memebuy23buy

TA-Technix alustasarja kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korppine
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 263
    • Mikkeli Village

    #61
    Originally posted by nullzwei View Post
    Hyvät että ovat alkaneet katsastuksessakin noita lappuja näytille vaatia.

    En millään jaksa ymmärtää miksi premium-luokan kärkimerkin hyvistä ajo-ominaisuuksista jopa merkittävä osa pitää ehdoin tahdoin niistää hitolle käyttämällä jotain purkkavirityksen arvoista halpistiputusta. Ellei sitten tavoitteena ole legendaarisen kotivirityksen luvut; vain 60% alkuperäisestä hyvästä jäi jäljelle... Jos sitäkään...
    Koska Stance on se juttu nykyisin
    St. Michel Ghetto
    E46 320dA -02
    Ex: 528iA Goes Stonegrün

    Comment

    • -olsku-
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 112
      • Kuopio

      #62
      alustasarja

      Tämmöinen osui silmään ebay:tä selatessa



      Kukaan uskaltautunut kokeilemaan? :think

      Edittiä: valmistajan kotisivut http://www.maxspeedingrods.co.uk/
      Last edited by -olsku-; 23-02-2016, 15:26. Reason: lisäystä
      E34 540i ///M
      E36 328i
      E46 320d

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #63
        Originally posted by janke View Post
        Ta-Technixit tuli laitettua eteen ja mielestäni toimii todella hyvin ainakin näin uutena. Positiivisesti yllätyin, kun moni on kehunut noita tolppia koviksi, mutta ei ne ainakaan minun autoa miksikään kivireeksi muuttaneet.
        Vanha kommentti, mutta täytyy kompata. Hommasin ebaystä TA-Technixin coilit(203e ovelle toimitettuna ) eikä todellakaan voi moittia miksikään kivireeksi. Maltillisella madalluksella tuntuu toimivan oikein mainiosti. Aika näyttää miten noi kestää, mutta tuntumaltaan ovat kuitenki hinta/laatusuhteeltaan mainiot. Sopivan tykyt käyttikseen, kallistelu väheni selvästi mutta silti pystyy posottamaan hidastetöyssyihin lähes vakioalustan tapaan. Mutkaisella maantiellä tuntuma on kivan urheilullinen. Taitaa puheet ajo-ominaisuuksien katoamisesta johtua joko siitä ettei niitä ole kokeiltu omakohtaisesti, madallus on menny överiksi ts. iskarit ovat pohjaanlyöntikumien varassa, tai on jotain muuta ongelmaa/välystä alustassa.

        Asennus oli varsin nopea ja suoraviivainen toimenpide lukuunottamatta että toisen puolen iskari/napa kiinnityspultti oli kasvanut yhdeksi puuksi navan kanssa. Motonetistä hain uudet Febin yläpäät eteen ja taakse otin Meylen HD:t. Hieman täytyy ihmetellä saksalaisen insinöörin aivopuerua takaiskarien yläkiinnityksen suhteen. Helposti olis tehny pyöränkotelosta päin avattavat pulttiliitokset, mutta insinööri tykkää purkaa sisustaa näköjään. Etucoileista hioin heti suosista ne ohjuritapit hieman ohuemmiksi, jollain oli vissiin kiristys tyssännyt niihin. Koiranluut pitää tosiaan olla lyhennetyt, ite vaan lyhensin vakiot 10cm, hyvin toimii.

        Ajo-ominaisuudet joka tapauksessa parani huimasti vanhaan luppuun ajettuun alustaan verrattuna. Edessä oli vanhat Monroet, toinen näytti katsastuksessa nollaa, eli ihan loppu. Käsin kokeiltaessa pumpussa ei ollu vastusta ollenkaan. Takapäässä toinen iskari vuoti ja jouset oli eri paria. Samassa ulkonäkö asettu enemmän omaan makuun. Lintta ei ollu hakusessa, vaan sen sijaan kevyt madallus näköä tuomaan.

