Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ensimmäinen DIY öljynvaihto edessä M54B30:een. Minkä kokoinen öljytulpan avain on oikea? Entäpä öljynsuodatinavain, mikä on oikea koko Motonetin valikoiman kuppimalleista?Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Iltaa
Kertokaas amatöörille mikä vitun virka tolla EGR venttiilillä on diesel moottorisa?
ja jos se alkaa oleen tiensä päässä ni voiko se aiheuttaa sinistä sauhua ajettaessa?
Ja jos se yhtäkkiä lapsahtaa paskaki ni mitä se särkee koneesta kun olen kuullut sen olevan joku itsetuhoventtiili..S4 B5
Urs4 4.2
A8 D3 4.2 Lang
ex. M5 e39 -99
ex. 330 xDA e46 -03
ex. 523 e39 -96
Comment
-
-
osaako ihmiset kertoa mitä pitää sisällään 100tkm huolto? ja autohan siis on -05 e46 325 coupe itse autoja korjailen työkseni päivittäin joten en näe järkeä viedä autoani liikkeeseen huoltoon joten siksi kyselen täältä inffoa
MB GL 450cdi '11
Nissan Skyline R34 GT-T ´99
Ex:
e61LCI Touring 530d '09
MB Vito 122cdi '11
e36 318i Touring ´96
e30 316 ´85
volvo 940 ´91
Ibiza Cupra ´08
e46 325Ci ´05
e30 320i ´86
e30 316i ´89
Audi 80 ´87
Comment
-
-
Originally posted by Hiddenemarc View PostIltaa
Kertokaas amatöörille mikä vitun virka tolla EGR venttiilillä on diesel moottorisa?
ja jos se alkaa oleen tiensä päässä ni voiko se aiheuttaa sinistä sauhua ajettaessa?
Ja jos se yhtäkkiä lapsahtaa paskaki ni mitä se särkee koneesta kun olen kuullut sen olevan joku itsetuhoventtiili..
Omassani jymähtänyt kokonaan kiinni (joka on hyvä) ja mielestäni kone voisin nopeamminkin näillä +15c keleillä saavuttaa normaalikäyntilämmöt.
Kylmiltään lähdettäessä ei 15 km 80-100km/h vauhti ole nostanut normaaliin lämpöjä
Tuo sininen savu sitten voipi johtua niin monesta eri tekijästä.
-Huohotin
-Suuttimet
-Ahdin
Ja miksein vaikka tuosta EGR:stä. Se on helppo irrottaa ja puhdistaa. Jos sattunut jämähtämään kiinni niin parempi varmaan olla kiinni vaan ;>
En kyllä yhtäkään tapausta töittenikään puolesta ole kuullut/tullut vastaan, jossa olisi egr-venttiilistä irronnut mitään metallista osaa. Nuohan nokeentuu tosin hulvattomasti, ja nokikokkareen irrotessa miksei aiheuttaisi vaikka moottorivauriota------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by jorda View Postosaako ihmiset kertoa mitä pitää sisällään 100tkm huolto? ja autohan siis on -05 e46 325 coupe itse autoja korjailen työkseni päivittäin joten en näe järkeä viedä autoani liikkeeseen huoltoon joten siksi kyselen täältä inffoa
Inspection 2, elikkä isompi huolto.
-Öljyt + Suodatin
-Sytytystulpat
-Ilmansuodatin
-Raitisilmasuodatin
-Jarrunesteet
-Pakkasnesteet, joka ei kyllä tarpeellista ole jos väri on vielä ok, eikä näytä kovin likaiselta ja pakkaskestävyys on reilusti.
Riippuen tietysti mitä huoltoja on aikaisemmin tehty..------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by Jisv View PostNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Squamish View PostEnsimmäinen DIY öljynvaihto edessä M54B30:een. Minkä kokoinen öljytulpan avain on oikea? Entäpä öljynsuodatinavain, mikä on oikea koko Motonetin valikoiman kuppimalleista?
