Kommentteja vinkkejä kaivataan... mistä aloitetaan osien vaihto. Kiitos etukäteen.
Tulpat tuli jo vaihdettua kun auto pätki pikkasen kylmänä (terävästi), luulin että homma alkoi toimimaan, kunnes satuin käynnistelemään autoa kylmässä ilmassa.
Tästä "kylmäkäynnistys" ongelmasta(=kuulostaa kuin auto käy ikäänkuin 4-5 pytyllä) on kyllä juttua eri foorumeilla, mielipiteitä on aika paljon. Osa porukasta kyllä vannoo HPFP ongelmasta. Auton on pahaa vuosikertaa 2007-2008 tuon pumpun osalta. Itseäni kyllä ihmetyttää HighPressureFP:n jotenkin vaikuttaisi käynnistyksessä, eikäs se olisi LPFP ennenkin? Mutta bensapaineet pysyy kyllä nipin napin 5bar:n pinnassa. Auto siis toimii ok, kun on lämmin.
Vähän taustaa vielä, JB4 on (tosin nyt pois päältä, map0). Muutaman kerran 30-40% RE85:lla ajettu radalla kesällä. Downpipet. 2007 e92. 90tkm.
Tässä vikakoodit, tosin toi on nyt kamalan näköinen. Homma lähtee liikkeelle yleensä 29E0 koodilla (too rich).
Bensiini (N54 - Siemens MSD81 - MT/AT)
----------------------------------------------
DTC Kuvaus
29E0 - Säätöjen sekoitus
- katkonainen
Taajuus 3
2F9E - Öljyn lämpö- ja määrätunnistin
- katkonainen
Taajuus 1
29F4 - Katalysaattorin muunto
- katkonainen
Taajuus 1
29F5 - Katalysaattorin muunto, rivi 2
- katkonainen
Taajuus 1
-----
Katsoin ilmamassamäärät, ja lambdat, ne näyttäis olevan ok.
Tällä autocomin OBD:llä ei näe fuelinjectorien tilaa. Mistäs ne INPAsta oikein löytyy? version mikä mulla on 5.00 (e90).
Ohessa logit kylmästä käynnistyksestä:
Tulpat tuli jo vaihdettua kun auto pätki pikkasen kylmänä (terävästi), luulin että homma alkoi toimimaan, kunnes satuin käynnistelemään autoa kylmässä ilmassa.
Tästä "kylmäkäynnistys" ongelmasta(=kuulostaa kuin auto käy ikäänkuin 4-5 pytyllä) on kyllä juttua eri foorumeilla, mielipiteitä on aika paljon. Osa porukasta kyllä vannoo HPFP ongelmasta. Auton on pahaa vuosikertaa 2007-2008 tuon pumpun osalta. Itseäni kyllä ihmetyttää HighPressureFP:n jotenkin vaikuttaisi käynnistyksessä, eikäs se olisi LPFP ennenkin? Mutta bensapaineet pysyy kyllä nipin napin 5bar:n pinnassa. Auto siis toimii ok, kun on lämmin.
Vähän taustaa vielä, JB4 on (tosin nyt pois päältä, map0). Muutaman kerran 30-40% RE85:lla ajettu radalla kesällä. Downpipet. 2007 e92. 90tkm.
Tässä vikakoodit, tosin toi on nyt kamalan näköinen. Homma lähtee liikkeelle yleensä 29E0 koodilla (too rich).
Bensiini (N54 - Siemens MSD81 - MT/AT)
----------------------------------------------
DTC Kuvaus
29E0 - Säätöjen sekoitus
- katkonainen
Taajuus 3
2F9E - Öljyn lämpö- ja määrätunnistin
- katkonainen
Taajuus 1
29F4 - Katalysaattorin muunto
- katkonainen
Taajuus 1
29F5 - Katalysaattorin muunto, rivi 2
- katkonainen
Taajuus 1
-----
Katsoin ilmamassamäärät, ja lambdat, ne näyttäis olevan ok.
Tällä autocomin OBD:llä ei näe fuelinjectorien tilaa. Mistäs ne INPAsta oikein löytyy? version mikä mulla on 5.00 (e90).
Ohessa logit kylmästä käynnistyksestä:
Comment