        Last edited by Thuppu; 01-05-2016, 19:25.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1879
          • Karjaa

          #64
          Hyvältä näyttää! Paljonkos noilla nyt speksien mukaan tuleekaan madallusta? Sulla ilmeisesti alunperin M-Sport-korkeudella?
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #65
            Varustekoodin mukaan tossa ei M-alustaa ole ollu tehtaalta lähtien. Luulen et runsaasti ajettuna vakiojouset ovat vaan kuoleentuneet(jos ovat alkuperäiset) koska kovin korkea se ei ollu aiemminkaan. Toki takana oli eriparia olevat jouset, et sinne on ainakin toinen vaihdettu. En huomannu mitata lähtötilanteen korkeutta. En nyt muista mitä noille virallisesti luvattiin, mutta tossa on vielä varaa tiputtaa edessä 32mm ja takana 20mm. Luultavasti saa tiputettua sen 70mm jos haluaa, korkeimmillaan varmaan nousee vakioalustan korkeuteen, sen verran paljon ainakin etutolpissa näytti olevan säätövaraa.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • inno.o
              BTCF Member
              • Apr 2014
              • 293
              • Salo

              #66
              Originally posted by Thuppu View Post
              Vanha kommentti, mutta täytyy kompata. Hommasin ebaystä TA-Technixin coilit(203e ovelle toimitettuna ) eikä todellakaan voi moittia miksikään kivireeksi. Maltillisella madalluksella tuntuu toimivan oikein mainiosti. Aika näyttää miten noi kestää, mutta tuntumaltaan ovat kuitenki hinta/laatusuhteeltaan mainiot. Sopivan tykyt käyttikseen, kallistelu väheni selvästi mutta silti pystyy posottamaan hidastetöyssyihin lähes vakioalustan tapaan. Mutkaisella maantiellä tuntuma on kivan urheilullinen. Taitaa puheet ajo-ominaisuuksien katoamisesta johtua joko siitä ettei niitä ole kokeiltu omakohtaisesti, madallus on menny överiksi ts. iskarit ovat pohjaanlyöntikumien varassa, tai on jotain muuta ongelmaa/välystä alustassa.

              Asennus oli varsin nopea ja suoraviivainen toimenpide lukuunottamatta että toisen puolen iskari/napa kiinnityspultti oli kasvanut yhdeksi puuksi navan kanssa. Motonetistä hain uudet Febin yläpäät eteen ja taakse otin Meylen HD:t. Hieman täytyy ihmetellä saksalaisen insinöörin aivopuerua takaiskarien yläkiinnityksen suhteen. Helposti olis tehny pyöränkotelosta päin avattavat pulttiliitokset, mutta insinööri tykkää purkaa sisustaa näköjään. Etucoileista hioin heti suosista ne ohjuritapit hieman ohuemmiksi, jollain oli vissiin kiristys tyssännyt niihin. Koiranluut pitää tosiaan olla lyhennetyt, ite vaan lyhensin vakiot 10cm, hyvin toimii.

              Ajo-ominaisuudet joka tapauksessa parani huimasti vanhaan luppuun ajettuun alustaan verrattuna. Edessä oli vanhat Monroet, toinen näytti katsastuksessa nollaa, eli ihan loppu. Käsin kokeiltaessa pumpussa ei ollu vastusta ollenkaan. Takapäässä toinen iskari vuoti ja jouset oli eri paria. Samassa ulkonäkö asettu enemmän omaan makuun. Lintta ei ollu hakusessa, vaan sen sijaan kevyt madallus näköä tuomaan.



              Mistäs noin halvalla tekniksiä? Onko linkkiä heittää?

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #67
                Originally posted by inno.o View Post
                Mistäs noin halvalla tekniksiä? Onko linkkiä heittää?
                Tuo oli se jonka tilasin: http://www.ebay.co.uk/itm/261603159150?_trksid=p2060353 On näköjään nyt hintaa hieman nostettu. Oli 165 puntaa josta tarjous £160 meni läpi.

