memebuy23buy

N54 335i, kylmäkäynnistyshärö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw92
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 147
    • Eteläkarjala

    Osaisko joku suuttimia vaihdellut varmistaa asian?

    Uuten suuttimeen täytyy laittaa se metallinen rinkula varaosanumero 13-53-7-564-751.

    Täytyykö tuossa asennuksessa huomioida muuta? Kaikki suuttimet tulevat nyt indexillä -12.

    Vuorokausi ennen asennusta auto seisomaan että linjoista lähtee paineet. Akun napa irti.

    Piuhat irti suuttimista ,linjat auki, lukituslevy pois, suutin pois, suuttimen alapäästä suojus pois, uusi rinkula suuttimeen, paikalleen asennus levyineen ja linjoineen, koodaus. Vielä sellainen että voiko kaikki suuttimet koodata kerrallaan vai täytyykö jokainen koodata heti kun sen on laittanut paikalleen?

    Korjatkaa virheet, kiitokset etukäteen!
    E91 335i /// LCI Alpinweiß III

    E92 325i
    E39 520i
    E46 316i

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Originally posted by Bmw92 View Post
      Osaisko joku suuttimia vaihdellut varmistaa asian?

      Uuten suuttimeen täytyy laittaa se metallinen rinkula varaosanumero 13-53-7-564-751.

      Täytyykö tuossa asennuksessa huomioida muuta? Kaikki suuttimet tulevat nyt indexillä -12.

      Vuorokausi ennen asennusta auto seisomaan että linjoista lähtee paineet. Akun napa irti.

      Piuhat irti suuttimista ,linjat auki, lukituslevy pois, suutin pois, suuttimen alapäästä suojus pois, uusi rinkula suuttimeen, paikalleen asennus levyineen ja linjoineen, koodaus. Vielä sellainen että voiko kaikki suuttimet koodata kerrallaan vai täytyykö jokainen koodata heti kun sen on laittanut paikalleen?

      Korjatkaa virheet, kiitokset etukäteen!
      Kuulostaa hyvältä. Suuttimet voi koodata sitten kerralla kaikki. Ota vain lukemat ylös niistä suuttimista asennuksen yhteydessä.

      Itse en ole ottanut akun napaa irti enkä odottanut vuorokautta. Paineet lähtee kun avaa varovasti jonkun railin ruuvin ja laittaa vaikka pyyhkeen päälle mihin lykkää bensat.

      Comment

      • Bmw92
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 147
        • Eteläkarjala

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Kuulostaa hyvältä. Suuttimet voi koodata sitten kerralla kaikki. Ota vain lukemat ylös niistä suuttimista asennuksen yhteydessä.

        Itse en ole ottanut akun napaa irti enkä odottanut vuorokautta. Paineet lähtee kun avaa varovasti jonkun railin ruuvin ja laittaa vaikka pyyhkeen päälle mihin lykkää bensat.
        Jees, se lukituslevy on ilmeisesti 12 kulmaisella 8mm pultilla kiinni?

        Se unohtui vielä, että onko väliä minkä suuttimen laittaa mihinkin? Joissain suuttimissa yläosassa on jotain kaiverruksia, mitähän nämä ovat?
        E91 335i /// LCI Alpinweiß III

        E92 325i
        E39 520i
        E46 316i

        Comment

        • mikko_sa
          Newbiemmer
          • Mar 2009
          • 28
          • LPR

          Originally posted by Bmw92 View Post
          Jees, se lukituslevy on ilmeisesti 12 kulmaisella 8mm pultilla kiinni?

          Se unohtui vielä, että onko väliä minkä suuttimen laittaa mihinkin? Joissain suuttimissa yläosassa on jotain kaiverruksia, mitähän nämä ovat?
          Kattelin privan mut vastaan tähän,

          Kandee huomioida ettei availe ovia tai konttia, jos ei ota sähköjä pois. Koska availu käynnistää bpumpun hetkeksi..

