Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 335i, kylmäkäynnistyshärö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5438
    • S:t Karins

    #16
    Originally posted by jengstro View Post
    Annoin auton jäähtyä kylmäksi... laitoin pakoputkien taakse pahvit. Ziisus että sieltä tuli bensaa läpi käynnistettäessä.

    Otin tulpat auki 1-4 (laiskuus iski 2n viimeisen kanssa).


    Tulppa numero 2 on aika tumma verrattuna muihin. Joka osuu tohon 29E0 (bank 1 rich).

    Kaikki bensaruiskut on vuosikertaa? (-07): 13537585261-07


    Aika "halpoja" nää ruiskut , ehkä kuitenkin toi bank1- 3 vaihtoon.

    Lähteeks noi ruiskut helposti irti?



    Kyllä siis tossa threadin eka sivulla on attachmentti... ja olen ajossa tota katellut, ei siellä mitään ihmeellisiä katkoksia/vaeltelua näkyny. 5 baria tyhjäkäynnillä... ja kaasua kun painaa paineet nousee ja pysyy. Laitoin auton käymään tallissa ja kyllä bensa haisee... eli bensaa pumppautuu vähän liikaakiin sylinteriin/sylintereihin. Mutta, katotaan miten käy. Uudet ruiskut paikoilleen ja rukoillaan.
    Marmorilla ilmoittivat että BMW on muuttanut/päivittänyt suuttimen ja tämän takia kaikki 6 pitää vaihtaa kerralla. Eivät ole yhteensopivia vanhojen kanssa, tiedä sitten...:think
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • jake2710
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 828

      #17
      Originally posted by jengstro View Post
      Annoin auton jäähtyä kylmäksi... laitoin pakoputkien taakse pahvit. Ziisus että sieltä tuli bensaa läpi käynnistettäessä.

      Otin tulpat auki 1-4 (laiskuus iski 2n viimeisen kanssa).


      Tulppa numero 2 on aika tumma verrattuna muihin. Joka osuu tohon 29E0 (bank 1 rich).

      Kaikki bensaruiskut on vuosikertaa? (-07): 13537585261-07


      Aika "halpoja" nää ruiskut , ehkä kuitenkin toi bank1- 3 vaihtoon.

      Lähteeks noi ruiskut helposti irti?



      Kyllä siis tossa threadin eka sivulla on attachmentti... ja olen ajossa tota katellut, ei siellä mitään ihmeellisiä katkoksia/vaeltelua näkyny. 5 baria tyhjäkäynnillä... ja kaasua kun painaa paineet nousee ja pysyy. Laitoin auton käymään tallissa ja kyllä bensa haisee... eli bensaa pumppautuu vähän liikaakiin sylinteriin/sylintereihin. Mutta, katotaan miten käy. Uudet ruiskut paikoilleen ja rukoillaan.
      Toi ei ole vuosiluku, vaan index numero ja nyt on menossa -11.
      Ja matalapaine on eri juttu kuin korkeapaine.

      Comment

      • jengstro
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 380
        • 02-alue

        #18
        Originally posted by jake2710 View Post
        Toi ei ole vuosiluku, vaan index numero ja nyt on menossa -11.
        Ja matalapaine on eri juttu kuin korkeapaine.
        Mites INPA:lla pystyy mittamaan erikseen matalapaineen ja korkeapaineen? Eikö matalapaine pumppu pumppaa bensan korkeapainepuolelle. Se mitä mittasin on "kiskon" paine, (=korkea painepuoli). Jos matalapaine kusee, kyllähän se pitäisi näkyä myös kiskon paineen "pätkimisenä". Näitä vikakoodeja ei oo koskaan tullut.

