Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by AnttiJuhani View Post
    Juu... Autoa. Monella muullakin tuo veltto persus häirittee ja löytyy molemmilta bmw forumeilta juttuakin nyt kun aloin etsimään asiasta enemmän tietoa. Sitä pohdin saako sitä niinkin helposti kuin renkailla pienennettyä.

    Paljonko kilsoja orkkis iskareilla? Löysä alusta vielä korostaa pehmeitä renkaita. Uudet iskarit ja continentalit alle, niin eiköhän se siitä.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • AnttiJuhani
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 2056
      • Kittilä

      Originally posted by bemu2000 View Post
      Paljonko kilsoja orkkis iskareilla? Löysä alusta vielä korostaa pehmeitä renkaita. Uudet iskarit ja continentalit alle, niin eiköhän se siitä.
      Takana on viime kesänä vaihdetut iskarit, alle 10tkm ajetut. Edessä jämyt, mutta en tiedä onko niille vielä mitään tehty. Autolla kilsoja takana 250tkm. Edellisellä oli 140tkm ja samaa teki. Ei noi hankookit muissa autoissa ole ongelmia aiheuttaneet ja e46 toimivat hienosti. Jos jämäkämmät renkaat on hyvä päivitys niin täytyy kokeilla sitten ens talvena contia. :think

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by AnttiJuhani View Post
        Takana on viime kesänä vaihdetut iskarit, alle 10tkm ajetut. Edessä jämyt, mutta en tiedä onko niille vielä mitään tehty. Autolla kilsoja takana 250tkm. Edellisellä oli 140tkm ja samaa teki. Ei noi hankookit muissa autoissa ole ongelmia aiheuttaneet ja e46 toimivat hienosti. Jos jämäkämmät renkaat on hyvä päivitys niin täytyy kokeilla sitten ens talvena contia. :think
        Mitkä iskarit? Kyllä ne noi nykypäivän löysät renkaat tekee vetelän ajettavuuden. Conti vissiin parhaita sen suhteen. Mulla oli E93 330:ssä 225/50-17 HKPL5 nastat, niin tuntui ettei auto pysy tiellä. Luistonesto vilkkui kun kiihdytti ja ihan kun olis ollut renkaat tyhjät ja iskarit loppu. Kaikkea ei voi saada samassa paketissa, laitettava keskieuroopan kitkat jos haluaa hyvän ajettavuuden.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          En tiedä onko mitkä iskarit. Eipä tuo juuri niiaile hidasteissa että jämy on kyllä joka kulmasta. Mut toi levottomuus nyt on tyypillistä tolle autolle ainakin vakiokuosissa. Moni sitä ihmettelee ja kaverin kanssa sitä joskus aiemminkin pohdittu kun molemmilla noita on ollut. Eikä taakkakaan takana asiaa muuta, oli sitten takapenkki täynnä tovereita tai ei. Liekö muuten yks syy miksi lci malliin 16mm leveämpi taka-akseli tullut.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by AnttiJuhani View Post
            En tiedä onko mitkä iskarit. Eipä tuo juuri niiaile hidasteissa että jämy on kyllä joka kulmasta. Mut toi levottomuus nyt on tyypillistä tolle autolle ainakin vakiokuosissa. Moni sitä ihmettelee ja kaverin kanssa sitä joskus aiemminkin pohdittu kun molemmilla noita on ollut. Eikä taakkakaan takana asiaa muuta, oli sitten takapenkki täynnä tovereita tai ei. Liekö muuten yks syy miksi lci malliin 16mm leveämpi taka-akseli tullut.

            Tai sitten ulkonäkö. Pre facessa pyörät takana aivan liian syvällä kaarissa.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Georgios Terziakis
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 373
              • Imatra

              Originally posted by bemu2000 View Post
              Tai sitten ulkonäkö. Pre facessa pyörät takana aivan liian syvällä kaarissa.
              Jos pelkästään ulkonäkö oli mielessä niin ehkä halvempaa olis ollu vaihtaa vanteet sopivammalle offsetille kuin tehdä taka-akselistosta leveämpi?
              No, tää ei nyt taas varsinaisesti liity tähän varsinaiseen topiciin..

