Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 335i, kylmäkäynnistyshärö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw92
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 147
    • Eteläkarjala

    #46
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Ei pitäisi olla vaikutusta.

    Oletko ihan varma, että siellä downpipeissä ne katit on?
    En ole tarkistanut mutta tässä uskossa olen kun auto on minulle vakiona myyty. Jos olisiki niin että siellä olisi katittomat niin kuinka usein se tuota vikakoodia pukkaa? Voikohan polttoaineella olla vaikutusta asiaan? 95 vai 98.
    E91 335i /// LCI Alpinweiß III

    E92 325i
    E39 520i
    E46 316i

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      #47
      Originally posted by Bmw92 View Post
      En ole tarkistanut mutta tässä uskossa olen kun auto on minulle vakiona myyty. Jos olisiki niin että siellä olisi katittomat niin kuinka usein se tuota vikakoodia pukkaa? Voikohan polttoaineella olla vaikutusta asiaan? 95 vai 98.
      Arviolta 1-200km välein. Voihan se olla, että katalysaattorit tai kattien jälkeiset anturitkin on hajalla. Katsoisin kuitenkin ensimmäiseksi, että onko siellä niitä katteja paikalla

      Ei ole polttoaineella vaikutusta. 98:lla ajaisin itse näitä. Muistaakseni 95 sopivuus on kyllä mainittu tankin läpässä?

      Comment

      • Bmw92
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 147
        • Eteläkarjala

        #48
        Originally posted by brainsurgery View Post
        Arviolta 1-200km välein. Voihan se olla, että katalysaattorit tai kattien jälkeiset anturitkin on hajalla. Katsoisin kuitenkin ensimmäiseksi, että onko siellä niitä katteja paikalla

        Ei ole polttoaineella vaikutusta. 98:lla ajaisin itse näitä. Muistaakseni 95 sopivuus on kyllä mainittu tankin läpässä?
        Ok, olen ajanut nyt n. 4000km tällä autolla ja tämä oli ensimmäinen kerta kun tämä vaivaa. Tarkistan ne kuitenkin.

        Juu on siinä mainittu myös 95. Pääsääntöisesti 98 olen tankkiin lirutellut.
        E91 335i /// LCI Alpinweiß III

        E92 325i
        E39 520i
        E46 316i

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #49
          Originally posted by Bmw92 View Post
          Ok, olen ajanut nyt n. 4000km tällä autolla ja tämä oli ensimmäinen kerta kun tämä vaivaa. Tarkistan ne kuitenkin.

          Juu on siinä mainittu myös 95. Pääsääntöisesti 98 olen tankkiin lirutellut.
          Näkyykö niistä vikakoodeista kilometrejä kauanko ovat olleet päällä?

          Comment

          • Bmw92
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 147
            • Eteläkarjala

            #50
            Originally posted by brainsurgery View Post
            Näkyykö niistä vikakoodeista kilometrejä kauanko ovat olleet päällä?
            Ei näy, mutta 100km sitten vaihdettiin termari niin on tullut kyllä tasasen väliajoin luettua koodeja kun vikaa silloin etsin eikä mitään ole ollut.

            Miten päästöt jos katittomat dp:t ? Katsastuksesta meni hyvin läpi.
            E91 335i /// LCI Alpinweiß III

            E92 325i
            E39 520i
            E46 316i

            Comment

            • yarski
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 312
              • Rauma

              #51
              Originally posted by Bmw92 View Post
              Ei näy, mutta 100km sitten vaihdettiin termari niin on tullut kyllä tasasen väliajoin luettua koodeja kun vikaa silloin etsin eikä mitään ole ollut.
              Miten päästöt jos katittomat dp:t ? Katsastuksesta meni hyvin läpi.
              Jos meni katsastuksesta läpi niin ei kannata murehtia päästöjä sen enempää.
              Ilman etukatteja useimmat menee läpi aika kivuttomasti, kunhan polkee kuumaksi.
              About 100km kerrallaan pääsee vikakoodin nollaamalla ilman katteja jos ei ole softaa muokattu. Eihän se käyttöä haittaa mutta ärsyttävä se vikavalo...
              G26 i4 M50 supercharged
              ex: F36 440i xdrive msport
              ex: E91 335 lci xdrive msport

              Comment

              • Bmw92
                Bimmer Rookie
                • Mar 2016
                • 147
                • Eteläkarjala

