E90 Koritakuu ja ruostetta ovessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apoov
    Bimmer Rookie
    • Jun 2016
    • 86
    • Finland

    Valitus kuluttajariitalautakuntaan jätetty!
    Vinkumistani voi lukeä täällä postailuistani, mutta riitautin lopulta tapaukseni seuraavista syistä:
    - Ovi siis kukkii alasaumasta.
    - Maahantuoja on myöntänyt, että autossani on 12v koritakuu.
    - Maahantuoja on myös myöntänyt, että vm.2006 mukana ei ole toimitettu takuuehtoja.
    - Näin ollen omistaja ei ole voinut olla mitenkään tietoinen takuun ylläpidosta tai sen rikkomisesta.
    - Jälkikäteen näitä ehtoja on turha kuluttajalle edes toimittaa.

    Huutelen täällä lisää kun päätös puolen vuoden päästä tulee. Jos ei muuta, niin onpahan ainakin ennakkopäätös vastaavassa tilanteessa oleville. Eipä tarvitse enää narista niistä vehicle checkeistä

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2174
      • Himas

      Originally posted by Apoov View Post
      Valitus kuluttajariitalautakuntaan jätetty!
      Vinkumistani voi lukeä täällä postailuistani, mutta riitautin lopulta tapaukseni seuraavista syistä:
      - Ovi siis kukkii alasaumasta.
      - Maahantuoja on myöntänyt, että autossani on 12v koritakuu.
      - Maahantuoja on myös myöntänyt, että vm.2006 mukana ei ole toimitettu takuuehtoja.
      - Näin ollen omistaja ei ole voinut olla mitenkään tietoinen takuun ylläpidosta tai sen rikkomisesta.
      - Jälkikäteen näitä ehtoja on turha kuluttajalle edes toimittaa.

      Huutelen täällä lisää kun päätös puolen vuoden päästä tulee. Jos ei muuta, niin onpahan ainakin ennakkopäätös vastaavassa tilanteessa oleville. Eipä tarvitse enää narista niistä vehicle checkeistä
      Hyvä että viet asiaa eteenpäin. Monet tykkää pelkästään valittaa asioista, kuitenkaan tekemättä asialle mitään.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by Apoov View Post
        Huutelen täällä lisää kun päätös puolen vuoden päästä tulee. Jos ei muuta, niin onpahan ainakin ennakkopäätös vastaavassa tilanteessa oleville. Eipä tarvitse enää narista niistä vehicle checkeistä
        Itsellä taisi mennä 2 vuotta, että sain toisen merkkisen auton osalta vastaavan päätöksen.

        Comment

        • Tome
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 548
          • Joensuu

          No nyt täytyy kyllä nostaa hattua Joensuun Laakkoselle! Mullahan vaihdettiin koritakuuseen uusi etuovi ja oli tarkoitus korjata takaluukusta vain sivut takuuseen mutta yllätys oli iloinen kun olikin lopulta maalattu koko luukku ja oiottu vielä pari lommoakin. Iso peukku!

          Comment

          • Walker
            Bimmer Rookie
            • Aug 2016
            • 62
            • Turku

            Originally posted by Apoov View Post
            Valitus kuluttajariitalautakuntaan jätetty!
            Vinkumistani voi lukeä täällä postailuistani, mutta riitautin lopulta tapaukseni seuraavista syistä:
            - Ovi siis kukkii alasaumasta.
            - Maahantuoja on myöntänyt, että autossani on 12v koritakuu.
            - Maahantuoja on myös myöntänyt, että vm.2006 mukana ei ole toimitettu takuuehtoja.
            - Näin ollen omistaja ei ole voinut olla mitenkään tietoinen takuun ylläpidosta tai sen rikkomisesta.
            - Jälkikäteen näitä ehtoja on turha kuluttajalle edes toimittaa.

