Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw92
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    On myös laitettu lämpömittari kartiofiltterin pintaan ja todettu että filtteriin sisään menevä ilma on saman lämpöistä kuin ulkoilma. Se että mittaat Carlylla imuilman lämpöjä keroo enemmänkin coolerin tehokkuudesta koska anturi on imusarjassa. Tässä pitää muistaa se että konehuoneen läpi kulkee ilmaa aika reilusti kun auto on liikkeessä. Toinen asia on se että vakio suodatin riittää mainiosti sinne vajaaseen 400 hv:n. Yli 350 hv:n tehoilla miettisin kartiofilttereitä...
    Tarkotus ois ens kesänä vähän saada tehoa lisää ohjelmoinnilla ja alustavasti siis kyselen. Onko siitä kuitenkaan mitään haittaa vaikka laittaisin jo talvella kartiosuodattimet vaikka auto onkin vakio?

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Dynossa myös testattu n. 15 hv lisä kartioista tulee.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    Alv. tulee ainakin päälle, sekä rahti, mutta eiköhä noita löytyne Euroopastakin:


    Mutta, järkevyydestä voi olla sitte monta mieltä. Ite ainakin kun vertasin imusarjan lämpöjä Carly-sortalla, niin imuilman lämpötila laski asteen, kun tökkäsin OEM boksin paikalleen. Sanoohan sen järkikin, että jos ilma tulee suoraan keulalta versus lämpimästä moottoritilasta, niin mitä se tekee ilman lämpötilalle. Tällä perusteella voi sitten punnita "cold air intake"- myyntilausetta.
    Mutta, kivahan se on ku kuuluu itteäki pelottavat suhinat konepellin alta. Ja eikö tämän lämpimän ilman voi taas jäähdyttää välijäähyllä...?
    Mutta, mullapa ei ookkaan ku vain JB4 ja viheltävät turbot.
    On myös laitettu lämpömittari kartiofiltterin pintaan ja todettu että filtteriin sisään menevä ilma on saman lämpöistä kuin ulkoilma. Se että mittaat Carlylla imuilman lämpöjä keroo enemmänkin coolerin tehokkuudesta koska anturi on imusarjassa. Tässä pitää muistaa se että konehuoneen läpi kulkee ilmaa aika reilusti kun auto on liikkeessä. Toinen asia on se että vakio suodatin riittää mainiosti sinne vajaaseen 400 hv:n. Yli 350 hv:n tehoilla miettisin kartiofilttereitä...

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    "Cold air intake"

    Originally posted by Bmw92 View Post
    Kysymys ei liity varsinaisesti JB4, lähinnä yleiseen virittämiseen ja hätäpäissäni kysyin täältä ennenkuin löysin sopivamman threadin.. Onko porukka mistä tilaillu noita burgerin intake kittejä? Tuleekohan EU:n ulkopuolelta paljon veroja tai muita kuluja?
    Alv. tulee ainakin päälle, sekä rahti, mutta eiköhä noita löytyne Euroopastakin:


    Mutta, järkevyydestä voi olla sitte monta mieltä. Ite ainakin kun vertasin imusarjan lämpöjä Carly-sortalla, niin imuilman lämpötila laski asteen, kun tökkäsin OEM boksin paikalleen. Sanoohan sen järkikin, että jos ilma tulee suoraan keulalta versus lämpimästä moottoritilasta, niin mitä se tekee ilman lämpötilalle. Tällä perusteella voi sitten punnita "cold air intake"- myyntilausetta.
    Mutta, kivahan se on ku kuuluu itteäki pelottavat suhinat konepellin alta. Ja eikö tämän lämpimän ilman voi taas jäähdyttää välijäähyllä...?
    Mutta, mullapa ei ookkaan ku vain JB4 ja viheltävät turbot.

    Leave a comment:


  • Bmw92
    replied
    Bms

    Kysymys ei liity varsinaisesti JB4, lähinnä yleiseen virittämiseen ja hätäpäissäni kysyin täältä ennenkuin löysin sopivamman threadin.. Onko porukka mistä tilaillu noita burgerin intake kittejä? Tuleekohan EU:n ulkopuolelta paljon veroja tai muita kuluja?
    Last edited by Bmw92; 01-11-2016, 07:22.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Ei ole vielä ja se laatikko softan saisi asentaa kanssa....Mistäs ne saisi ja mitä mahtaa kustantaa?
    Joo, saattaa olla, että fuel scalarit ei riitä tuossa vakiosoftassa ja sen takia menee laihalle.

    Tästä saa MHD flasherin https://play.google.com/store/apps/d...sher.n54&hl=fi
    Ja täältä löytyy JB4 backend kartat: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=29236

    Tuohon MHD flasheriin pitää ostaa JB4 backend map lisenssi. Se maksoi silloin kun itse sen ostin noin 80€.

    Ensimmäistä kertaa flashatessa pitäisi olla isohko virtalähde kiinnitettynä autoon. Siinä menee noin 40 minuuttia. Sen jälkeen kartan vaihto kestää reilut 2 minuuttia ja voi laittaa vaikka tankatessa aina sopivan softan (pump, race tai E85)

    Täällä on asiaa käsitelty enemmänkin. Tuo BimmerBoost on toisenlainen flashaystapa ja ehkä hitusen huonompi ainakin automaattiautoihin. Sille ei löydy tukea ainakaan siinä laajuudessa kuin MHD:lle. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324169

    Kannattaa laittaa tuollainenkin tilaukseen, niin ei lopu sit bensapumppu kesken, kun etanolin makuun pääset http://www.fuel-it.biz/e-series-135i...-lpfp-upgrade/

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Olikos tässä flashia?
    Ei ole vielä ja se laatikko softan saisi asentaa kanssa....Mistäs ne saisi ja mitä mahtaa kustantaa?

