Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 täristää aivan....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #46
    Originally posted by vilperj View Post
    Onko muilla kokemuksia tällaisesta, n. 60-90km/h vauhdeissa ilmenee hetkellisesti tärinää (samanlaista kuin ajaisi kaistan reunassa täryviivoilla)? Äsken ajelin töihin ja noilla nopeuksilla alkoi sillointällöin tekemään tuota. Kesti 10-30 sekuntia ja sitten loppui.

    Tuntui että tulisi auton takaosasta. Ja loppui myös kierrosten noustessa. Yli 100km/h nopeuksissa tärinää ei tullut.

    Auto E46 Touring 320dA -04
    Tuonkaltaista meidän cäbikin tekee. Ajattelin aloittaa kardaanin limpusta ja laakerista. Riittääkö, jos tilaan limpun (osa 1) ja ton laakerin (osa 9), vai onko tarvetta vaihtaa esim. toi osa 8, eli tuo center mount?
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Jampsu87
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1335
      • Rovaniemi

      #47
      Originally posted by touring39 View Post
      Tuonkaltaista meidän cäbikin tekee. Ajattelin aloittaa kardaanin limpusta ja laakerista. Riittääkö, jos tilaan limpun (osa 1) ja ton laakerin (osa 9), vai onko tarvetta vaihtaa esim. toi osa 8, eli tuo center mount?
      Osat 8 ja 9 tulivat yhtenä nippuna kun kl-varaosista tuon ostin, lisäksi tuon alle piti tilata se bitumi pötkö.
      E91 lci 330xd.

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #48
        Originally posted by Jampsu87 View Post
        Osat 8 ja 9 tulivat yhtenä nippuna kun kl-varaosista tuon ostin, lisäksi tuon alle piti tilata se bitumi pötkö.
        Mä tilasin ton pelkän laakerin... Mistäs pötköstä on kyse?
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • Jampsu87
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1335
          • Rovaniemi

          #49
          Originally posted by touring39 View Post
          Mä tilasin ton pelkän laakerin... Mistäs pötköstä on kyse?
          Taitaa olla tuo osa 12. tuossa kuvassa . 26 12 7 511 140 Butyl cord Terostat 2460
          E91 lci 330xd.

          Comment

          • janne30
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 2198
            • Vantaa

            #50
            Originally posted by touring39 View Post
            Mä tilasin ton pelkän laakerin... Mistäs pötköstä on kyse?
            Ei kai noista toi laakeri itsessään mene paskaks vaan toi kumi laakerin ympäriltä veltostuu ja repeää. Viel jos on rikkinäinen kumilimppu ni se rikkoo tosi nopeesti ehjänkin kardaanin tukilaakerin.

            Mulla oli omassa farkussa tukilaakeri ja perän puslat paskana, ne oli ilmeisesti rikkonu kardaanin ristinivelen ni joutu tekee vähä laajemmin remonttia.
            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


            1 x F20
            3 x E30
            2 x E36
            5 x E46
            3 x E9X

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              #51
              Kiitos. Lisää rompetta siis tilaukseen...
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • Lördagskorv
                Aluevastaava
                • Nov 2016
                • 2097
                • Lohja city

                #52
                Ite tilaisin uudet kytkinosat ja ajattelin limpun + tukilaakerin vaihtaa samalla, kertakun käyvät irti jokatapauksessa.

                Mulla ei myöskään ole tuota osaa "12", sitä bitumilirpaketta.
                Onko se kuinka oleellinen? Mikä sen funktio on tuolla?
                Estääkö se jotain pohjapeltiin tulevia värinöitä vai mikä juttu?

                -A
                E92 M3 -10 Jerezschwarz
                E28 528i -84 Diamantschwarz
                G20 320e -22 Sunset Orange
                Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                E92 M3 -08 Silverstone 2
                E38 740i -00 Imolarot 2
                E46 320d -02 Orientblau

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #53
                  Turha vaihtaa osaa 1 jos et vaihda myös osaa 2

                  Olen huomannut ettei täällä ole puhetta jos etulimppu vaihdetaan siis osa 1 niin pitää vaihtaa osa 2 joka on kumilaakeri ja tehtävä on on keskittää kardaani laatikon piikkiin, estää ylös alas liike ja limpun tehtävä on ottaa pyörivä vääntö vastaan. Jos tämä osa 2 on rikki niin se rikkoo heti taas osan 1.


                  Originally posted by touring39 View Post
                  Tuonkaltaista meidän cäbikin tekee. Ajattelin aloittaa kardaanin limpusta ja laakerista. Riittääkö, jos tilaan limpun (osa 1) ja ton laakerin (osa 9), vai onko tarvetta vaihtaa esim. toi osa 8, eli tuo center mount?

                  Comment

                  • Tontsa80
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 271
                    • pori

                    #54
                    E39

                    Originally posted by maverick999 View Post
                    Rätti vaihdettu, ei ollut pykälää ristinivelessä. Vielä täristää kuitenkin 5 ja 6-vaihteilla 1500rpm kohdalla kaasu pohjassa vedättäessä. jos tärinä esiintyy aina 1500rpm kohdalla, tuleeko se sitten jostain ennen lootaa? Toisaalta se tulee vaan 5- ja 6-vaihteilla, ja joskus ylämäessä 4:lla. Riippuu siis kuormituksesta myös.

                    Olisikohan seuraava tarkastettava kohde tuo kaksoismassavauhtipyörä...
                    Itsellä täristi myös e39 aikalailla aikanaan, kardaanin ristikko nivel, ei käteen tuntunut mitään klappia ym... Uusi ihan saman tuntuinen käteen... Vaan kaikki tärinät loppui ristikko vaihtamalla.
                    Vikakoodien lukua porin suunnalla

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      #55
                      Joo, kiitos neuvoista. 1, 2, 8, 9 ja 12 tilattu. Samalla vaihdetaan sitten kaikki jouset, iskarit ja koiranluut.
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