Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d E46 -03 Käynnistyy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    #31
    Mersufoorumilla ollaan korjattu itse noita ohivuotavia suuttimia:

    Comment

    • Heke_01
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 49
      • Pohjois-Karjala

      #32
      320d E46 -03 Käynnistyy huonosti

      Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

      Startti pyörii mutta auto lähtee vasta pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin. Ongelma esiintyy erityisesti kun moottori on lämmin. Välillä lämpimänä ei halua käynnistyä ollenkaan. Kylmänä lähtee ensimmäisellä yrityksellä mutta starttaaminen kestää pidempään kuin yleensä. Käynnistymisen jälkeen auto toimii normaalisti.

      Kävin tänää luetuttamassa vikakoodit. Antoi koodin: jakoputken painevahti,paine liian pieni. Startatessa nosti paineen todella hitaasti (ehkä 5-8s) ennenkuin käynnistyi. Käynnistymisen jälkeen paine oli normaali.

      Korjaamolla arvailivat suutinvikaa tai korkeapainepumppua. Kumpikaan ei ole kovin halpa vika, joten ei huvittaisi lähteä vaihtamaan osia pelkän arvauksen perusteella. Voisiko vika olla myös esim. siirtopumpussa?

      Comment

      • Jahvat
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 34
        • Suomi, Turku

        #33
        Täällä 320d -02 ajettu 292tkm aivan samanlainen vika ja "polttoaineen paineen ohjaus käynnistyksessä" vikakoodi saatiin testerillä. Polttoainekiskon päässä olevaa venttiliä epäilin mutta sitä ei muuten vaan viitsisi vaihtaa kun kysyin metrosta niin hintaa oli 249e!!...Kun vaan aikaa olis niin ajattelin viedä tutkittavaks jollekkin ketää osaa hiukan paremmin vian paikantaa.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9139
          • Oulu

          #34
          Originally posted by Heke_01 View Post
          Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

          Startti pyörii mutta auto lähtee vasta pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin. Ongelma esiintyy erityisesti kun moottori on lämmin. Välillä lämpimänä ei halua käynnistyä ollenkaan. Kylmänä lähtee ensimmäisellä yrityksellä mutta starttaaminen kestää pidempään kuin yleensä. Käynnistymisen jälkeen auto toimii normaalisti.

          Kävin tänää luetuttamassa vikakoodit. Antoi koodin: jakoputken painevahti,paine liian pieni. Startatessa nosti paineen todella hitaasti (ehkä 5-8s) ennenkuin käynnistyi. Käynnistymisen jälkeen paine oli normaali.

          Korjaamolla arvailivat suutinvikaa tai korkeapainepumppua. Kumpikaan ei ole kovin halpa vika, joten ei huvittaisi lähteä vaihtamaan osia pelkän arvauksen perusteella. Voisiko vika olla myös esim. siirtopumpussa?
          Jos oire on noin vahvasti lämpötilariippuvainen, niin suurella todennäköisyydellä ongelmana vuotava suutin. Mittaa/mittauta suuttimien ohivuodot, niin sillähän se varmistuu.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Heke_01
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 49
            • Pohjois-Karjala

            #35
            Originally posted by Clavurion View Post
            Jos oire on noin vahvasti lämpötilariippuvainen, niin suurella todennäköisyydellä ongelmana vuotava suutin. Mittaa/mittauta suuttimien ohivuodot, niin sillähän se varmistuu.
            Uutena oireena tuntuu että tehot välillä kateissa kun kiihdyttää ripeästi. Pienillä vaihteilla ei lähde vetämään 2000 rpm kieppeillä niin kuin aiemmin, vaan kiihtyy tasaisen tahmeasti isommille kierroksille asti. Kun painaa 5 vaihteella kaasun pohjaan ja kierrokset yli 2500 rpm, kulutus mittari ei nouse pohjaan asti vaan viisari heittelehtii nopeasti 15-18l välillä.

            Ensiviikolle varattuna aika suuttimien ohivuotojen mittaukseen. Katsotaan selviäisikö vika siitä.

            Comment

            • Heke_01
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 49
              • Pohjois-Karjala

              #36
              Oikeaan osui Clavurionin veikkaus. Mittautin suuttimien ohivuodot tänään. 1. pytyn suutin vuotaa kuin seula. Ei mikään ihme että ei oikein jaksa nostaa paineita startatessa.

