Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autoa ostamassa (E46)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IvvN
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 3078
    • HelSINKI

    #46
    Originally posted by A.I View Post
    samoissa lukemilla itsekkin pääsin. kaupungissa menee se 8-8.5l ja maantiellä sitä n.7l suuri kulutus johtuu varmastikkin siitä että mulla on pirun pienet pyörät madalluksien takia ja kierrokset ovat kovat. - normaali rengastuksella varmasti pääsee pienemmällä kulutuksella.
    muistaakseni ex 323ia vei maantiellä sen 8-8.5l eli eroa on n. 1-1.5l
    kuten jo todettiin maantiellä ero ero ei ole kauhean iso.

    kaupungissa joku väitti että 316 vie 10l/100km. en tiiä mistä koneversiosta mahtoi puhua mutta omani kuluttaa. n. 8.5l satasella nykyään kun ei tule enään poljettua keskikulutus on jäänyt 8.2l mikä on mielestäni aika kilpailukykyinen.

    tottakai sitä soppaa saa menemään kaikkialla kaikilla autoilla jos pitää repiä tai ohitella kokoajan.
    Olen ihan tyytyväinen omaan kikkeliini joten voin myös ajella normaalisti, eikä minun tarvitse maantielläkään yleensä ohitella..
    -tällä se suurin säästö tulee
    Mulla ei mee yli 8l/100km melkein ikinä ja ajan kaupunkiajoa (kehä I ym tietysti mukaanlukien). Voisin veikata ettei kutoskoneella pääse kovin paljon alle 10l/100km. Noi väitteet 316sesta taitaa liittyä johonkin rikkinäiseen vanhaan koneeseen, eikä näihin uudempiin. 318sissa pre-facelift koneessa on 30 heppaa vähemmän sekä enemmän kulutusta. Toikin kertoo jonkun verran koneiden kehityksistä.
    Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
    www.kxd.fi

    Mahdollisesti maailman paras verhoomo

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #47
      Originally posted by A.I View Post
      ei 250tkm ole dieselille vielä matka eikä mikään.
      eli koneesseen tuskin vielä mitään ihmeempää vikaa olisi tulossa..
      nuo läpät tietty ovat ainoat..
      tietty turbo saattaa alkaa olemaan ehtoopuolella, mutta jos ö-vaihdosta on huolehdittu niin tuskin tuokaan juuri miksikään vielä on mennyt..

      kytkimen kunnosta et voi kyllä sanoa yhtään mitään!
      esim:
      -100tkm ajetulla on ajettu pelkkää kaupunkia ruuhkassa
      300tkm ajetulla on ajettu pelkkää maantieajoa
      -väitän että silloin 300tkm ajetussa on kytkin vähemmän kulunut.

      Loput mitä sanoit alustan ym. osista pitää paikkaansa alkavat olemaan pikkuhiljaa vaihtokunnossa, luultavasti paljon on jo vaidettukkin esim. iskarit +yms..

      Kyllä se on nykydieselille. Perusmoottori kestää, mutta osat purkuu ympäriltä ja ne ei ole halpoja. Laskeppa esim. turborempan hinta, suuttimien uusimisia, korkeapainepumppu. Lisäksi kaiken maailman DPF ongelmat + EGR ongelmat paskaantumisen takia. Sitten vielä vääntöjen takia laatikon ja kytkimen + muun voimansiirron ongelmat. Lisäksi 250-300tkm kilsoilla alkaa jo olla väljää vähän joka paikassa. Taitaa bensakone olla varmempi laite nykyään.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Warra
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 483

        #48
        Originally posted by IvvN View Post
        En tiedä mitä nelos ja kutoskoneita te ootte vertaamassa, mutta omien kokemuksien perusteella voin sanoa, että kulutusero on suuri. Minulle tuli vaihdossa e46 318Ci n42:sella ja se on ollut erittäin edullinen juurikin tän kulutuksen takia. Auton kulutus on ollut 6-8l/100km. Ei ole verrattavissa mihinkään kutos koneeseen, mitä on omissa autoissa ollut. 645seen verrattuna tällä e46 coupeella ajaminen on ilmaista

