Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pohjoisen Poika
    replied
    Originally posted by puntalo View Post
    Täällä lienee useilla VRSF:n DP:t ja FMIC, mistäpäin olette noita tilailleet? Josko keväällä kanssa tekisi seuraavan upgraden autolle.

    Entä te joilla on JB4 MHD backend flasheja käytössä, oletteko muokkailleet niiistä ensin "euro-versiot" vai fläshänneet ihan vaan sellaisenaan sisään. Itselläni kanssa JB4 MHD pump backend flash sisässä, enkä tehnyt sille mitään ennen fläshäystä. Shadow koodessa näkyy tästä syystä 2A18 DMTL diagnosis module tank leakage, heating: input signal, joka tietääkseni on jenkkiautoista löytyvät lisävaruste. Mutta jostain muistan lukeneeni että jotkut epäilivät kulutuksen kasvavan jos JB4 MHD backend-softan laittaa ilman euro-konvertointia. Onko huhuissa perää? Onko kukaan muokkaillut näistä softista euro-versioita?
    Noista kulutuksista oli puhetta kun JB4 backend tuli ulos. Silloin burgerin yleinen vastaus oli ettei heitä kiinnosta paljon ne kuluttaa kuhan kulkee.
    Kyllä varmasti kaikki softat nostaa kulutusta. Tuskin siinä on paljon eroa onko se oman pohjan päällä vai ei. Kaikki tosiaan taitaa muokata euro-version.

    Vrsf:n dp:t on yhdet parhaista. Aina ovat istuneet hyvin. Heidän fmic 7" on myös itsellä käytössä. Hyvin toimii kun ei ole asennuksen jälkeen tarvinnut miettiä ahtolämpöjä.

    Suoraan heiltä on omat osat tilattu mutta silloin oli kurssi 1€=1,30$ nyt en osaa sanoa mikä on paras paikka. Vai kannattaako ottaa Wagner Briteistä?

    Leave a comment:


  • F-Lame
    replied
    Originally posted by F-Lame View Post
    No niin nyt sain jb:en ja bt palikan kiinni ja nyt mitä kerkesin testailla sitä hetken ei ollut yhteysvirheitä ja aika reaaliaikaisesti näyttäisi luvut pyörivän kännykän näytöllä
    iPhone on käytössä ja hinnan katson kun löydän kuitin jostain
    Katselin kuittia tuossa ja hintaa en saanut selville kun oli näköjään kuitissa paketti hinta koko kasalle.

    Futurezilta hommasin paketin ja näyttäisi olevan hyllyssä tuota bt palikkaa. Kysyppä ihmeessä sieltä mitä kustantaisi.

    Leave a comment:


  • F-Lame
    replied
    Originally posted by poteroa View Post
    Kerro miten pelaa, tein omaan eilen pidemmän piuhan, kun tuli ärsyttävästi hanskalokeroon ja piti aina pelleillä jatkopiuhan kanssa, nyt piuha tulee tuhkikselle asti piilotettuna. On edes vähän järkevämpi käyttää.

    Mistä tilasit ja paljon köyhdyit? Kumpi versio iPhone vai Android?
    No niin nyt sain jb:en ja bt palikan kiinni ja nyt mitä kerkesin testailla sitä hetken ei ollut yhteysvirheitä ja aika reaaliaikaisesti näyttäisi luvut pyörivän kännykän näytöllä
    iPhone on käytössä ja hinnan katson kun löydän kuitin jostain

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Ite vedän aina muutokset oman auton vakiosoftan päälle TunerProlla. Ei ole ollut noita ylimääräisiä vikakoodeja koskaan.

    Leave a comment:


  • puntalo
    replied
    Täällä lienee useilla VRSF:n DP:t ja FMIC, mistäpäin olette noita tilailleet? Josko keväällä kanssa tekisi seuraavan upgraden autolle.

