Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autoa ostamassa (E46)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6936
    • N/A

    136tkm ajetussa 330 cabriossa disa ei oirellut mitenkään. Purin irti, ja läppä pyöri kuin karuselli. Oli rikki siis.
    Ja suhtautuisin vanoksen tiivisteisiin niin, että jos niitä ei ole laitettu ne pitää laittaa ja laskea siihen kokonaishintaan. Melkein varautuisin myös disan remppaamaan.

    Comment

    • kani
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 699
      • Espoo

      Meinaatteko oikeasti pelata upporikasta tai rutiköyhää ja odotella että kuuluu rahinaa sen kanssa??





      Ei ollut edes kauheasti ajettu ja hyvin huollettu auto.

      Edullinen linkkivinkki:


      Vaihto ei ole kuin muutaman minuutin homma. Minunkin vähän vajaa 200tkm ajetussa oli disa venttiili vielä ihan iskussa mutta en harrasta venäläistä rulettiakaan.
      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

      Comment

      • kani
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 699
        • Espoo

        Toinen saksalaisen insinöörityön helmi:
        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

        Comment

        • kani
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 699
          • Espoo

          Ja about ainoa ehjä kumitiiviste mitä löysin omasta M54 koneesta oli tyhjäkäyntiventtiilin kumimuhvi imusarjassa ja kaasuläpän ja imusarjan välinen tiiviste. Kaikki muut kumitiivisteet imusarjassa ja sen alapuolella oli kovettuneita tai %"##"€"#€""#€"#!"#!!! Laskisin siis myös ne ja asennustyöt n. 10 vuoden ikäisen E46:n hankintakuluihin. 200tkm kohdalla on kaikki hihnapyörät vaihtokamaa ja hihnat sekä kiristäjät on syytä vaihtaa samalla, kuin myös öljysuodatinjalan ja lohkon välinen muoviksi kovettunut "kumitiiviste". Jos ei itse tee niin aika kalliiksi tulee..
          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

          Comment

          • Warra
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 483

            Originally posted by kani View Post
            Edullinen linkkivinkki:


            Vaihto ei ole kuin muutaman minuutin homma. Minunkin vähän vajaa 200tkm ajetussa oli disa venttiili vielä ihan iskussa mutta en harrasta venäläistä rulettiakaan.
            Tuollaisen itsekkin laitoin. Laadukkaan tuntuiset osat ja helppo asennus.
            E46 320i Facelift Touring M54b22
            exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

            Comment

            • Hemu__
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2008
              • 972
              • Kirkkonummi

              Upataampas vähän tätä topiccia..

              Pari kysymystä e46, kun sellainen nyt mahdollisesti tulee hankittua seuraavaksi autoksi.

              Mietinnässä ollut e46 touring 320d tai 330d, näistä taitaa olla tuo 330d toimintavarmempi eikö?
              Lisäksi jos päädyn ostamaan tuon 330d, niin olen tässä puntaroinut manuaali/automaatti vaihtoehtoa, että kumpi niistä olisi kannattavampi. Tarkoitus päästä edullisesti liikkumaan, joten tuo manuaali varmaan sen puolesta? Kuinka paljon mahtaa kulutukset erota toisistaan manuaalin ja automaatin välillä? Kuinka kestävä tuo 204heppaisen dieselkoneen kyljessä oleva automaatti on, entäpä 6-vaihteinen manuaali?

              Mitään muita asioita mitä tulisi tietää kyseisestä mallista? Jonkinverran vissiin turbo + suutinvikoja, mutta onko mitään muuta vakavaa? :think

              Kiitos vastauksista jo etukäteen!

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                Originally posted by Hemu__ View Post
                Upataampas vähän tätä topiccia..

                Pari kysymystä e46, kun sellainen nyt mahdollisesti tulee hankittua seuraavaksi autoksi.

                Mietinnässä ollut e46 touring 320d tai 330d, näistä taitaa olla tuo 330d toimintavarmempi eikö?
                Lisäksi jos päädyn ostamaan tuon 330d, niin olen tässä puntaroinut manuaali/automaatti vaihtoehtoa, että kumpi niistä olisi kannattavampi. Tarkoitus päästä edullisesti liikkumaan, joten tuo manuaali varmaan sen puolesta? Kuinka paljon mahtaa kulutukset erota toisistaan manuaalin ja automaatin välillä? Kuinka kestävä tuo 204heppaisen dieselkoneen kyljessä oleva automaatti on, entäpä 6-vaihteinen manuaali?

                Mitään muita asioita mitä tulisi tietää kyseisestä mallista? Jonkinverran vissiin turbo + suutinvikoja, mutta onko mitään muuta vakavaa? :think

                Kiitos vastauksista jo etukäteen!
                Mun mielestä yhtä toimintavarmoja pelejä. Manuaalina katsoisin, en välttämättä kulutuksen puolesta vaan kestävyyden/luotettavuuden. Tuskin tuossa on kulutuksessa montaa desilitraa eroa. Toi 6 lovinen on ainakin tosi naftapihi, mulla vie 320d 6-lovisella lootalla keskikulutus 5.5L/100km. Pienimmällä päässy 80km/h matkavauhdilla 4.1L/100km ja silloinkin oli vakkari ja ilmastointi käytössä. Pienellä menee.

                Suutin ja turbovikojen lisäksi luukut ruostuu alareunasta, kampiakselin päässä oleva hihnapyörä menee rikki, kardaanin ristikot+rätit, kaksoismassavauhtipyörä manuaalissa. Automaatissa turbiinilukko.
                Kuluvia osia kaikki

                Vaikka onkin ehkä yhtä luotettavia 330d/320d niin kyllä mä silti itse valitsisin 330d manuaalina ja tolla tehokkaammalla koneella.

