Hyvät että ovat alkaneet katsastuksessakin noita lappuja näytille vaatia.
En millään jaksa ymmärtää miksi premium-luokan kärkimerkin hyvistä ajo-ominaisuuksista jopa merkittävä osa pitää ehdoin tahdoin niistää hitolle käyttämällä jotain purkkavirityksen arvoista halpistiputusta. Ellei sitten tavoitteena ole legendaarisen kotivirityksen luvut; vain 60% alkuperäisestä hyvästä jäi jäljelle... Jos sitäkään...
Ta-Technixit tuli laitettua eteen ja mielestäni toimii todella hyvin ainakin näin uutena. Positiivisesti yllätyin, kun moni on kehunut noita tolppia koviksi, mutta ei ne ainakaan minun autoa miksikään kivireeksi muuttaneet.
Vanha kommentti, mutta täytyy kompata. Hommasin ebaystä TA-Technixin coilit(203e ovelle toimitettuna ) eikä todellakaan voi moittia miksikään kivireeksi. Maltillisella madalluksella tuntuu toimivan oikein mainiosti. Aika näyttää miten noi kestää, mutta tuntumaltaan ovat kuitenki hinta/laatusuhteeltaan mainiot. Sopivan tykyt käyttikseen, kallistelu väheni selvästi mutta silti pystyy posottamaan hidastetöyssyihin lähes vakioalustan tapaan. Mutkaisella maantiellä tuntuma on kivan urheilullinen. Taitaa puheet ajo-ominaisuuksien katoamisesta johtua joko siitä ettei niitä ole kokeiltu omakohtaisesti, madallus on menny överiksi ts. iskarit ovat pohjaanlyöntikumien varassa, tai on jotain muuta ongelmaa/välystä alustassa.
Asennus oli varsin nopea ja suoraviivainen toimenpide lukuunottamatta että toisen puolen iskari/napa kiinnityspultti oli kasvanut yhdeksi puuksi navan kanssa. Motonetistä hain uudet Febin yläpäät eteen ja taakse otin Meylen HD:t. Hieman täytyy ihmetellä saksalaisen insinöörin aivopuerua takaiskarien yläkiinnityksen suhteen. Helposti olis tehny pyöränkotelosta päin avattavat pulttiliitokset, mutta insinööri tykkää purkaa sisustaa näköjään. Etucoileista hioin heti suosista ne ohjuritapit hieman ohuemmiksi, jollain oli vissiin kiristys tyssännyt niihin. Koiranluut pitää tosiaan olla lyhennetyt, ite vaan lyhensin vakiot 10cm, hyvin toimii.
Ajo-ominaisuudet joka tapauksessa parani huimasti vanhaan luppuun ajettuun alustaan verrattuna. Edessä oli vanhat Monroet, toinen näytti katsastuksessa nollaa, eli ihan loppu. Käsin kokeiltaessa pumpussa ei ollu vastusta ollenkaan. Takapäässä toinen iskari vuoti ja jouset oli eri paria. Samassa ulkonäkö asettu enemmän omaan makuun. Lintta ei ollu hakusessa, vaan sen sijaan kevyt madallus näköä tuomaan.
Varustekoodin mukaan tossa ei M-alustaa ole ollu tehtaalta lähtien. Luulen et runsaasti ajettuna vakiojouset ovat vaan kuoleentuneet(jos ovat alkuperäiset) koska kovin korkea se ei ollu aiemminkaan. Toki takana oli eriparia olevat jouset, et sinne on ainakin toinen vaihdettu. En huomannu mitata lähtötilanteen korkeutta. En nyt muista mitä noille virallisesti luvattiin, mutta tossa on vielä varaa tiputtaa edessä 32mm ja takana 20mm. Luultavasti saa tiputettua sen 70mm jos haluaa, korkeimmillaan varmaan nousee vakioalustan korkeuteen, sen verran paljon ainakin etutolpissa näytti olevan säätövaraa.