    Entä te joilla on JB4 MHD backend flasheja käytössä, oletteko muokkailleet niiistä ensin "euro-versiot" vai fläshänneet ihan vaan sellaisenaan sisään. Itselläni kanssa JB4 MHD pump backend flash sisässä, enkä tehnyt sille mitään ennen fläshäystä. Shadow koodessa näkyy tästä syystä 2A18 DMTL diagnosis module tank leakage, heating: input signal, joka tietääkseni on jenkkiautoista löytyvät lisävaruste. Mutta jostain muistan lukeneeni että jotkut epäilivät kulutuksen kasvavan jos JB4 MHD backend-softan laittaa ilman euro-konvertointia. Onko huhuissa perää? Onko kukaan muokkaillut näistä softista euro-versioita?

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by jengstro View Post
    Moi, otan vähän aiemman kommentin tästä lainaan. Loistavaa, tätä infoa vähän kaipasinkin. Koska mulla alko pätkimään viime kesänä isoilla kierroksilla/kaasu pohjassa (silloin tällöin). RE85sella ei tee tuota. Siis puhutaan JB4 asetuksista 0-2, 0-5.

    Aattelin että se tyrkkää sen verran tavaraa tonne sylinteriin, olis paras kattoa noi tulppien välit hiukan pienemmäksi.

    Tosin mulla ei ole koskaan vikakoodeissa misfireä... ainoastaan fuel mixture controllia, ja niitä muita tuohon liittyen. Nyt sitten sain tauluun muutaman kerran että Bank2sen Lambda "on irti". Olen katellut noit lambda arvoja OBD:n kautta, ja aika linjassa on keskenään. Vaihdan tuon Lambdan joka tapauksessa.

    Mä nyt tässä mietin että pitäiskö noi puolatkin vaihtaa ihan varoiksi... jos niitä oikeasti menee paskaksi. Jos on puolassa vikaa, niin saatteko varmasti misfireä vikamuistiin?

    Puolat on kyllä aika kulutustavaraa ainakin näissä enemmän viritetyissä. Itsellä edellisestä sarjasta kun vaihdoin kaikki kerralla hajosi 2 jo 5000 km jälkeen, yleensä tulee vikakoodia.
    Last edited by miyli; 22-01-2017, 09:58.

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    Originally posted by F-Lame View Post
    Juuri saapui jb4 + bt palikka
    Huomenna pitäis koittaa asennella jos riittää aika vaan...
    Samalla sitten testailla tota mobilea
    Kerro miten pelaa, tein omaan eilen pidemmän piuhan, kun tuli ärsyttävästi hanskalokeroon ja piti aina pelleillä jatkopiuhan kanssa, nyt piuha tulee tuhkikselle asti piilotettuna. On edes vähän järkevämpi käyttää.

    Mistä tilasit ja paljon köyhdyit? Kumpi versio iPhone vai Android?

    Leave a comment:


  • F-Lame
    replied
    Originally posted by poteroa View Post
    No tulipas ilmoittauduttua JB4 Mobilen beta testaajaksi, ja nyt A122 versio käytössä, tuli tänään ulos kaiketi.

    En kyllä huomaa mitään muuta uutta paitsi ahtojen näyttö baareina valikosta.

    Onkos joku muu koekaniinina?

    Hienosti kyllä toimii, mutta jos sammuttaa ja käynnistää auton niin puhelin ei automaattisesti kytke JB4:een, pitää painella disconnect -> connect.

    Tuntuu ehkä hieman kevyemmältä kuin aikaisempi A118 versio.

    Nyt kysymys, onko jollain käytössä tuota connect kittiä 2/3 versiota?

    Hintahan on siis aivan posketon, varsinkin kun piiri on ihan HM-10/HM-11 4.0 BT, eli ihan peruskauraa, moduleita saa muutamalla eurolla, mutta JB4 mobileen tehty joku piilotettu stringi jolla pariutuu apin kanssa, ja nyt en puhu alusvaatteista.

    Nyt on tullu nosteltua ahtoja pikkuhiljaa, ja toimii kyllä täydellisesti, kohta pitää alkaa sotkea E85:sta.