          Ei ole väliä mihin laittaa, samanlaisia suuttimia ne on. Nykäsee sen suojan pois just ennen asennusta. Se alatiiviste kun laajenee jos sen jättää pitkäksi aikaa hengailemaan.
          E90 335i M-Sport Trebila Performance

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Originally posted by mikko_sa View Post
            Kattelin privan mut vastaan tähän,

            Kandee huomioida ettei availe ovia tai konttia, jos ei ota sähköjä pois. Koska availu käynnistää bpumpun hetkeksi..

            Ei ole väliä mihin laittaa, samanlaisia suuttimia ne on. Nykäsee sen suojan pois just ennen asennusta. Se alatiiviste kun laajenee jos sen jättää pitkäksi aikaa hengailemaan.
            Niin no se bensapumpun sulake kannattaa irrottaa niin ei lähde turhaan pyörimään.

            Comment

            • Bmw92
              Bimmer Rookie
              • Mar 2016
              • 147
              • Eteläkarjala

              Originally posted by brainsurgery View Post
              Niin no se bensapumpun sulake kannattaa irrottaa niin ei lähde turhaan pyörimään.
              Kiitokset molemmille !
              E91 335i /// LCI Alpinweiß III

              E92 325i
              E39 520i
              E46 316i

              Comment

              • Bmw92
                Bimmer Rookie
                • Mar 2016
                • 147
                • Eteläkarjala

                suuttimet saatiin vaihdettua ja tärinät tyhjäkäynnillä hävisi.

                Otin akun navan irti ja takaisin laitettua valomoduuli eli frm footwell module taisi ottaa itseensä. Autossa ei toimi parkit, sisätilavalot, mittarivalot, vilkut eikä ikkunat.

                Onko tietoa onko tehtävissä mitään muuta kuin ostaa uusi ja koodata se? Osaisko tän koodauksen joku tehdä?

                Tuli kyllä suurena yllätyksenä että akun navan irroittamalla sai tällaisen ongelman aikaan. Ei tule toiste otettua irti
                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                E92 325i
                E39 520i
                E46 316i

                Comment

                • poteroa
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 311
                  • Tuusula

                  No voihan...

                  Onko yritetty lukea vikakoodit? Ja ethän ole asentanut mitään ledilamppuja tms. samalla kun teit suutinrempan?

                  Onko frm täysin eloton, eli et saa siihen yhteyttä, tuohan menee ns. vikatilaan jolloin voi katkasta virransyötön kokonaan kun luulee että jossain on oikosulku, mutta jos moduli vastaa niin toivoa on, voihan olla että frm:n limiitti on tullut täyteen vikakoodeille..

                  Tuossa ohjetta jos moduli on vielä elossa:



                  Ja siis sitten omalla vastuulla teet jos teet.

                  Niin, katos vielä sulakkeet.
                  Last edited by poteroa; 18-12-2016, 07:49.
                  E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                  E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                  Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                  Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                  Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                  Ex: E34 520i "winter wagen"
                  Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                  Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                  Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5476
                    • S:t Karins

                    Originally posted by Bmw92 View Post
                    suuttimet saatiin vaihdettua ja tärinät tyhjäkäynnillä hävisi.

                    Otin akun navan irti ja takaisin laitettua valomoduuli eli frm footwell module taisi ottaa itseensä. Autossa ei toimi parkit, sisätilavalot, mittarivalot, vilkut eikä ikkunat.

                    Onko tietoa onko tehtävissä mitään muuta kuin ostaa uusi ja koodata se? Osaisko tän koodauksen joku tehdä?

                    Tuli kyllä suurena yllätyksenä että akun navan irroittamalla sai tällaisen ongelman aikaan. Ei tule toiste otettua irti
                    Oudolta kuulostaa syy/seuraus tässä asiassa. Jos tuo tapahtuma olisi yleistä, niin ei näihin autoihin saisi edes akkua vaihtaa ikinä :think.
                    Omasta autosta olen useasti miinuskaapelin akulta irti ottanut ilman mitään seuraamusta. Kumman kaapelin muuten otit irti, plus vai miinus?
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Bmw92
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2016
                      • 147
                      • Eteläkarjala

                      Originally posted by poteroa View Post
                      No voihan...

