Originally posted by Tommix
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by WarHead View PostAlv. tulee ainakin päälle, sekä rahti, mutta eiköhä noita löytyne Euroopastakin:
Mutta, järkevyydestä voi olla sitte monta mieltä. Ite ainakin kun vertasin imusarjan lämpöjä Carly-sortalla, niin imuilman lämpötila laski asteen, kun tökkäsin OEM boksin paikalleen. Sanoohan sen järkikin, että jos ilma tulee suoraan keulalta versus lämpimästä moottoritilasta, niin mitä se tekee ilman lämpötilalle. Tällä perusteella voi sitten punnita "cold air intake"- myyntilausetta.
Mutta, kivahan se on ku kuuluu itteäki pelottavat suhinat konepellin alta. Ja eikö tämän lämpimän ilman voi taas jäähdyttää välijäähyllä...?
Mutta, mullapa ei ookkaan ku vain JB4 ja viheltävät turbot.
Leave a comment:
-
-
"Cold air intake"
Originally posted by Bmw92 View PostKysymys ei liity varsinaisesti JB4, lähinnä yleiseen virittämiseen ja hätäpäissäni kysyin täältä ennenkuin löysin sopivamman threadin..Onko porukka mistä tilaillu noita burgerin intake kittejä? Tuleekohan EU:n ulkopuolelta paljon veroja tai muita kuluja?
Mutta, järkevyydestä voi olla sitte monta mieltä. Ite ainakin kun vertasin imusarjan lämpöjä Carly-sortalla, niin imuilman lämpötila laski asteen, kun tökkäsin OEM boksin paikalleen. Sanoohan sen järkikin, että jos ilma tulee suoraan keulalta versus lämpimästä moottoritilasta, niin mitä se tekee ilman lämpötilalle. Tällä perusteella voi sitten punnita "cold air intake"- myyntilausetta.
Mutta, kivahan se on ku kuuluu itteäki pelottavat suhinat konepellin alta. Ja eikö tämän lämpimän ilman voi taas jäähdyttää välijäähyllä...?
Mutta, mullapa ei ookkaan ku vain JB4 ja viheltävät turbot.
Leave a comment:
-
-
Bms
Kysymys ei liity varsinaisesti JB4, lähinnä yleiseen virittämiseen ja hätäpäissäni kysyin täältä ennenkuin löysin sopivamman threadin..Onko porukka mistä tilaillu noita burgerin intake kittejä? Tuleekohan EU:n ulkopuolelta paljon veroja tai muita kuluja?
Last edited by Bmw92; 01-11-2016, 07:22.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by reekoon View PostEi ole vielä ja se laatikko softan saisi asentaa kanssa....Mistäs ne saisi ja mitä mahtaa kustantaa?
Tästä saa MHD flasherin https://play.google.com/store/apps/d...sher.n54&hl=fi
Ja täältä löytyy JB4 backend kartat: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=29236
Tuohon MHD flasheriin pitää ostaa JB4 backend map lisenssi. Se maksoi silloin kun itse sen ostin noin 80€.
Ensimmäistä kertaa flashatessa pitäisi olla isohko virtalähde kiinnitettynä autoon. Siinä menee noin 40 minuuttia. Sen jälkeen kartan vaihto kestää reilut 2 minuuttia ja voi laittaa vaikka tankatessa aina sopivan softan (pump, race tai E85)
Täällä on asiaa käsitelty enemmänkin. Tuo BimmerBoost on toisenlainen flashaystapa ja ehkä hitusen huonompi ainakin automaattiautoihin. Sille ei löydy tukea ainakaan siinä laajuudessa kuin MHD:lle. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324169
Kannattaa laittaa tuollainenkin tilaukseen, niin ei lopu sit bensapumppu kesken, kun etanolin makuun pääsethttp://www.fuel-it.biz/e-series-135i...-lpfp-upgrade/
Leave a comment:
-
-
Originally posted by reekoon View Postok. täytyy koittaa huomenna keretä logittaan jos saa jonkun kaverin kyytiin. Torstaina kävin juuri katsatamassa auton, niin eikös rikkinäinen lambda vaikutaisi myös päästöihin? Veikkaan että johtuu ihan vain tuosta re85 suhteesta. koittanut tähdätä siihen 30% viimekerralla taisi tulla vähän liikaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by reekoon View Postok. täytyy koittaa huomenna keretä logittaan jos saa jonkun kaverin kyytiin. Torstaina kävin juuri katsatamassa auton, niin eikös rikkinäinen lambda vaikutaisi myös päästöihin? Veikkaan että johtuu ihan vain tuosta re85 suhteesta. koittanut tähdätä siihen 30% viimekerralla taisi tulla vähän liikaa
Mut logista sit toivottavasti selviää paremmin. todennäköisesti liian vahva e85 seos ja tekee sen takia sitä.