    Kiitos erään foorumilaisen, nyt on DV:t vaihdettu alumiinisiin, konehuoneessa on kyllä tosin vieläkin se "hanhen rääkäisy" kun päästää kaasun tiukemmassa vedossa. Mikähän tuon tekee..?
    Juuri saapui jb4 + bt palikka
    Huomenna pitäis koittaa asennella jos riittää aika vaan...
    Samalla sitten testailla tota mobilea

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    JB4 A122 Android

    No tulipas ilmoittauduttua JB4 Mobilen beta testaajaksi, ja nyt A122 versio käytössä, tuli tänään ulos kaiketi.

    En kyllä huomaa mitään muuta uutta paitsi ahtojen näyttö baareina valikosta.

    Onkos joku muu koekaniinina?

    Hienosti kyllä toimii, mutta jos sammuttaa ja käynnistää auton niin puhelin ei automaattisesti kytke JB4:een, pitää painella disconnect -> connect.

    Tuntuu ehkä hieman kevyemmältä kuin aikaisempi A118 versio.

    Nyt kysymys, onko jollain käytössä tuota connect kittiä 2/3 versiota?

    Hintahan on siis aivan posketon, varsinkin kun piiri on ihan HM-10/HM-11 4.0 BT, eli ihan peruskauraa, moduleita saa muutamalla eurolla, mutta JB4 mobileen tehty joku piilotettu stringi jolla pariutuu apin kanssa, ja nyt en puhu alusvaatteista.

    Nyt on tullu nosteltua ahtoja pikkuhiljaa, ja toimii kyllä täydellisesti, kohta pitää alkaa sotkea E85:sta.

    Kiitos erään foorumilaisen, nyt on DV:t vaihdettu alumiinisiin, konehuoneessa on kyllä tosin vieläkin se "hanhen rääkäisy" kun päästää kaasun tiukemmassa vedossa. Mikähän tuon tekee..?

    Leave a comment:


  • jengstro
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Tulppa NGK 95770 ja puola Bosch 0221504470 toimii takuuvarmasti.
    Kärkiväliksi tulppaan 0,55-0,6.

    Mulla 600hv vaihdan tulpat ja puolat suosiolla 15-20tkm vālein niin ei ongelmia.
    Moi, otan vähän aiemman kommentin tästä lainaan. Loistavaa, tätä infoa vähän kaipasinkin. Koska mulla alko pätkimään viime kesänä isoilla kierroksilla/kaasu pohjassa (silloin tällöin). RE85sella ei tee tuota. Siis puhutaan JB4 asetuksista 0-2, 0-5.

    Aattelin että se tyrkkää sen verran tavaraa tonne sylinteriin, olis paras kattoa noi tulppien välit hiukan pienemmäksi.

    Tosin mulla ei ole koskaan vikakoodeissa misfireä... ainoastaan fuel mixture controllia, ja niitä muita tuohon liittyen. Nyt sitten sain tauluun muutaman kerran että Bank2sen Lambda "on irti". Olen katellut noit lambda arvoja OBD:n kautta, ja aika linjassa on keskenään. Vaihdan tuon Lambdan joka tapauksessa.

    Mä nyt tässä mietin että pitäiskö noi puolatkin vaihtaa ihan varoiksi... jos niitä oikeasti menee paskaksi. Jos on puolassa vikaa, niin saatteko varmasti misfireä vikamuistiin?
    Last edited by jengstro; 18-01-2017, 12:01. Reason: hoono soomi

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Jos sulla on edelleen samat asetukset kuin aiemmassa logissa, niin ainakin AFR BIAS pitää nollata.

    Laita nämä vakioasetukset ja loggaa vasta sitten: http://www.n54tech.com/forums/attach...1&d=1443494785

    Lisäksi 6-cyl ajoituksen loggaus ei näytä toimivan. Minkä ikäinen auto sulla on?
    Kiitos vinkistä. Tuli laitettua AFR BIAS nollaan koko mapille ja tiputin FF ja WG adaptaatiota, nyt ei tule enää koodeja, nostin myös 3000-5000 ahtoja 0.5 psi.
    Outo juttu myös että tyhjäkäyntitärähtelyt on ohi (siis jo ennen näitä, pelkkä adaptaatioiden nollaus ja se puola vaihdettu), käy nätimmin kuin koskaan. Todella harvoin tulee enää pieni tärähdys, jota tuskin huomaa.
    Pitää nuo kanavat putsata kunhan kevät tulee..

