memebuy23buy

N54 335i, kylmäkäynnistyshärö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poteroa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 311
    • Tuusula

    #76
    Originally posted by Bmw92 View Post
    Jees, laitoin blitzille tuossa samalla kyselyä että paljon velottaisi hommasta jos en sitä itse tee.

    Itsellä piti kiirettä sen verran että menee seuraaville vapaille tuo tulppien tarkastus, hylsyn tilailin schmiedmanilta ja sitä sai jonkunverran hiona että meni paikalleen. Tulpat ja puolat vaihdoin 2tkm sitten.

    Imusarjan tiivisteet tilailin ja kyselin marmorilta tuota kaasuläppärungon tiivistettä, en löytänyt kokonaista sarjaa enkä varaosa numeroakaan, vai enkö sitten osannut vain etsiä:think

    Tekisi mieli saada kyllä kunnolla nuo kerralla puhtaaksi, mahtaako sitten ilman puhallusta tarpeeksi tyydyttävän lopputuloksen saada..
    Eipä sitä sarjana saakaan kaiketi, ihan omilla osanumeroilla taitavat olla.

    Imusarjan tiivisteet on sarjana, 11617547242 (6 kpl).

    Läppärungon tiiviste on yksittäinen tiiviste, 13547522361

    Kiristys speksit:

    8Nm läppärunko imusarjaan

    15Nm imusarja kanteen

    Kyllä moni on tuon "mekaanisesti" tehnyt ja kelpo tulos tullu.

    Tarvii siis tyydyttävän lopputuloksen saavuttamiseksi:

    - Rättejä, ja paljon
    - messinkiharjoja, aseen puhdistus sarja
    - Sea foamia / kaasarin puhdistusaine / brake cleaner
    - 8mm hylsy/avain/jatko
    - 10mm hylsy/avain/jatko
    - 11mm hylsy/avain/jatko
    - Torx T20
    - Torx T27
    - Kuusiokolosetti, päitä/avaimet
    - Ruuvimeisseleitä (nippojen / letkuklemmareitten jne. avaamiseen)
    - Teippiä, (peittää avoimet kanavat joissa venttiilit eivät ole kiinni)
    - Tussi + pahvia (ruuvien merkintään, ei tarvitse ihmetellä mihin se menee).
    (Nämä infot siis kaivoin yhdeltä sivustolta, joten ei voi luottaa ettei jotain muutakin olisi).

    Itse ottaisin vielä jonkin imurin (siis ei perinteistä, vaan märkäimurin)

    Aikaa, ja sitä menee sitten jonkin verran, itse varaisin 6-8h, pitäähän sitä ottaa asennusjuomaa välillä, "liuottimet" jättäisin kyllä vain koneen puhdistukselle.

    Sitten vielä se varoittava sana.. Muoviosat alkavat olla 8-10v/150+tkm ajetussa haurastuneita, ei siis aina mutta omalla kokemuksella näin vain on, joten mitään riuhtomista en suosittele.

    Omassa meni tuo vesiletku, eikä osunut kuin käsi hihnaa laittaessa siihen = 8mm muoviputkilähtö poikki
    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
    Ex: E34 520i "winter wagen"
    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

    Comment

    • Bmw92
      Bimmer Rookie
      • Mar 2016
      • 147
      • Eteläkarjala

      #77
      Ensiviikolle olisi varattu aika imukanavien puhallukseen, päädyin kumminkin siihen niin saa kaikki töhnät pois..

      Jos tyhjäkäynnin tärähtely ei tälläkään parane niin seuraavaksi sitten suuttimet. Tuli mieleen että saako vuotavaa suutinta mitenkään muuten selville kuin katsomalla miltä ne tulpat näyttää?


      EDIT.

      Keulalta neljäs tulppa oli musta muut vielä valkoisia, uuden näköisiä. Pientä maitokahvin ruskeaa alkanut muodostua päihin. Kuinka nopeasti tulpat yleensä alkavat " värjäytyä " ? Näillä menty nyt n.2500km.

      Eli siis yksi suutin näyttäisi vuotavan.
      Last edited by Bmw92; 27-11-2016, 15:04.
      E91 335i /// LCI Alpinweiß III

      E92 325i
      E39 520i
      E46 316i

      Comment

      • Bmw92
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 147
        • Eteläkarjala

        #78
        Osaisko kukaan ottaa mitään kantaa asiaan?

