Originally posted by MinDBeaT
View Post
TA-Technix alustasarja kokemuksia?
Collapse
X
-
Kahessa edellisessä E36:ssa on ollu ta-hetekka ja itselläni nuista ei oo mitään pahaa sanottavaa. Hinta on edullinen ja muutenki ihan mainio alusta päivittäiseen ajoon. Nykyisessä skodassa on myös samanmoinen alusta ja hyvin on pelittäny. Eli kaikenkaikkiaan hintansa väärti
Sawo Connection - Normaalisti kännissä ja alasti
ALV 0% connection
BMW E91 330xd
Ex:
BMW F31 318dA
BMW E61 525dA LCI
BMW E36 318is coupe
BMW E36 316 Touring -98 "YrRyKkÄ"
BMW E30 316
BMW E34 520
Comment
-
Ok. Edelliset tolpat ovat Jom-merkkiset ja ei tarvi sellasia laittaa enää mihkään vekottimeen. Jos ei mehut tullut pihalle, niin sitten iskarit väleytyivät siinä rungossaan niin, että alkoi lonksumaan ja heilumaan. Odotan että nämä TA halppikset kestäisivät edes jonkun aikaa.Originally posted by Piikkinen View PostKahessa edellisessä E36:ssa on ollu ta-hetekka ja itselläni nuista ei oo mitään pahaa sanottavaa. Hinta on edullinen ja muutenki ihan mainio alusta päivittäiseen ajoon. Nykyisessä skodassa on myös samanmoinen alusta ja hyvin on pelittäny. Eli kaikenkaikkiaan hintansa väärti
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
En voi suositella. Ihan liian kova kaupunkiajoon. Maantiellä sen kanssa pystyy jollain tasolla elämään. Kovassa vauhdissa vasta alkaa joustamaan. Susipaska alusta. Omassa edelleen tämä alusta, pohdinnan alla on siirrynkö Bilstein+H&R alustaan vai Sachs Advantage+H&R.
Comment
-
Tossa E34:ssa on ollut toi alusta nyt kolmisen kuukautta, ja vaikka se nyt ei mikään loistava ole niin kyllä tuolla ajaa. Opiskelijana kun ei tosiaan varaa ollut mihinkään kalliiseen. Töyssyihin ei kovinkaan kovaa viitti ajella, tosin ei johdu pelkästään tosta alustasta kun tossa on taas kaikkea muutakin väljänä
BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
Täältä ääni bilstein b4+h&r yhdistelmälle... Ei ollut halvin mut ei myöskään kallein (koko alusta 400€), laadukkaan olonen ja mukava alusta, sekä madallus kaupanpäälle! Madallus toki toi sitten mukanaan esiin kaikki muut alustan väljyydetOriginally posted by zeneg View PostEn voi suositella. Ihan liian kova kaupunkiajoon. Maantiellä sen kanssa pystyy jollain tasolla elämään. Kovassa vauhdissa vasta alkaa joustamaan. Susipaska alusta. Omassa edelleen tämä alusta, pohdinnan alla on siirrynkö Bilstein+H&R alustaan vai Sachs Advantage+H&R.
BMW E46 330D
Comment
-
Täällä myös alla olleet vermeet mutta ei enään koska eipähän ne kestänyt kuin vajaat 60tkm eli n.1,5 vuotta. Ekaks meni toinen takaiskari ja toinen oli jo menossa. Etupää kolisi minulla jatkuvasti eli väljyyttä löytyy ja säätömutterit oli mahdoton avata vaikka yritin yli metrisellä jatkovarrella vääntää. Koiranluita saa vaihtaa puolenvuoden välein jos on ne 16cm:set jotka ei ole ihan ilmaisia. Tässä omat kokemukset moisesta alustasta.Vikakoodien lukua VAG ja BMW
-03 330D
-92 Clio 16v (endurance)
-75 242
ex.
-66 Amazon
-84 245 turbo
-99 Mondeo
-93 325i
-89 740
Comment
-
kyllähän se fakta on että alle tonnin säädettävät alustat on paskoja. kiinteellä madalluksella saakin varmasti jo ihan ok alustan. itse olen Tuning artseja asennellut ja kyllähän ne aikamoiset hyppykepit ovat mutta ainakin halvat. kestosta ei tietoa.
FK AK oli omasta mielestäni ihan ok hintaansa nähden. JOM on ihan samaa paskaa kuin tuning artsit eli ta tekniksisksit...Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
Eiköhän tuo FK AK mene samaan halpaan "paska" kastiin kun muutkin. Tuskinpa se sen laadukkaampi on kuin jom/ta-technix. Kokemuksia löytyy kaikista. Vuoden ollut nyt Ta-Technix alla ja hyvin pelittää tuollaisessa normaalissa kaupunki ja matka-ajossa. Hintalaatusuhde kohdillaan, mitä nyt tuollaiselta 300e alustalta voi odottaakkaan
F31 320d XDrive
Comment
-
Tästä jotain faktaa olemassa? :thinkOriginally posted by janke View PostToisessa threadissa meinasivat että Ta-technix ja Jom on saman valmistajan tekemät:think Eli, samaa paskaa ilmeisesti?
Nuo Jom alustat ihan täyttä paskaa iskarit kusee melkeen heti kun olet alle laittanut
Ta-technix laadultaan kuitenkin jo hiukan paremmat ja voin suositella hintaisekseen alustaksi
Comment
-
Mulla sigun toukassa oli 2 vuotta vanha ta-technicsin ~300e setti. Säätövaraa oli kyllä reilusti. Vuoden jälkeen takaiskarit oksensi öllet pihalle ja perä oli jo ennen sitä todella löysä. Säätö palikan sai laittaa ihan tappiin ja siltikin perä vajosi vajoamistaan.
Edessä jouset lössähti ja joustovara oli todella olematon ja kolahti helposti "pohjaan".
Ratkaisu->
TA-setti roskiin ja Bilstein B12 prokit, eibachin 30/20 jousilla alle, uudet iskarin yläpäät joka kulmaan.
avot. Etupää jäi hieman korkeaksi, mutta asiaa voinen korjata hieman madaltavilla jousilautasilla.
Last edited by Torppa; 17-07-2013, 12:55.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
Itselläni ollut reilu 2 vuotta (40tkm) e36 touringissa ta-tekniks halpuri alusta. Alusta on mielestäni aivan liian pintakova. Hyvin se on kestänyt ja säädöt pelaavat ilman ylimääräistä voimaa ja väkivaltaa. Olen painepesurilla pessyt kierteet puhtaaksi ennen säätöä, sekä rasvannut säädön jälkeen "avohammasratas" rasvalla.
Mielestäni tuo alusta on hyvä hankinta jos haluaa auton kenttään ja on valmis tinkimään ajomukavuudesta.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
Comment