        Voin sanoa omasta puolesta, että jos ei ole mikään pienimulkkuinen ihminen, jolla on hirveä näyttämisen tarve naapurille, niin juurikin nelos koneiset e46:set ovat ne parhaat. Liikkuu meinaa tolla kaksi litrasella ihan tarpeeksi hyvin kadulla. Toi on todella hyvä auto ajaa eikä tarvitse pitää bensanasemia ryöstäjinä.
        Omat seka-ajon kulutukset parista neloskoneisesta (aivan samanlaista ajoa):
        316i M43B19
        316i N42B18

        Tuo valvetronic vei melko maltillisesti kyllä. Varmaan 318:n n42 miellyttävämpi ajella, melkein tuo M43 on ajossa kivempi näistä 316i kun alavääntö tuntuu paremmalta.

        Saa nähdä paljonko enemmän kutonen vie.
        E46 320i Facelift Touring M54b22
        exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

          #49
          Ajotietokone näyttää mun ajossa nyt 8.1 (M54B22). Keskinopeus 51 km/h.

          Aika paljo harvemmin (varsinkin kaupunpyörityksessä) tarttee käydä tankilla kun entisellä E39:llä, mutta kaiken tuokin syö mitä sinne tankkiin laittaa. Ei silleen kyllä ees kiinnosta, seuraava bemari pitää olla yli 3 litranen
          Last edited by rizzo; 15-03-2012, 07:49.

          Comment

          • Hasselhoff
            Newbiemmer
            • Mar 2012
            • 2
            • Jyväskylä

            #50
            Originally posted by A.I View Post
            ei 250tkm ole dieselille vielä matka eikä mikään.
            eli koneesseen tuskin vielä mitään ihmeempää vikaa olisi tulossa..
            nuo läpät tietty ovat ainoat..
            tietty turbo saattaa alkaa olemaan ehtoopuolella, mutta jos ö-vaihdosta on huolehdittu niin tuskin tuokaan juuri miksikään vielä on mennyt..

            kytkimen kunnosta et voi kyllä sanoa yhtään mitään!
            esim:
            -100tkm ajetulla on ajettu pelkkää kaupunkia ruuhkassa
            300tkm ajetulla on ajettu pelkkää maantieajoa
            -väitän että silloin 300tkm ajetussa on kytkin vähemmän kulunut.

            Loput mitä sanoit alustan ym. osista pitää paikkaansa alkavat olemaan pikkuhiljaa vaihtokunnossa, luultavasti paljon on jo vaidettukkin esim. iskarit +yms..
            Pitääkin tässä selvitellä mitä huoltoja autoon on tehty. Olen omistanut 3 autoa mitä on tuotu saksan maalta ja yksi oli täysi susi. Onneksi olin sen liikkeestä hommannut, mutta ilman lakimiehiä kauppa ei saatu purettua, joten tässäkin tapauksessa pieni pelko on persiissä noiden kilometrien takia. Pelko voi tosin olla myös ihan turhaa.

            Alustan osat on nyt kaikissa autoissa kulutusosaa ja niitä vaihdellaan tiuhempaankin kuin tuon 250 tkm. välein, mutta oleellisimmat asiat ovatkin juuri nuo turbo-, kytkin- ja läppäongelmat.

            Tokihan vaihtoehto on tosiaan sitten sen uudemman hankkiminen, mutta tämä auto vaihtuisi kohtuu hyvällä välirahalla.

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #51
              Niin, vikaa voi tulla yllättäenkin ja vähänajettuihinkin. Eli ei viimeisillä rahoilla kannata ostaa kalleinta minkä saa, siinä toivossa että sitä tarvisi korjata vähemmän. Jos hyvällä välirahalla saat tuon niin jää rahaa laittoonkin (y)

              Comment

              • hj325hml
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 729
                • Pirkanmaa

                #52
                Saisko tuosta 1.8 Valvetronic compactista mielipiteitä, yleistä asiaa mutta erityisesti ihan oikeita kulutuslukemia, itsellä ollut 7 kutoskoneista 46 eli niiden kulutukset melko tuttuja, mutta tarkoitus olisi emänälle hommata ensimmäinen puimuri ja tämä miellyttäisi häntä eniten. Ps. Jos on myynnissä niin tarjoa ihmeessä.