                Voit tulla kokeilee mun pirssiä joku päivä niin saat vähän tuntumaa, jos kiinnostaa
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • Hemu__
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 972
                  • Kirkkonummi

                  Itsellä ollut e46 farkku 330d tuolla vanhemmalla koneella lastutettuna, ja lisäksi ajanut kaverin 320d sedania, että kyllä niistä kokemusta jonkinverran löytyy, luotettavuutta ja muuta tässä vain pähkäilen..

                  Tuosta uudemmasta 330d koneesta saisi lastulla kyllä jo aika kivat tehot kun kyseessä on kuitenkin normaali "käyttöpeli"

                  Comment

                  • janne30
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 2198
                    • Vantaa

                    spotti nimimerkin vanha e46 330d manuaali imolarot touring on tullu kanssa myyntiin yhteen liikkeeseen. Jos olisin itse e46 dieseliä vailla niin kävisin kokeilemassa
                    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                    1 x F20
                    3 x E30
                    2 x E36
                    5 x E46
                    3 x E9X

                    Comment

                    • Hemu__
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 972
                      • Kirkkonummi

                      Harmi että on vanhemmalla koneella, ja apparin etuovi ja loksu maalattu, että liekkö lämätty etukulmaan.. Lisäks pitäs olla harman kadonit yms vehkeet...

                      Mitä tuosta pyöreästä napista säädetään joka on kuskinpenkin etureunassa? Ei näytä olevan joka autossa niin sillä ihmettelen..

                      Comment

                      • janne30
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 2198
                        • Vantaa

                        Originally posted by Hemu__ View Post
                        Harmi että on vanhemmalla koneella, ja apparin etuovi ja loksu maalattu, että liekkö lämätty etukulmaan.. Lisäks pitäs olla harman kadonit yms vehkeet...

                        Mitä tuosta pyöreästä napista säädetään joka on kuskinpenkin etureunassa? Ei näytä olevan joka autossa niin sillä ihmettelen..

                        http://www.autoscout24.eu/Details.as...000&asrc=st|fs
                        arvaus: ristiselän tuen säätö
                        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                        1 x F20
                        3 x E30
                        2 x E36
                        5 x E46
                        3 x E9X

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Oikein arvattu. Ainakin vanhemmalla koneella oleva 330d manuaalina menee kyllä pienellä. Sekalaista ajoa oon ajanu jonku 6000km tuolla muistaakseni ja suurin mitattu kulutus 6.5 litraa ja sekin pääasiassa oli lyhyttä ajoa. Helposti tonni tankillisella menee.

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17841
                            • PKS

                            Vm 2004 neloskoneiset

                            Loppupään E46 ostamassa, joten pari validia kysymystä:

                            1) Milloin 4syl moottori vaihtuu N42 -> N46? Missä erot?

                            edit: 3/2004 vaihtuu, käytännössä tärkein ero jakopään kiristimessä, joka on N46 päivitetty paremmaksi. Myös Valvetronicin ohjaus on integroitu uuteen moottoriohjaukseen, joka on N46:ssa mallia MEV 9.2.

                            Muita eroja:
                            -MEV 9.2 on tuleva ohjaus IHKA:lta lämmitystarpeen lisäämiseksi polttoainetaloudellisuuden kustannuksella
                            -MEV 9.2 on lisätty suoritintehoa 44MHz -> 56 MHz
                            -Uudet nokat
                            -Uusi kampura (mm. laakerointia muutettu)
                            -Uudet kiertokanget (mm. kevyemmät)
                            -Sytytystulpat (menevät syvemmälle palotilaan ja platinaa)
                            -Parrannettu tyhjiöpumppu (poistoventtiili lisätty)
                            -Uusi venttiilikoppa (parannettu kestävyyttä)

                            2) Käsitykseni mukaan E46 mallissa 12v koritakuu menee 1/1/2004 ensirekisteröinnin mukaan? Onko valmistuspäivällä mitään merkitystä, vai onko sama vaikka auto olisi 07/2003 tai 09/2003?

                            edit: Kyllä 12v menee 1/1/2004 ensirekisteröinnin mukaan, ei väliä vaikka auto olisi valmistettu aiemmin. Ensirekisteröinti 31/12/2003 tai aiemmin tarkoittaa 6v koritakuuta.

                            edit2: Tulipa ostettua sitten E46 Compact N46 moottorilla.
                            Last edited by Dualfun; 01-10-2014, 18:04.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36
                            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet:
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17841
                              • PKS

                              Tuli etsittyä vastaukset yllä oleviin kysymyksiin, listasin ne tuohon jos jotain jäi kiinnostamaan.
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • pabu
                                Newbiemmer
                                • Oct 2014
                                • 1
                                • Jyväskylä

                                Diisselillä etenevä auto pitäisi hankkia ja valinta tapahtuu kahden väliltä, A4 tai 330.
                                Bemari kiinnostaisi enemmän, mutta farmari, manuaali, nahkasisusta, neliveto ja 2003-> näyttäisi olevan lähes mahdoton yhtälö.

                                2003 tuli tuo tehokkaampi kone? Paranneltiinko siinä automaattilaatikon kestävyyttä mitenkään? Vai onko se samaa kuraa, mitä aiemmissakin? Onko nelivedossa mitään vikaherkkää paikkaa?
                                Onko nuo vaihtolaatikot tehty kestävimmiksi, vai saako kokoajan pelätä ja kuulostella jyrinöitä?

                                Audissahan on sitten nokkaongelmat ja pumppuongelmat, mutta vaihtonokat kestävätkin sitten vissiin auton loppuiän. Eli siinä olisi vain kertasijoituksena tuo kallis remontti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