Announcement

Collapse
No announcement yet.

320dA Automaatin ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Temes87
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 194
    • Etelä

    320dA Automaatin ongelmat

    Kakkosauto rupes oireilee!
    Automaatti joskus ei oikien meinaa vastata kaasua ja moottori huutaa paikoillaan ennen liikkeelle lähtöä! Tätä tapahtuu vain kylmällä moottorilla ja sitten kun on päässyt liikkeelle niin sen jälkeen ei ole mitään ongelmia.
    Ongelma tapahtuu vain D asennossa.
    Pakilla ei tee tätä ongelmaa kun ensin peruuttaa pihasta pois ihan normaalisti vaan kun vaihtaa D:n päälle niin sitten!
    Ei tee tätä kuitenkaan joka aamu mutta varmaan kohta tekee!
    Automaatin öljyn vaihdosta 60tkm..
    Last edited by Temes87; 06-11-2012, 08:05.
    Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
    Ex. BMW E39 525dAT '01
    Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
    Ex. BMW E39 525dAT '03
    Ex. BMW E46 320dT '01
    Ex. BMW E36 325Ci '94
    Ex. BMW E36 318i '91
    + 12kpl muita merkkejä
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Temes87 View Post
    Automaatti joskus ei oikien meinaa vastata kaasua ja moottori huutaa paikoillaan ennen liikkeelle lähtöä! Tätä tapahtuu vain kylmällä moottorilla ja sitten kun on päässyt liikkeelle niin sen jälkeen ei ole mitään ongelmia.
    Ongelma tapahtuu vain D asennossa.
    Pakilla ei tee tätä ongelmaa kun ensin peruuttaa pihasta pois ihan normaalisti vaan kun vaihtaa D:n päälle niin sitten!
    Ei tee tätä kuitenkaan joka aamu mutta varmaan kohta tekee!
    Automaatin öljyn vaihdosta 60tkm..
    Onko laatikon öljymäärä tarkastettu?
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • Temes87
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 194
      • Etelä

      #3
      Originally posted by Nettipepe View Post
      Onko laatikon öljymäärä tarkastettu?
      Eipä ole tarkastettu, mutta vuoto merkkejä ei kyllä näkyny missään!
      Oisko sille tarkastukselle hyviä neuvoja miten se pitää tehdä?
      Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
      Ex. BMW E39 525dAT '01
      Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
      Ex. BMW E39 525dAT '03
      Ex. BMW E46 320dT '01
      Ex. BMW E36 325Ci '94
      Ex. BMW E36 318i '91
      + 12kpl muita merkkejä

      Comment

      • Temes87
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 194
        • Etelä

        #4
        Originally posted by Nettipepe View Post
        Onko laatikon öljymäärä tarkastettu?
        Nyt on tarkistettu öljy määrä ja se oli oikea ja öljykin oli punaista ehkä hiemanhieman tummunu.

        Nyt laatikko rupes myös tökkimään tasa kaasulla ja kierrosluku mittari heittää nykimisen tahissa ylös alas!!

        Vika koodeja ei ole moottorin eikä laatikon puolelta. Ei siis mitään vikakoodeja!!
        Mistä seuraavaa vikaa etsimään? Nyt ois neuvot kohillaan ennenkuin menee koko laatikko vai onko edes enää laatikossa se vika?
        Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
        Ex. BMW E39 525dAT '01
        Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
        Ex. BMW E39 525dAT '03
        Ex. BMW E46 320dT '01
        Ex. BMW E36 325Ci '94
        Ex. BMW E36 318i '91
        + 12kpl muita merkkejä

        Comment

        • Temes87
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 194
          • Etelä

          #5
          Seuraavaksi menee vielä öljyt vaihtoon ja toivottavasti auttaa. Vai onko turhaa?

          Öljyn määrä ja väri tarkistettu OK, vaihdettu viimeksi 65tkm sitten.
          Vikakoodeja ei ole
          Last edited by Temes87; 02-09-2012, 15:51.
          Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
          Ex. BMW E39 525dAT '01
          Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
          Ex. BMW E39 525dAT '03
          Ex. BMW E46 320dT '01
          Ex. BMW E36 325Ci '94
          Ex. BMW E36 318i '91
          + 12kpl muita merkkejä

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #6
            Kyllä tuonlaisesta temppuilusta pitää jotain koodeja jo jäädä.

            Millä ne on luettu?
            Jollakin yleismallisella "käsitesterillä"?

