Originally posted by bemu2000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by AnttiJuhani View PostOnko muuten LCI:ssä leveämpi akselisto vai ahtaammat kaaret, kun se on jonkun millin nirsompi rengastuksen suhteen? :think
Jokuhan sitä oli mittaillut että 16mm leveämpi taka-akseli
Comment
-
-
Originally posted by mmiggoo View PostNiin vähän pelkäsinkin..
Noo täytyypä vielä vähän tuumailla mihin ratkasuun päätyy.
255/30 kapean mallisella renkaalla voi mennä kohtuu hyvin, esim. nankang. 265/30 ottaa kiinni vähän reilummin.
Comment
-
-
Ei ehkä tähän topicciin ihan ideaali aihe mutta en jaksanut sopivampaa keskustelua etsiä.
Mitenkäs muilla talvikeleillä nämä E9x mallit on pelannut vakiorengastuksella? Mulle tämä nykyinen on toinen omistamani E91 ja molemmat talvella olleet vähän levottomia ajaa. Saa todellakin keskittyä ajamiseen kun on uria tiellä tai täytyy ohittamaan lähteä liukkaalla, puhumattakaan tuiskupateista. Tuo nykyinen on xdrive mutta samanlainen perseen heittelijä se talvella on. Molemmissa ollut hyvät nastarenkaat 225/45r17 kokoisena. Nyt alla uudehkot hankookit, edellisestä en muista mutta premium renkaat nekin. Kaveri joskus mainitsi että spaceria käyttämällä saisi jopa vähän levollisemman kulkupelin raidevälin kasvaessa. En ole vielä kokeillu. Onko joku kokeillut kapeampaa rengasta 17" kokoluokassa? Rengaspainetta nostin hieman kun olivat aika vähäiset entisen omistajan jäljiltä, mutta muutosta ei tullut. Taisin laittaa n.2.5bar tuntumaan joka kulmaan.Last edited by AnttiJuhani; 09-03-2019, 11:46.
Comment
-
-
Miul on 205/50-17 Continental nastat alkuperäsillä 188-vanteilla, 10mm spacerit joka kulmassa, ja ihan nätisti kulkee vaikka takapäässä onkin kulmat vähän viturallaan (pari pulttia ruostunut puslaan kiinni ja eivät uskaltaneet säädössä vääntää auki, nämä toki korjataan keväämmällä). Ja alustaa madallettu.BMW 335i coupe -06
BMW 330i coupe -00
Ja pari vanhempaa menOpeliä
Comment
-
-
Originally posted by Georgios Terziakis View PostMiul on 205/50-17 Continental nastat alkuperäsillä 188-vanteilla, 10mm spacerit joka kulmassa, ja ihan nätisti kulkee vaikka takapäässä onkin kulmat vähän viturallaan (pari pulttia ruostunut puslaan kiinni ja eivät uskaltaneet säädössä vääntää auki, nämä toki korjataan keväämmällä). Ja alustaa madallettu.
Tuota 205/50 rengasta mietin itsellekin kun vaimon autossa on 215/50 ja ne on kyllä paljon paremman tuntuiset ajaa entä 225/45. Oma on msport mutta xdriveen ei ole madallusta tehtaalta, ensi kesään menee oman droppaaminen. Sekin voi vähän auttaa perän levottomuuteen. Tosin se edellinen takapotku msport oli kyllä yhtä levoton kuin tämäkin. Renkaat kyllä menee vaihtoon heti kun raskii.
Comment
-
-
Originally posted by AnttiJuhani View PostTuota 205/50 rengasta mietin itsellekin kun vaimon autossa on 215/50 ja ne on kyllä paljon paremman tuntuiset ajaa entä 225/45. Oma on msport mutta xdriveen ei ole madallusta tehtaalta, ensi kesään menee oman droppaaminen. Sekin voi vähän auttaa perän levottomuuteen. Tosin se edellinen takapotku msport oli kyllä yhtä levoton kuin tämäkin. Renkaat kyllä menee vaihtoon heti kun raskii.
