Announcement

Collapse
No announcement yet.

320dA Automaatin ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #61
    Originally posted by Temes87 View Post
    Miksi siellä laatikon kyljessä ei ole noita tekstejä että sais heti selville!
    Kiitos tiedosta..
    Pakko vielä kuitenki kysyä että onko tieto varmaa?
    BMW ei ehkä ole halunnut mainostaa käyttävänsä jenkkilootia (GM) jotka on vielä Ranskassa (sic!) valmistettu. Clavurionin tietoon voi luottaa.

    Eri E46:n lootaversiot löytyy täältä, nämä siis RealOEM:n mukaan. Tarkista toki ETK:sta jos RO epäilyttää.

    Foorumeilta kun etsii "GM 5L40E" löytyy mm. tämmöinen threadi.

    Comment

    • Temes87
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 194
      • Etelä

      #62
      Autohan kävi nyt Tuusulassa myyjällä!

      Automaatti huoltoliike ei löytänyt laatikosta mitään poikkeavaisuuksia!! Laatikon kuulemma pitää toimia juurikin näin! Uusi öljy oli pysynyt ihanteellisena.. Nollasivat ajomuistit ja ajoivat ne uudestaan eli ajanut n. 1000km autolla yhteensä siellä!! Eikä mitään löydy!

      Ja auto kävi myös yhden henkilön luona Tuusulassa joka tietää paljon BMW autoista. En nyt FOORUMIN nimimerkkiä kehtaa paljastaa mutta TUUSULASTA.. Ainoa asia mitä autolle oli tehty niin laitettu EGR takaisin käyttöön koska vaikuttaa tehoihin ja toimivuuteen!! Paskat!
      EGR otettu käytöstä pois vikojen ilmenemisen jälkeen!!

      Vikaa ei löydy latikon eikä moottorin puolelta!

      Myyjä nosti kädet pystyyn.. Ei voi tehdä mitään! Saan kuulemma todistuksen laatikon toimivuudesta! Ei oo vaan vielä näkyny!

      Ainoat vikakoodit mitä nyt kaivelemalla löytyy:
      -EGR (koska oli pois käytöstä)
      -Hehkut 2kpl
      -Ulkolämpötilamittari (puuttuu kokonaan -40 C)
      ---Voiko tämä vaikuttaa syöttöihin tai johonkin muuten auton toimivuuksiin?
      Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
      Ex. BMW E39 525dAT '01
      Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
      Ex. BMW E39 525dAT '03
      Ex. BMW E46 320dT '01
      Ex. BMW E36 325Ci '94
      Ex. BMW E36 318i '91
      + 12kpl muita merkkejä

      Comment

      • Temes87
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 194
        • Etelä

        #63
        Päivitetty ongelma lista:

        - Nykiminen kaikissa nopeuksissa. Harvemmin pienemmissä eli alle 80km/h mutta kuitenkin tekee.
        Ja nykiminen muuttunut senverran että on vain parin sekunnin kestäviä kierrosten putoamisia (n.300 kierrosta) ja samalla tulee jurraava ääni mutta kierrosten laskeminen varmaan aiheuttaa sen äänen, niinkuin ois yli iso vaihde päällä. Näkyy kierroslukumittarissa. Ei tee enää niin usein. eli lieventynyt!!
        - Kylmänä liikkeelle lähtiessä HETI vähän aikailee lähdön kanssa!
        Mutta jos antaa käydä tyhjäkäynnillä n.20sek. niin lähtee ihan normaalisti!
        Ja tämä siis vain D vaihteella. Pakilla liikkuu heti!

        Ja myyjä siis nosti kädet pystyyn koska mitään vikaa ei voi todeta autolle mistään suunnasta!
        Mitä tässä enää teet??
        Last edited by Temes87; 02-09-2012, 16:00.
        Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
        Ex. BMW E39 525dAT '01
        Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
        Ex. BMW E39 525dAT '03
        Ex. BMW E46 320dT '01
        Ex. BMW E36 325Ci '94
        Ex. BMW E36 318i '91
        + 12kpl muita merkkejä

        Comment

        • hw74
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 49
          • Finland

          #64
          Originally posted by Temes87 View Post
          - Kylmänä liikkeelle lähtiessä HETI vähän aikailee lähdön kanssa!
          Mutta jos antaa käydä tyhjäkäynnillä n.20sek. niin lähtee ihan normaalisti!
          Ja tämä siis vain D vaihteella. Pakilla liikkuu heti!
          Tyhjäkäynnillä D-asennossa? Mikä on auton tarkka valmistusajankohta?

          Katsopa tämä.

