Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 - camber kulmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • riuska
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1160
    • Lahti

    #91
    Originally posted by Hemi View Post
    Nyt on kyllä säädelty ihan vain sen vuoksi että saadaan asiakkaalta rahat pois..."kun on kerran säädetty"...
    Eli säädetty etu ja takapää entisestään enemmän perseelleen(harvoin olen nähnyt kadulla liikkuvaa autoa jossa etupäässä on selvästi enemmän negatiivista camberia kuin takana?)
    No niinpä...
    F30 320d
    F30 320i
    E46 320i
    E36 325i
    E30 316

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6936
      • N/A

      #92
      Ensikeväänä pitäisi e46 avon pyöränkulmia säädättää. Auto on oem m-sport korkeudessa. Oliko tähän hyviä vinkkejä, rengastuksena vakio 18"
      225+255. Tahtoisin neutraalin ajettavan että mahdollisimman vähän reagoisi uriin ja saumoihin yms.

      Comment

      • riuska
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1160
        • Lahti

        #93
        Originally posted by Antti O View Post
        Ensikeväänä pitäisi e46 avon pyöränkulmia säädättää. Auto on oem m-sport korkeudessa. Oliko tähän hyviä vinkkejä, rengastuksena vakio 18"
        225+255. Tahtoisin neutraalin ajettavan että mahdollisimman vähän reagoisi uriin ja saumoihin yms.
        camperia eteen -0.15 ja taakse -1.15´ :think mitä muitten juttuja katellut.
        Korjatkaa joku jos on ihan metsässä
        F30 320d
        F30 320i
        E46 320i
        E36 325i
        E30 316

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #94
          Originally posted by riuska View Post
          camperia eteen -0.15 ja taakse -1.15´ :think mitä muitten juttuja katellut.
          Korjatkaa joku jos on ihan metsässä
          Taakse ehkä kuitenkin 18" kokoluokalle -1.20`-1.30`-astetta negatiivista.
          Edessä tuo -0.15" olisi loistava, mutta saako varsinkaan amatöörisäätäjät siihen(eli pitää ennen säätöön vientiä varmistaa ja mm.poistaa stopparit ja tehdä lisää säätöä)?

          Comment

          • ejt90
            Newbiemmer
            • Oct 2013
            • 1
            • oulunlääni

            #95
            mitäs mieltä olette näistä nelipyöräsuuntauksen arvoista ??
            Attached Files

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #96
              Originally posted by ejt90 View Post
              mitäs mieltä olette näistä nelipyöräsuuntauksen arvoista ??
              Ihmetyttää, kun jossakin laitteissa ilmoitetaan yli tuon minutti säännön, eli 1-aste on 60min. Ja tuossa sinun raportissa on takana camberit -1,85`astetta, eli onko se sitten minutteina -2,25` tai jotain tuohon suuntaan, kun -1,59´ jälkeen tulee -2,00´ :think
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • e46 330d
                Newbiemmer
                • Nov 2013
                • 4
                • Lappi

                #97
                Nostellaampa vähän vanhempaa topikkia ylöspäin, en tiiä onko oikia paikka mihin kirjottaa, mutta liittyy kyllä asiaan jollakilailla..

                Eli olisko jollaki kuvia tallessa vielä nuista camber kulmien "viilaus" hommista?
                Tuossa oli jossaki vanhassa topicissa juttua ja kuvien kera, mutta eipä niitä kuvia saa enään auki..
                Itellä pitäis jotaki tehä nuille camber kulmille ku säädöt on tapissa ja tarvis vielä saaha lisää kulmaa..
                Jos jollaki olis kuvia operaatiosta, niin tulis viilailtua oikiasta paikasta..

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #98
                  Originally posted by e46 330d View Post
                  Nostellaampa vähän vanhempaa topikkia ylöspäin, en tiiä onko oikia paikka mihin kirjottaa, mutta liittyy kyllä asiaan jollakilailla..

                  Eli olisko jollaki kuvia tallessa vielä nuista camber kulmien "viilaus" hommista?
                  Tuossa oli jossaki vanhassa topicissa juttua ja kuvien kera, mutta eipä niitä kuvia saa enään auki..
                  Itellä pitäis jotaki tehä nuille camber kulmille ku säädöt on tapissa ja tarvis vielä saaha lisää kulmaa..
                  Jos jollaki olis kuvia operaatiosta, niin tulis viilailtua oikiasta paikasta..
                  Tuonkin voisi BTCF tallentaa johonkin ettei tarvitsisi roikottaa itselläni.
                  Mutta tuossa, eli reikiä tuon verran ulospäin:

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #99
                    Eli tuossa:
                    Last edited by Hemi; 04-04-2018, 00:06.

