memebuy23buy

N54 335i, kylmäkäynnistyshärö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw92
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 147
    • Eteläkarjala

    #91
    Noniin, kanavat puhtaana ja auto jälleen tien päällä. Tärähtely tyhjäkäynnillä ei kuitenkaan hävinnyt.

    Havaintona sen verran että 4. Sylinterin kanava oli kullan keltainen ja selvästi puhtaampi kuin muut kanavat. Aikaisemmin myös todettu että 4. Sylinterin tulppa oli musta. Suutinta sitten seuraavaksi..
    E91 335i /// LCI Alpinweiß III

    E92 325i
    E39 520i
    E46 316i

    Comment

    • juBz
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 581
      • Espoo

      #92
      Originally posted by E39-530A View Post
      Kannattaisiko tätä tehdä noin 50 tkm ajettuun -08 -autoon? Minulta vaihdettiin tehtaan laskuun kaikki suuttimet vuosi sitten. Varsinaiset vaivat lähtivät, mutta pieni tärähtely tyhjäkäynnillä lämmenneellä koneella jäi.
      Ei olisi huonojuttu ollenkaan. Vaikuttaa paljon millaisessa ajossa auto ollut, esim 50tkm ajettu kaupungissa niin varmasti paskaiset. Itselle blitz teki 130tkm kohdalla ja olivat kyllä puhdistuksen tarpeessa.
      F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
      E30 318i - 88 Alpinweiss II

      Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

      Comment

      • larippa
        Bimmer Rookie
        • Jun 2015
        • 110
        • hki

        #93
        Ei sulla olisi kuvaa siitä tulpasta? Ihan mielenkiinnosta kiinnostaisi vain...

        Originally posted by Bmw92 View Post
        Noniin, kanavat puhtaana ja auto jälleen tien päällä. Tärähtely tyhjäkäynnillä ei kuitenkaan hävinnyt.

        Havaintona sen verran että 4. Sylinterin kanava oli kullan keltainen ja selvästi puhtaampi kuin muut kanavat. Aikaisemmin myös todettu että 4. Sylinterin tulppa oli musta. Suutinta sitten seuraavaksi..
        e90 335i AT
        JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 949
          • Espoo

          #94
          Originally posted by larippa View Post
          No siis ei se toimenpide mikää välttämätön ole, mutta ihan suositeltava. Pitäisi parantaa tuon ärsyttävän tyhjäkäynti tärähtelyt, parantaa muutenkin moottorin käyntiä ja kaasuvastetta sekä toivottavasti antaa lisää tehoa
          Originally posted by juBz View Post
          Ei olisi huonojuttu ollenkaan. Vaikuttaa paljon millaisessa ajossa auto ollut, esim 50tkm ajettu kaupungissa niin varmasti paskaiset. Itselle blitz teki 130tkm kohdalla ja olivat kyllä puhdistuksen tarpeessa.
          Joo, tuota kaupunki- ja taajamapyöritystä tämä enimmäkseen on. Katsurikin sanoi, että tuollaista pataa pitäisi ajeluttaa välillä vähän pidemmälle. Ei olisi ihme, jos olisi kovinkin likaiset. Työlistalle siis...
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            #95
            Onko tämä tyhjäkäynnin tärähtely ainoa oire tohon imukanavien karstaisuuteen liittyen? Itselle täysin vieras ilmiö, joten en oo lähteny puhdistamaan. Suuttimia vaihdettu kamppiksena omaankin joskus vuosia sitten.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • Bmw92
              Bimmer Rookie
              • Mar 2016
              • 147
              • Eteläkarjala

              #96
              Originally posted by larippa View Post
              Ei sulla olisi kuvaa siitä tulpasta? Ihan mielenkiinnosta kiinnostaisi vain...
              tässähän tämä
              E91 335i /// LCI Alpinweiß III

              E92 325i
              E39 520i
              E46 316i

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                #97
                Originally posted by Bmw92 View Post
                Noniin, kanavat puhtaana ja auto jälleen tien päällä. Tärähtely tyhjäkäynnillä ei kuitenkaan hävinnyt.

                Havaintona sen verran että 4. Sylinterin kanava oli kullan keltainen ja selvästi puhtaampi kuin muut kanavat. Aikaisemmin myös todettu että 4. Sylinterin tulppa oli musta. Suutinta sitten seuraavaksi..
                Olisi ehkä kannattanut aloittaa siitä suuttimesta. Paska imukanavissa ei hajota moottoria mutta vuotava suutin sen saattaa tehdä.