              Ensi viikolla suuttimet kunnostukseen. Kustannusarvio korjaukselle 120 €/suutin + työt n. 100 €.

              Comment

              • ttuomainen
                Newbiemmer
                • Dec 2010
                • 8
                • Äetsä, Finland

                #37
                Jatketaanpas omilla ongelmilla

                Prkl sentään, eka Bemmi ja käyttökokemuksia ei ole juuri kertynyt, kun ollut vaan pajalla, eikä vika ole selvinnyt.

                Ruotsista vastikään tuotu 320d E46 -03, käynnistyi ihan ok ostettaessa, joskin joutui antamaan vähän lisäkaasua. Pakkasten tullen ei lähtenytkään enää helposti, joko ei ollenkaan tai sitten pitkän käynnistelyn jälkeen, apuvirralla. Ennen pakkasia oli tankattu lähes tyhjä tankki, aseman tarran mukaan, talvilaadulla ja ajettu n. 200km. Vikakoodit luettu, ei muuta kuin hehkuista herjaa. Akku vaihdettu uuteen ja isompaan, hehkut vaihdettu (3/4 oli rikki), varmuuden vuoksi vanhat dieselit tyhjennetty, laitettu talvilaatua plus jäänestoa sisään sekä vaihdettu polttoainesuodatin.
                Nyt hallissa sekä lämpimällä koneella lähtee käyntiin suht ok. Ei mitään käyntionglmia. Kylmänä ei sitten tapahdu muuta kuin että siirtopumppu lähtee surisemaan ja startti pyörii.
                Suuttimille tulee polttoainetta ok ja suuttimet tiiviit.

                Mainittakoon, etten ole tehnyt korjauksia itse, vaan paikallinen Fixus on tehnyt duunit.

                Onko nyt sitten pumppu paskana? En ihan tajunnut, miten tuo lämpötila vaikuttaisi pumpun toimintaan niin suoraan.

                Comment

                • R Power
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 163

                  #38
                  Originally posted by ttuomainen View Post
                  Prkl sentään, eka Bemmi ja käyttökokemuksia ei ole juuri kertynyt, kun ollut vaan pajalla, eikä vika ole selvinnyt.

                  Ruotsista vastikään tuotu 320d E46 -03, käynnistyi ihan ok ostettaessa, joskin joutui antamaan vähän lisäkaasua. Pakkasten tullen ei lähtenytkään enää helposti, joko ei ollenkaan tai sitten pitkän käynnistelyn jälkeen, apuvirralla. Ennen pakkasia oli tankattu lähes tyhjä tankki, aseman tarran mukaan, talvilaadulla ja ajettu n. 200km. Vikakoodit luettu, ei muuta kuin hehkuista herjaa. Akku vaihdettu uuteen ja isompaan, hehkut vaihdettu (3/4 oli rikki), varmuuden vuoksi vanhat dieselit tyhjennetty, laitettu talvilaatua plus jäänestoa sisään sekä vaihdettu polttoainesuodatin.
                  Nyt hallissa sekä lämpimällä koneella lähtee käyntiin suht ok. Ei mitään käyntionglmia. Kylmänä ei sitten tapahdu muuta kuin että siirtopumppu lähtee surisemaan ja startti pyörii.
                  Suuttimille tulee polttoainetta ok ja suuttimet tiiviit.

                  Mainittakoon, etten ole tehnyt korjauksia itse, vaan paikallinen Fixus on tehnyt duunit.

                  Onko nyt sitten pumppu paskana? En ihan tajunnut, miten tuo lämpötila vaikuttaisi pumpun toimintaan niin suoraan.
                  Tuo siis ennen vai jälkeen hehkujen vaihtoa? Mikäli jälkeen niin onkohan hehkujen ohjaus kondiksessa (ohjausyksikkö)?
                  Ahneella on aina enemmän!