                #52
                Originally posted by yarski View Post
                Jos meni katsastuksesta läpi niin ei kannata murehtia päästöjä sen enempää.
                Ilman etukatteja useimmat menee läpi aika kivuttomasti, kunhan polkee kuumaksi.
                About 100km kerrallaan pääsee vikakoodin nollaamalla ilman katteja jos ei ole softaa muokattu. Eihän se käyttöä haittaa mutta ärsyttävä se vikavalo...
                Uskaltaisin vieläkin väittää että siellä on katilliset dp:t paikallaan ennenkuin viikonloppuna asian tarkistan, koska kilometrejä tullut jokunen tuhat ja nyt vasta oireili ensimmäisen kerran.

                Kertokaahan joku 35i:n omistaja kuinka tasainen tyhkäkäynti teillä on? Kierrokset eivät seilaa ainakaan silmämääräisesti, katson huomenna lukijalla tarkat arvot.

                Kylmänä ryypyn mennessä pois päältä ja lämpimänä auto hieman tärähtelee.. Sen verran että sen tuntee kun istuu autossa. Ulostuloista tupsauttelee rinkuloita.. Tarkistan myös suutinten numerosarjat viikonloppuna.
                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                E92 325i
                E39 520i
                E46 316i

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  #53
                  Originally posted by Bmw92 View Post
                  Uskaltaisin vieläkin väittää että siellä on katilliset dp:t paikallaan ennenkuin viikonloppuna asian tarkistan, koska kilometrejä tullut jokunen tuhat ja nyt vasta oireili ensimmäisen kerran.

                  Kertokaahan joku 35i:n omistaja kuinka tasainen tyhkäkäynti teillä on? Kierrokset eivät seilaa ainakaan silmämääräisesti, katson huomenna lukijalla tarkat arvot.

                  Kylmänä ryypyn mennessä pois päältä ja lämpimänä auto hieman tärähtelee.. Sen verran että sen tuntee kun istuu autossa. Ulostuloista tupsauttelee rinkuloita.. Tarkistan myös suutinten numerosarjat viikonloppuna.
                  Kyllä minäkin luulen että siellä katit on. Jostain syystä se niistäkin antaa kuitenkin vikakoodia.

                  Jos nyt jotain pitäisi veikata niin suutinvikaa ja ehkä 2. bankissa (4-6 sylinterit), kun sieltä antaa ylimääräisen vikakoodin.

                  Comment

                  • jumuli
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2010
                    • 496
                    • Seinäjoki

                    #54
                    Originally posted by yarski View Post
                    Jos meni katsastuksesta läpi niin ei kannata murehtia päästöjä sen enempää.
                    Ilman etukatteja useimmat menee läpi aika kivuttomasti, kunhan polkee kuumaksi.
                    About 100km kerrallaan pääsee vikakoodin nollaamalla ilman katteja jos ei ole softaa muokattu. Eihän se käyttöä haittaa mutta ärsyttävä se vikavalo...
                    Oma auto meni katittomilla downpipeillä ainakin 3000km ilman vikavaloa
                    Nyt
                    Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                    Ex
                    F25 30d M-sport GNA-500
                    E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                    F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                    E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                    F25 20d M-Sport UZV-655
                    Audi B8 S4 ILM-448
                    F31 330d M-Sport VYZ-717
                    E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                    E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                    F30 320d M-Sport VXU-494
                    E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                    E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                    E91 335d M-Sport NJN-958
                    E91 330d M-Sport GJB-752
                    E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                    E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                    Comment

                    • poteroa
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 311
                      • Tuusula

                      #55
                      Originally posted by Bmw92 View Post
                      Uskaltaisin vieläkin väittää että siellä on katilliset dp:t paikallaan ennenkuin viikonloppuna asian tarkistan, koska kilometrejä tullut jokunen tuhat ja nyt vasta oireili ensimmäisen kerran.

                      Kertokaahan joku 35i:n omistaja kuinka tasainen tyhkäkäynti teillä on? Kierrokset eivät seilaa ainakaan silmämääräisesti, katson huomenna lukijalla tarkat arvot.