            Nuo ei lue merkkikohtaisia, esim. vaihteiston koodeja ollenkaan...

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by Temes87 View Post
              Eli nyt viat laajentunut huomattavasti.. Saako kohta sanoa moro laatikolle?
              Seuraavaksi menee vielä öljyt vaihtoon ja toivottavasti auttaa. Vai onko turhaa?

              -Kylmänä ei meinaa liikkua eteen päin, ilmeiseti luistaa?
              -Sport vaihe ei toimi kuin mittaristolla
              -Pientä nykimistä +100km/h vauhdissa tai pienemmillä ei ainakaan tunne ja nykiminen näkyy kierrosmittarissa
              -Pienemmissä nopeuksissa joskus kierrokset laskee tasakaasulla ja tulee sellainen jurraava ääni esim 40km/h, kestää noin 5s ja loppuu. Tekee useasti. Liittyykö edelliseen +100km/h nykimiseen, voi olla!

              Öljyn määrä ja väri tarkistettu OK, vaihdettu viimeksi 65tkm sitten.
              Vikakoodeja ei ole
              kyllä mun mielestä on enään turha öljyjä vaihdella, ainoa mitä voi tehdä jos siinä on vielä kunnostettavaa, on lopettaa ajelut HETI. Tulee vaan lisävahinkoa kun ei tiedä mikä on mennyt.

              Tuo 100 nurkilla oleva nykiminen voisi viitata momentinmuuntimen lukkoon, mutta liikkellelähtö ongelmat ei siitä tietenkään johdu, ellei sitten laatikko ole jo täynnä metallisilppua joka lähtee loppuun kuluneesta lukosta.

              Itse pelastin oman auton laatikon sillä kun ensimmäiset oireet momentinmuuntimen lukon luistamisesta tuli, että auto hyllylle kunnes saatiin korjaamolle aika. Sinne ajoin sen vielä max. 80 kmh(lukko ei mene kiinni) melkein satakilometriä pikkuteitä pitkin, mutta vähällä päästiin tälläkertaa, metallia ei ollut vielä irronnut.

              Laatikko ei anna vikakoodia välttämättä vasta kun se luistaa ajossa, silloin kaikki on liian myöhäistä...Hajonneesta momentinmuuntimesta ei mitään koodeja tule.
              Last edited by Esal; 29-06-2012, 10:16.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • Temes87
                Bimmer Rookie
                • May 2009
                • 194
                • Etelä

                #8
                Originally posted by Risto113 View Post
                Kyllä tuonlaisesta temppuilusta pitää jotain koodeja jo jäädä.

                Millä ne on luettu?
                Jollakin yleismallisella "käsitesterillä"?

                Nuo ei lue merkkikohtaisia, esim. vaihteiston koodeja ollenkaan...
                Onko se ohjelma nyt joku AUTO COM mikä noissa korjaamoissa on monella käytössä
                Last edited by Temes87; 06-11-2012, 08:07.
                Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                Ex. BMW E39 525dAT '01
                Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                Ex. BMW E39 525dAT '03
                Ex. BMW E46 320dT '01
                Ex. BMW E36 325Ci '94
                Ex. BMW E36 318i '91
                + 12kpl muita merkkejä

                Comment

                • Temes87
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 194
                  • Etelä

                  #9
                  Originally posted by Esal View Post
                  kyllä mun mielestä on enään turha öljyjä vaihdella, ainoa mitä voi tehdä jos siinä on vielä kunnostettavaa, on lopettaa ajelut HETI. Tulee vaan lisävahinkoa kun ei tiedä mikä on mennyt.

                  Tuo 100 nurkilla oleva nykiminen voisi viitata momentinmuuntimen lukkoon, mutta liikkellelähtö ongelmat ei siitä tietenkään johdu, ellei sitten laatikko ole jo täynnä metallisilppua joka lähtee loppuun kuluneesta lukosta.

                  Itse pelastin oman auton laatikon sillä kun ensimmäiset oireet momentinmuuntimen lukon luistamisesta tuli, että auto hyllylle kunnes saatiin korjaamolle aika. Sinne ajoin sen vielä max. 80 kmh(lukko ei mene kiinni) melkein satakilometriä pikkuteitä pitkin, mutta vähällä päästiin tälläkertaa, metallia ei ollut vielä irronnut.

