Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jisv
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 461
    • Pori

    Originally posted by Laku View Post
    Viitsisikö joku helpottaa tätä linkkaamalla, kun tuo haku on, mitä on...?
    e46 non m-sport touring
    Dieselin kulutus

    Comment

    • Squamish
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 260
      • HEL

      Ensimmäinen DIY öljynvaihto edessä M54B30:een. Minkä kokoinen öljytulpan avain on oikea? Entäpä öljynsuodatinavain, mikä on oikea koko Motonetin valikoiman kuppimalleista?
      Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

      Comment

      • Hiddenemarc
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 426
        • Rovaniemi

        Iltaa

        Kertokaas amatöörille mikä vitun virka tolla EGR venttiilillä on diesel moottorisa?
        ja jos se alkaa oleen tiensä päässä ni voiko se aiheuttaa sinistä sauhua ajettaessa?

        Ja jos se yhtäkkiä lapsahtaa paskaki ni mitä se särkee koneesta kun olen kuullut sen olevan joku itsetuhoventtiili..
        S4 B5
        Urs4 4.2
        A8 D3 4.2 Lang

        ex. M5 e39 -99
        ex. 330 xDA e46 -03
        ex. 523 e39 -96

        Comment

        • jorda
          BTCF Member
          • Dec 2010
          • 143
          • -

          osaako ihmiset kertoa mitä pitää sisällään 100tkm huolto? ja autohan siis on -05 e46 325 coupe itse autoja korjailen työkseni päivittäin joten en näe järkeä viedä autoani liikkeeseen huoltoon joten siksi kyselen täältä inffoa

          MB GL 450cdi '11
          Nissan Skyline R34 GT-T ´99
          Ex:
          e61LCI Touring 530d '09
          MB Vito 122cdi '11
          e36 318i Touring ´96
          e30 316 ´85
          volvo 940 ´91
          Ibiza Cupra ´08
          e46 325Ci ´05

          e30 320i ´86
          e30 316i ´89
          Audi 80 ´87

          Comment

          • Torppa
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 291
            • Vihti

            Originally posted by Hiddenemarc View Post
            Iltaa

            Kertokaas amatöörille mikä vitun virka tolla EGR venttiilillä on diesel moottorisa?
            ja jos se alkaa oleen tiensä päässä ni voiko se aiheuttaa sinistä sauhua ajettaessa?

            Ja jos se yhtäkkiä lapsahtaa paskaki ni mitä se särkee koneesta kun olen kuullut sen olevan joku itsetuhoventtiili..
            Mielestäni EGR-venttiilin olemassa ololle ainut viisas ominaisuus on, että moottori lämpenee nopeammin. Loput ovatkin enemmän tai vähemmän päästöihin vaikuttavia. Viisaammat korjatkoon tässäkin asiassa.
            Omassani jymähtänyt kokonaan kiinni (joka on hyvä) ja mielestäni kone voisin nopeamminkin näillä +15c keleillä saavuttaa normaalikäyntilämmöt.
            Kylmiltään lähdettäessä ei 15 km 80-100km/h vauhti ole nostanut normaaliin lämpöjä

            Tuo sininen savu sitten voipi johtua niin monesta eri tekijästä.
            -Huohotin
            -Suuttimet
            -Ahdin

            Ja miksein vaikka tuosta EGR:stä. Se on helppo irrottaa ja puhdistaa. Jos sattunut jämähtämään kiinni niin parempi varmaan olla kiinni vaan ;>
            En kyllä yhtäkään tapausta töittenikään puolesta ole kuullut/tullut vastaan, jossa olisi egr-venttiilistä irronnut mitään metallista osaa. Nuohan nokeentuu tosin hulvattomasti, ja nokikokkareen irrotessa miksei aiheuttaisi vaikka moottorivauriota
            ------------------------------------------------
            Entiset:
            E61 535D M-sport 11/-05
            E61 535D M-sport 12/-04
            E46 330D Touring 11/-03
            E36 325i Coupe 8/-92
            E30 318i Coupe -89

            Comment

            • Torppa
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 291
              • Vihti

              Originally posted by jorda View Post
              osaako ihmiset kertoa mitä pitää sisällään 100tkm huolto? ja autohan siis on -05 e46 325 coupe itse autoja korjailen työkseni päivittäin joten en näe järkeä viedä autoani liikkeeseen huoltoon joten siksi kyselen täältä inffoa
              Autodata kertoisi näin:

              Inspection 2, elikkä isompi huolto.

              -Öljyt + Suodatin
              -Sytytystulpat
              -Ilmansuodatin
              -Raitisilmasuodatin
              -Jarrunesteet
              -Pakkasnesteet, joka ei kyllä tarpeellista ole jos väri on vielä ok, eikä näytä kovin likaiselta ja pakkaskestävyys on reilusti.

              Riippuen tietysti mitä huoltoja on aikaisemmin tehty..
              ------------------------------------------------
              Entiset:
              E61 535D M-sport 11/-05
              E61 535D M-sport 12/-04
              E46 330D Touring 11/-03
              E36 325i Coupe 8/-92
              E30 318i Coupe -89

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17508
                • Turku

                Kiitos!
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • joni_t
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 108
                  • Esbo

                  Originally posted by Squamish View Post
                  Ensimmäinen DIY öljynvaihto edessä M54B30:een. Minkä kokoinen öljytulpan avain on oikea? Entäpä öljynsuodatinavain, mikä on oikea koko Motonetin valikoiman kuppimalleista?