Leave a comment:
-
-
ok. täytyy koittaa huomenna keretä logittaan jos saa jonkun kaverin kyytiin. Torstaina kävin juuri katsatamassa auton, niin eikös rikkinäinen lambda vaikutaisi myös päästöihin? Veikkaan että johtuu ihan vain tuosta re85 suhteesta. koittanut tähdätä siihen 30% viimekerralla taisi tulla vähän liikaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by reekoon View PostMiksi tuo tulee vain puoli kaasu kiihdytyksellä?
En Osaa sanoa. Logi Olis hyvä kun Tuo vika tulee Päälle. Mulla kun heitti map4 Ja tuli Tuo afr vikakoodi oli toinen lambda rikki. Eli logista näkee noi afr arvot kummastakin bankista erikseen.
Avg ing arvo Kanssa korkea, Olis hyvä saada sinne 0 pintaan.
6 cylinder timing loggin arvo Kanssa päälle softan mukaan 4,5 tai 7Last edited by miyli; 30-10-2016, 05:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by reekoon View PostPitkästä aikaa, ensimmäisen kerran siis huoltojen jälkeen huhtikuussa heitti ajossa jb4 pois päältä map4 tilaan ja tehnyt nyt sen pari kertaa ja aina samalla tavalla, eli moottoritie nopeudessa kiihdytys siten, että ei käytä kick downia vaan että tiputtaa 6 vaihteelta joko vitoselle tai neloselle ja maltillinen kiihdytys. Samaa vikaa en ole ikinä saanut täyskaasukiihdytyksellä joko paikaltaan tai vauhdista, vain ns. puolikaasu kiihdytyksellä.
Päätin nyt vilkaista koodit niin vain nämä oli autossa ja viimeksikoodit luettu joskus keväällä
2DED Power management, standby current control
29E1 Fuel mixture control 2
2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation
ohessa miltä omat asetukset näyttää
Voisiko tuo 29E1 johtua että mennyt ehkä hieman liikaa RE85:sta 98 joukkoon ja puolikaasulla kiihdyttäessä ei ole esim syöttöä tarpeeksi tjms?
Logia tarvitaan. Ei saa bensaa tarpeeksi, lambda rikki tai juurikin aine loppuu kesken.
Se last safety kohta kertoo viimeisen syyn map4 heittoon.Last edited by miyli; 29-10-2016, 18:32.
Leave a comment:
-
-
Pitkästä aikaa, ensimmäisen kerran siis huoltojen jälkeen huhtikuussa heitti ajossa jb4 pois päältä map4 tilaan ja tehnyt nyt sen pari kertaa ja aina samalla tavalla, eli moottoritie nopeudessa kiihdytys siten, että ei käytä kick downia vaan että tiputtaa 6 vaihteelta joko vitoselle tai neloselle ja maltillinen kiihdytys. Samaa vikaa en ole ikinä saanut täyskaasukiihdytyksellä joko paikaltaan tai vauhdista, vain ns. puolikaasu kiihdytyksellä.
Päätin nyt vilkaista koodit niin vain nämä oli autossa ja viimeksikoodit luettu joskus keväällä
2DED Power management, standby current control
29E1 Fuel mixture control 2
2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation
ohessa miltä omat asetukset näyttää
Voisiko tuo 29E1 johtua että mennyt ehkä hieman liikaa RE85:sta 98 joukkoon ja puolikaasulla kiihdyttäessä ei ole esim syöttöä tarpeeksi tjms?
Leave a comment:
-
-
Turbon vinkunaa. Luonnossa kuulostaa lujemmalta kun videossa.
Ahtaa täydet joten en usko että mikään letku tai putki olisi huonosti kiinni tai irti ahtojärjestelmästä. Ei ulise ilman kuormaa. Siivet saanut osumaa tai akselivälystä?Last edited by larippa; 22-10-2016, 08:19.
Leave a comment:
-
Leave a comment: