Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aaty
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 18
    • joensuu

    Originally posted by Nakkisoturi View Post
    No, nyt asia ei ole enää huhua vaan Laakkosella käydessäni totesi työnjohtaja että alkupään n47:ssa aloitettu jakopää remppojen tekeminen huoltojen yhteydessä GW:nä...
    Kävin tänään laakkosella ja totesivat että autoani ei kyseinen kampanja koske. kysyi kuitenkin oireileeko jakopää ja ''vielä'' se ei oireile. ohjeisti kuitenkin ottamaan yhteyttä uudestaan mikäli oireet alkavat, niin tekeevät pyynnön tehtaalle ja sitä kautta homma etenee.
    E91 318d -08 Facelift
    E46 328

    Comment

    • sportpug25
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2013
      • 377
      • Helsinki

      Originally posted by Maueri View Post
      Moro! kellään tietoa mistä saisi edullisesti bmw e92 330xd takapuskuria mielellään msport mallia ? =)
      Taitaa olla ebay halvin paikka. .de:stä katsoisin

      Comment

      • Koo_
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 320
        • Suomi

        Originally posted by Dualfun View Post
        Laita suosiolla longlifea, se toimii ainakin valmistajan speksien mukaan, ja jos pidät vaihtovälin fiksuna niin ei tyypillisiä longlife-ongelmiakaan tule.
        Mitä nämä "ongelmat" ovat? :think

        Comment

        • PedroJ
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 28
          • Espoo

          Originally posted by JP-76 View Post
          Mulla on GP Thunder 8500k h8-polttimot ja nuo on ainakin riittävän kirkkaat koska ovat halogen-polttimot. Valosävy on hyvin lähellä xenon-valoa, eli riittävän valkoiset mulle.
          En tiedä onko millään ledeillä saatavissa kirkkaampaa tai edes yhtä kirkasta valoa noihin LCI-rinkuloihin mitä noilla GP Thundereilla saa
          Kiitos vinkistä. Itse jo ehdin ledit vaihtaa rinkuloihin mutta sumareihin vois myös laittaa valkoisempaa valoa. Eikö E92:ssa ole kaikissa vuosimalleissa sumaritkin H8 joten nuo Thunderit kävis varmaan niihinkin? Siis ainakin ilman M-sporttia olevissa.
          Tänään muuten aamuauringossa muuten perässä ajoi ykis E92 335i ja siinä näytti olevan ihan orkkis keltaiset halogeenirinkulat päiväajovaloina. Minusta ne näkyikin yllättäen ihan hyvin.

          Comment

          • PedroJ
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 28
            • Espoo

            Originally posted by Dualfun View Post
            Oikea asenne, itse pidän myös 15tkm vaihtoväliä.

            Öljyistä voisi taistella pitkän tovin ja preferenssejä on yhtä paljon kuin kirjoittelijoitakin. Itsekin olen suosinut näissä uudemmissa vehkeissä 5W-30 öljyjä, 0W on liian litkua omaan makuun ja tulisi kyseeseen ainoastaan kovilla talvikeleillä jos ei esilämmitystä käytetä. Laita suosiolla longlifea, se toimii ainakin valmistajan speksien mukaan, ja jos pidät vaihtovälin fiksuna niin ei tyypillisiä longlife-ongelmiakaan tule.
            Merkki - no itsekin kova Castrolin suosija olen harrasteautoissa, mutta nyt jatkoin kuitenkin orkkishulinoissa ja täytin omaan E90 samaa öljyä mitä se on syönyt koko elinikänsä tähän mennessä - BMW:n oma Longlife 5W-30. Se maksaa alle 6€/l ja varmasti hyvää tavaraa. Castrolilta löytynee vastaava Edge-tuote.
            Joo, en mä varsinaisesti mitään sen kummemmin suosi, kunhan löytyy oikea öljy. Castrol lienee ihan laadukasta kamaa.
            Onko tuo luokitus Bemarin longlife öljyille semmoinen kuin BMW LL04 ? Vai onko muitakin?

            Castrolin sivujen öljyvalitsin suosittaa tämmöistä öljyä. Tuota pikaisella googlauksella ei näytä kovin helposti löytyvän.
            Castrol EDGE (Ti) 5W-30



            Tätä allaolevaa taas käytin ex-Audissani. Onko tämä OK myös Bemariin? Jotenkin olen mieltänyt tämän öljyn VAG-konserniin "nimikkoöljyksi" (kai tuon purkissa olevan volkkarilogon takia) vaikka onhan tuolla muidenkin merkkien hyväksyntöjä:

            Castrol Edge FST 5W-30





            Vai onko nuo samaa öljyä mutta purkki erilainen?

