Originally posted by Jka
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itellä sama ongelma, vaihdoin uuden. Voi korjaantua puhdistamalla, jopa että startin ollessa paikalla suihkuttaa jtn. sopivaa puhdistussprayta. Bendix on siellä jumissa, niinkuin sanoitkin.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
-
Yritän tätä tai otan irti ja puhdistan tuon startterin, jos se siitä sitten vanhaan malliin toimisOriginally posted by ///Jone View PostItellä sama ongelma, vaihdoin uuden. Voi korjaantua puhdistamalla, jopa että startin ollessa paikalla suihkuttaa jtn. sopivaa puhdistussprayta. Bendix on siellä jumissa, niinkuin sanoitkin.
E70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
Comment
-
ainakin muissa autoissani se on ollut juuri toisinpäin. voin vilkasta omastani tänään miten se on.Originally posted by RPee View PostToistan aiemman kyssärin... takakontin oikean sivun akkukotelon yläpuolella verhoilun alla on muovinen läppäpaneeli, jossa kumiset venttiilihetulat; kuuluuko hetuloiden olla takakontin sisä- vai ulkopuolla?
Mulla se paneeli on kötöstelty hiukan huterasti kiinni (ollut varmaan irti) ja hetulat on sisäänpäin, eli ilma virtaa korin kotelosta konttiin päin. Tuntuu vähän oudolta. Mistä sedan korissa sisäilman poisto tapahtuu?e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
noi lambdat tosiaan oli ok, eli niissä ei vikaa. en nyt heti keksi mihin pääsis inpalla lukeen. jos tietäisi varmaksi että imuvuoto on jossakin -> syttyy vikavalo ja ecu säätää "vikaohjelman" päälle jolloin kone käy ainakin osittain rikkaalla -> katit ei suodata tarpeeksi jolloin vika lambda huomaa sen. onko tollanen yhtälö mahdollinen ? mitkä paikat on imuvuodoille ne kriittisimmät, joihin lähteä starttipilottia suihkimaan ? huohottimen hilut on vaihdettu cold mallisiin viime talvena joten ne tuskin vielä vuotaa. tarkotus itelle kans noi pakosarjat vaihtaa peltimalleihin talven aikana, kunhan pääsee tästä viasta ensin eroon.Originally posted by Pasi_K View PostLuetuta jollain INPA:lla koodit, ettei vaan olisi jotain muuta mikä aiheuttaa vikavalon syttymisen.
En tiedä miten M54:ssa mutta M52TU:ssa mulla on rosteripakosarjat, ei katteja eikä takimmaisia lambdoja edes paikoillaan.
Ei edes sytytä vikavaloa. Vikakoodit toki löytyy että ei yhteyttä takalambdoihin tai niiden lämmitykseen.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
Verrattiin tuohon lastutettuun TDi Passattiin. Passatilla maksimissaan 34l/h kolmoselle hetkellinen kulutus. Ilmaa tosin meni reilusti enemmän kuin tuossa omassa näytti sen INPAn mukaan menevän. Kokeiltiin sitten mittaamalla sitkeyksiä hieman ja molemmat oli aikalailla yhtä nopeita esim. nelosella 60-120km/h jne...Originally posted by ockelbo4500 View PostMutta sitten katsoin sitä hetkellistä kulutusta sieltä valikosta. En tiedä miten tarkka ko. mittari on, mutta kolmosella kaasupohjassa sain suurimmaksi lukemaksi 36l/h eli jos polttoaineen tiheys ois vaikka 0,75kg/l niin tuota polttoainetta ois siis menny tahdilla 27kg/h
Yhtä sylinteriä kohden siis 6,75kg/h
INPAlla mitattu ilmamassa oli samanlaisessa vedossa 90kg / h eli seossuhteeksi tulisi 90/6,75 = 13,33 kg ilmaa / kg dieseliä....
Jokin tuossa yhtälössä mättää. Nimittäin tuommosella seoksella tuo auto savuaisi kyllä ihan sikana, mutta todellisuudessa ei savua tule laisinkaan.
Ilmamassamittari on numeroltaan Bosch 0928400314 ja piuha irti ajettuna auto on huomattavasti laiskempi eli ei tuo mittari nyt ainakaan ihan Kaput ole.
Tuolle omalle kotterolle esim saatiin n. 11s 60-120km/h nelosella. TM oli aikoinaan näköjään kellottanu 320d sedanille 12,2 s, joten kait tuota sitten on lastutettu. Parin vedon jälkeen tosin kytkin rupes luistamaan lievästi niin piti moinen hulluttelu lopettaa
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
Niin mikä noista US-Partsin puslista (http://www.usparts.fi/?page=68#36) nyt on tuo http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 pusla numero 4 ? Rear Trailing Arm Bush?Originally posted by Messier View PostTaitaahan nuo oikein olla.
US-Partsilla aika hyvin PF:iä hyllyssä.
OEM osat marmorilta tai vaikka GenuinePartsilta.
Noista apurungon kori PF:stä jenkit sanoo ettei käy. Niitten holkit on turhan pitkät ja ap. heiluu n.5mm ylösalas. Näin myös minulla mutta en ole välittänyt, ei se ainakaan ryskä ihmeempiä. Pitää talvella pudottaa perä pois ja kattoo jos lyhentäisi niitä holkkeja.
Comment
-
Yes.Originally posted by Naksnaks View PostNiin mikä noista US-Partsin puslista (http://www.usparts.fi/?page=68#36) nyt on tuo http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 pusla numero 4 ? Rear Trailing Arm Bush?
PFR5-3608
55,50€/sarja, 1 sarja/auto.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
-
M52TU ajaessa esim. 2. tai 3. vaihteella kierrokset 1000-1500 välillä ja painat kaasua noin 1/4 niin saattaa nykäistä kerran tai pari kuin sytkä pätkäisisi kokonaan.
Ei anna mitään vikakoodeja ainakaan INPA:lla. Huohotin ja vanoshommat on tehty. Miten nuo nokkien asentoanturit oireilee?
Comment
-
Ostin tänään ensimmäisen Bemuni ja olen todella tyytyväinen autoon. Muutamaa asiaa en älyä joten tänne sitten päädyin. Elikkäs mitä kaikkea tuo keltainen huutomerkki tuollaisella nuolella kätkee taakseen ja mikä mahtaa olla kun ei cd-vaihtaja lue/tunnista levyä vaikka vaihtajassa on levyjä.
Comment
-
Noniin.. Mistäs halvalla tuollaiseen e46 facelifti toukkaan ajovalojen linssit. Kyseessä xenon umpiot, jos jotain merkitystä
searchi ei taas mun hakusanoilla iske sopivaa tekstiä tauluun.
kiitos
------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
Motonetistä tai ebaysta.Originally posted by Torppa View PostNoniin.. Mistäs halvalla tuollaiseen e46 facelifti toukkaan ajovalojen linssit. Kyseessä xenon umpiot, jos jotain merkitystä
searchi ei taas mun hakusanoilla iske sopivaa tekstiä tauluun.
kiitos
Comment
Comment