            Huutelen täällä lisää kun päätös puolen vuoden päästä tulee. Jos ei muuta, niin onpahan ainakin ennakkopäätös vastaavassa tilanteessa oleville. Eipä tarvitse enää narista niistä vehicle checkeistä
            Hyvä, että joku jaksaa taistella. Huvittavaa, että tällä tavalla yritetään systemaattisesti pakottaa kuluttaja "merkkihuollon" orjaksi. Miten esimerkiksi BMW:n ohjeiden noudatus ei riitä koritakuun ylläpitoon, tarkoittaen vehicle checkkien tekemistä toisessa huoltoliikkeessä... todella älytöntä.

            EU:n ryhmäpoikkeusasetushan (http://ec.europa.eu/competition/sect...gislation.html) kieltää kyseisen toiminnan: "
            - valmistaja ei saa rajoittaa takuun voimassaoloa, vaikka merkkituotetta korjataan / huolletaan muun merkkisillä osilla tai muualla kuin valtuutetussa korjaamossa
            - edellä kerrottu koskee sekä lainmukaista virhevastuuta että vapaaehtoista valmistajan takuuta
            - edellytys on, että käytettävien osien tulee olla laadultaan alkuperäistä vastaavia
            - suoraan takuuvelvoitteista aiheutuvat korjausvastuut, jotka johtuvat valmistajasta, voidaan edellyttää tehtäväksi valtuutetussa korjaamossa

            No tämähän on kaikkien tiedossa, jos edes vähän auttaa jotenkin nick Apoovia

            Comment

            • Apoov
              Bimmer Rookie
              • Jun 2016
              • 86
              • Finland

              Originally posted by Walker View Post
              Hyvä, että joku jaksaa taistella. Huvittavaa, että tällä tavalla yritetään systemaattisesti pakottaa kuluttaja "merkkihuollon" orjaksi. Miten esimerkiksi BMW:n ohjeiden noudatus ei riitä koritakuun ylläpitoon, tarkoittaen vehicle checkkien tekemistä toisessa huoltoliikkeessä... todella älytöntä.

              EU:n ryhmäpoikkeusasetushan (http://ec.europa.eu/competition/sect...gislation.html) kieltää kyseisen toiminnan: "
              - valmistaja ei saa rajoittaa takuun voimassaoloa, vaikka merkkituotetta korjataan / huolletaan muun merkkisillä osilla tai muualla kuin valtuutetussa korjaamossa
              - edellä kerrottu koskee sekä lainmukaista virhevastuuta että vapaaehtoista valmistajan takuuta
              - edellytys on, että käytettävien osien tulee olla laadultaan alkuperäistä vastaavia
              - suoraan takuuvelvoitteista aiheutuvat korjausvastuut, jotka johtuvat valmistajasta, voidaan edellyttää tehtäväksi valtuutetussa korjaamossa

              No tämähän on kaikkien tiedossa, jos edes vähän auttaa jotenkin nick Apoovia
              Kiitoksia vaan. Oon kyllä joutunut perehtymään tuohonkin tekstiin vääntäessäni tätä keissiä. Mun tapauksessahan on selvää, että bmw:n vaatimia vehicle check huoltoja ei ole tehty. Nyt onkin kyse siitä, voiko niitä vaatia, jos kuluttajalla ei ole ollut mitään ehtoja saatavilla liittyen tuohon koritakuuseen.