        Comment

        • jake2710
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 828

          #19
          Originally posted by jengstro View Post
          Mites INPA:lla pystyy mittamaan erikseen matalapaineen ja korkeapaineen? Eikö matalapaine pumppu pumppaa bensan korkeapainepuolelle. Se mitä mittasin on "kiskon" paine, (=korkea painepuoli). Jos matalapaine kusee, kyllähän se pitäisi näkyä myös kiskon paineen "pätkimisenä". Näitä vikakoodeja ei oo koskaan tullut.

          No mitä toi sun "kiskon" paine oli?

          Edit. Tossa noi räjäytyskuvat, missä näkyy anturit.


          Last edited by jake2710; 27-11-2014, 07:35.

          Comment

          • jengstro
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 380
            • 02-alue

            #20
            Originally posted by jake2710 View Post
            No mitä toi sun "kiskon" paine oli?
            Ekassa threadissa on käynnistys. 5 baria tyhjäkäynnillä, käynnistyksen yhteydessä nousi about >10 bar... ja pienellä kaasun käytöllä 8 baria.
            -- Edit (Tämä on AutoComin testerissä: "Kiskon paine", voi tietty olla että toi on oikeasti korkeapainepuoli, mutta pilkkuvirhe softassa... ei olis eka kerta Autocomilla)

            Nyt kun katoin sitä toista kuvaa, Lambda 1 (bank 1) jännitteet kävi käynnistyksessä tosi alhaalla versus Lambda 2. Oliko niin että mitä rikkaampi seos sen pienempi lambda arvo/jännite.
            Last edited by jengstro; 29-11-2014, 07:41. Reason: Jaa... edit takas, ettei tuu väärinkäsityksiä

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              #21
              Kyllä sulla korkeapaine puolella pitäis "vähän" enemmän olla painetta.
              Ja kyllä ton matalapaineen pitäis kans aika tasaisena pysyä...Katso ne paineet ISTA:lla tms.
              Eli kyllä sulla on paineet sekaisin, tai sitten ajelet ilman hpfp:ää.

              Edit. 50-200bar, niinkuin tuossa joku jo mainitsikin.
              Last edited by jake2710; 27-11-2014, 08:03.

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2091
                • Naantali

                #22
                Eli tossa matalapainepuolen bensalinjassa oleva anturi,ennen korkeapainepumppua mittaa matalapainepuolen bensanpainetta ja paine kuuluu olla n.5 Bar. Korkeapainepuolen anturi on siinä Raili kiskon päässä ennen suuttumus ja se paine ei sais laskea alle 50 Bar ja se vaihtelee 50-200 Bar välillä. Täys kiihdytyksessä käy n.180 barissa ja jos paine laskee alle 50 tulee varmasti käyntihäiriötä.
                Mahtaako noista sun ekassa postauksessa olevista bensanpaine luvuista puuttua nollia, miten autocom mahtaa ilmoittaa paineet, jos ne sitten vaikka onkin korkeapainepuolen paineet ja tarkoittaa 50-100 baria. Mullakin kävi käynnistyksessä n.100 barissa paineet kun niitä tutkin.
                Kyllähän se sun vika varmaan on suuttimissa tai lambda antureissa jos liikaa bensaa saa. Voisiko anturi vika myös aiheuttaa samaa ???
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • jengstro
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 380
                  • 02-alue