          - Sport vaihde vaihtaa 4 vaihteen (tai yleensäkkin pienemmän) vain alle 80km/h nopeuksissa. S vaihtuu mittaristoon kuitenkin aina kun Sportin laittaa päälle. Tämä tapahtuu myös toisessakin GM laatikossa. mikä on tutulla!
          Kuulostaa normaalilta.

          Comment

          • Ironic32
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 148
            • Finland

            #65
            Originally posted by Temes87 View Post
            Päivitetty ongelma lista:

            - Nykiminen kaikissa nopeuksissa. Harvemmin pienemmissä eli alle 80km/h mutta kuitenkin tekee.
            Ja nykiminen muuttunut senverran että on vain parin sekunnin kestäviä kierrosten putoamisia (n.300 kierrosta) ja samalla tulee jurraava ääni mutta kierrosten laskeminen varmaan aiheuttaa sen äänen, niinkuin ois yli iso vaihde päällä. Näkyy kierroslukumittarissa. Ei tee enää niin usein. eli lieventynyt!!
            - Kylmänä liikkeelle lähtiessä HETI vähän aikailee lähdön kanssa!
            Mutta jos antaa käydä tyhjäkäynnillä n.20sek. niin lähtee ihan normaalisti!
            Ja tämä siis vain D vaihteella. Pakilla liikkuu heti!
            - Sport vaihde vaihtaa 4 vaihteen (tai yleensäkkin pienemmän) vain alle 80km/h nopeuksissa. S vaihtuu mittaristoon kuitenkin aina kun Sportin laittaa päälle. Tämä tapahtuu myös toisessakin GM laatikossa. mikä on tutulla!

            Ja myyjä siis nosti kädet pystyyn koska mitään vikaa ei voi todeta autolle mistään suunnasta!
            Mitä tässä enää teet??
            Onko laatikon softaa päivitetty? Mikä oli auton vuosimalli? (kts: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=57883&page=3)
            Last edited by Ironic32; 29-08-2012, 18:08. Reason: link
            E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
            -------------------------------------
            Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

            Comment

            • Temes87
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 194
              • Etelä

              #66
              Originally posted by hw74 View Post
              Tyhjäkäynnillä D-asennossa? Mikä on auton tarkka valmistusajankohta?

              Katsopa tämä.

              Kuulostaa normaalilta.
              Ei... Kun käyttää tuhjäkäynnillä ennen liikkeelle lähtöä.. Ja vika ilmenee vain D-asennossa!
              Jos noissa on 03.2003 - 09.2003 nuo viat niin EI mun auto tuohon väliin käy!

              Originally posted by Ironic32 View Post
              Onko laatikon softaa päivitetty? Mikä oli auton vuosimalli? (kts: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=57883&page=3)
              On mulla tuo päivitetympi malli tästä versiosta, eli 150hp! Mutta miten noita laatikoita saa ohjelmoitua? Voiko tota uudemman moottorin laatikkoa ohjelmoitua?
              Last edited by Temes87; 29-08-2012, 21:16.
              Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
              Ex. BMW E39 525dAT '01
              Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
              Ex. BMW E39 525dAT '03
              Ex. BMW E46 320dT '01
              Ex. BMW E36 325Ci '94
              Ex. BMW E36 318i '91
              + 12kpl muita merkkejä

              Comment

              • Ironic32
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 148
                • Finland

                #67
                Originally posted by Temes87 View Post
                On mulla tuo päivitetympi malli tästä versiosta, eli 150hp! Mutta miten noita laatikoita saa ohjelmoitua? Voiko tota uudemman moottorin laatikkoa ohjelmoitua?
                Merkkiliike pystyy ohjelmoimaan pelkästään laatikon boksin (varmaan joku forumilainenkin taitaa niksit), eli koko autoa ei tarvi ohjelmoida. En tiedä, onko siitä sulle apuja, mutta ainakin tuohon kaverin auton nykimiseen se puri.
                E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                -------------------------------------
                Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #68
                  Progmanilla onnistuu softan päivitys, se että auttaako se, on toinen tarina.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9142
                    • Oulu

                    #69
                    Kokeilepas kiusallaan ottaa kokeeksi irti rail-paineanturin liitin ja sama homma tulopuolen määräsäätimen (korkeapainepumpun takaosassa, liitin näkyy ylhäältä päin) kanssa. Nämä tietysti erikseen kokeiltuna.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Pekumie
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 243
                      • -

                      #70
                      Originally posted by Temes87 View Post
                      - Sport vaihde vaihtaa 4 vaihteen (tai yleensäkkin pienemmän) vain alle 80km/h nopeuksissa. S vaihtuu mittaristoon kuitenkin aina kun Sportin laittaa päälle. Tämä tapahtuu myös toisessakin GM laatikossa. mikä on tutulla!
                      Ainakin omassa 3litraisessa vaihtaa yli 80kmh nopeuksissakin 4 vaihteelle, kun laittaa sportille. Vasta 180kmh kohdalla vaihtaa vitosen.