              Comment

              • Smistik
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1130
                • Kanta-Häme

                En tiedä onko tätä käsitelty täällä, mutta miten marmori reagoi jos löytyy jo reilusti näkyvää ruostetta ja on tehty tarkastuksia, niin miksi ruosteita ole aikasemmin löydetty :think
                ex E91 320d käsiaskilla
                ex E46 330dat
                japski
                ranu

                ex E30 316i 4d

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2016
                  • Kangasala

                  Originally posted by Smistik View Post
                  En tiedä onko tätä käsitelty täällä, mutta miten marmori reagoi jos löytyy jo reilusti näkyvää ruostetta ja on tehty tarkastuksia, niin miksi ruosteita ole aikasemmin löydetty :think
                  Onhan tuo koritarkastusten väli harvahko verrattuna sinkin uhrautumisen nopeuteen, että kyllä se neljässä vuodessa näissä oloissa on syöty. Mutta siis jos vihko on kunnossa, ei muuta kuin marmorille vaan asiallisesti esittämään.
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by schwarze View Post
                    Onhan tuo koritarkastusten väli harvahko verrattuna sinkin uhrautumisen nopeuteen, että kyllä se neljässä vuodessa näissä oloissa on syöty. Mutta siis jos vihko on kunnossa, ei muuta kuin marmorille vaan asiallisesti esittämään.
                    Riippuu aivan tapauksesta ja voi käydä itse asiassa juuri päinvastoinkin, koska raudan kanssa reagoinut sinkki muodostaa kovan korroosion pysäyttävän ”kuoren”. Ainoastaan alueilla missä mm.kosteusaltistus on jatkuva, eikä vaurioalue pääse oikeastaan koskaan kuivumaan, sinkin luopuminen jatkuu :

                    Originally posted by corrosion suomi
                    Sinkin korroosioon vaikuttavat siis monet tekijät, siksi korroosionopeudelle ei ole mahdollista antaa yleispätevää kaavaa.

                    Rautasinkkifaasi korrodoituu, missä yhteydessä siitä vapautuu rautaa, joka muodostaa ruostetta ilman tai sadeveden kosteuden vaikutuksesta.

                    Korrodoitunut rautasinkkiseos suojaa terästä paremmin kuin puhdas sinkki – jopa
                    30 % parannuksia on havaittu.
                    Eli, jokin kiven iskusta lähtenyt koteloitunut ”sinkkikukka” konepeiton etureunassa voi hyvinkin pysyä ”pitelemättömänä” yli 10-15-vuotta stabiilina, kun taas helmakotelon takaosat häiriintyneen kosteuden/vedenpoiston seurauksena voi tosiaan mennä sisäpuolelta ulospäin 4-5-vuodessa kun kotelo sisäpuolelta ei kuivu ikinä, kun taas helmakotelon ulkopuolinen kukka voi kestää taas sen +10vuotta, jne,jne.

                    Comment

                    • Jussi530d
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 55
                      • .

                      Sama homma itselläni taas e61 kanssa. Takakontti maalattiin kokonaan takuun piikkiin 2014 kesällä. Nyt viikonloppuna vahaillessa huomasin, että taas alkaa sormenpään kokoista kuplaa tulemaan vasemmalta puolelta takalasin alta. Käsittämätöntä paskaa. Hieno auto on ajaa ja näyttää noin muuten hyvältä mutta sähköt ja maalipinta on kyllä täyttä persettä. Autoa pidetty muutenkin siihen malliin, että on oikeastaan kerran viikossa pesty ja vahattu 2-3x vuodessa kunnon tavaralla.
                      E61 530d LCI -07

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Jussi530d View Post
                        Sama homma itselläni taas e61 kanssa. Takakontti maalattiin kokonaan takuun piikkiin 2014 kesällä. Nyt viikonloppuna vahaillessa huomasin, että taas alkaa sormenpään kokoista kuplaa tulemaan vasemmalta puolelta takalasin alta. Käsittämätöntä paskaa. Hieno auto on ajaa ja näyttää noin muuten hyvältä mutta sähköt ja maalipinta on kyllä täyttä persettä. Autoa pidetty muutenkin siihen malliin, että on oikeastaan kerran viikossa pesty ja vahattu 2-3x vuodessa kunnon tavaralla.
                        Aika harva 10-vuotta vanha auto on kuitenkaan virheetön mikäli mitään korjauksia ei ole tehty?
                        Ikuisesti uudenveroiseksihan näitä ei ole rakennettukaan ja vaikka e60/61:kin on omat ongelmakohtansa, niin niitä on kyllä 10-vuotiaissa muissakin.

