Nii..
320dA Automaatin ongelmat
Collapse
X
-
Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000eEx. BMW E39 525dAT '01
Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
Ex. BMW E39 525dAT '03Ex. BMW E46 320dT '01Ex. BMW E36 325Ci '94Ex. BMW E36 318i '91+ 12kpl muita merkkejä
Comment
-
Kyllä veikkaisin että tuo turbiini on sökö. Itselleni juuri vaihdettiin uusi turbiini ja kierros hömppäilyt, jurnaus ja nykiminen loppui sen siljan tie(tästä myös toinen topikki täällä). Itselläni kustansi 1296€, sisältäen: työt, turbiini, laatikkoöljyt+suodatin. Toinen firma etelässä olisi ottanut tismalleen samasta hommasta ~2200€! Eli suosittelen kyselemään hieman tarjouksia!
Comment
-
Mistä ostit turbiinin? Oliko käytetty? Sitä turbiinia on vaikea todeta paskaksi koska siinä ei ole omaa anturia! Eikö se uutena maksa jonku 1400€ pelkkä turbiini..Originally posted by sn3ak3r View PostKyllä veikkaisin että tuo turbiini on sökö. Itselleni juuri vaihdettiin uusi turbiini ja kierros hömppäilyt, jurnaus ja nykiminen loppui sen siljan tie(tästä myös toinen topikki täällä). Itselläni kustansi 1296€, sisältäen: työt, turbiini, laatikkoöljyt+suodatin. Toinen firma etelässä olisi ottanut tismalleen samasta hommasta ~2200€! Eli suosittelen kyselemään hieman tarjouksia!
Mutta kyllä nyt on autonmyyjällä turbiini osto jonossa! Ehotti koko laatikon vaihtoa mutta laatikko toimii muuten kuin unelma niin ei kannata vaihtaa jos vaikka tulee huonompi..
Miksi en löydä turbiinia noista bmwfans.info räjäytyskuvista?Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000eEx. BMW E39 525dAT '01
Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
Ex. BMW E39 525dAT '03Ex. BMW E46 320dT '01Ex. BMW E36 325Ci '94Ex. BMW E36 318i '91+ 12kpl muita merkkejä
Comment
-
Halvimman vaihtoehdon se autonmyyjä sinne valitsee, kerta sen piikkiin ollaan korjaamassa. Käytettyyn autoon tulee luultavasti käytetty laatikko.Originally posted by Temes87 View PostMistä ostit turbiinin? Oliko käytetty? Sitä turbiinia on vaikea todeta paskaksi koska siinä ei ole omaa anturia! Eikö se uutena maksa jonku 1400€ pelkkä turbiini..
Mutta kyllä nyt on autonmyyjällä turbiini osto jonossa! Ehotti koko laatikon vaihtoa mutta laatikko toimii muuten kuin unelma niin ei kannata vaihtaa jos vaikka tulee huonompi..
Miksi en löydä turbiinia noista bmwfans.info räjäytyskuvista?
Comment
-
http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=24&fg=05Originally posted by Temes87 View Post
Miksi en löydä turbiinia noista bmwfans.info räjäytyskuvista?
osa #2
tarkista oikea vuosimalli/valmistuskuukausi, se ei selvinnyt topicista.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Aiko hommata uuden tai 100% takuulla olevan turbiinin! Ei kannata vaihtaa koko lootaa.Originally posted by tuttifrutti View PostHalvimman vaihtoehdon se autonmyyjä sinne valitsee, kerta sen piikkiin ollaan korjaamassa. Käytettyyn autoon tulee luultavasti käytetty laatikko.
Niinpä oliki.. En huomannu aluksi.Originally posted by BeamR View Posthttp://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=24&fg=05
osa #2
tarkista oikea vuosimalli/valmistuskuukausi, se ei selvinnyt topicista.
Kylläkai luulis ton laatikon muuten olevan kunnossa kun öljy oli puhasta, ei rautaa ja venttiilikoneisto pelaa ja muutenki laatikko pehmyt ajella!
Miten se turbiini alkaa luistaa että ei irroittais rautaa?? EIkö sen pitäis kulua ensin ennenkui alkaa luistaa, vai oonko ihan väärässä?Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000eEx. BMW E39 525dAT '01
Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
Ex. BMW E39 525dAT '03Ex. BMW E46 320dT '01Ex. BMW E36 325Ci '94Ex. BMW E36 318i '91+ 12kpl muita merkkejä
Comment
-
Turbiini tuli liikkeen kautta ja uusi turbiini sinne vaihdettiin. Maksoi kyseisessä liikkeessä 420€, mutta tuohon on heidän mukaansa kahta turbiinia toinen on juurikin tuo 420€ ja toinen olisi heidän kauttaan maksanut +700€. Etelämpänä pelkästä turbiinista pyydettiin 900€. Turussa on kyllä yksi pulju joka korjaakin noita turbiineja, mutta kun heille selitin että mitä tuo turbiini tekee niin sanoi vain että kannattaa suoraan uusi ostaa. Eivät kuitenkaan aivan uuden veroikseksi vanhaa huonoksi mennyttä turbiinia saa. Ja tosiaan millään sormella tuota turbiinin hajoamista ei voinut osoittaa. Mutta mitä olin automaatti korjaamoihin yhteyksissä ja selitin kaikki oireet, niin hekin epäilivät suoraan tuota turbiinia. Sekä varmistin vielä asian viemällä auton eräälle bemari kurulle ja automaatteihin erikoistuneelle kaverille koe ajoon, niin hänkin sitä sanoi. Joten ei muuta kun kiikutin auton pajalle ja hyvähän siitä tuli!Originally posted by Temes87 View PostMistä ostit turbiinin? Oliko käytetty? Sitä turbiinia on vaikea todeta paskaksi koska siinä ei ole omaa anturia! Eikö se uutena maksa jonku 1400€ pelkkä turbiini..