                Comment

                • Bmw92
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2016
                  • 147
                  • Eteläkarjala

                  #98
                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Olisi ehkä kannattanut aloittaa siitä suuttimesta. Paska imukanavissa ei hajota moottoria mutta vuotava suutin sen saattaa tehdä.
                  Niinhän tuo ois, mut ompaha nyt puhtaat.

                  Mahdollisimman pian yritän saada sinne toisen suuttimen.. Mitä se ekana hajottaa? Sulattaa männän joa vuotaa tarpeeksi? Tällähetkellä oireilee vasta tyhjäkäynnillä..
                  E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                  E92 325i
                  E39 520i
                  E46 316i

                  Comment

                  • poteroa
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 311
                    • Tuusula

                    #99
                    Originally posted by Bmw92 View Post
                    Jösses! Toi on kyllä musta. itsellä oli tuosta 10% eli ei voi kyllä sanoa vakavaksi vuodoksi oman kohdalla. On kyllä pahan näköinen.
                    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                    Ex: E34 520i "winter wagen"
                    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                    Comment

                    • poteroa
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 311
                      • Tuusula

                      Onhan se riski olemassa että ecu kun lambdalla koettaa kompensoida liian rikasta seosta, vähentää syöttöä 4,5,6 sylintereille = kaikki 3 pyttyä alkaa käydä laihalla..

                      Äkkiä kuntoon, ja sanoisin että JB4 pois käytöstä.

                      Olisi kyllä kiva kun näissä näkis yksittäisen suuttimen paineet niin löytäis sen vuotavan tai tukossa olevan helpommin. Nyt pitää mennä mutulla ja tulpan ulkonäöllä jos ei vaihda tietty isokenkäisenä kaikkia kerralla.
                      Voihan noita yrittää kunnostaa jossain suutinpajalla, mutta eikös näin ollut ettei näistä oikein kaluja saa?

                      Hirmu hinta kyllä kappaleelle, onko kukaan löytänyt edullista toimittajaa, ja siis Boschin malli, noita "kiinalaisia" en voisi edes kuvitella asentavani.

                      Mitä lie hyljättyjä kappaleita jotka ostettu "OEM" suuttimina.
                      E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                      E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                      Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                      Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                      Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                      Ex: E34 520i "winter wagen"
                      Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                      Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                      Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                      Comment

                      • mikko_sa
                        Newbiemmer
                        • Mar 2009
                        • 28
                        • LPR

                        Mulla on tosiaan muutama -09 irrallaan. Voit kokeille niillä. Vaihdoin itelleni loput -12 sarjaan kun oli kaikkia sekaisin kun ostin auton.

                        Se alatiiviste ja eriste pitänee vaihtaa, ja onko kellään tietoa voiko/kandeeko noita käytettyjä putsata/testata paineella penkissä jotenkin tms?

                        Tuosta koodauksesta vielä, käytetyllä tuskin enää on ihan samat speksit kuin uutena on ilmoitettu. Tokihan arvot voi dme:lle kertoa mutta pitääkö ne paikkaansa se on eri juttu.
                        E90 335i M-Sport Trebila Performance

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Tällee voi testata vuodot

                          Comment

                          • mikko_sa
                            Newbiemmer
                            • Mar 2009
                            • 28
                            • LPR

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Tällee voi testata vuodot

                            https://youtu.be/N-cliDST_vc
                            Totta
                            E90 335i M-Sport Trebila Performance

                            Comment

                            • larippa
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 110
                              • hki

                              Boschilla on olemassa suutinpenkkejä jossa suutin voidaan testata.
                              e90 335i AT
                              JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                              Comment

                              • Bmw92
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2016
                                • 147
                                • Eteläkarjala

                                Originally posted by mikko_sa View Post
                                Mulla on tosiaan muutama -09 irrallaan. Voit kokeille niillä. Vaihdoin itelleni loput -12 sarjaan kun oli kaikkia sekaisin kun ostin auton.

                                Se alatiiviste ja eriste pitänee vaihtaa, ja onko kellään tietoa voiko/kandeeko noita käytettyjä putsata/testata paineella penkissä jotenkin tms?

                                Tuosta koodauksesta vielä, käytetyllä tuskin enää on ihan samat speksit kuin uutena on ilmoitettu. Tokihan arvot voi dme:lle kertoa mutta pitääkö ne paikkaansa se on eri juttu.
                                Niin, voiko koodaamattomalla vanhalla suuttimella ajaa metriäkään? Itsellä ei koodaus onnistu ja jos sinne vanha pistetään tilalle ni syötetäänkö koodauksessa samat arvot kuin mitä suuttimessa lukee?
                                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                                E92 325i
                                E39 520i
                                E46 316i

                                Comment

                                Working...
                                X