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    ok. täytyy koittaa huomenna keretä logittaan jos saa jonkun kaverin kyytiin. Torstaina kävin juuri katsatamassa auton, niin eikös rikkinäinen lambda vaikutaisi myös päästöihin? Veikkaan että johtuu ihan vain tuosta re85 suhteesta. koittanut tähdätä siihen 30% viimekerralla taisi tulla vähän liikaa
    Olikos tässä flashia?

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    ok. täytyy koittaa huomenna keretä logittaan jos saa jonkun kaverin kyytiin. Torstaina kävin juuri katsatamassa auton, niin eikös rikkinäinen lambda vaikutaisi myös päästöihin? Veikkaan että johtuu ihan vain tuosta re85 suhteesta. koittanut tähdätä siihen 30% viimekerralla taisi tulla vähän liikaa
    Ei rikkinäinen lamda välttämättä vaikuta katsastuksessa päästöihin mitään ja siellä on niitä 2 kappalein. Mullakin toimi hyvin muuten mutta kunnon vedossa meni toinen bank laihalle ja sen takia map4. Kilometrit oli n. 155tkm eli kyllä ne vaihto kunnossa jo oli.
    Mut logista sit toivottavasti selviää paremmin. todennäköisesti liian vahva e85 seos ja tekee sen takia sitä.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    ok. täytyy koittaa huomenna keretä logittaan jos saa jonkun kaverin kyytiin. Torstaina kävin juuri katsatamassa auton, niin eikös rikkinäinen lambda vaikutaisi myös päästöihin? Veikkaan että johtuu ihan vain tuosta re85 suhteesta. koittanut tähdätä siihen 30% viimekerralla taisi tulla vähän liikaa

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Miksi tuo tulee vain puoli kaasu kiihdytyksellä?

    En Osaa sanoa. Logi Olis hyvä kun Tuo vika tulee Päälle. Mulla kun heitti map4 Ja tuli Tuo afr vikakoodi oli toinen lambda rikki. Eli logista näkee noi afr arvot kummastakin bankista erikseen.
    Avg ing arvo Kanssa korkea, Olis hyvä saada sinne 0 pintaan.
    6 cylinder timing loggin arvo Kanssa päälle softan mukaan 4,5 tai 7
    Last edited by miyli; 30-10-2016, 05:56.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Miksi tuo tulee vain puoli kaasu kiihdytyksellä?

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Pitkästä aikaa, ensimmäisen kerran siis huoltojen jälkeen huhtikuussa heitti ajossa jb4 pois päältä map4 tilaan ja tehnyt nyt sen pari kertaa ja aina samalla tavalla, eli moottoritie nopeudessa kiihdytys siten, että ei käytä kick downia vaan että tiputtaa 6 vaihteelta joko vitoselle tai neloselle ja maltillinen kiihdytys. Samaa vikaa en ole ikinä saanut täyskaasukiihdytyksellä joko paikaltaan tai vauhdista, vain ns. puolikaasu kiihdytyksellä.
    Päätin nyt vilkaista koodit niin vain nämä oli autossa ja viimeksikoodit luettu joskus keväällä

    2DED Power management, standby current control
    29E1 Fuel mixture control 2
    2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation

    ohessa miltä omat asetukset näyttää




    Voisiko tuo 29E1 johtua että mennyt ehkä hieman liikaa RE85:sta 98 joukkoon ja puolikaasulla kiihdyttäessä ei ole esim syöttöä tarpeeksi tjms?
    Last safety kohta 2 (afr) Eli menee laihalle. Varo ettei sula mäntää reikä
    Logia tarvitaan. Ei saa bensaa tarpeeksi, lambda rikki tai juurikin aine loppuu kesken.

    Se last safety kohta kertoo viimeisen syyn map4 heittoon.
    Last edited by miyli; 29-10-2016, 18:32.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Pitkästä aikaa, ensimmäisen kerran siis huoltojen jälkeen huhtikuussa heitti ajossa jb4 pois päältä map4 tilaan ja tehnyt nyt sen pari kertaa ja aina samalla tavalla, eli moottoritie nopeudessa kiihdytys siten, että ei käytä kick downia vaan että tiputtaa 6 vaihteelta joko vitoselle tai neloselle ja maltillinen kiihdytys. Samaa vikaa en ole ikinä saanut täyskaasukiihdytyksellä joko paikaltaan tai vauhdista, vain ns. puolikaasu kiihdytyksellä.
    Päätin nyt vilkaista koodit niin vain nämä oli autossa ja viimeksikoodit luettu joskus keväällä

    2DED Power management, standby current control
    29E1 Fuel mixture control 2
    2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation

    ohessa miltä omat asetukset näyttää




    Voisiko tuo 29E1 johtua että mennyt ehkä hieman liikaa RE85:sta 98 joukkoon ja puolikaasulla kiihdyttäessä ei ole esim syöttöä tarpeeksi tjms?

    Leave a comment:


  • larippa
    replied


    Turbon vinkunaa. Luonnossa kuulostaa lujemmalta kun videossa.
    Ahtaa täydet joten en usko että mikään letku tai putki olisi huonosti kiinni tai irti ahtojärjestelmästä. Ei ulise ilman kuormaa. Siivet saanut osumaa tai akselivälystä?
    Last edited by larippa; 22-10-2016, 08:19.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