                      Comment

                      • Temes87
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 194
                        • Etelä

                        #71
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Kokeilepas kiusallaan ottaa kokeeksi irti rail-paineanturin liitin ja sama homma tulopuolen määräsäätimen (korkeapainepumpun takaosassa, liitin näkyy ylhäältä päin) kanssa. Nämä tietysti erikseen kokeiltuna.
                        Mistä tuo "tulopuolen määräsäädin" liitin näkyy? En oikein hahmota. Näkyykö se siitä imusarjan ja öljyn suodattimen välistä? Onko se loppupeleissä kauheen kaukana, yltääkö kädellä?
                        Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                        Ex. BMW E39 525dAT '01
                        Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                        Ex. BMW E39 525dAT '03
                        Ex. BMW E46 320dT '01
                        Ex. BMW E36 325Ci '94
                        Ex. BMW E36 318i '91
                        + 12kpl muita merkkejä

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9142
                          • Oulu

                          #72
                          Originally posted by Temes87 View Post
                          Mistä tuo "tulopuolen määräsäädin" liitin näkyy? En oikein hahmota. Näkyykö se siitä imusarjan ja öljyn suodattimen välistä? Onko se loppupeleissä kauheen kaukana, yltääkö kädellä?
                          Suunnilleen siitä sen pitäisi näkyä ylhäältä katsottaessa. Pikkuisen ahdas rako, että sen kynnen saa painettua alas ja liittimen nostettua ylös päin. Esim. päästä 90-ast. taivutettu talttameisseli tai joku koukkumainen auttaa, niin sillä saa liitintä nostettua.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Temes87
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 194
                            • Etelä

                            #73
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Suunnilleen siitä sen pitäisi näkyä ylhäältä katsottaessa. Pikkuisen ahdas rako, että sen kynnen saa painettua alas ja liittimen nostettua ylös päin. Esim. päästä 90-ast. taivutettu talttameisseli tai joku koukkumainen auttaa, niin sillä saa liitintä nostettua.
                            Okei pitää kokeilla se vielä!

                            Käytin ton rail-paineanturin liittimen pois niin rupes käymään tyhjäkäyntiä ravistamalla ja tosi epätasasesti ja kaasu oli TODELLA herkkä, pikkasen kaasua niin 3000kierrosta heti! Ei varmaan siitä ainankaa tää vika löydy!
                            Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                            Ex. BMW E39 525dAT '01
                            Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                            Ex. BMW E39 525dAT '03
                            Ex. BMW E46 320dT '01
                            Ex. BMW E36 325Ci '94
                            Ex. BMW E36 318i '91
                            + 12kpl muita merkkejä

                            Comment

                            • Temes87
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 194
                              • Etelä

                              #74
                              Nyt alkaa olla aika laittaa auto kondikseen!

                              Uskallanko vaan kokeilla sitä turbiinia koska ei se tietokonekkaan mitään kerro?!
                              Kallista harrastusta tuo kokeilu! Koko lysti n.1200e!
                              Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                              Ex. BMW E39 525dAT '01
                              Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                              Ex. BMW E39 525dAT '03
                              Ex. BMW E46 320dT '01
                              Ex. BMW E36 325Ci '94
                              Ex. BMW E36 318i '91
                              + 12kpl muita merkkejä

                              Comment

                              • Temes87
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 194
                                • Etelä

                                #75
                                Auton nykimiseen koitettu:

                                - Ahtopaine tunnistin imusarjan päähän
                                - MAF mittari
                                - Kaikki putket koitettu käydä läpi
                                - Pikku letkuja vaihdeltu sinne ja tänne
                                - Automaatin öljyt vaihdettu suodattimineen

                                Autoa tutkinut kaksi automaatti korjaamoa ja yksi BMW ammattilainen.
                                Ei mitään vikaa löydy mistään!

                                Auto käy vielä oulussa merkkihuollossa jos sieltä jotain onkelmaa ilmenis!
                                Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                                Ex. BMW E39 525dAT '01
                                Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                                Ex. BMW E39 525dAT '03
                                Ex. BMW E46 320dT '01
                                Ex. BMW E36 325Ci '94
                                Ex. BMW E36 318i '91
                                + 12kpl muita merkkejä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