                    Comment

                    • maukka86
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 490
                      • Pirkanmaa

                      Pienoinen yllätys tuli suuntauksessa, kun etupään cambereita ei saatu lähellekään -0,20' - -0,30' tavoitearvoväliä. Stopparit on poistettu ja oikea puoli meni -0,42' arvoon, mutta vasen jäi tasan asteen verran negatiiviselle. Mahtaako auttaa edes lisäsäätövaran viilaus, kun tuo vasen puoli on noin kaukana tavoitteesta? Alustana autossa H&R 35/20 comfort kit ja vanteet 17".
                      f22 220i

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Hyvin luultavasti ei riitä, itsellä viilattu aivan niin isoksi kuin pystyy ja silti se liikkumavara on todella pieni. Edessä oli lähemmäs -2,0 suuntauksessa mutta madallettu suht paljon kun keskiöstä kaareen 305mm. Säädettävät yläpäät vaatis.


                        Jaa madallusta nuin maltillisesti, eihän siellä vaan olis sit väljää etupäässä kun toi toinen heittää jonkunverran, tai joku isku tullu toiselle puolen. -0,40 ja -1,00 ero ei tietenkään kauhean iso ole mutta silti..
                        Last edited by jukkae; 02-06-2015, 20:52. Reason: jaajooniin

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14426
                          • Oulu

                          Originally posted by maukka86 View Post
                          Pienoinen yllätys tuli suuntauksessa, kun etupään cambereita ei saatu lähellekään -0,20' - -0,30' tavoitearvoväliä. Stopparit on poistettu ja oikea puoli meni -0,42' arvoon, mutta vasen jäi tasan asteen verran negatiiviselle. Mahtaako auttaa edes lisäsäätövaran viilaus, kun tuo vasen puoli on noin kaukana tavoitteesta? Alustana autossa H&R 35/20 comfort kit ja vanteet 17".
                          Eihän toi ero tosiaan ihan hirveä ole, mutta lienee puoltaa oikealle noilla arvoilla... Tai no castereista ei tietoa, niin ei uskalla iha varmaksi sanoa.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • maukka86
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 490
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by jukkae View Post
                            Hyvin luultavasti ei riitä, itsellä viilattu aivan niin isoksi kuin pystyy ja silti se liikkumavara on todella pieni. Edessä oli lähemmäs -2,0 suuntauksessa mutta madallettu suht paljon kun keskiöstä kaareen 305mm. Säädettävät yläpäät vaatis.


                            Jaa madallusta nuin maltillisesti, eihän siellä vaan olis sit väljää etupäässä kun toi toinen heittää jonkunverran, tai joku isku tullu toiselle puolen. -0,40 ja -1,00 ero ei tietenkään kauhean iso ole mutta silti..
                            Väljään en jaksa uskoa, koska alatukivarret ja niiden puslat on alle kaksi vuotta vanhat Lemförderit. Isku voi toki olla mahdollinen, mutta mitään näkyviä vaurioita en ole huomannut. Mulla oli oletus, että vakiosäätövara pitäisi riittää noin maltillisella madalluksella, mutta näköjään ei tässä tapauksessa.
                            f22 220i

                            Comment

                            • maukka86
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 490
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by zener View Post
                              Eihän toi ero tosiaan ihan hirveä ole, mutta lienee puoltaa oikealle noilla arvoilla... Tai no castereista ei tietoa, niin ei uskalla iha varmaksi sanoa.
                              Tuossapa tuo säätölappu kokonaisuudessaan. Ovat tosiaan lisänneet oikealle puolelle camberia, mutta kyllä tuo silti oikealle puoltaa. Muuten ilmeisesti ihan ok 17" pyörille, lukuunottamatta etucamberia?

                              f22 220i

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14426
                                • Oulu

                                No noi camberit eessä on kyllä jo käytännössä tasan, mutta tasacambereilla ja castereilla kyllä puoltaa. Vasenta pitäs saada pystympään ja oikea jättää tuohon.

                                Onhan eturenkaissa yhtä paljon pintaa?
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