                  Tools Needed
                  17mm and 36mm Sockets

                  F30 320iA xDrive M-Sport Edition

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3447
                    • Janakkala

                    Originally posted by Torppa View Post
                    Autodata kertoisi näin:

                    Inspection 2, elikkä isompi huolto.

                    -Öljyt + Suodatin
                    -Sytytystulpat
                    -Ilmansuodatin
                    -Raitisilmasuodatin
                    -Jarrunesteet
                    -Pakkasnesteet, joka ei kyllä tarpeellista ole jos väri on vielä ok, eikä näytä kovin likaiselta ja pakkaskestävyys on reilusti.

                    Riippuen tietysti mitä huoltoja on aikaisemmin tehty..
                    Ja jos hyvän haluaa tehdä niin voi vaihtaa vielä polttoainesuodattimen, ja mikseipä vaikka laatikko ja peräöljyt mikäli budjetti antaa myöden.
                    Kuuluuhan tuohon vielä iso liuta tarkastuksia ym ihmettelyjä plus valohoitoa
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • jrr
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 104
                      • Riihimäki

                      Etuiskarien yläpääthän ovat siellä laakereissa kiinni siten, että joutuu käyttämään kuusiokoloavainta sekä hylsyä päällekkäin. Onko tuohon jotain työkalua olemassa millä sen yksin tekisi? Kaverin kanssa sen sai hieman kikkailemalla menemään viimeksi, mutta nyt kun yksin yrittää niin ei tule kyllä mitään.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by jrr View Post
                        Etuiskarien yläpääthän ovat siellä laakereissa kiinni siten, että joutuu käyttämään kuusiokoloavainta sekä hylsyä päällekkäin. Onko tuohon jotain työkalua olemassa millä sen yksin tekisi? Kaverin kanssa sen sai hieman kikkailemalla menemään viimeksi, mutta nyt kun yksin yrittää niin ei tule kyllä mitään.
                        Vaikka ei ole suositeltava keino niin mutterimopo toiminut tuossa, kunhan irrottaessa puristaa jousen kasaan eikä päräytä sitä päin näköä ja kiristettäessä ei vedä liian tiukkaa tai lähtee kierteet ja se jousi taas päi näköä.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • hattiwatti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 255
                          • Vantaa

                          Originally posted by jrr View Post
                          Etuiskarien yläpääthän ovat siellä laakereissa kiinni siten, että joutuu käyttämään kuusiokoloavainta sekä hylsyä päällekkäin. Onko tuohon jotain työkalua olemassa millä sen yksin tekisi? Kaverin kanssa sen sai hieman kikkailemalla menemään viimeksi, mutta nyt kun yksin yrittää niin ei tule kyllä mitään.
                          Lenkkiavain ja kuusiokolo? Hyvin onnistuu yksin.

                          Comment

                          • Jisv
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 461
                            • Pori

                            Originally posted by jrr View Post
                            Etuiskarien yläpääthän ovat siellä laakereissa kiinni siten, että joutuu käyttämään kuusiokoloavainta sekä hylsyä päällekkäin. Onko tuohon jotain työkalua olemassa millä sen yksin tekisi? Kaverin kanssa sen sai hieman kikkailemalla menemään viimeksi, mutta nyt kun yksin yrittää niin ei tule kyllä mitään.
                            Ko. hommaan kokeiltu seuraavia yhdistelmiä:
                            Iskarin varren päälle fillarin vanha sisäkumi ja isoilla putkipihdeillä kiinni ja sitten hylsyä peliin. Tahtoo vaan luistaa vaikka kuinka puristais.

                            "tulppa-avain" mutterin päälle ja siitä läpi kuuskoloavain ja vääntöä. Peltiset tulppa-avaimet tahtoo vääntyä. Kuuskoloon vaaditaan toki jatkovarsi, kuten seuraavassakin metodissa.

                            Pitkä hylsy paikalleen ja siihen lukkopihdit kiinni ja kuuskololla pidetään vastaan.

                            Paras tietty varmaan olis uhrata hommaan yks hylsy ja hepata siihen varsi kiinni.

                            Nyt tosiaan hattiwatin postauksen jälkeen muistinkin, että viime kerralla tosiaan löysin tarpeeksi syvälenkkisen lenkkiavaimen, jolla homman sai sujumaan kivuttomasti.
                            Last edited by Jisv; 19-09-2011, 22:30. Reason: muisti pätkii
                            e46 non m-sport touring
                            Dieselin kulutus

                            Comment

                            • Slazha
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2284
                              • Joensuu/Syvyys

                              kuten jo Supa tuossa ehdottikin, pulttikone ehdottomasti helpoin tapa avata nämä, mutta onnistuu ihan "tavan" työkailuillakin. Taitaa ainakin hazetilla olla näitä varten suunniteltuja hylsyjäkin
                              Last edited by Slazha; 19-09-2011, 22:31.
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              E36 318is class II, e30 turpo

                              Comment

                              • jrr
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2010
                                • 104
                                • Riihimäki

                                Originally posted by hattiwatti View Post
                                Lenkkiavain ja kuusiokolo? Hyvin onnistuu yksin.
                                Kun vaan löytäis tarpeeks kovalla "mutkalla" olevan lenkin. Se mutterihan on about 5cm siellä sisällä... Noo ehkä tässä joutuu oottelemaan, että joku pääsee pitelemään pihtejä niin kuin viimeksikin. Tulipas kerrankin paljon vinkkejä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