                  Laatikko ei anna vikakoodia välttämättä vasta kun se luistaa ajossa, silloin kaikki on liian myöhäistä...Hajonneesta momentinmuuntimesta ei mitään koodeja tule.
                  Pitää ajella hissuksiin kotiin ja antaa mahd vähän ajoa!!
                  Viikon päästä olis vaihteiston öljynvaihto ja sittenhän sen näkee onko metallisippua öljyn seassa jos on niin ei varmaan kannata uusia laittaa sisälle!?
                  Kyllä tuo nykiminen on ollut pientä jo aiemmin ja nyt pahentunu ja kyllä sillä on ajettu.. Aluksi se vain tuntu että johtuu ihan jostain muusta!
                  Vitutuskäyrä nousee!!!

                  Entä jos siellä ei ole silppua niin varmaan uskaltaa ottaa takas ajoon?

                  LISÄYSTÄ JÄLKEENPÄIN!! Lukko menee päälle myös pienemmissä nopeuksissa! ESIM. 60km/h lukko näytti olevan päällä tasakaasulla!!
                  Last edited by Temes87; 13-11-2012, 09:24.
                  Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                  Ex. BMW E39 525dAT '01
                  Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                  Ex. BMW E39 525dAT '03
                  Ex. BMW E46 320dT '01
                  Ex. BMW E36 325Ci '94
                  Ex. BMW E36 318i '91
                  + 12kpl muita merkkejä

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Ei vaan silloin on mahdollisuus että laatikko kannattaa mieluummin korjata kun etsiä ehjä.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Temes87
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 194
                      • Etelä

                      #11
                      Originally posted by Supa View Post
                      Ei vaan silloin on mahdollisuus että laatikko kannattaa mieluummin korjata kun etsiä ehjä.
                      Tuota just tarkotin että jos öljyn seassa on metalli silppua niin ei kannata sillä hetkellä enää laittaa uusia öljyjä sisään vaan sitten alkaa vian etsintä!
                      Mutta jos ei ole metallisilppua niin voi kasata uusilla öljyillä ja suodattimella ja kokeilla että auttaisiko se vaivoihin?!!?
                      Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                      Ex. BMW E39 525dAT '01
                      Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                      Ex. BMW E39 525dAT '03
                      Ex. BMW E46 320dT '01
                      Ex. BMW E36 325Ci '94
                      Ex. BMW E36 318i '91
                      + 12kpl muita merkkejä

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by Temes87 View Post
                        Tuota just tarkotin että jos öljyn seassa on metalli silppua niin ei kannata sillä hetkellä enää laittaa uusia öljyjä sisään vaan sitten alkaa vian etsintä!
                        Mutta jos ei ole metallisilppua niin voi kasata uusilla öljyillä ja suodattimella ja kokeilla että auttaisiko se vaivoihin?!!?
                        Ei? Vaan että laatikko irti. Ei se öljyn vaihto auta enää.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Turbiini kaput.
                          Ei metriäkään enään ajoa, vaan laatikko irti, uusi/=käytetty turbiini tilalle, laatikko paikalleen, öljynvaihto huuhtelemalla(öljynlauhdutin vastakarvaan) ja kovaa ajoa.

                          Comment

                          • Temes87
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 194
                            • Etelä

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Turbiini kaput.
                            Ei metriäkään enään ajoa, vaan laatikko irti, uusi/=käytetty turbiini tilalle, laatikko paikalleen, öljynvaihto huuhtelemalla(öljynlauhdutin vastakarvaan) ja kovaa ajoa.
                            Pitää nyt oottaa se huoltoaika ja katsoa se öljyn laatu.
                            Jos turbiini on rikki niin särkeekö muita osia tai sotkeeko öljyn???
                            Onko turbiini v...mäinen vaihtaa, pitääkö purkaa koko laatikko?
                            Huuhteleeko huuhteluvaihto kaikki kanavat?
                            Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                            Ex. BMW E39 525dAT '01
                            Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                            Ex. BMW E39 525dAT '03
                            Ex. BMW E46 320dT '01
                            Ex. BMW E36 325Ci '94
                            Ex. BMW E36 318i '91
                            + 12kpl muita merkkejä

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #15
                              Turbiini on tavallaan vaihdelaatikon ulkopuolella, laatikon päässä kiinni, mutta samassa öljykierrossa...vaihdelaatikko on otettava irti.

                              Mutta jos metallia on öljyssä, täytyy ehkä koko laatikko purkaa, näin kertovat. Ja aina jää mahdollisuus että joku hippu jää ja menee väärään paikkaan...
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