                      Kylmänä ryypyn mennessä pois päältä ja lämpimänä auto hieman tärähtelee.. Sen verran että sen tuntee kun istuu autossa. Ulostuloista tupsauttelee rinkuloita.. Tarkistan myös suutinten numerosarjat viikonloppuna.
                      Mulla aivan sama oire, pientä tärähtelyä, mutta viisarissa ei lähes näe sitä ollenkaan jos ei oikein tuijota sitä.
                      Kylmänä ei mitään, ehkä pieni satunnainen röpellys, mutta kun se voi johtua mistä vaan.
                      Meinaan vaihtaa viikonloppuna tulpat ja 1 kpl uusia puolia, käyn jokaisen pytyn yksitellen läpi.. Pistän vaikka infoa tähän ketjuun jos löytyy syypää.

                      Jännä juttu, mutta adaptaatioiden TÄYSI nollaus paransi käyntiä huomattavasti.
                      E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                      E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                      Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                      Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                      Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                      Ex: E34 520i "winter wagen"
                      Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                      Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                      Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                      Comment

                      • Bmw92
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2016
                        • 147
                        • Eteläkarjala

                        #56
                        Originally posted by poteroa View Post
                        Mulla aivan sama oire, pientä tärähtelyä, mutta viisarissa ei lähes näe sitä ollenkaan jos ei oikein tuijota sitä.
                        Kylmänä ei mitään, ehkä pieni satunnainen röpellys, mutta kun se voi johtua mistä vaan.
                        Meinaan vaihtaa viikonloppuna tulpat ja 1 kpl uusia puolia, käyn jokaisen pytyn yksitellen läpi.. Pistän vaikka infoa tähän ketjuun jos löytyy syypää.

                        Jännä juttu, mutta adaptaatioiden TÄYSI nollaus paransi käyntiä huomattavasti.
                        Joo, itsellä juuri vaihdettu tulpat ja puolat, mutta tärähtely ei hävinnyt.

                        Pystyykö tuon adaptaatioiden nollauksen tekemään itse ja mitä siinä käytännössä tapahtuu? Tyhmä kysymys varmaan mut pakko kysyä tietyt arvot vain nollaantuvat?
                        E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                        E92 325i
                        E39 520i
                        E46 316i

                        Comment

                        • poteroa
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 311
                          • Tuusula

                          #57
                          Inpalla onnistuu, mutta kyllä pitää vähän tietää mitä nollaat.
                          Automaattilootan saa meinaan vikatilaan tietyillä EGS firmiksillä, nollaus vaatii vähän säätämistä.

                          Auto siis oppii eri arvoja miten se toimii optimaalisesti ja säätää sen mukaan. auto oppii kyllä kaiken 100-200km vaihtelevan ajon aikana.

                          Omassa epäilen imukanavien karstottumista ja mahdollista alipainevuotoa tai DV kalvo, jää nähtäväksi, yksi asia kerrallaan.. Voihan se olla suutin tai useampi.

                          Pitää ottaa logia omasta tässä kunhan kiireiltä ehtii.

                          Mulla oli adaptaatiot niin ketuillaan että kierrokset humppas lämpimänä isolla vaihteella ja pieni nykiminen tuntui pintakaasulla, nyt ei nyi ja paljon pirteämpi kuin ennen nollausta. 600km takana.
                          E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                          E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                          Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                          Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                          Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                          Ex: E34 520i "winter wagen"
                          Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                          Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                          Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                          Comment

                          • Bmw92
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2016
                            • 147
                            • Eteläkarjala

                            #58
                            [QUOTE=brainsurgery;3819936]Arviolta 1-200km välein. Voihan se olla, että katalysaattorit tai kattien jälkeiset anturitkin on hajalla. Katsoisin kuitenkin ensimmäiseksi, että onko siellä niitä katteja paikalla

                            Meinaatko lambdoja vai mitä?
                            E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                            E92 325i
                            E39 520i
                            E46 316i

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              #59
                              Originally posted by Bmw92 View Post
                              Meinaatko lambdoja vai mitä?
                              Ennen etukatteja on anturit, jotka mittaa AFR:ää. Kattien jälkeen on toiset anturit, jotka mittaa onko katit kunnossa. Sulla antaa vikakoodia noista jälkimmäisistä.

                              Comment

                              • Bmw92
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2016
                                • 147
                                • Eteläkarjala

                                #60
                                Originally posted by brainsurgery View Post
                                Ennen etukatteja on anturit, jotka mittaa AFR:ää. Kattien jälkeen on toiset anturit, jotka mittaa onko katit kunnossa. Sulla antaa vikakoodia noista jälkimmäisistä.


                                Nro 4 ja 5 ?
                                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                                E92 325i
                                E39 520i
                                E46 316i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