                  Comment

                  • epäkesko
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 49
                    • pyhäjoki

                    #39
                    Eikö M47 ole tuolla jakajapumpulla? Oottekos ajoituksia tarkastuttaneet.. Jakoketju venyy ja ajoitus menee vaan enemmän ja enemmän myöhäiselle, sit ei oo enää tarpeeksi paineita ja lämpöä että aine syttys.. ehkä :think
                    -E36 325tds -94

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      #40
                      Tässä taitaa olla kuitenkin M47N, joten ei ole jakajapumpullinen kyseessä. Itse kyllä veikkaisin tuota hehkujen ohjausboksia

                      Comment

                      • ttuomainen
                        Newbiemmer
                        • Dec 2010
                        • 8
                        • Äetsä, Finland

                        #41
                        Originally posted by R Power View Post
                        Tuo siis ennen vai jälkeen hehkujen vaihtoa? Mikäli jälkeen niin onkohan hehkujen ohjaus kondiksessa (ohjausyksikkö)?
                        Joo kuvailtu nykytilanne hehkujen vaihdon jälkeen. Mekaanikko sanoi hehkutuksen toimivan ok, kun kysyin ohjausyksikön vaihdon tarpeesta. Oisko ollu mutu-pohjalta vai ihan testattu väittämä. Pitää selvitellä lisää. Mut pumpun hajoamisen oireet ei siis pitäisi olla lämmöistä riippuvaisia?

                        Comment

                        • R Power
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2006
                          • 163

                          #42
                          Originally posted by ttuomainen View Post
                          Joo kuvailtu nykytilanne hehkujen vaihdon jälkeen. Mekaanikko sanoi hehkutuksen toimivan ok, kun kysyin ohjausyksikön vaihdon tarpeesta. Oisko ollu mutu-pohjalta vai ihan testattu väittämä. Pitää selvitellä lisää. Mut pumpun hajoamisen oireet ei siis pitäisi olla lämmöistä riippuvaisia?
                          Itse tarkistaisin ensimmäisenä tuon hehkujen ohjainyksikön kun kerta pukkaa koodiakin siitä. Pumppuhan ei välttämättä oireile mitenkään vaan voi lasahtaa kerrasta.
                          Ahneella on aina enemmän!

                          Comment

                          • ttuomainen
                            Newbiemmer
                            • Dec 2010
                            • 8
                            • Äetsä, Finland

                            #43
                            Originally posted by R Power View Post
                            Itse tarkistaisin ensimmäisenä tuon hehkujen ohjainyksikön kun kerta pukkaa koodiakin siitä. Pumppuhan ei välttämättä oireile mitenkään vaan voi lasahtaa kerrasta.
                            Nyt pitää sitten mennä dieselkorjaamoon. Vikakoodia tulee nyt enää putkelta ja hehkut vaikuttais toimivan ok. Lämpimänä toimii edelleen moitteetta, kylmänä kuollut kuin kala.

                            Korjaamojen puhelinveikkaukset; oireiden perusteella nokka-akselin asentotunnistin tai suutinvika. Pumpusta ei kukaan vielä puhunut. No, kohta saadaan jonkun korjaamon valistuneempi veikkaus, kun pääsevät räpläämään.
                            Last edited by ttuomainen; 07-12-2010, 09:35.

                            Comment

                            • petriamo
                              Newbiemmer
                              • Mar 2010
                              • 10
                              • pudis

                              #44
                              Originally posted by ttuomainen View Post
                              Nyt pitää sitten mennä dieselkorjaamoon. Vikakoodia tulee nyt enää putkelta ja hehkut vaikuttais toimivan ok. Lämpimänä toimii edelleen moitteetta, kylmänä kuollut kuin kala.

                              Korjaamojen puhelinveikkaukset; oireiden perusteella nokka-akselin asentotunnistin tai suutinvika. Pumpusta ei kukaan vielä puhunut. No, kohta saadaan jonkun korjaamon valistuneempi veikkaus, kun pääsevät räpläämään.
                              minulla 320 d vm-03 aj 206tkm viime kesänä laitettu uudet hehkutulpat , -11 astetta pakkasta ei roikassa eikä lähteny käyntiin.

                              vikakoodi luku. joka sylinterille GLOW PLUG ilmeisesti hehkutulpat ?

                              ja Rail-pressure monitoring on engine start mitä tämä tarkottaa?

                              Ja missä kohti se hehkujen ohjausyksikkö on autossa?

                              Comment

                              • Iltsu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 778
                                • Espoo

                                #45
                                Moro

                                Hehkujen ohjausyksikössä mahd. vikaa, se on auton alla.
                                Rail pressuresta herjaa jos ei tarpeeksi painetta käynnistäessä, paineanturin liitintä voi katella onko kunnolla kiinni ja putsaa.

                                Mulla samaa vikaa, kunnolla pakkasta niin ei lähde. Suuttimet on menossa huomenna tutkittavaksi.
                                Last edited by Iltsu; 14-12-2010, 08:27.
                                Tesla Model Y Performance
                                E36 318iS "jäärata/rallicross"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