Mutta kyllä nyt on autonmyyjällä turbiini osto jonossa! Ehotti koko laatikon vaihtoa mutta laatikko toimii muuten kuin unelma niin ei kannata vaihtaa jos vaikka tulee huonompi..
Miksi en löydä turbiinia noista bmwfans.info räjäytyskuvista?Last edited by sn3ak3r; 10-07-2012, 13:31.
Comment
-
Mitä olen tässä pari kuukautta selvitellyt tuota turbiinin toimintaa, niin sen turbiinin sisällä on eräänlaiset kitkapinnat joiden avulla turbiini lukittuu laatikkoon. Mutta sitten kun nuo kitkapinnat alkavat olemaan heikentyneet ja laatikkon "ikiöljyt" olleet pitkään laatikkossa, niin se turbiini oli siinä.Originally posted by Supa View PostEikai se mahoton idea ole että siivekkeet vääntyilee vaikkapa.
En ole tarkemmin tutustunut miten hajoavat yleensä.
Yleensä jos kuulema noihin laatikoihin tulee vikaa, niin se on yleensä aina tuo turbiini joka ensimmäisenä sieltä pettää... :/
Comment
-
Itellä kuitenki viime vaihdosta 65tkm ja öljykin oli vielä suht puhasta. Näyttää niitä menevän muutenki näköjään.Originally posted by sn3ak3r View PostMitä olen tässä pari kuukautta selvitellyt tuota turbiinin toimintaa, niin sen turbiinin sisällä on eräänlaiset kitkapinnat joiden avulla turbiini lukittuu laatikkoon. Mutta sitten kun nuo kitkapinnat alkavat olemaan heikentyneet ja laatikkon "ikiöljyt" olleet pitkään laatikkossa, niin se turbiini oli siinä.
Yleensä jos kuulema noihin laatikoihin tulee vikaa, niin se on yleensä aina tuo turbiini joka ensimmäisenä sieltä pettää... :/
Vaikuttaako tuo turbiinin toiminta tuohon sport vaihteeseen tai sitten manuaalin hitaaseen vaihtavuuteen? Vaihtaa kuitenki pehmeästi joka vaihteella..Last edited by Temes87; 29-08-2012, 20:42.Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000eEx. BMW E39 525dAT '01
Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
Ex. BMW E39 525dAT '03Ex. BMW E46 320dT '01Ex. BMW E36 325Ci '94Ex. BMW E36 318i '91+ 12kpl muita merkkejä
Comment
-
Manuaali/sport puolella ei pitäisi turbiini häiriön takia olla teoriassa ongelmia ennen kuin vasta +80km/h nopeudessa.. Koska turbiini lukittuu vasta silloin. Mutta tietty saattaahan ajan kanssa tuo tehdä muutakin "jäynää". Koska itsellänikin tuo turbiini vika viikossa meni joka päivä huonompaan suuntaan.Originally posted by Temes87 View PostItellä kuitenki viime vaihdosta 65tkm ja öljykin oli vielä suht puhasta. Näyttää niitä menevän muutenki näköjään. Ensimmäinen vaihto tosin vasta 125tkm kohalla!
Vaikuttaako tuo turbiinin toiminta tuohon sport vaihteeseen tai sitten manuaalin hitaaseen vaihtavuuteen? Vaihtaa kuitenki pehmeästi joka vaihteella..
Comment
-
Tuossa videolla näkee hyvin momentinmuuntimen rakenteen. KLIK
Voihan siinä paljon muutakin mennä vikaan, mutta tyypillisesti lukituksen kitkapinta kuluu loppuun ja sitten siellä on lukituksessa metalli metallia vasten ja jossain vaiheessa lastua alkaa tulla.
Tuossa yksi metallille kulunut lukkolevy.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Sport vaihe ei toimi yli 80 nopeudessa mutta alle toimii. Mutta jo kiihdyttää alhaalta Sport vaihteella niin pitää 4 vaihteen 110 nopeuteen ja vaihtaa sit 5.Originally posted by sn3ak3r View PostManuaali/sport puolella ei pitäisi turbiini häiriön takia olla teoriassa ongelmia ennen kuin vasta +80km/h nopeudessa.. Koska turbiini lukittuu vasta silloin. Mutta tietty saattaahan ajan kanssa tuo tehdä muutakin "jäynää". Koska itsellänikin tuo turbiini vika viikossa meni joka päivä huonompaan suuntaan.
Ja kyllä tämä jäynä on kestäny kuukauden ajan! Alussa oli vähän lievempää oireilua mutta nyt on pysyny ihan samoilla oireilla 2vk. Paitsi että ny 1vk seissy lisäksi.
Osia odottelen!!Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000eEx. BMW E39 525dAT '01
Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
Ex. BMW E39 525dAT '03Ex. BMW E46 320dT '01Ex. BMW E36 325Ci '94Ex. BMW E36 318i '91+ 12kpl muita merkkejä
Comment
-
Eli voisko olla että ei ole vielä kulunu metallille asti mutta luistaa nyt jo! Kun on puhtaat öljyt..
Ja että edelliset öljyt on ollu väärät ja ollu paskaa kitkapinnoille?
Tietenki luulis uusien öljyjen auttavan jos vika olis ollu öljyssä.Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000eEx. BMW E39 525dAT '01
Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
Ex. BMW E39 525dAT '03Ex. BMW E46 320dT '01Ex. BMW E36 325Ci '94Ex. BMW E36 318i '91+ 12kpl muita merkkejä
Comment
Comment