Originally posted by brainsurgery
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N54 335i, kylmäkäynnistyshärö
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw92 View PostEn ole tarkistanut mutta tässä uskossa olen kun auto on minulle vakiona myyty. Jos olisiki niin että siellä olisi katittomat niin kuinka usein se tuota vikakoodia pukkaa? Voikohan polttoaineella olla vaikutusta asiaan? 95 vai 98.
Ei ole polttoaineella vaikutusta. 98:lla ajaisin itse näitä. Muistaakseni 95 sopivuus on kyllä mainittu tankin läpässä?
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostArviolta 1-200km välein. Voihan se olla, että katalysaattorit tai kattien jälkeiset anturitkin on hajalla. Katsoisin kuitenkin ensimmäiseksi, että onko siellä niitä katteja paikalla
Ei ole polttoaineella vaikutusta. 98:lla ajaisin itse näitä. Muistaakseni 95 sopivuus on kyllä mainittu tankin läpässä?
Juu on siinä mainittu myös 95. Pääsääntöisesti 98 olen tankkiin lirutellut.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostOk, olen ajanut nyt n. 4000km tällä autolla ja tämä oli ensimmäinen kerta kun tämä vaivaa. Tarkistan ne kuitenkin.
Juu on siinä mainittu myös 95. Pääsääntöisesti 98 olen tankkiin lirutellut.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostNäkyykö niistä vikakoodeista kilometrejä kauanko ovat olleet päällä?
Miten päästöt jos katittomat dp:t ? Katsastuksesta meni hyvin läpi.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostEi näy, mutta 100km sitten vaihdettiin termari niin on tullut kyllä tasasen väliajoin luettua koodeja kun vikaa silloin etsin eikä mitään ole ollut.
Miten päästöt jos katittomat dp:t ? Katsastuksesta meni hyvin läpi.
Ilman etukatteja useimmat menee läpi aika kivuttomasti, kunhan polkee kuumaksi.
About 100km kerrallaan pääsee vikakoodin nollaamalla ilman katteja jos ei ole softaa muokattu. Eihän se käyttöä haittaa mutta ärsyttävä se vikavalo...G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by yarski View PostJos meni katsastuksesta läpi niin ei kannata murehtia päästöjä sen enempää.
Ilman etukatteja useimmat menee läpi aika kivuttomasti, kunhan polkee kuumaksi.
About 100km kerrallaan pääsee vikakoodin nollaamalla ilman katteja jos ei ole softaa muokattu. Eihän se käyttöä haittaa mutta ärsyttävä se vikavalo...
Kertokaahan joku 35i:n omistaja kuinka tasainen tyhkäkäynti teillä on? Kierrokset eivät seilaa ainakaan silmämääräisesti, katson huomenna lukijalla tarkat arvot.
Kylmänä ryypyn mennessä pois päältä ja lämpimänä auto hieman tärähtelee.. Sen verran että sen tuntee kun istuu autossa. Ulostuloista tupsauttelee rinkuloita.. Tarkistan myös suutinten numerosarjat viikonloppuna.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostUskaltaisin vieläkin väittää että siellä on katilliset dp:t paikallaan ennenkuin viikonloppuna asian tarkistan, koska kilometrejä tullut jokunen tuhat ja nyt vasta oireili ensimmäisen kerran.
Kertokaahan joku 35i:n omistaja kuinka tasainen tyhkäkäynti teillä on? Kierrokset eivät seilaa ainakaan silmämääräisesti, katson huomenna lukijalla tarkat arvot.
Kylmänä ryypyn mennessä pois päältä ja lämpimänä auto hieman tärähtelee.. Sen verran että sen tuntee kun istuu autossa. Ulostuloista tupsauttelee rinkuloita.. Tarkistan myös suutinten numerosarjat viikonloppuna.
Jos nyt jotain pitäisi veikata niin suutinvikaa ja ehkä 2. bankissa (4-6 sylinterit), kun sieltä antaa ylimääräisen vikakoodin.
Comment
-
-
Originally posted by yarski View PostJos meni katsastuksesta läpi niin ei kannata murehtia päästöjä sen enempää.
Ilman etukatteja useimmat menee läpi aika kivuttomasti, kunhan polkee kuumaksi.
