Mersufoorumilla ollaan korjattu itse noita ohivuotavia suuttimia:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d E46 -03 Käynnistyy huonosti
Collapse
X
-
320d E46 -03 Käynnistyy huonosti
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Startti pyörii mutta auto lähtee vasta pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin. Ongelma esiintyy erityisesti kun moottori on lämmin. Välillä lämpimänä ei halua käynnistyä ollenkaan. Kylmänä lähtee ensimmäisellä yrityksellä mutta starttaaminen kestää pidempään kuin yleensä. Käynnistymisen jälkeen auto toimii normaalisti.
Kävin tänää luetuttamassa vikakoodit. Antoi koodin: jakoputken painevahti,paine liian pieni. Startatessa nosti paineen todella hitaasti (ehkä 5-8s) ennenkuin käynnistyi. Käynnistymisen jälkeen paine oli normaali.
Korjaamolla arvailivat suutinvikaa tai korkeapainepumppua. Kumpikaan ei ole kovin halpa vika, joten ei huvittaisi lähteä vaihtamaan osia pelkän arvauksen perusteella. Voisiko vika olla myös esim. siirtopumpussa?
Comment
-
-
Täällä 320d -02 ajettu 292tkm aivan samanlainen vika ja "polttoaineen paineen ohjaus käynnistyksessä" vikakoodi saatiin testerillä. Polttoainekiskon päässä olevaa venttiliä epäilin mutta sitä ei muuten vaan viitsisi vaihtaa kun kysyin metrosta niin hintaa oli 249e!!...Kun vaan aikaa olis niin ajattelin viedä tutkittavaks jollekkin ketää osaa hiukan paremmin vian paikantaa.
Comment
-
-
Originally posted by Heke_01 View PostOnko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Startti pyörii mutta auto lähtee vasta pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin. Ongelma esiintyy erityisesti kun moottori on lämmin. Välillä lämpimänä ei halua käynnistyä ollenkaan. Kylmänä lähtee ensimmäisellä yrityksellä mutta starttaaminen kestää pidempään kuin yleensä. Käynnistymisen jälkeen auto toimii normaalisti.
Kävin tänää luetuttamassa vikakoodit. Antoi koodin: jakoputken painevahti,paine liian pieni. Startatessa nosti paineen todella hitaasti (ehkä 5-8s) ennenkuin käynnistyi. Käynnistymisen jälkeen paine oli normaali.
Korjaamolla arvailivat suutinvikaa tai korkeapainepumppua. Kumpikaan ei ole kovin halpa vika, joten ei huvittaisi lähteä vaihtamaan osia pelkän arvauksen perusteella. Voisiko vika olla myös esim. siirtopumpussa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos oire on noin vahvasti lämpötilariippuvainen, niin suurella todennäköisyydellä ongelmana vuotava suutin. Mittaa/mittauta suuttimien ohivuodot, niin sillähän se varmistuu.
Ensiviikolle varattuna aika suuttimien ohivuotojen mittaukseen. Katsotaan selviäisikö vika siitä.
Comment
-
-
Jatketaanpas omilla ongelmilla
Prkl sentään, eka Bemmi ja käyttökokemuksia ei ole juuri kertynyt, kun ollut vaan pajalla, eikä vika ole selvinnyt.
Ruotsista vastikään tuotu 320d E46 -03, käynnistyi ihan ok ostettaessa, joskin joutui antamaan vähän lisäkaasua. Pakkasten tullen ei lähtenytkään enää helposti, joko ei ollenkaan tai sitten pitkän käynnistelyn jälkeen, apuvirralla. Ennen pakkasia oli tankattu lähes tyhjä tankki, aseman tarran mukaan, talvilaadulla ja ajettu n. 200km. Vikakoodit luettu, ei muuta kuin hehkuista herjaa. Akku vaihdettu uuteen ja isompaan, hehkut vaihdettu (3/4 oli rikki), varmuuden vuoksi vanhat dieselit tyhjennetty, laitettu talvilaatua plus jäänestoa sisään sekä vaihdettu polttoainesuodatin.
Nyt hallissa sekä lämpimällä koneella lähtee käyntiin suht ok. Ei mitään käyntionglmia. Kylmänä ei sitten tapahdu muuta kuin että siirtopumppu lähtee surisemaan ja startti pyörii.
Suuttimille tulee polttoainetta ok ja suuttimet tiiviit.
Mainittakoon, etten ole tehnyt korjauksia itse, vaan paikallinen Fixus on tehnyt duunit.