              (Ja miks tää on nimetty E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic III, entäs E92/E93)
              Last edited by Georgios Terziakis; 10-03-2019, 00:26.
              BMW 335i coupe -06
              BMW 330i coupe -00
              Ja pari vanhempaa menOpeliä

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                Jos pelkästään ulkonäkö oli mielessä niin ehkä halvempaa olis ollu vaihtaa vanteet sopivammalle offsetille kuin tehdä taka-akselistosta leveämpi?
                No, tää ei nyt taas varsinaisesti liity tähän varsinaiseen topiciin..

                (Ja miks tää on nimetty E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic III, entäs E92/E93)

                Ei ole niin selvä juttu lähteä vaihtamaan samaan automalliin kesken mallisarjan vanteen ET lukua. Siinä tulisi liikaa sekaannuksia. Nyt ei ole ongelmaa kun kaikkiin käy samat orkkis vanteet. Tuskin siinä akseli rakenteessa iso muutos on tehty.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • AnttiJuhani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 2056
                  • Kittilä

                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Tai sitten ulkonäkö. Pre facessa pyörät takana aivan liian syvällä kaarissa.
                  En oikein tuohon jaksa uskoa. Jos pre lci olisi perfecto ajettava peräpään osalta niin tuskin siihen isoja muutoksia tehtäisiin ulkonäön takia. Onhan nuo syvällä kaarissa melkein joka autossa tehtaalta lähtiessään ja tuuninki miehet ne sit hieroo kohdalleen lätyillä. "Sporty appereance" on kyllä LCI malliin kerrottu BMW:ltä syyksi takapäähän mutta en usko sen olevan ainoa syy.


                  Jenkkiläiset on takarunkoon laittaneet M3 puslia. Siinä vois olla ideaa mutta hitto kun kuulostaa kovalta hommalta kun ei ole oikein paikkaakaan.
                  Last edited by AnttiJuhani; 10-03-2019, 08:35.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by AnttiJuhani View Post
                    En oikein tuohon jaksa uskoa. Jos pre lci olisi perfecto ajettava peräpään osalta niin tuskin siihen isoja muutoksia tehtäisiin ulkonäön takia. Onhan nuo syvällä kaarissa melkein joka autossa tehtaalta lähtiessään ja tuuninki miehet ne sit hieroo kohdalleen lätyillä. "Sporty appereance" on kyllä LCI malliin kerrottu BMW:ltä syyksi takapäähän mutta en usko sen olevan ainoa syy.


                    Jenkkiläiset on takarunkoon laittaneet M3 puslia. Siinä vois olla ideaa mutta hitto kun kuulostaa kovalta hommalta kun ei ole oikein paikkaakaan.
                    Miten sun auto käyttäytyy kesärenkailla? Onko samaa vaivaa?
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • AnttiJuhani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 2056
                      • Kittilä

                      Originally posted by touring39 View Post
                      Miten sun auto käyttäytyy kesärenkailla? Onko samaa vaivaa?
                      Ostin tän auton 2kk sitten joten se jää nähtäväksi. Edellisestä en muista, on jo niin monta vuotta välissä. Kesikset tulee uudet 19" ja orkkikset on myyty. Tuskin ainakaan huononee. Ennen kesää en hirveitä rahoja meinaa laittaa tän ominaisuuden diagnosoimiseen kun silloin tulee paljon muutoksia. Siinäpä näkee sitten mikä vaikuttaa mitenkin.

                      Comment

                      • 88BMW
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 127
                        • Tuusula

                        Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                        Jos pelkästään ulkonäkö oli mielessä niin ehkä halvempaa olis ollu vaihtaa vanteet sopivammalle offsetille kuin tehdä taka-akselistosta leveämpi?
                        No, tää ei nyt taas varsinaisesti liity tähän varsinaiseen topiciin..

                        (Ja miks tää on nimetty E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic III, entäs E92/E93)
                        Ymmärtääkseni muutos on tehty pelkästään takanapoihin, mikä on huomattavasti huokeampi ratkaisu.
                        Nyt E91 335d Lci -09 M-sport

                        Ex: -
                        -E91 330d -07 M-sport
                        -E46 330Ci -03 M-sport ll
                        -E36 Cabriolet S50B30 -98 M-sport
                        -E39 530d -00 M-sport

                        Comment

                        • AnttiJuhani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 2056
                          • Kittilä

                          Näin minäkin ymmärsin. Mikä lie oikeat syyt muutokseen. Mutta vannevalintaa tuo hieman jopa hankaloittaa. :think Ainakin E46 cabrioon kun etsi takavannetta leveämpänä niin isolla ET:llä ei meinaa mitään mieluista saada, ja suht samat speksit on LCI:ssä. Kaikki tarjonta alkaa olla F-sarja fittiä jossa hieman pienempi ET.

