Hyviltä vaihtoehdoilta vaikuttavat mutta miksi noin pienellä moottorilla haluat? ja ainakin kannattaa katsoa vaihtoehtoja joissa olisi edes m-sport jakkarat tai mielellään aito m-sport
Valvetronic taitaa olla varma remontti jossain vaiheessa noissa nelisylinterisissä facelifteissa, tonnin, puoletoista paikkeilla remontti? Toi tietty menee helposti bemariin kuin bemariin helposti, kun haluaa 15v auton tiptop kuntoon. Vaihtoehdoista tuo 320i ehdottomasti.
______________________ Nykyinen: Model 3
BMW:t vuodesta 2009: i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Pikkumoottoreita löytyy fiksusti ajettuna halvalla. 318i:ssä oli vain 118hp ja sillä pärjäsi. Prätkällä voi sitte kiihytellä. Sen takia uskon, että se 143hp riittää.
Sinällään toki tuo kutonen ja 170hp kiinnostaa. Mutta 128tkm houkuttaa tuossa sinisessä 318i:ssä. Myös sanat ruostesuojaus on kiva nähdä vanhoissa autoissa. Onko toi kutonen sitte varmempi moottorina? Muita hyviä puolia?
Pikkumoottoreita löytyy fiksusti ajettuna halvalla. 318i:ssä oli vain 118hp ja sillä pärjäsi. Prätkällä voi sitte kiihytellä. Sen takia uskon, että se 143hp riittää.
Sinällään toki tuo kutonen ja 170hp kiinnostaa. Mutta 128tkm houkuttaa tuossa sinisessä 318i:ssä. Myös sanat ruostesuojaus on kiva nähdä vanhoissa autoissa. Onko toi kutonen sitte varmempi moottorina? Muita hyviä puolia?
Kulutukseltaan ei juuri häviä neloselle ja ne murinat mielestäni kutonen on moottorina varmempi mutta kaikissa näissä moottorisarjoissa omat vikansa on
EDIT: Toki niitä vikojahan ei ole jos autosta pidetään oikeasti huolta
Last edited by _odin; 29-03-2014, 22:42.
Reason: Lisäystä
Kulutukseltaan ei juuri häviä neloselle ja ne murinat mielestäni kutonen on moottorina varmempi mutta kaikissa näissä moottorisarjoissa omat vikansa on
EDIT: Toki niitä vikojahan ei ole jos autosta pidetään oikeasti huolta
Moron!
Itse valitsisin kuutoskoneisen, niin ei jää sitten myöhemmin harmittaan. Äänimaailmahan on ihan huikea jos vertaa vaikka "volkkarin" tai Volvon kutoskoneisiin. Kulutus taas on oma lukunsa. Omassa E46 330Xi touringissa keskikulutus 15,8 l/100km, mutta täysin oikeastaan liikennevaloista liikennevaloihin kaupunkikulutus. Omasta mielestäni siis kannattaa vähän maksaa makeista äänistä ja maantiellä ei varmasti kutonen häviä neloselle juuri yhtään jos ja kun jättää vielä nelivedon pois luvuista. Mutta kauneushan on kuuntelijan korvissa
Ei ole kyllä kaikki kotona autossa, tai ajotyylissä.
Se on kyllä ihan totta että kulutus on aika kova, vaikka tuo 15,8 on tullut aivan puhtaasta kaupunkiajosta missä sahattu noin 2 km:n matkaa edestakaisin ja ainakin puolen tusinaa liikennevaloja matkanvarrella. Itsekin olen miettinyt että koneessa taitaa olla jotain pientä häikkää mikä näkyy sitten menoveden kulutuksessa. Oisko hyviä ehdotuksia mistä kannattais lähteä koneen janoisuutta selvittään? Ajotyyli kun ei ole mikään erityisen revittelevä. Sen verta jo kurkkasin että venttiilikopan päältä lähtevä huohottimen putki rupesi ainakin oleen aika sittaantunut joten voisiko tässä olla esim. yksi syy lisääntyneeseen kulutukseen? Ajatuksissa on ollut putsata/vaihtaa tuo huohotin systeemi uuteen.:think
Minusta tuo kuulostaa tuohon ajoon nähden melko normaalilta kulutukselta. Tuossahan on käytännössä keskinopeus jotain 30km/h ja kulutusmittarin neula liki kokoajan siellä 20l / 100km liki.
Helppo testi lienee sellainen, että ajaa vakkari päällä isompaa tietä ja nollaa tuon kulutusmittarin vaikka 90km/h nopeudessa ja katsoo mitä vie siellä. Pitäisi kai mennä alle 8l / 100km.