Onko nyt sitten pumppu paskana? En ihan tajunnut, miten tuo lämpötila vaikuttaisi pumpun toimintaan niin suoraan.
Comment
-
-
Originally posted by ttuomainen View PostPrkl sentään, eka Bemmi ja käyttökokemuksia ei ole juuri kertynyt, kun ollut vaan pajalla, eikä vika ole selvinnyt.
Ruotsista vastikään tuotu 320d E46 -03, käynnistyi ihan ok ostettaessa, joskin joutui antamaan vähän lisäkaasua. Pakkasten tullen ei lähtenytkään enää helposti, joko ei ollenkaan tai sitten pitkän käynnistelyn jälkeen, apuvirralla. Ennen pakkasia oli tankattu lähes tyhjä tankki, aseman tarran mukaan, talvilaadulla ja ajettu n. 200km. Vikakoodit luettu, ei muuta kuin hehkuista herjaa. Akku vaihdettu uuteen ja isompaan, hehkut vaihdettu (3/4 oli rikki), varmuuden vuoksi vanhat dieselit tyhjennetty, laitettu talvilaatua plus jäänestoa sisään sekä vaihdettu polttoainesuodatin.
Nyt hallissa sekä lämpimällä koneella lähtee käyntiin suht ok. Ei mitään käyntionglmia. Kylmänä ei sitten tapahdu muuta kuin että siirtopumppu lähtee surisemaan ja startti pyörii.
Suuttimille tulee polttoainetta ok ja suuttimet tiiviit.
Mainittakoon, etten ole tehnyt korjauksia itse, vaan paikallinen Fixus on tehnyt duunit.
Onko nyt sitten pumppu paskana? En ihan tajunnut, miten tuo lämpötila vaikuttaisi pumpun toimintaan niin suoraan.Ahneella on aina enemmän!
Comment
-
-
Originally posted by R Power View PostTuo siis ennen vai jälkeen hehkujen vaihtoa? Mikäli jälkeen niin onkohan hehkujen ohjaus kondiksessa (ohjausyksikkö)?
Comment
-
-
Originally posted by ttuomainen View PostJoo kuvailtu nykytilanne hehkujen vaihdon jälkeen. Mekaanikko sanoi hehkutuksen toimivan ok, kun kysyin ohjausyksikön vaihdon tarpeesta. Oisko ollu mutu-pohjalta vai ihan testattu väittämä. Pitää selvitellä lisää. Mut pumpun hajoamisen oireet ei siis pitäisi olla lämmöistä riippuvaisia?Ahneella on aina enemmän!
Comment
-
-
Originally posted by R Power View PostItse tarkistaisin ensimmäisenä tuon hehkujen ohjainyksikön kun kerta pukkaa koodiakin siitä. Pumppuhan ei välttämättä oireile mitenkään vaan voi lasahtaa kerrasta.
Korjaamojen puhelinveikkaukset; oireiden perusteella nokka-akselin asentotunnistin tai suutinvika. Pumpusta ei kukaan vielä puhunut. No, kohta saadaan jonkun korjaamon valistuneempi veikkaus, kun pääsevät räpläämään.Last edited by ttuomainen; 07-12-2010, 09:35.
Comment
-
-
Originally posted by ttuomainen View PostNyt pitää sitten mennä dieselkorjaamoon. Vikakoodia tulee nyt enää putkelta ja hehkut vaikuttais toimivan ok. Lämpimänä toimii edelleen moitteetta, kylmänä kuollut kuin kala.
Korjaamojen puhelinveikkaukset; oireiden perusteella nokka-akselin asentotunnistin tai suutinvika. Pumpusta ei kukaan vielä puhunut. No, kohta saadaan jonkun korjaamon valistuneempi veikkaus, kun pääsevät räpläämään.
vikakoodi luku. joka sylinterille GLOW PLUG ilmeisesti hehkutulpat ?
ja Rail-pressure monitoring on engine start mitä tämä tarkottaa?
Ja missä kohti se hehkujen ohjausyksikkö on autossa?
Comment
-
-
Moro
Hehkujen ohjausyksikössä mahd. vikaa, se on auton alla.
Rail pressuresta herjaa jos ei tarpeeksi painetta käynnistäessä, paineanturin liitintä voi katella onko kunnolla kiinni ja putsaa.
Mulla samaa vikaa, kunnolla pakkasta niin ei lähde. Suuttimet on menossa huomenna tutkittavaksi.Last edited by Iltsu; 14-12-2010, 08:27.Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Comment
-
Comment