Vanha kommentti, mutta täytyy kompata. Hommasin ebaystä TA-Technixin coilit(203e ovelle toimitettuna ) eikä todellakaan voi moittia miksikään kivireeksi. Maltillisella madalluksella tuntuu toimivan oikein mainiosti. Aika näyttää miten noi kestää, mutta tuntumaltaan ovat kuitenki hinta/laatusuhteeltaan mainiot. Sopivan tykyt käyttikseen, kallistelu väheni selvästi mutta silti pystyy posottamaan hidastetöyssyihin lähes vakioalustan tapaan. Mutkaisella maantiellä tuntuma on kivan urheilullinen. Taitaa puheet ajo-ominaisuuksien katoamisesta johtua joko siitä ettei niitä ole kokeiltu omakohtaisesti, madallus on menny överiksi ts. iskarit ovat pohjaanlyöntikumien varassa, tai on jotain muuta ongelmaa/välystä alustassa.
Asennus oli varsin nopea ja suoraviivainen toimenpide lukuunottamatta että toisen puolen iskari/napa kiinnityspultti oli kasvanut yhdeksi puuksi navan kanssa. Motonetistä hain uudet Febin yläpäät eteen ja taakse otin Meylen HD:t. Hieman täytyy ihmetellä saksalaisen insinöörin aivopuerua takaiskarien yläkiinnityksen suhteen. Helposti olis tehny pyöränkotelosta päin avattavat pulttiliitokset, mutta insinööri tykkää purkaa sisustaa näköjään. Etucoileista hioin heti suosista ne ohjuritapit hieman ohuemmiksi, jollain oli vissiin kiristys tyssännyt niihin. Koiranluut pitää tosiaan olla lyhennetyt, ite vaan lyhensin vakiot 10cm, hyvin toimii.
Ajo-ominaisuudet joka tapauksessa parani huimasti vanhaan luppuun ajettuun alustaan verrattuna. Edessä oli vanhat Monroet, toinen näytti katsastuksessa nollaa, eli ihan loppu. Käsin kokeiltaessa pumpussa ei ollu vastusta ollenkaan. Takapäässä toinen iskari vuoti ja jouset oli eri paria. Samassa ulkonäkö asettu enemmän omaan makuun. Lintta ei ollu hakusessa, vaan sen sijaan kevyt madallus näköä tuomaan.
Mistäs noin halvalla tekniksiä? Onko linkkiä heittää?
Ex E60 530D Pre LCI asensin tällaisen kiina-alustan ja käyttökokemukset olivat erittäin positiivisia! Ainut iso ja erittäin oleellinenkin miinus oli, että pakkasella eivät tunnu kestävän vaan sylkee pumpuista kamat pihalle -25 jälkeen, muuten käyttömukavuudeltaan ainakin tuossa ko autossa voin suositella, ehdottomasti!
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Parissakin autossa ollut juuri näitä TA- techniksejä, hinta-laatusuhde mun mielestä ihan ok, kesällä menee varmasti missä pelissä vaan mutta kuten yllä mainittu niin talvella hinnan syy paljastuu aika useesti.
Herätellääs tätäkin topikkia vielä sen verran että poistitteko suoraan apujouset eestä ja takaa että saa tarpeeksi kenttään? kyseinen alusta menossa huomenna alle ja tässä rupesin asiaa tuumailemaan :think kyseessä e39
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Huomasin tämän kans. Ei oikein coiloverit napaa enää, varsinkaan nämä halvat
Löytyys täältäkin vuoden vanhat etuset, oli jopa ihan jäykkyys säädöllä olevat ta-tekit
Herätellääs tätäkin topikkia vielä sen verran että poistitteko suoraan apujouset eestä ja takaa että saa tarpeeksi kenttään? kyseinen alusta menossa huomenna alle ja tässä rupesin asiaa tuumailemaan :think kyseessä e39
Älä laita, pilaa koko auton. Minulla oli aikoinaan E39:ssä, etupää oli jämäkkä ja takaa sitten aivan löysä. Ei enää ikinä halpiksia.
Comment