Itse valitsisin kuutoskoneisen, niin ei jää sitten myöhemmin harmittaan. Äänimaailmahan on ihan huikea jos vertaa vaikka "volkkarin" tai Volvon kutoskoneisiin. Kulutus taas on oma lukunsa. Omassa E46 330Xi touringissa keskikulutus 15,8 l/100km, mutta täysin oikeastaan liikennevaloista liikennevaloihin kaupunkikulutus. Omasta mielestäni siis kannattaa vähän maksaa makeista äänistä ja maantiellä ei varmasti kutonen häviä neloselle juuri yhtään jos ja kun jättää vielä nelivedon pois luvuista. Mutta kauneushan on kuuntelijan korvissa
On kyllä hurja kulutus :think tuo minun kolomenkahenkolome täällä rovaniemen seudulla talviajan keskikulutus on nytten 9,8/100 ja ajo on liikenne valoista toisiin, matka ajossa 80 - 90 km/h 7,2 ei minusta ole paha lukema
Last edited by _odin; 30-03-2014, 22:34.
Reason: Muokattu
Oletko mitannut mitä oikeasti kuluttaa? Mulla 328ia:n kulutusmittari näyttää n. 0,6-0,8l / 100km todellista vähemmän. Aika helposti nousee jos ajaa ihan pientä ajoa (keskinopeus jotain +40km/h) todellinen kulutus yli kympin. Matka-ajossa kulutusmittari näyttää mullakin matalia seiskoja, mutta todellinen siis liki 8.
Ei ole kyllä kaikki kotona autossa, tai ajotyylissä.
Eikös toi neliveto vie vähän enemmän vrt normimalliin? Sitten viellä jos on ollut autossa porukkaa/kuormaa, niin kyllähän toi voi paikkaansa pitää. Itsellä 330iA kaupunki kulutus ollut nyt 13l / 100km, ja tosiaan keskinopeus n. 30km/h. Tuli vedettyä pidempi reissu äsköttäin, yhteensä 600km, ja keskikulutus 8l / 100km.
E60 535dA M-Sport 350hp / 690nm Tällä mennään
- ex E46 330iA M-sport 2003 -
- ex E60 530iA M-sport 2007 -
- ex E90 325i 2006 -
- ex E46 330ci M-sport 2001 -
Oletko mitannut mitä oikeasti kuluttaa? Mulla 328ia:n kulutusmittari näyttää n. 0,6-0,8l / 100km todellista vähemmän. Aika helposti nousee jos ajaa ihan pientä ajoa (keskinopeus jotain +40km/h) todellinen kulutus yli kympin. Matka-ajossa kulutusmittari näyttää mullakin matalia seiskoja, mutta todellinen siis liki 8.
Jos mulle tarkotit tämän niin tuo on mitattu tankaamalla pariviikkoa sitten pohjosen reissulla ajotietokoneen näyttämä oli 6,9 todellinen oli siis tuo 7,2
OK, mulla näytti ajotietokone muistaakseni 7,2 matka-ajon kulutukseksi (n. 250km otos vain), mutta tuota en voinut tsekata todellisena. Mun seka-ajossani (keskinopeus n. 50-60km/h) tuo mun mittari valehtelee sen 0,6-0,8l / 100km. Pitänee joskus koittaa matka-ajossa tarkistaa, että näyttääkö enemmän oikein, kuin sekalaisessa.
Kesäksi (miksei pidemmäksikin aikaa) E46 bensakoneella täällä hakusessa ja periaatteessa 3 eri moottoria tulee kysymykseen, kun vaihtoehdot ovat 325,328 tai 330. Nyt nettiautoa selatessa havainnut, että 330 suunnilleen samoissa hinnoissa kuin 325, niin mitäs raati on mieltä kannattaako sit samantien laittaa hiukan isommalla padalla?
Onko noiden M54B25 ja M54B30 kestävyydessä tai luotettavuudessa merkittävää eroa? Entä kulutuksessa?
330 varmasti hiukan kalliimmat vakuutukset. Ja sitten se kulkupuoli, huomaako selkeesti että tuo 330 omaa enempi menohaluja kuin 325? Minkä luonteinen kone tuo M54B30 on noin yleisesti?
Itse äänestäisin ehdottomasti 330i:n puolesta. Ei jää harmittamaan. Imuvuodot ja vanos heti syyniin, samoin DISA. Tuntuu foorumia lukiessa että M54:n imuosat on bakeliittia...
Comment