                  #23
                  Originally posted by miyli View Post
                  Eli tossa matalapainepuolen bensalinjassa oleva anturi,ennen korkeapainepumppua mittaa matalapainepuolen bensanpainetta ja paine kuuluu olla n.5 Bar. Korkeapainepuolen anturi on siinä Raili kiskon päässä ennen suuttumus ja se paine ei sais laskea alle 50 Bar ja se vaihtelee 50-200 Bar välillä. Täys kiihdytyksessä käy n.180 barissa ja jos paine laskee alle 50 tulee varmasti käyntihäiriötä.
                  Mahtaako noista sun ekassa postauksessa olevista bensanpaine luvuista puuttua nollia, miten autocom mahtaa ilmoittaa paineet, jos ne sitten vaikka onkin korkeapainepuolen paineet ja tarkoittaa 50-100 baria. Mullakin kävi käynnistyksessä n.100 barissa paineet kun niitä tutkin.
                  Kyllähän se sun vika varmaan on suuttimissa tai lambda antureissa jos liikaa bensaa saa. Voisiko anturi vika myös aiheuttaa samaa ???
                  Jees, tänään kävin sitten marmoritiskillä. Mitään alennuskampanjaa noihin suuttimiin ei löydy. Eli, uudet (uudella osakoodilla) suutin ~250€ kipale . Vaihdatan kaikki 6. Työn osuus oli sen verran pieni (tinkasin, mulla on muovit edestä pois jo), että otin työn pajalta ja 2vuoden takuun noille suuttimille. Raportoin 2 viikon päästä, miten tässä kävi.

                  Comment

                  • AlpinWeiss
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 927
                    • West coast

                    #24
                    Saman rumban jäljiltä odottelee uusi katti paikalleenpääsyä... Viime talvena suuttimia vaihtui neljä, ja nyt täytyisi ilmeisesti taas ainakin yksi uusi laittaa.
                    MBCLK240 -02
                    E36 318 -93
                    E46 320 Ci -01
                    E46 330 CiA -01
                    E60 520i -04
                    E93 325i -07
                    F36 420xi -16

                    Comment

                    • ASDTurku
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2013
                      • 145
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by jengstro View Post
                      Jees, tänään kävin sitten marmoritiskillä. Mitään alennuskampanjaa noihin suuttimiin ei löydy. Eli, uudet (uudella osakoodilla) suutin ~250€ kipale . Vaihdatan kaikki 6. Työn osuus oli sen verran pieni (tinkasin, mulla on muovit edestä pois jo), että otin työn pajalta ja 2vuoden takuun noille suuttimille. Raportoin 2 viikon päästä, miten tässä kävi.
                      Mulla ollut tuota samaa vikaa kylmällä koneella ja vikakoodi sama Bank 2 to ritch. Kuumana toiminut moitteeta. Turbojen vaihdon jälkeen pakolähdöt muttereilla kiinni ja kun ne löystyvät niin alkaa tedä tuota. Korjaantuu , kun vetää taaemman turbon pultit kiinni ja nollaa koodit. Tehnyt ton jo kolme kertaa. Nyt olis tarkoitus tiputtaa kone alas ja kehittää niihin joku lukitus..
                      Kun ulkolämpö oli nollan tietämissä oli oire pahin.

                      Jos tarvit uusia kiinnitys pantoja pakolähtöihin niin myyn halvalla uudet.
                      Tais jäädä myös uudet tiivisteet putken lähtöihin.

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Mutta toinen, luultavasti asiaan vaikuttamaton, juttu on tuo map0. Map0 ei pitäis käyttää. Paitsi huollossa ja katsastuksessa. Jos haluaa itseään kiusata vakiotehoilla ja pitää kuitenkin JB4:n kytkettynä, niin käytä map4:ää. Valitettavasti BurgerTuning ei ole ainakaan omaan silmään valaissut mikä siinä map0:ssa on ongelma, mutta he ehdottomasti kieltävät käyttämästä sitä, jos ei ole tarkoitus päästä OBD-porttiin käsiks. Mutta joku syy sille varmaan on, että on map4 (vakiotehot mutta JB4 päällä).
                        Eikös tämä koskenut N55:ttä?

                        Comment

                        • jengstro
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 380
                          • 02-alue

                          #27
                          Originally posted by jengstro View Post
                          Jees, tänään kävin sitten marmoritiskillä. Mitään alennuskampanjaa noihin suuttimiin ei löydy. Eli, uudet (uudella osakoodilla) suutin ~250€ kipale . Vaihdatan kaikki 6. Työn osuus oli sen verran pieni (tinkasin, mulla on muovit edestä pois jo), että otin työn pajalta ja 2vuoden takuun noille suuttimille. Raportoin 2 viikon päästä, miten tässä kävi.
                          Noniin... uudet suuttimet paikoillaan. 1vko ajoa takana, kaikki toimii hienosti. Ainoat koodit mitkä tulee on Catless downpipes detected, mikä onkin totuus ;-) Laitoin nyt autoclear-coden päälle. Case closed.