Tools Needed
17mm and 36mm Sockets
F30 320iA xDrive M-Sport Edition
Comment
-
-
Originally posted by Torppa View PostAutodata kertoisi näin:
Inspection 2, elikkä isompi huolto.
-Öljyt + Suodatin
-Sytytystulpat
-Ilmansuodatin
-Raitisilmasuodatin
-Jarrunesteet
-Pakkasnesteet, joka ei kyllä tarpeellista ole jos väri on vielä ok, eikä näytä kovin likaiselta ja pakkaskestävyys on reilusti.
Riippuen tietysti mitä huoltoja on aikaisemmin tehty..
Kuuluuhan tuohon vielä iso liuta tarkastuksia ym ihmettelyjä plus valohoitoa
Comment
-
-
Etuiskarien yläpääthän ovat siellä laakereissa kiinni siten, että joutuu käyttämään kuusiokoloavainta sekä hylsyä päällekkäin. Onko tuohon jotain työkalua olemassa millä sen yksin tekisi? Kaverin kanssa sen sai hieman kikkailemalla menemään viimeksi, mutta nyt kun yksin yrittää niin ei tule kyllä mitään.
Comment
-
-
Originally posted by jrr View PostEtuiskarien yläpääthän ovat siellä laakereissa kiinni siten, että joutuu käyttämään kuusiokoloavainta sekä hylsyä päällekkäin. Onko tuohon jotain työkalua olemassa millä sen yksin tekisi? Kaverin kanssa sen sai hieman kikkailemalla menemään viimeksi, mutta nyt kun yksin yrittää niin ei tule kyllä mitään.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by jrr View PostEtuiskarien yläpääthän ovat siellä laakereissa kiinni siten, että joutuu käyttämään kuusiokoloavainta sekä hylsyä päällekkäin. Onko tuohon jotain työkalua olemassa millä sen yksin tekisi? Kaverin kanssa sen sai hieman kikkailemalla menemään viimeksi, mutta nyt kun yksin yrittää niin ei tule kyllä mitään.
Comment
-
-
Originally posted by jrr View PostEtuiskarien yläpääthän ovat siellä laakereissa kiinni siten, että joutuu käyttämään kuusiokoloavainta sekä hylsyä päällekkäin. Onko tuohon jotain työkalua olemassa millä sen yksin tekisi? Kaverin kanssa sen sai hieman kikkailemalla menemään viimeksi, mutta nyt kun yksin yrittää niin ei tule kyllä mitään.
Iskarin varren päälle fillarin vanha sisäkumi ja isoilla putkipihdeillä kiinni ja sitten hylsyä peliin. Tahtoo vaan luistaa vaikka kuinka puristais.
"tulppa-avain" mutterin päälle ja siitä läpi kuuskoloavain ja vääntöä. Peltiset tulppa-avaimet tahtoo vääntyä. Kuuskoloon vaaditaan toki jatkovarsi, kuten seuraavassakin metodissa.
Pitkä hylsy paikalleen ja siihen lukkopihdit kiinni ja kuuskololla pidetään vastaan.
Paras tietty varmaan olis uhrata hommaan yks hylsy ja hepata siihen varsi kiinni.
Nyt tosiaan hattiwatin postauksen jälkeen muistinkin, että viime kerralla tosiaan löysin tarpeeksi syvälenkkisen lenkkiavaimen, jolla homman sai sujumaan kivuttomasti.
Comment
-
-
kuten jo Supa tuossa ehdottikin, pulttikone ehdottomasti helpoin tapa avata nämä, mutta onnistuu ihan "tavan" työkailuillakin. Taitaa ainakin hazetilla olla näitä varten suunniteltuja hylsyjäkinLast edited by Slazha; 19-09-2011, 22:31.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by hattiwatti View PostLenkkiavain ja kuusiokolo? Hyvin onnistuu yksin.
Comment
-
Comment