                Kantsii tarkistaa saksan ebay, mielestäni sieltä olis lähteny n. 230e hintaan sarja.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • inno.o
                  BTCF Member
                  • Apr 2014
                  • 293
                  • Salo

                  #68
                  Aivan juu. Ei nyt tekniksi ole, mutta ajattelin ite kokeilla tätä seuraavaks http://m.ebay.de/itm/Gewindefahrwerk...163?nav=SEARCH

                  Vielä menee tekniksi, mutta 100tkm takana niin pitää alkaa jo varautumaan että pian se rikki menee.

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #69
                    Ex E60 530D Pre LCI asensin tällaisen kiina-alustan ja käyttökokemukset olivat erittäin positiivisia! Ainut iso ja erittäin oleellinenkin miinus oli, että pakkasella eivät tunnu kestävän vaan sylkee pumpuista kamat pihalle -25 jälkeen, muuten käyttömukavuudeltaan ainakin tuossa ko autossa voin suositella, ehdottomasti!
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • jarkko520
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 253
                      • Turku

                      #70
                      Parissakin autossa ollut juuri näitä TA- techniksejä, hinta-laatusuhde mun mielestä ihan ok, kesällä menee varmasti missä pelissä vaan mutta kuten yllä mainittu niin talvella hinnan syy paljastuu aika useesti.
                      G30 530e m-sport

                      Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

                      Comment

                      • Timppeliini
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 221
                        • Joensuu

                        #71
                        Herätellääs tätäkin topikkia vielä sen verran että poistitteko suoraan apujouset eestä ja takaa että saa tarpeeksi kenttään? kyseinen alusta menossa huomenna alle ja tässä rupesin asiaa tuumailemaan :think kyseessä e39
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


                        Kesä: E36 cabrio m-sport
                        Talvi: E36 touring
                        Käyttis: E39 touring

                        Comment

                        • Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

                          #72
                          Purin juuri yhden sarjan H&R madallussarjan E46sta, ne saa halvalla.
                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

                          Comment

                          • Convertible
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2638
                            • Turku

                            #73
                            Originally posted by Korppine View Post
                            Koska Stance on se juttu nykyisin
                            Kyllä niitä madalleettin silloin -90 luvun alussa, kun ikää oli se 20 nyt on taas järki päässä, eikä tulisi enää mielenkään, M sport rulettaa..
                            F25 X3 35d
                            E87 118i
                            E46 330ti
                            E46 M3
                            E30 M3
                            E30 M3 Convertible
                            Z3 Roadster

                            Comment

                            • snoumaan
                              BTCF Member
                              • Nov 2011
                              • 118
                              • seinäjoki

                              #74
                              Huomasin tämän kans. Ei oikein coiloverit napaa enää, varsinkaan nämä halvat
                              Löytyys täältäkin vuoden vanhat etuset, oli jopa ihan jäykkyys säädöllä olevat ta-tekit

                              Originally posted by Convertible View Post
                              Kyllä niitä madalleettin silloin -90 luvun alussa, kun ikää oli se 20 nyt on taas järki päässä, eikä tulisi enää mielenkään, M sport rulettaa..

                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5424
                                • Oulu

                                #75
                                Originally posted by Timppeliini View Post
                                Herätellääs tätäkin topikkia vielä sen verran että poistitteko suoraan apujouset eestä ja takaa että saa tarpeeksi kenttään? kyseinen alusta menossa huomenna alle ja tässä rupesin asiaa tuumailemaan :think kyseessä e39
                                Älä laita, pilaa koko auton. Minulla oli aikoinaan E39:ssä, etupää oli jämäkkä ja takaa sitten aivan löysä. Ei enää ikinä halpiksia.

                                EDIT: taisit jo laittaa

                                Comment

                                Working...
                                X