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17844
              • PKS

              Originally posted by Koo_ View Post
              Mitä nämä "ongelmat" ovat? :think
              Longlife öljyt on jatkettu muovilla (!) niiden kestävyyden lisäämiseksi, ts. jotteivat mene ohueksi pitkillä vaihtoväleillä. Öljy muuttaa ajan kuluessa ominaisuuksiaan ja Longlifen tapauksessa, se paksuuntuu ja alkaa kasaantua pitkin moottorin kohtia missä öljy ei virtaa. Lopputulos voi olla pahimmillaan jotain tälläistä. Jokainen voi itse miettiä ja tehdä kuten sopivaksi näkee, mutta ainakaan itse en koe mitään haittaa vaihdella öljyä useammin kuin tehdas niin kertoo. Meillä kun muutenkin öljyt on kovilla; talvella pakkasta, kosteutta kerääntyy öljyyn, jne. Jos öljynvaihto maksaa itse tehtynä suodattimineen 30-40€ väliin niin... luulen että autoilun kulut ovat jossain muualla

              Originally posted by PedroJ View Post
              Joo, en mä varsinaisesti mitään sen kummemmin suosi, kunhan löytyy oikea öljy. Castrol lienee ihan laadukasta kamaa.
              Onko tuo luokitus Bemarin longlife öljyille semmoinen kuin BMW LL04 ? Vai onko muitakin?

              Tätä allaolevaa taas käytin ex-Audissani. Onko tämä OK myös Bemariin? Jotenkin olen mieltänyt tämän öljyn VAG-konserniin "nimikkoöljyksi" (kai tuon purkissa olevan volkkarilogon takia) vaikka onhan tuolla muidenkin merkkien hyväksyntöjä:

              Castrol Edge FST 5W-30


              Vai onko nuo samaa öljyä mutta purkki erilainen?
              Se BMW:n oma öljy on kyllä LL04 (longlife -04) -standardilla. Taitaa sama olla sadassa muussakin öljyssä, joten jos sen mukaan menet niin aika vapaasti voit valita öljymerkkiä ja laatua.

              edit:
              FST-mallin Edgessä on VAG-lisäaineistus, mutta myös BMW LL04 - eli on ok.
              Last edited by Dualfun; 17-03-2015, 15:17.
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              ½
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6730
                • PK-seutu

                Originally posted by Dualfun View Post
                Longlife öljyt on jatkettu muovilla (!) niiden kestävyyden lisäämiseksi, ts. jotteivat mene ohueksi pitkillä vaihtoväleillä. Öljy muuttaa ajan kuluessa ominaisuuksiaan ja Longlifen tapauksessa, se paksuuntuu ja alkaa kasaantua pitkin moottorin kohtia missä öljy ei virtaa. Lopputulos voi olla pahimmillaan jotain tälläistä. Jokainen voi itse miettiä ja tehdä kuten sopivaksi näkee, mutta ainakaan itse en koe mitään haittaa vaihdella öljyä useammin kuin tehdas niin kertoo. Meillä kun muutenkin öljyt on kovilla; talvella pakkasta, kosteutta kerääntyy öljyyn, jne. Jos öljynvaihto maksaa itse tehtynä suodattimineen 30-40€ väliin niin... luulen että autoilun kulut ovat jossain muualla



                Se BMW:n oma öljy on kyllä LL04 (longlife -04) -standardilla. Taitaa sama olla sadassa muussakin öljyssä, joten jos sen mukaan menet niin aika vapaasti voit valita öljymerkkiä ja laatua.

                FST-mallin Edgessä on VAG-lisäaineistus ja puuttuu BMW standardi. Laittaisin tuota toista, koska se on BMW:lle oikea.
                Eihän FST merkintä tarkoita BMW-hyväksynnän puuttumista:


                Spezifikationen / Freigaben:
                ACEA C3
                MB-Freigabe 229.31/ 229.51
                BMW Longlife-04
                Porsche C30
                VW 504 00 / 507 00
                Erfüllt die Anforderung der ehemaligen VW 503 01-Norm
                VW 500 00 / 502 00 / 505 00 / 503 01 / 503 00 / 506 00
                VW 505 01 / 506 01
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • Jonhi
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 166
                  • Espoo

                  Nyt kun öljyistä on ollut puhetta, niin kysytään tähän väliin mitä mieltä olette Tästä mobil 1:sen öljystä?
                  E93 330dA LCI -10 M-Sport
                  F31 320d -12 Luxury Line

                  Ex's
                  E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
                  E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17844
                    • PKS

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Eihän FST merkintä tarkoita BMW-hyväksynnän puuttumista:
                    https://oeldepot24.de/castrol-edge-f...0-1-liter.html
                    Oot oikeessa, mulla meni tuotekoodit sekaisin.