                          Ohessa kuva suuttimista, eli tulpan väristä epäilin 2sta. Ja 2sen suuttimessa on huomattavasti enemmän karstaa kuin muissa verrokeissa.


                          ...ja kyllähän tämä lysti oli kallista 1.8k€uroa kaikkineen. Tosin en usko BMW:n ohjeeseen, että kaikki pitäis vaihtaa/tai 1-3/4-6. Jos tulpan väristä pystyy tuon asian päättelemään, niin vaihtaa vain yhden. Tosin jos on noilla wanhoilla osakoodeilla suuttimet, kuinkahan kauan ne toiset jaksaa, kun vaihtaa vain yhden.

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2091
                            • Naantali

                            #28
                            Originally posted by jengstro View Post
                            Noniin... uudet suuttimet paikoillaan. 1vko ajoa takana, kaikki toimii hienosti. Ainoat koodit mitkä tulee on Catless downpipes detected, mikä onkin totuus ;-) Laitoin nyt autoclear-coden päälle. Case closed.

                            Ohessa kuva suuttimista, eli tulpan väristä epäilin 2sta. Ja 2sen suuttimessa on huomattavasti enemmän karstaa kuin muissa verrokeissa.


                            ...ja kyllähän tämä lysti oli kallista 1.8k€uroa kaikkineen. Tosin en usko BMW:n ohjeeseen, että kaikki pitäis vaihtaa/tai 1-3/4-6. Jos tulpan väristä pystyy tuon asian päättelemään, niin vaihtaa vain yhden. Tosin jos on noilla wanhoilla osakoodeilla suuttimet, kuinkahan kauan ne toiset jaksaa, kun vaihtaa vain yhden.

                            Hyvä et tuli kuntoon, mutta on se perkeleen kallista lystiä tuo suutin homma.
                            Seuraavaksi sitten menee vaihtoon puolat ja korkeapainepumppu jossain vaiheessa, onneksi se on hiukan halvempaa hupia (750€)
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • jengstro
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 380
                              • 02-alue

                              #29
                              Originally posted by miyli View Post
                              Hyvä et tuli kuntoon, mutta on se perkeleen kallista lystiä tuo suutin homma.
                              Seuraavaksi sitten menee vaihtoon puolat ja korkeapainepumppu jossain vaiheessa, onneksi se on hiukan halvempaa hupia (750€)
                              Jep, HPFPeen vikakoodia odotellessa...

                              Comment

                              • tnurmine
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2012
                                • 98
                                • Vantaa

                                #30
                                Oma tarina sopinee tähän väliin:

                                Minulta kun 'laukesi' HPFP 2 vuotta sitten, niin samalla osa suuttimista (oisko ollu 3) meni vaihtoon ilmaiseksi, kun oli 'kamppanja' päällä ja niissä sopivat osanumerot.
                                Loput suuttimet vaihdettiin minun kustannuksellani, ei siksi, että näin olisi ohje, vaan siksi, että alkuperäinen HPFP oli veistellyt korkeapainesysteemiin
                                metallihiukkasta. Kaikki kp-putket huuhdeltiin myös.

                                Valitettavasti tarkempaa informaatiota aiheesta ei ole, ainoastaan BMW huollon tarina.

                                Eli mikä tässä nyt oli takana. No se, että itsellä kävi hyvä tuuri siinä mielessä, että onneksi sattui tuo HPFP antamaan vikakoodia, ennenkuin ehtivät ilmaisen suuttimenvaihdon tekemään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