About 100km kerrallaan pääsee vikakoodin nollaamalla ilman katteja jos ei ole softaa muokattu. Eihän se käyttöä haittaa mutta ärsyttävä se vikavalo...Nyt
Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
Ex
F25 30d M-sport GNA-500
E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
F25 20d M-Sport UZV-655
Audi B8 S4 ILM-448
F31 330d M-Sport VYZ-717
E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
F30 320d M-Sport VXU-494
E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
E91 335i M-Sport N54 CJT-858
E91 335d M-Sport NJN-958
E91 330d M-Sport GJB-752
E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostUskaltaisin vieläkin väittää että siellä on katilliset dp:t paikallaan ennenkuin viikonloppuna asian tarkistan, koska kilometrejä tullut jokunen tuhat ja nyt vasta oireili ensimmäisen kerran.
Kertokaahan joku 35i:n omistaja kuinka tasainen tyhkäkäynti teillä on? Kierrokset eivät seilaa ainakaan silmämääräisesti, katson huomenna lukijalla tarkat arvot.
Kylmänä ryypyn mennessä pois päältä ja lämpimänä auto hieman tärähtelee.. Sen verran että sen tuntee kun istuu autossa. Ulostuloista tupsauttelee rinkuloita.. Tarkistan myös suutinten numerosarjat viikonloppuna.
Kylmänä ei mitään, ehkä pieni satunnainen röpellys, mutta kun se voi johtua mistä vaan.
Meinaan vaihtaa viikonloppuna tulpat ja 1 kpl uusia puolia, käyn jokaisen pytyn yksitellen läpi.. Pistän vaikka infoa tähän ketjuun jos löytyy syypää.
Jännä juttu, mutta adaptaatioiden TÄYSI nollaus paransi käyntiä huomattavasti.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostMulla aivan sama oire, pientä tärähtelyä, mutta viisarissa ei lähes näe sitä ollenkaan jos ei oikein tuijota sitä.
Kylmänä ei mitään, ehkä pieni satunnainen röpellys, mutta kun se voi johtua mistä vaan.
Meinaan vaihtaa viikonloppuna tulpat ja 1 kpl uusia puolia, käyn jokaisen pytyn yksitellen läpi.. Pistän vaikka infoa tähän ketjuun jos löytyy syypää.
Jännä juttu, mutta adaptaatioiden TÄYSI nollaus paransi käyntiä huomattavasti.
Pystyykö tuon adaptaatioiden nollauksen tekemään itse ja mitä siinä käytännössä tapahtuu? Tyhmä kysymys varmaan mut pakko kysyätietyt arvot vain nollaantuvat?
E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Inpalla onnistuu, mutta kyllä pitää vähän tietää mitä nollaat.
Automaattilootan saa meinaan vikatilaan tietyillä EGS firmiksillä, nollaus vaatii vähän säätämistä.
Auto siis oppii eri arvoja miten se toimii optimaalisesti ja säätää sen mukaan. auto oppii kyllä kaiken 100-200km vaihtelevan ajon aikana.
Omassa epäilen imukanavien karstottumista ja mahdollista alipainevuotoa tai DV kalvo, jää nähtäväksi, yksi asia kerrallaan.. Voihan se olla suutin tai useampi.
Pitää ottaa logia omasta tässä kunhan kiireiltä ehtii.
Mulla oli adaptaatiot niin ketuillaan että kierrokset humppas lämpimänä isolla vaihteella ja pieni nykiminen tuntui pintakaasulla, nyt ei nyi ja paljon pirteämpi kuin ennen nollausta. 600km takana.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
[QUOTE=brainsurgery;3819936]Arviolta 1-200km välein. Voihan se olla, että katalysaattorit tai kattien jälkeiset anturitkin on hajalla. Katsoisin kuitenkin ensimmäiseksi, että onko siellä niitä katteja paikalla
Meinaatko lambdoja vai mitä?E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostEnnen etukatteja on anturit, jotka mittaa AFR:ää. Kattien jälkeen on toiset anturit, jotka mittaa onko katit kunnossa. Sulla antaa vikakoodia noista jälkimmäisistä.
Nro 4 ja 5 ?E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
Comment