------------
                            Entiset:
                            E61 535D M-sport 11/-05
                            E61 535D M-sport 12/-04
                            E46 330D Touring 11/-03
                            E36 325i Coupe 8/-92
                            E30 318i Coupe -89

                            Comment

                            • Jisv
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 461
                              • Pori

                              Originally posted by Torppa View Post
                              Noniin.. Mistäs halvalla tuollaiseen e46 facelifti toukkaan ajovalojen linssit. Kyseessä xenon umpiot, jos jotain merkitystä
                              searchi ei taas mun hakusanoilla iske sopivaa tekstiä tauluun.
                              kiitos
                              Motonetistä tai ebaysta.
                              e46 non m-sport touring
                              Dieselin kulutus

                              Comment

                              • Petteri80
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 578
                                • Joensuu

                                Mistäs tossa M52TU tarkistetaan jäähdytysnesteen taso?
                                Tutkin ns. paisaria joka kantilta mutta ei sattunut silmään minkäänlaista asteikkoa, tmv.
                                Last edited by Petteri80; 01-09-2011, 23:52.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