        Bmw-huollosta sanoivat että pitäs vaihtaa kaikki suuttimet kerralla, on vaan aika hyvän hintasta lystiä.

        Yksi suutin ilmeisesti siis vuotaa ainakin mustuneen tulpan perusteella. Autossa on 3 ekalla sylinterillä -09 loppunumerot numerosarjoissa ja 3 viimeisellä -07. Eikö tosiaan ole muuta vaihtoehtoa kun vaihtaa kaikki 6kpl?
        E91 335i /// LCI Alpinweiß III

        E92 325i
        E39 520i
        E46 316i

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #79
          Originally posted by Bmw92 View Post
          Osaisko kukaan ottaa mitään kantaa asiaan?

          Bmw-huollosta sanoivat että pitäs vaihtaa kaikki suuttimet kerralla, on vaan aika hyvän hintasta lystiä.

          Yksi suutin ilmeisesti siis vuotaa ainakin mustuneen tulpan perusteella. Autossa on 3 ekalla sylinterillä -09 loppunumerot numerosarjoissa ja 3 viimeisellä -07. Eikö tosiaan ole muuta vaihtoehtoa kun vaihtaa kaikki 6kpl?
          Voi vaihtaa yhden, jos löytää käytetyn, joka ei ole uusinta osanumeroa ja indeksinumerolla 11 tai 12. Käytettyyn pitää vaihtaa kärjen teflontiiviste sekä ylempi tiiviste. Nuo ei maksa montaa euroa mutta se teflontiiviste on hieman hankala vaihtaa.

          Tai sitten voi vaihtaa kolme uutta siihen yhteen bankiin, jossa on vuotava suutin.

          Tai sitten voi vaihtaa kaikkiin uudet.

          Comment

          • Bmw92
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 147
            • Eteläkarjala

            #80
            Originally posted by brainsurgery View Post
            Voi vaihtaa yhden, jos löytää käytetyn, joka ei ole uusinta osanumeroa ja indeksinumerolla 11 tai 12. Käytettyyn pitää vaihtaa kärjen teflontiiviste sekä ylempi tiiviste. Nuo ei maksa montaa euroa mutta se teflontiiviste on hieman hankala vaihtaa.

            Tai sitten voi vaihtaa kolme uutta siihen yhteen bankiin, jossa on vuotava suutin.

            Tai sitten voi vaihtaa kaikkiin uudet.
            Onko indeksinumero tuo pisin numerosarja, eli jossa minulla viimeiset numerot -07 ja -09?

            Pystyykö kolmea eri päätteellä olevaa sekoittaa keskenään vai täytyykö olla vain kahta, esim -09 ja -12?
            E91 335i /// LCI Alpinweiß III

            E92 325i
            E39 520i
            E46 316i

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              #81
              Originally posted by Bmw92 View Post
              Onko indeksinumero tuo pisin numerosarja, eli jossa minulla viimeiset numerot -07 ja -09?

              Pystyykö kolmea eri päätteellä olevaa sekoittaa keskenään vai täytyykö olla vain kahta, esim -09 ja -12?
              Osanumero on se ensimmäinen pitkä numerosarja eli esim. 13537585261. Indeksi on se kaksinumeroinen eli -09 tai -12.

              Jos haluat vaihtaa käytetyn, sinun pitää laittaa sinne suutin, jonka osa- ja indeksinumero EI OLE 13537585261 -11 tai 13537585261 -12.

              Nuo kaksi ovat ilmeisesti rakenteeltaan erilaisia kuin vanhemmat ja sen takia niitä ei saa vanhojen kanssa sotkea samaan bankiin.

              Comment

              • Bmw92
                Bimmer Rookie
                • Mar 2016
                • 147
                • Eteläkarjala

                #82
                Originally posted by brainsurgery View Post
                Osanumero on se ensimmäinen pitkä numerosarja eli esim. 13537585261. Indeksi on se kaksinumeroinen eli -09 tai -12.

                Jos haluat vaihtaa käytetyn, sinun pitää laittaa sinne suutin, jonka osa- ja indeksinumero EI OLE 13537585261 -11 tai 13537585261 -12.

