Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sandreas
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 3
    • Finland

    316Ti comppi '04

    04 vuosimallin 3sarjalaiseen tarttis angel eyes- efektin. Asiaan en ole kovin perehtynyt, mutta mitä pitäisi hankkia ja mistä + mahdollinen hinta asennuksen kanssa? Kiitosta
    Last edited by Sandreas; 20-04-2011, 02:00.

    Comment

    • lewwwe
      Newbiemmer
      • Apr 2011
      • 1
      • Helsinki

      Yleista

      Eli oon ostamassa e46 320i, ja mul on pariki kysymysta. Eli, onks naissa yleensa ruostetta? Ja mita kannattaa kattoa, niinku jonku tyyppivian mielessa, et onks naissa sellasia? Sitte viimesena etta onks joku "helppo" tapa saada vahan enemman tehoa koneesta irti? Kiitos jo etukateen.

      Comment

      • KooHoo
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 132
        • Oulu

        Originally posted by Ravermeister View Post
        Cäbissä ollut nyt kuukauden päivät alla eikä moitittavaa.
        Aikasempaan tehtaan sporttialustaan verrattuna paljon jämäkämpi, mutta ei kuitenkaan niin pintakova kuin pelkäsin.
        Säätövara riittää takuulla, edessä olis jenkaa vielä jonku 4-5cm ja tällä hetkellä sivuhelmasta maahan on 8cm
        Itelläkin etupumput vetelee viimeisiään ja painiskelen, että onko järkevämpi vaihtaa sinne OEM-pumput vai kokeilla tommoista kohtuuhintaista korkeussäädettävää. Periaatteessa matalemmaksi ei enää tarttis juuri kesälläkään mennä. Saako tuon jotakuinkin samalle korkeudelle säädettyä mitä tuo originelli sport-alusta on? Ei viittis talvella aurailla noita kyläteitä etupuskurilla. Entä miten iskareiden osto erikseen noin niinku jälkikäteen onnistuu yleensä, jos ja kun sattuu jossain vaiheessa korkkailemaan? Mikä noilla halpissarjojen kepeillä yleensäkin on elinikäennuste?

        ps. miten tuon fontin saa isommaksi, mulla ei netis toimi kaikki aakkoset, joten napsin wordin kautta tekstin...

        Comment

        • ///Jone
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2009
          • 1281
          • HKI

          Originally posted by lewwwe View Post
          Eli oon ostamassa e46 320i, ja mul on pariki kysymysta. Eli, onks naissa yleensa ruostetta? Ja mita kannattaa kattoa, niinku jonku tyyppivian mielessa, et onks naissa sellasia? Sitte viimesena etta onks joku "helppo" tapa saada vahan enemman tehoa koneesta irti? Kiitos jo etukateen.
          Ovenalareunat, peräkontin alareuna, konepellin reunat ja kaaret. Siinä mahdollisia paikkoja. Yleensä takuun piikkiin jo korjattu.
          Tyyppivikoja, airbagin matto ja liittimet joka sytyttää bagin valon, kosteussulut irtoaa ovista. Eipä muute tule mieleen. Uraherkkä väärillä renkailla ja väljällä alustalla, ei tyyppivika mutta kannattaa kiinnittää huomiota.
          Tehoja saat helpoiten ja edullisimmin valitsemalla 320d,328i,330
          Last edited by ///Jone; 20-04-2011, 10:35.
          ______________________
          Nykyinen:
          Model 3

          BMW:t vuodesta 2009:
          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            Originally posted by erese View Post
            Luottaisin kyllä tuohon INPA:n antamaan vikakoodiin ennemmin.
            Samma här, vaikka yhteys ei tunnu olevan moottoriin ilman virheilmoituksia (mutta antoi nollata kaikki ilmoitukset). Kuinka usein tuota Steering Angle Sensoria on joutunut oikeasti vaihtamaan? Onko INPAssa jotain testi-osiota, jolla sen rattianturin voisi kalibroida?
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              Originally posted by Bouma View Post
              Mitä eroa mahtaa olla etuiskunvaimentimeen tulevalla pohjaanlyönti kumilla kun näyttäisi siltä että vakioalustaan ja SportSuspensionSettings/M-Sport II alustaan erilainen/eri osanro?:think

              Osa numero 9:


              Tilalle on tulossa H&R Cupkit 35/20mm ja kävin hakee tänään kaikki uudet oheisosat myös mitä iskareihin saa mutta taisin saada nuo ei M-Sport alustaan tarkoitetut pohjaanlyöntikumit.

              Itseltä löytyy siis tuo Sport Suspension Setting vakiona.
              Sen verran tuli testattua että tuo ei M-Sport alustaan tarkoitettu pohjaan lyöntikumi mahtuu varteen eli varsi ei ainakaan ole paksumpi M-Sport iskarissa. Voisko olla että tuo M-Sport iskariin tarkoitettu pohjaan lyöntikumi olisi esim. matalampi vrt. tuohon orkkis iskarin pohjaan lyöntikumiin?