                    Originally posted by Jonhi View Post
                    Nyt kun öljyistä on ollut puhetta, niin kysytään tähän väliin mitä mieltä olette Tästä mobil 1:sen öljystä?
                    Jonhin mutsin Micraan varmaan ihan ok. (lue: eiköhän sekin ole öljy siinä missä muutkin, näistä on melko turhaa kiistellä kun jokaisella on omat preferenssinsä)
                    Last edited by Dualfun; 17-03-2015, 15:17.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7535
                      • Kotona

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Jos öljynvaihto maksaa itse tehtynä suodattimineen 30-40€ väliin niin....
                      Millaisia öljyjä ja suodattimia käytät? :think Vaikkei neloseen paljoa menekään niin kuulostaa aika halvalta...eikös pelkkä ei-halvin suodatin maksa sen ~15e
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                      Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                      -

                      Comment

                      • bimmerE34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 6209
                        • Gotham

                        Kyllä vitutti lukea suomi e92 huoltokirjaa ja todeta että longlife väliä on noudatettu orjallisesti.

                        Koneelle kunnon forte huuhtelu kun sisässä olleilla litkuilla oli ajettu 8300km ja uutta tavaraa sisään 5w40 muodossa. Mulla on aina ollut 10tkm öljynvaihtojen välillä maksimi omissa autoissa.

                        ///Pumppu Pojat Racing Team
                        Metaline sport #40

                        Comment

                        • -rik
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 827
                          • Rovaniemi

                          Enpä ole kuullut että olisi longlife huoltoväleistä johtuen tullut ongelmia täälläkään. Kuitenkin suurin osa täälläkin porukasta hävittää autot viimestään ennen 300tkm tai hyvin harva ajaa näillä 400tkm. Siellä se voipi alkaa näkymäänkin tuo vaihtoväli.

                          Jos itse ostaisin uuden tai vaikka 100tkm ajetun auton ja tarkoitus olisi pitää pari kolme vuotta, en viitsisi vaihdella öljyjä 10tkm välein.

                          Enpä itsekkään toki 30tkm aja noilla öljyillä, tapana ollut vaihtaa kerran vuodessa, jolloin vaihtoväli on n. 20tkm. Castrolin magnatec öljyillä oon menny, eikä kyllä mitenkään korvakuulolla ole kuullut moottorin käynnissäkään mitään eroa ennen öljynvaihtoa ja sen jälkeen.

                          Sitten taas harraste ym. rata-autot erikseen tietysti.

                          Toki kukanenki tekee miten huvittaa. Itse ruukaan vaihtaa kuitenkin muitakin nesteitä kuin vain moottoriöljyjä (vaihteisto, perä...) kun näitä ei moni vaihda koskaan.
                          Last edited by -rik; 17-03-2015, 18:31.
                          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                          Comment

                          • viksu
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 62
                            • Oulu

                            Pitäisi alkaa vaihtamaan e91:een M-Sport-rattia perusratin tilalle. Tuossa ämmä-ratissa vaan on kaksi maajohtoa(??), jotka tulee siihen ratin pohjaan kiinni, toinen ruuvin alle ja toinen liittimellä. Perusratissa ei mun käsittääkseni näitä ole. Onko tuo vaihto silti ihan bolt-on? Tuo M-Sport-ratti on -08 mallisesta 1-sarjalaisesta.
                            e91 330d -06
                            ex e39 530i
                            ex e36 325i

                            Comment

                            • 540iA
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 241
                              • Klaukkala

                              Onko mahdollista järkevästi päivittää e91 pre lci 2008 malliin xenoneita halogenien tilalle?
                              Tarviiko siis umpioiden ja korkeudensäätöanturien lisäksi jotain?
                              Menin vahingossa ostamaan ilman xenoneita olevan auton.
                              Pesurit löytyy.
                              Kenelläkään kokemusta?
                              Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                              ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17844
                                • PKS

                                Originally posted by Zeta View Post
                                Millaisia öljyjä ja suodattimia käytät? :think Vaikkei neloseen paljoa menekään niin kuulostaa aika halvalta...eikös pelkkä ei-halvin suodatin maksa sen ~15e
                                Käytän BMW:n alkuperäistä 5W-30 öljyä ja alkuperäisiä suodattimia.
                                Öljy maksaa 5,70€/l x4,25l + alkuperäinen suodatin 11€ = ~35€
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                ½
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