                Nuo kaksi ovat ilmeisesti rakenteeltaan erilaisia kuin vanhemmat ja sen takia niitä ei saa vanhojen kanssa sotkea samaan bankiin.
                No nyt selkis, kiitos.

                Voiko kuitenkin sekoittaa noita uusia ja vanhoja jos vaihtaa koko bankin kerrallaan?
                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                E92 325i
                E39 520i
                E46 316i

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  #83
                  Originally posted by Bmw92 View Post
                  No nyt selkis, kiitos.

                  Voiko kuitenkin sekoittaa noita uusia ja vanhoja jos vaihtaa koko bankin kerrallaan?


                  Voit.

                  Comment

                  • Bmw92
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2016
                    • 147
                    • Eteläkarjala

                    #84
                    Originally posted by brainsurgery View Post


                    Voit.
                    Kiitos, alkaa olla jo ihan rahan arvoisia neuvoja, jospa sitä nyt selviäis vähän halvemmalla
                    E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                    E92 325i
                    E39 520i
                    E46 316i

                    Comment

                    • 315i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2014
                      • 241
                      • Arctopolis

                      #85
                      Mulla sama homma tyhjäkäynnin kanssa, huomasin jo pari vuotta sitten. Muuta ongelmaa ei oo. Tulpat vaihdatin just alkusyksystä ja näyttivät kaikki hyvältä, mutta kuluneilta. Pitkän pätkän on kipuna joutunut hyppäämään...

                      Comment

                      • Bmw92
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2016
                        • 147
                        • Eteläkarjala

                        #86
                        Originally posted by 315i View Post
                        Mulla sama homma tyhjäkäynnin kanssa, huomasin jo pari vuotta sitten. Muuta ongelmaa ei oo. Tulpat vaihdatin just alkusyksystä ja näyttivät kaikki hyvältä, mutta kuluneilta. Pitkän pätkän on kipuna joutunut hyppäämään...
                        Onko antanut koskaan mitään koodeja?

                        Itsellä tänään puhdistettu imukanavat ja oli kuulemma aika reilusti paskaa ja todella tiukasti kiinni. Huomenna saan auton ja selviää ruetaanko suuttimia etsimään seuraavaksi.
                        E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                        E92 325i
                        E39 520i
                        E46 316i

                        Comment

                        • 315i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2014
                          • 241
                          • Arctopolis

                          #87
                          Muutama Miss Fire korkeammilla kierroksilla. Tulppien vaihdon jälkeen ei ole ilmennyt.

                          Comment

                          • larippa
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2015
                            • 110
                            • hki

                            #88
                            Mun autossa tyhjäkäynnillä tärähteli jonkin verran myös, Blitzin puhalluksen jälkeen vika hävisi.
                            e90 335i AT
                            JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 949
                              • Espoo

                              #89
                              Originally posted by larippa View Post
                              Mun autossa tyhjäkäynnillä tärähteli jonkin verran myös, Blitzin puhalluksen jälkeen vika hävisi.
                              Kannattaisiko tätä tehdä noin 50 tkm ajettuun -08 -autoon? Minulta vaihdettiin tehtaan laskuun kaikki suuttimet vuosi sitten. Varsinaiset vaivat lähtivät, mutta pieni tärähtely tyhjäkäynnillä lämmenneellä koneella jäi.
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • larippa
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2015
                                • 110
                                • hki

                                #90
                                No siis ei se toimenpide mikää välttämätön ole, mutta ihan suositeltava. Pitäisi parantaa tuon ärsyttävän tyhjäkäynti tärähtelyt, parantaa muutenkin moottorin käyntiä ja kaasuvastetta sekä toivottavasti antaa lisää tehoa

                                Originally posted by E39-530A View Post
                                Kannattaisiko tätä tehdä noin 50 tkm ajettuun -08 -autoon? Minulta vaihdettiin tehtaan laskuun kaikki suuttimet vuosi sitten. Varsinaiset vaivat lähtivät, mutta pieni tärähtely tyhjäkäynnillä lämmenneellä koneella jäi.
                                e90 335i AT
                                JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                                Comment

                                Working...
                                X