                        Comment

                        • Jussi530d
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2013
                          • 55
                          • .

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Aika harva 10-vuotta vanha auto on kuitenkaan virheetön mikäli mitään korjauksia ei ole tehty?
                          Ikuisesti uudenveroiseksihan näitä ei ole rakennettukaan ja vaikka e60/61:kin on omat ongelmakohtansa, niin niitä on kyllä 10-vuotiaissa muissakin.
                          Ymmärrän toki, ettei 10v auto voi olla "uusi". Mutta meinaatko, että 2v sitten maalattu kontti on ihan ok ruostua taas uudelleen? Mielestäni ei todellakaan ole ok varsinkaan tällaisessa "premium" autossa mitä kovasti mainostetaan BMW:n olevan.

                          Edit: Jos tarkoitit sähköhäikkiä niin niitä ollut ainakin koko sen ajan (3v) kun auto ollut minulla.
                          Last edited by Jussi530d; 13-09-2016, 13:22.
                          E61 530d LCI -07

                          Comment

                          • Smistik
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 1130
                            • Kanta-Häme

                            Originally posted by schwarze View Post
                            Onhan tuo koritarkastusten väli harvahko verrattuna sinkin uhrautumisen nopeuteen, että kyllä se neljässä vuodessa näissä oloissa on syöty. Mutta siis jos vihko on kunnossa, ei muuta kuin marmorille vaan asiallisesti esittämään.
                            Eli käytännössä koritarkastukset jätetään tekemättä, jos ehtii ruostua näkyvästi. Näitä jälkeenpäin korjauksia on kuitenkin tehty useammalla merkkiliikkeellä, niin epäilen että joka VC kattaisi esim. e91 kohdalla ne kontin reunamuovien alusien tarkastukset tai ovien kittisaumat. Valohoitoa.
                            ex E91 320d käsiaskilla
                            ex E46 330dat
                            japski
                            ranu

                            ex E30 316i 4d

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Jussi530d View Post
                              Ymmärrän toki, ettei 10v auto voi olla "uusi". Mutta meinaatko, että 2v sitten maalattu kontti on ihan ok ruostua taas uudelleen? Mielestäni ei todellakaan ole ok varsinkaan tällaisessa "premium" autossa mitä kovasti mainostetaan BMW:n olevan.
                              Se vain on niin että tämän tyypin ”ikääntyminen” kuuluu myös kaikille ”premium” merkeille, kuin ”kansanautoillekkin”.
                              Ok, jos nyt 2v sitten korjattu vaurio alkaa kukkia uudelleen, ei korjauksen suhteen olla oltu riittävän huolellisia.
                              Tämä ei siis suinkaan ole itse auton vika, vaan epäonnistuneen korjauksen....eli näitä usein korjaa samat henkilöt kuin niitä ”ei premiumeja”...myös maanantaisin.

                              Comment

                              • mikron
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2174
                                • Himas

                                Nyt ei ymmärrä mitä hemi tällä kertaa ajaa takaa. Jos mitä tahansa tuotetta mainostetaan vaikka minulle jollain ominaisuudella ja takuulla, totta ihmeessä pidän oikeuksistani kiinni. Ja monesti on joutunutkin vääntämään kättä päivänselvistä asioista. Se on vaan tapa millä suomalaisia saa kusetettua kun sanoo vaikka että tämä on käytäntö, että mitään ei korvata.

                                Itsehän ajan niin vanhoilla pommeilla että niitä ei mitkään takuut enää koske.
                                F11 530dA xDrive M-sport -13
                                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                                Ex: E38 740iA -98
                                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                                Ex: E39 523i -96
                                Ex: E34 520i -89

                                Comment

                                Working...
                                X