                          Comment

                          • huupi
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 1199
                            • Tyrnävä

                            Originally posted by AnttiJuhani View Post
                            Näin minäkin ymmärsin. Mikä lie oikeat syyt muutokseen. Mutta vannevalintaa tuo hieman jopa hankaloittaa. :think Ainakin E46 cabrioon kun etsi takavannetta leveämpänä niin isolla ET:llä ei meinaa mitään mieluista saada, ja suht samat speksit on LCI:ssä. Kaikki tarjonta alkaa olla F-sarja fittiä jossa hieman pienempi ET.
                            Rohkenen olla eri mieltä, ainakin alkuperäisvanteita on sopivia tarjolla kolmossarjaan joka puolelta - käy seiskan vanteet, käy vitosen vanteet, käy jopa ykkösen vanteet, jos joku hurja sellaisia haluaa (iso ET). Myös x-sarjalaisista viimeistään speiserin kanssa passaa. Ja minusta lci e9x ei hankaloita mitään, oikeastaan päin vastoin, kun tulee paremmin kaarelle. Itsellä oli kesäset lci e91:ssä e65:n 19” setti ja talvella takavetoisen e60/1:n 18” sarja. Molemmat sopi omasta mielestä todella hyvin ulkonäöllisesti sekä fyysisesti - ei lättyjä eikä mankelointeja. Sama juttu e46:n kanssa, mutta ei sotketa sitä tähän ketjuun.
                            I01 i3s 94

                            Comment

                            • asdteme
                              BTCF Member
                              • Mar 2015
                              • 756
                              • P-Savo

                              Originally posted by AnttiJuhani View Post
                              Näin minäkin ymmärsin. Mikä lie oikeat syyt muutokseen. Mutta vannevalintaa tuo hieman jopa hankaloittaa. :think Ainakin E46 cabrioon kun etsi takavannetta leveämpänä niin isolla ET:llä ei meinaa mitään mieluista saada, ja suht samat speksit on LCI:ssä. Kaikki tarjonta alkaa olla F-sarja fittiä jossa hieman pienempi ET.
                              Eipä se juuri sitä vannevalintaa hankaloita, varsinkin jos uudet vanteet ostaa niin kyllä niitä saa tilattua ihan semmosella offsetillä kun haluaa. Toki se maksaa, mutta tuleepahan kerralla hyvin istuvat. :think
                              better late than never

                              E90 325i
                              E30 M3
                              E92 M3 Competition

                              Comment

                              • AnttiJuhani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 2056
                                • Kittilä

                                Originally posted by huupi View Post
                                Rohkenen olla eri mieltä, ainakin alkuperäisvanteita on sopivia tarjolla kolmossarjaan joka puolelta - käy seiskan vanteet, käy vitosen vanteet, käy jopa ykkösen vanteet, jos joku hurja sellaisia haluaa (iso ET). Myös x-sarjalaisista viimeistään speiserin kanssa passaa. Ja minusta lci e9x ei hankaloita mitään, oikeastaan päin vastoin, kun tulee paremmin kaarelle. Itsellä oli kesäset lci e91:ssä e65:n 19” setti ja talvella takavetoisen e60/1:n 18” sarja. Molemmat sopi omasta mielestä todella hyvin ulkonäöllisesti sekä fyysisesti - ei lättyjä eikä mankelointeja. Sama juttu e46:n kanssa, mutta ei sotketa sitä tähän ketjuun.

                                Mjooh, jos noita 10v taaksepäin ilmestyneitä vannemalleja tahtoo niin sitten kyllä löytyy. Ajattelin ollakin hieman erilainen ja ostaa jotain vähän uudempaa omaan ex-e46 mutta ei millään mitään mielenkiintoista löytynyt sopivalla et:llä. LM repsua, jotain jo niin nähtyä oemia, perus 885 bullshittiä, keskiniä, aitoa bbs:ää.. kaarihommia jos halusi tehdä niin johan sitten saa vaikka mitä alle. Mut sepä siitä, näin mun kokemus.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