Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RQQP3
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 51
    • Suomi

    E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

    Elikkäs ny on sellasta ongelmaa että 318i n46 moottorilla varustettuna niin käytin jakoketju rempassa. Nyt on sen jälkeen ruvennut syömään oljyä sellasta 1l/500km. Tiputtaa öljyä alleen ja kun polkaset paikallaan kaasun pohjaan niin tulee aivan järkyttävät savut ja öljylle haisevat käryt.
    Autokorjaamon mukaan ei ole muuta tehtävissä kuin vaihtaa moottori joka kuullostaa minusta vähän hassulta?!

    Autoa on siis käytetty nyt ketjurempsn jälkeen 2 kertaa korjaamolla ja toisella kerralla lisätty öljyä ja tpisella kerralla vaihdettu öljyanturin tiiviste öljypohjasta.

    Onko mitään ideaa mikä koneessa on pielessä ja onko kenellekkään käyny vastaavasti?

    Yksi tuttu bmw mekaanikko sanoi että voisi olla huohotinjärjestelmä tukossa?
  • Alpha 13
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 61
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by RQQP3 View Post
    Elikkäs ny on sellasta ongelmaa että 318i n46 moottorilla varustettuna niin käytin jakoketju rempassa. Nyt on sen jälkeen ruvennut syömään oljyä sellasta 1l/500km. Tiputtaa öljyä alleen ja kun polkaset paikallaan kaasun pohjaan niin tulee aivan järkyttävät savut ja öljylle haisevat käryt.
    Autokorjaamon mukaan ei ole muuta tehtävissä kuin vaihtaa moottori joka kuullostaa minusta vähän hassulta?!

    Autoa on siis käytetty nyt ketjurempsn jälkeen 2 kertaa korjaamolla ja toisella kerralla lisätty öljyä ja tpisella kerralla vaihdettu öljyanturin tiiviste öljypohjasta.

    Onko mitään ideaa mikä koneessa on pielessä ja onko kenellekkään käyny vastaavasti?

    Yksi tuttu bmw mekaanikko sanoi että voisi olla huohotinjärjestelmä tukossa?
    Joku viisaampi varmasti korjaa, mutta ekana tulee mieleen heti venttiilit tai männänrenkaat.. Tukkiutunut huohotin voi toki työntää venttiileistä läpi mutta sillon ne venttiilit on muutenkin väljät. Voisko olla jako hypännyt tossa remontissa?
    E90 330DA M-Sport
    EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1

    Comment

    • RQQP3
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 51
      • Suomi

      #3
      No nyt tarvittais oikeesti mielipiteitä asiasta meinaan se moottorinvaihtohan luonnollisesti ole halpa...

      Mutta tuohonjaon hyppäämiseen en osaa sanoa :o
      Mistähän sen vois tietää? Auto kummiskin käy normaaöisti ym.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16357
        • Leppävirta

        #4
        E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

        Avataan uusi thread.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • michoi
          Newbiemmer
          • Dec 2009
          • 23
          • Vantaa

          #5
          Mistä kannattaisi ekana lähteä etsimään keulasta väljyytä, kun jarruttaa äkäsesti tuntuu että keulassa olisi vähä klappia?
          Toinen vika on kun jarruttaa niin auto lähtee vetämään oikealle ja jarrulevyt on n. 300km ajetut orggislevyt, joten en jaksaisi uskoa että ne on vielä kierot!
          E90 330D Monaco Blau

          EX: e36 318is coupe, e36 316, e46 323 sedan, e30 316 coupe -86

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1017
            • Pikis

            #6
            Originally posted by RQQP3 View Post
            No nyt tarvittais oikeesti mielipiteitä asiasta meinaan se moottorinvaihtohan luonnollisesti ole halpa...

            Mutta tuohonjaon hyppäämiseen en osaa sanoa :o
            Mistähän sen vois tietää? Auto kummiskin käy normaaöisti ym.
            Jos tiputtaa alleen niin kyllä sen syy pitäisi korjaamolla löytyä ihan silmämääräisesti tutkimalla, ehkä tarvii pestä ensiksi.

            Jos tulee pakoputkesta ulos niin sille on sinne kolme normaalia reittiä; sylinterin ja männän välistä männän päälle, ventiilinvarsia pitkin venakopasta alaspäin tai huohottimen kautta imusarjaan. Jos öljynkulutus alkoi täysin yhtäkkiä niin veikkaisin tuota viimeistä mutta ei niin että se on tukossa vaan että se päästää kaikki läpi. Jos avaat öljykorkin auton käydessä tyhjäkäyntiä onko korkin alla lievä alipaine? Se on normaalia, ylipaine tarkoittaa että on tukossa ja kova alipaine että huohottimen kalvo tai muu paineentasaus systeemi on rikki.

            Jos on venttiilinvarren kumit loppu niin tuossa koneessa vaihto vaatii kuulemma kannen irroituksen.

            Jaon hyppäämisestä pitäisi tulla vikavaloa.
            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • RQQP3
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 51
              • Suomi

              #7
              Ok, joo siis savutus tuli ihan heti korjauksen jälkeen...
              Ja se vuotaa sieltä öljynanturin tiivisteestä. Tai näin ne väittivät korjaamolla. En ole itse päässyt kurkkaamaan pohjaan.