Kyllä se huonommaksi menee tukevuuden tuntu mitä kapeampaa ja korkeampaa rengasta laittaa. Toki urista vetely varmaan vähenee, mutta muuten tuntuma tiehen on vetelämpi. Jos tuo 215/50 on kevyemmässä etuvedossa, niin sitä ei voi verrata bemariin. Bemariin laitettava isomaa vannetta ja leveämpää rengasta jos haluaa tukevamman ajettavuuden, tai sitten runflat renkaat tai continental. Hankook ja hakkapeliitta on ainakin veteliä renkaita.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostKyllä se huonommaksi menee tukevuuden tuntu mitä kapeampaa ja korkeampaa rengasta laittaa. Toki urista vetely varmaan vähenee, mutta muuten tuntuma tiehen on vetelämpi. Jos tuo 215/50 on kevyemmässä etuvedossa, niin sitä ei voi verrata bemariin. Bemariin laitettava isomaa vannetta ja leveämpää rengasta jos haluaa tukevamman ajettavuuden, tai sitten runflat renkaat tai continental. Hankook ja hakkapeliitta on ainakin veteliä renkaita.
Aivan. Siinä voi etenevyys parantua lumessa ja vetely vähentyä mutta hyvä pointti tuo renkaan vetelyys. Voisin kokeilla töiden jälkeen nostaa paineita sinne 3bar tuntumaan ja katsoa miten se vaikuttaa noihin orkkiskokoisiin. Mites kesärenkaat, kantsiiko RF laittaa suosiolla vai meneekö tuollainen 19" matalaprofiili jo suht jämysti normirenkaanakin? Ainakin E46 ne normaalit meni hienosti.
Comment
-
-
Originally posted by AnttiJuhani View PostAivan. Siinä voi etenevyys parantua lumessa ja vetely vähentyä mutta hyvä pointti tuo renkaan vetelyys. Voisin kokeilla töiden jälkeen nostaa paineita sinne 3bar tuntumaan ja katsoa miten se vaikuttaa noihin orkkiskokoisiin. Mites kesärenkaat, kantsiiko RF laittaa suosiolla vai meneekö tuollainen 19" matalaprofiili jo suht jämysti normirenkaanakin? Ainakin E46 ne normaalit meni hienosti.
Ei kannata isoihin kesärenkaisiin laittaa runflattiä. Kamalan metelin pitää. 225/45-17 tavalliselle talvirenkaalle sopiva rengaspaine jossain 2,7-2,8 luokassa tuohon autoon. 2,5" ihan minimi ja yli 3 en lähtisi laittamaan. Taitaa olla enemmän rengasmerkistä kuin koosta kiinni tuo renkaan vetelyyden tuntu.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEi kannata isoihin kesärenkaisiin laittaa runflattiä. Kamalan metelin pitää. 225/45-17 tavalliselle talvirenkaalle sopiva rengaspaine jossain 2,7-2,8 luokassa tuohon autoon. 2,5" ihan minimi ja yli 3 en lähtisi laittamaan. Taitaa olla enemmän rengasmerkistä kuin koosta kiinni tuo renkaan vetelyyden tuntu.
Comment
-
-
Originally posted by AnttiJuhani View PostEi ehkä tähän topicciin ihan ideaali aihe mutta en jaksanut sopivampaa keskustelua etsiä.
Mitenkäs muilla talvikeleillä nämä E9x mallit on pelannut vakiorengastuksella? Mulle tämä nykyinen on toinen omistamani E91 ja molemmat talvella olleet vähän levottomia ajaa. Saa todellakin keskittyä ajamiseen kun on uria tiellä tai täytyy ohittamaan lähteä liukkaalla, puhumattakaan tuiskupateista. Tuo nykyinen on xdrive mutta samanlainen perseen heittelijä se talvella on. Molemmissa ollut hyvät nastarenkaat 225/45r17 kokoisena. Nyt alla uudehkot hankookit, edellisestä en muista mutta premium renkaat nekin. Kaveri joskus mainitsi että spaceria käyttämällä saisi jopa vähän levollisemman kulkupelin raidevälin kasvaessa. En ole vielä kokeillu. Onko joku kokeillut kapeampaa rengasta 17" kokoluokassa? Rengaspainetta nostin hieman kun olivat aika vähäiset entisen omistajan jäljiltä, mutta muutosta ei tullut. Taisin laittaa n.2.5bar tuntumaan joka kulmaan.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostConti Ice contactit alla 225/45-17. Paineet e. 2,5 ja t 2,7. Ainakin LCI e90 menee moitteettomasti. Ei kai Hankookin talvirenkaita ihan premiumina pidetä?
Comment
-
-
Originally posted by AnttiJuhani View PostEi moittimista.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostEksää just moittinut...?
Comment
-
Comment