                Kilsoja tulee noin 25 tkm vuodessa niin kulutuksella on merkitystä, ajo on noin 80/20 maantie-kaupunki. Olisko niin että tämä kone olisi kaikkein pieniruokaisin bensa 46:n?

                Millasia eroja tuohon 1,9 on käytännössä? Niissä tarjontaa olisi kuitenkin enemmän..

                Oikeita lukuja kiitos, tiedän kyllä sanomattakin että kaikki menee mitä tankkii laittaa.
                F16 M-Sport

                Comment

                • Warra
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 483

                  #53
                  Originally posted by hj325hml View Post
                  Saisko tuosta 1.8 Valvetronic compactista mielipiteitä, yleistä asiaa mutta erityisesti ihan oikeita kulutuslukemia, itsellä ollut 7 kutoskoneista 46 eli niiden kulutukset melko tuttuja, mutta tarkoitus olisi emänälle hommata ensimmäinen puimuri ja tämä miellyttäisi häntä eniten. Ps. Jos on myynnissä niin tarjoa ihmeessä.

                  Kilsoja tulee noin 25 tkm vuodessa niin kulutuksella on merkitystä, ajo on noin 80/20 maantie-kaupunki. Olisko niin että tämä kone olisi kaikkein pieniruokaisin bensa 46:n?

                  Millasia eroja tuohon 1,9 on käytännössä? Niissä tarjontaa olisi kuitenkin enemmän..

                  Oikeita lukuja kiitos, tiedän kyllä sanomattakin että kaikki menee mitä tankkii laittaa.
                  Terve.

                  Taloudessani on käynyt sekä M43b19 että N42b18 ja erot omissa mittauksissani: Valvetronic kulutus seka-ajossa 7.0 ja 1.9 koneen kulutus 7.6. Ajo samanlaista, eli noin puoli litraa söi uudempi kone vähemmän (mitattuja kulutuksia). 1.9 koneella oli hieman parempi alavääntö, ja se oli ehkä kaupungissa miellyttävämpi ajella. Valvetronicissa kierroksia käyttäessä hieman pirteyttä enemmän. Tämä sedaneissa mutta eiköhän compacteissa päde sama asia.

                  Kannattaa harkita vaihtaa E46 vompatista ne lexus takavalot johonkin hienompaan, ovat nimittäin todella rumat.
                  Last edited by Warra; 24-03-2012, 07:39.
                  E46 320i Facelift Touring M54b22
                  exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                  Comment

                  • Takalo_kari
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1359
                    • tku

                    #54
                    Mitattu kulutus N42B18 koneella on maantieajossa:

                    Molemmilla kerroilla sama edestakainen matka yht.120km ja tyyni keli.

                    5.9l / 100km nopeus 80km/h maantie + motari 100km/h
                    Toisella reissulla kulutus oli:
                    6.1l / 100km nopeus 90km/h + motari 110km/h

                    Joku muu voi tehdä samantyylisen mittauksen sillä 3-litrasella niin katsomaan mihin eroon oikeesti päästään.
                    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                    Kiitos ajastasi? :think

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #55
                      Originally posted by A.I View Post
                      Mitattu kulutus N42B18 koneella on maantieajossa:

                      Molemmilla kerroilla sama edestakainen matka yht.120km ja tyyni keli.

                      5.9l / 100km nopeus 80km/h maantie + motari 100km/h
                      Toisella reissulla kulutus oli:
                      6.1l / 100km nopeus 90km/h + motari 110km/h

                      Joku muu voi tehdä samantyylisen mittauksen sillä 3-litrasella niin katsomaan mihin eroon oikeesti päästään.
                      2,5-3,0 koneilla vastaavat 6-7L luokassa. Tollasella ajolla isompikoneiset menee vielä pienellä, mutta kulutus nousee suhteessa enemmän pienemmässä pyörityksessä...
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • urria
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 223
                        • Lohja

                        #56
                        E46 320d farkkua tässä katellu. Farkkua ainoastaan siitä syystä, että sais pakuks=pieni vero..