                      Onko yritetty lukea vikakoodit? Ja ethän ole asentanut mitään ledilamppuja tms. samalla kun teit suutinrempan?

                      Onko frm täysin eloton, eli et saa siihen yhteyttä, tuohan menee ns. vikatilaan jolloin voi katkasta virransyötön kokonaan kun luulee että jossain on oikosulku, mutta jos moduli vastaa niin toivoa on, voihan olla että frm:n limiitti on tullut täyteen vikakoodeille..

                      Tuossa ohjetta jos moduli on vielä elossa:



                      Ja siis sitten omalla vastuulla teet jos teet.

                      Niin, katos vielä sulakkeet.

                      On luettu koodit, ei antanut mitään mielestäni mainittavaa. Ei ole asennettu ledilamppuja.

                      Ei saatu mitään yhteyttä koko palikkaan.. Ssmalla myös valittaa että kuskin ovi on auki ajaessa vaikka se on kiinni ja mäkilähtöavustin lakkasi toimimasta..
                      E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                      E92 325i
                      E39 520i
                      E46 316i

                      Comment

                      • Bmw92
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2016
                        • 147
                        • Eteläkarjala

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Oudolta kuulostaa syy/seuraus tässä asiassa. Jos tuo tapahtuma olisi yleistä, niin ei näihin autoihin saisi edes akkua vaihtaa ikinä :think.
                        Omasta autosta olen useasti miinuskaapelin akulta irti ottanut ilman mitään seuraamusta. Kumman kaapelin muuten otit irti, plus vai miinus?
                        Sitä tuossa eilen mietittiin että miten tämä on mahdollista. miinuskaapelin otin irti.

                        Jostain jenkkifoorumilta luin että tuo frm on herkkä virran nopeille muutoksille.
                        E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                        E92 325i
                        E39 520i
                        E46 316i

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4048
                          • Turku

                          Originally posted by Bmw92 View Post
                          suuttimet saatiin vaihdettua ja tärinät tyhjäkäynnillä hävisi.

                          Otin akun navan irti ja takaisin laitettua valomoduuli eli frm footwell module taisi ottaa itseensä. Autossa ei toimi parkit, sisätilavalot, mittarivalot, vilkut eikä ikkunat.

                          Onko tietoa onko tehtävissä mitään muuta kuin ostaa uusi ja koodata se? Osaisko tän koodauksen joku tehdä?

                          Tuli kyllä suurena yllätyksenä että akun navan irroittamalla sai tällaisen ongelman aikaan. Ei tule toiste otettua irti
                          Käytitkö Istaa? Nimimerkki böntti korjaa tuon moduulin sulle, ihan tyypillinen juttu näissä..
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • Bmw92
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2016
                            • 147
                            • Eteläkarjala

                            Originally posted by suppari View Post
                            Käytitkö Istaa? Nimimerkki böntti korjaa tuon moduulin sulle, ihan tyypillinen juttu näissä..
                            Käytettiin Inpaa ja Dissiä. Ai jahas no pitää koittaa tavotella privalla kaveria. Kiitos!
                            Last edited by Bmw92; 18-12-2016, 10:25.
                            E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                            E92 325i
                            E39 520i
                            E46 316i

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4048
                              • Turku

                              Mulla on näitä varten nykyään aina yks vara frm3 että asiakas pääsee jatkamaan matkaa sillä aikaa kun boksi on korjauksessa. Soita sille, priva varmasti aika kuormitettuna..
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • poteroa
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2010
                                • 311
                                • Tuusula

                                Noissa menee se eeprom kun menevät mykäksi, jos on ohjelmointilate niin pitäs olla suht helppo palauttaa kyllä ehjäksi..

                                Toivottavasti saat kuntoon niin on projekti ohi.
                                E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                                E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                                Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                                Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                                Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                                Ex: E34 520i "winter wagen"
                                Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                                Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                                Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                                Comment

                                Working...
                                X