              Pitää huomenna kokeilla tuota öljykorkki juttua

              Edit
              Kokeilin tuota öljykorkkihommaa niin siellä oli pieni alipaine ja luulisimpa siis että on ihan normaalia.
              Mutta voisko silti olla huohottimissa ongelmaa?

              Ku ei korjaamokaan osaa korjata niin on vähän sormi suussa kaikkilla
              Last edited by RQQP3; 04-05-2014, 19:12.

              Comment

              • maagi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 190
                • Varkaus

                #8
                Ongelmana seuraava: Alkoi selkeä nykiminen n. 50 km/h vauhdissa. Pienen googlettamisen perusteella heräsi epäilys, että kardaanin flexdisc (giubo tms) antautunut ja purin putkiston ja lämpösuojat tieltä ja tutkittiin kardaanin flexdiscin ja välilaakereiden kunto. Kaikki näyttäisi olevan OK. Kävimme samalla läpi taka-akseliston välykset, eikä sieltäkään tuntunut mitään löytyvän. Tässä samanaikaisesti ollut pientä probleemaa takajarrujen kanssa eli kuskin puolen mäntä jumitteli ja sitä myöten meni levy kieroksi (jumputtaa jarruttaessa). Takajarrut menossa remonttiin joku ilta, kun ehtii vaan ropata.

                No siinä nosturilla tuli sitten havaittua, että viime elokuussa hankituista kesäkumeista (olleet siis alla selvästi alle 10 tkm) oikeanpuoleinen takanen (vastakkainen puoli jumittavaan mäntään nähden) kulunut selvästi enemmän. Kyseisestä kumista hävinneet kokonaan matalimmat urat pinnasta eli arvioisin kulumisen olleen millin puolentoista luokkaa.

                Noh, väliaikaisratkaisuna vaihdoin takarenkaat puolelta toiselle ja ainakin yhden illan testailujen perusteella tärinät vähenivät.

                Pystyyko tämä kaikki olemaan lähtöisin tuosta kierosta jarrulevystä / jarruongelmasta vai onko tässä nyt jotain muutakin takana? Auto sigun piristetty E92 335i ja mittarissa 128 tkm. Uudet vanteet vaihdettu n. 2 vkoa sitten, mutta tärinä oli jo sitä ennen.
                Last edited by maagi; 06-05-2014, 22:17. Reason: Jäsennelty viestiä selkokielisemmäksi
                G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

                Comment

                • marsep
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2009
                  • 361
                  • HML

                  #9
                  Kaverin 320d:sä lakkasi ovien kaukosäädin pelaamasta. Autokeskuksella sano että vahvistin sökö.

                  Mikäs tuon varaosanumero on?
                  Sijaitsee ilmeisesti takaspoikassa?
                  Tarviiko koodausta kun vaihtaa?

                  Auto 2005 e91 msport
                  E61 535d -05 "377/747"

                  ex. E38 728 -97

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17844
                    • PKS

                    #10
                    Originally posted by marsep View Post
                    Kaverin 320d:sä lakkasi ovien kaukosäädin pelaamasta. Autokeskuksella sano että vahvistin sökö.

                    Auto 2005 e91 msport
                    Tästä
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Kuqi
                      Moderator
                      • Sep 2002
                      • 12533
                      • Oulu

                      #11
                      kiireinen kysymys:

                      työkaverilla on 320d 2007 e90

                      katsastuksessa ilmeni että parkkivalot ei toimi toisella puolella. huollossa selvisi että valot ei anna vikakoodia eikä polttimonvaihto auta.

                      pitääkö auto viedä 200km päähän huoltoon vai onko siihen helpompaa ratkaisua?
                      BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
                      BMW CRUISE BIKE 2017
                      TREK POWERFLY 4 2021
                      @kukisenjussi instagram

                      Comment

                      • Hastra
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 545
                        • Espoo

                        #12
                        Onnistuuko automaattivaihteisiin e91:iin rattivaihdeläpysköiden asennus? Jos on monitoimiratti niin saako siihen lisättyä nuo läpyskät ja ohjelmointi vai pitääkö vaihtaa koko ratti läpyskälliseen?
                        Audi A3 GTRON
                        EX: BMW 325D Coupe -07
                        EX: BMW 320ia -08

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5419
                          • S:t Karins

                          #13
                          Originally posted by Hastra View Post
                          Onnistuuko automaattivaihteisiin e91:iin rattivaihdeläpysköiden asennus? Jos on monitoimiratti niin saako siihen lisättyä nuo läpyskät ja ohjelmointi vai pitääkö vaihtaa koko ratti läpyskälliseen?
                          Onnistuu ihan kotikonstein, täsä omaa räpelteyä:

                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Juzaari
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2014
                            • 31
                            • Kouvola

                            #14
                            Inpa ja ncsexpert on nyt asenneltu. Mutta mistä löytää tiedoston? missä olisi tuo omakin auto. Eli listalta puuttuu e91 ja e90. Ei vaan löydy tai tajua...

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              #15
                              Originally posted by Kuqi View Post
                              kiireinen kysymys:

                              työkaverilla on 320d 2007 e90

                              katsastuksessa ilmeni että parkkivalot ei toimi toisella puolella. huollossa selvisi että valot ei anna vikakoodia eikä polttimonvaihto auta.

                              pitääkö auto viedä 200km päähän huoltoon vai onko siihen helpompaa ratkaisua?
                              Missä tuo auto on?
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