                        Nettiautossa näyttävät olevan järjestään pitkälle yli 200tkm ajettuja. Saksasta taas näyttäisi saavan ~150tkm ajettuja kohtuuhintaan. Kysymys: Kannattaako tuottaa sakuista joku tommonen 150-175tkm ajettu, johon ei vielä vaihdettu turboa, suuttimia yms. vai ostaa paljon ajettu suomi-auto, jossa kyseisiä osia jo vaihdettu?
                        E46 323Ci -99

                        Comment

                        • Tuoppo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 558
                          • Joensuu

                          #57
                          Nykyään pakuissakin on käytännössä samanlaiset käyttönmaksut, kun henkilöautoissa, kun niitä alettiin verottamaan päästöjen 2008-> ja vanhemmat massan mukaan viime vuonna.

                          Originally posted by urria View Post
                          E46 320d farkkua tässä katellu. Farkkua ainoastaan siitä syystä, että sais pakuks=pieni vero..

                          Nettiautossa näyttävät olevan järjestään pitkälle yli 200tkm ajettuja. Saksasta taas näyttäisi saavan ~150tkm ajettuja kohtuuhintaan. Kysymys: Kannattaako tuottaa sakuista joku tommonen 150-175tkm ajettu, johon ei vielä vaihdettu turboa, suuttimia yms. vai ostaa paljon ajettu suomi-auto, jossa kyseisiä osia jo vaihdettu?
                          G30 530e xDrive iPerformance -20
                          E70 X5 xDrive40d -10

                          Comment

                          • urria
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 223
                            • Lohja

                            #58
                            Originally posted by Tuoppo View Post
                            Nykyään pakuissakin on käytännössä samanlaiset käyttönmaksut, kun henkilöautoissa, kun niitä alettiin verottamaan päästöjen 2008-> ja vanhemmat massan mukaan viime vuonna.
                            Mites toi nyt oikeen sitten menee. Tämän mukaan käyttövoimavero yhä huomattavasti pienempi pakettiautolla kuin henkilöautolla (0,9snt/pv < 5,5snt/pv).

                            Last edited by urria; 19-04-2012, 23:52.
                            E46 323Ci -99

                            Comment

                            • Tuoppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 558
                              • Joensuu

                              #59
                              Originally posted by urria View Post
                              Mites toi nyt sit oikeen menee jos rekisteröi henkilöauton pakettiautoksi? Henkilöautoissa päästöjen mukaan 1.1.2001 alkaen rekisteröidyt ja pakettiautoissa 1.1.2008 rekisteröidyt?

                              Jos siis rekisteröin vuonna 2002 otetun henkilöauton (esim. e46 320d farmari) pakettiautoksi, niin kumman mukaan vero menee?

                              http://www.autoalantiedotuskeskus.fi...toilun+verotus
                              Painon mukaanhan se menee tietenkin, kun kyseessä on pakettiauto muutoskatsastuksen jälkeen. Pointti on kuitenkin se, että mikään pakettiautokaan ei enää nykyään mene tuolla vanhalla n. 90e käyttömaksulla.
                              G30 530e xDrive iPerformance -20
                              E70 X5 xDrive40d -10

                              Comment

                              • aaltot
                                Newbiemmer
                                • Apr 2012
                                • 4
                                • Vantaa

                                #60
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                Kyllä se on nykydieselille. Perusmoottori kestää, mutta osat purkuu ympäriltä ja ne ei ole halpoja. Laskeppa esim. turborempan hinta, suuttimien uusimisia, korkeapainepumppu. Lisäksi kaiken maailman DPF ongelmat + EGR ongelmat paskaantumisen takia. Sitten vielä vääntöjen takia laatikon ja kytkimen + muun voimansiirron ongelmat. Lisäksi 250-300tkm kilsoilla alkaa jo olla väljää vähän joka paikassa. Taitaa bensakone olla varmempi laite nykyään.

                                Itsellä oli -09 520da taksina, myin 439tkm ajettuna sen. ainakin tossa 177hv koneessa sai kerran uusia EGR + PDf Systeemit matkan varrella.
                                Turbolla pääsin 370tkm myöskin..


                                kone tosin kajahti jo 190tkm ssä ketjun katkeamiseen. myöskin laatikon joutui kerran uusimaan. Laturilla pääsin 330tkm ja ilmastoinin kompressori oli edelleen alkuperäinen.

                                Onneksi oli takuu voimassa suurinmassa osassa noissa, muuten olsii tullut ihanan kalliiksi.
                                Last edited by aaltot; 20-04-2012, 01:58.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