              Täälläkin on porukka vaihdellut noita H&R cupkittejä E46 koreihin. Toisilla tietysti ollut jo entuudestaan M-Sport alusta ja toisilla vakio alusta niin oletteko käyttäneet vanhoja muoveja/kumeja kylmästi?
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by Petteri75 View Post
                Samma här, vaikka yhteys ei tunnu olevan moottoriin ilman virheilmoituksia (mutta antoi nollata kaikki ilmoitukset). Kuinka usein tuota Steering Angle Sensoria on joutunut oikeasti vaihtamaan? Onko INPAssa jotain testi-osiota, jolla sen rattianturin voisi kalibroida?
                Kai siihen riittää pelkkä kalibrointi, en nyt muista onnistuuko inpalla vai vaatiiko esim DISsin.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Ackbar
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 253
                  • Espoo

                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  DSC- ja käsijarruvalo paloivat, INPAlla sai vikamuistin tyhjennettyä. Miten sen STEERING ANGLE SENSORin kalibroinnin voi tehdä?

                  Sinänsä potuttaa. Carsoft antoi virheilmoituksen Lateral acceleration sensorista, joka tuli hankittua ja INPA sitten tuosta.. Mikäköhän oli oikea?
                  Itsellä tämä sama vika, kun vaihdettiin raidetangon päät ja kulmat oli solmussa (ratti vinossa). Kulmat laitettiin kohdilleen, mutta paloi vieläkin. INPA:ssa on se kalibrointi homma, mutta sain tehtyä itselleni niin, että parkissa auto käynnissä kääntelin rattia laidasta laitaan. Sammutin auton. Käynnistin uusiksi valot sammuivat. Kantsii varmaan kokeilla tuota ennen, kuin alkaa sillä INPA:lla säätää.
                  Last edited by Ackbar; 20-04-2011, 22:27.

                  Comment

                  • Ape
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 474
                    • Savonlinna

                    Mikähän mahtaisi aiheuttaa pienimuotoista nykimistä liikkeelle lähdössä, varsinkin ruuhkassa matelu meinaa tuottaa ongelmia. Myöskin alaväännöt tuntuisi olevan vähän hukassa. Imuvuoto jossain? missä? vanoksen tiivisteet? auto -04 325 180tkm ajettu.
                    Id.4
                    ex: Toyota avensis
                    Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                    ex:Audi a6 avant 1.8t
                    ex: Suzuki gsx-r750 k6
                    ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                    ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                    ex: e36 320 coupe -93

                    Comment

                    • Paabo
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 4322
                      • Lapinlahti City

                      Muistaako kukaan tai pystyykö jostain selvittämään minkä kokoiset on 2000vm farkussa taka kajarit?
                      E39 M5

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by Paabo View Post
                        Muistaako kukaan tai pystyykö jostain selvittämään minkä kokoiset on 2000vm farkussa taka kajarit?


                        edit. Jaa ei sielläkään ollut kaikkea...
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • BigBoi83
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 45
                          • Turku

                          Originally posted by Paabo View Post
                          Muistaako kukaan tai pystyykö jostain selvittämään minkä kokoiset on 2000vm farkussa taka kajarit?
                          Eikös ne ollu etu- ja takakajarit tasan 6 tuumaa.
                          E46 320D Touring M-Sport II

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Originally posted by Ape View Post
                            Mikähän mahtaisi aiheuttaa pienimuotoista nykimistä liikkeelle lähdössä, varsinkin ruuhkassa matelu meinaa tuottaa ongelmia. Myöskin alaväännöt tuntuisi olevan vähän hukassa. Imuvuoto jossain? missä? vanoksen tiivisteet? auto -04 325 180tkm ajettu.
                            Vanoksen O-renkaat nyt ainakin, varmaan myös IMM kumiputki kaasuläpälle alkaa olemaan tiensä päässä jos on vielä orkkis.
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by Ape View Post
                              Mikähän mahtaisi aiheuttaa pienimuotoista nykimistä liikkeelle lähdössä, varsinkin ruuhkassa matelu meinaa tuottaa ongelmia. Myöskin alaväännöt tuntuisi olevan vähän hukassa. Imuvuoto jossain? missä? vanoksen tiivisteet? auto -04 325 180tkm ajettu.
                              Tuolla on paljon lisää aiheesta:

                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • Sampsaa
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 105
                                • Seinäjoki

                                Onko kenelläkään samanlaista "vikaa" kun laittaa ilmastoinnin päälle niin tyhjäkäynti alkaa seilaamaan todella paljon ja välillä auto lähes sammuu.

                                Ei tietääkseni nuon iso heittely kierroksissa ainakaan ole normaalia? :think

                                Autona on 328 -99.
                                3 x e39
                                3 x e46
                                E61 530d LCi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