    Tuossa taas pari vetoa, lyhyitä tosin kun ei löydy paikkaa missä ei sutisi tai pätkä lopu kesken.



    Tuosta sytkän ajoituksen loggauksesta, mulla on asetuksissa 4, eli I8A0S, auto on 2007 MSD80 eculla. Mutta tosiaan, ei mitään arvoja saa ulos.. mikähän siinä.. Mitään back end flashhiä ei ole, tai siis en ainakaan itse ole sellasta asentanut.
    Last edited by poteroa; 12-01-2017, 05:22.

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    Arvaus että saa olla, mutta kannattaa ohjelmasta korjata tuo dp koodi pois.
    JB4 toimii sille tehdyn ohjelman kanssa paljon paremmin

    Leave a comment:


  • Snike
    replied
    Mulla olisi yksi kysymys(mahdollisesti tyhmä).

    Voiko DP fix olla koko ajan kiinni JB4 johtosarjassa vai onko siitä pidemmän päälle haittaa?

    Olen kyllä KVG, mutta tulee niin ristiriitaista tietoa. Toiset sanovat, että vain katsastuksen ajaksi ja sitten irti. Toiset taas sanovat, että voi olla kiinni hamaan tappiin asti. Ketä tässä nyt sitten uskoa :think

    Oma näkemykseni on, että voi olla kiinni koko ajan. Tietääkseni takalambdat vain seuraavat kattien toimintaa eivätkä vaikuta auton toimintaan millään tavalla? Jossain kuitenkin sanovat, että tuo vaikuttaa pidemmän päälle AFR arvoihin.
    Last edited by Snike; 08-01-2017, 02:39.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by poteroa View Post
    No eipä enää tule missfire koodia..

    Nyt päästiin seuraavaan..

    30FE Boost over target kun mennään WOT.. tulee kyllä vasta 5000+rpm ->

    Pitää säädellä vähän tota FF arvoa ja katsoa mitä vaikuttaa.

    Eikös tossa FUD=99 saa ton WG:n ns. vakiotilaan? Ettei nyt kun rattlefix on tapissa (5) niin lagia ei niinkään ole mutta tekee mahdollisesti just tätä hommaa?

    Onko kuinka moni paininut tämän kanssa?

    Vai olisko nyt sitten kuitenkin se TMAP joka antaa mitä sattuu.. Mulla on safety limit 18 psi, joten kyllä se siellä taitaa käydä, edelliset arvot (ahdot) mitä postasin on edelleen samat..

    Koetan saada tuosta vedosta vähän dataa..
    Jos sulla on edelleen samat asetukset kuin aiemmassa logissa, niin ainakin AFR BIAS pitää nollata.

    Laita nämä vakioasetukset ja loggaa vasta sitten: http://www.n54tech.com/forums/attach...1&d=1443494785

    Lisäksi 6-cyl ajoituksen loggaus ei näytä toimivan. Minkä ikäinen auto sulla on?

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    No eipä enää tule missfire koodia..

    Nyt päästiin seuraavaan..

    30FE Boost over target kun mennään WOT.. tulee kyllä vasta 5000+rpm ->

    Pitää säädellä vähän tota FF arvoa ja katsoa mitä vaikuttaa.

    Eikös tossa FUD=99 saa ton WG:n ns. vakiotilaan? Ettei nyt kun rattlefix on tapissa (5) niin lagia ei niinkään ole mutta tekee mahdollisesti just tätä hommaa?

    Onko kuinka moni paininut tämän kanssa?

    Vai olisko nyt sitten kuitenkin se TMAP joka antaa mitä sattuu.. Mulla on safety limit 18 psi, joten kyllä se siellä taitaa käydä, edelliset arvot (ahdot) mitä postasin on edelleen samat..

    Koetan saada tuosta vedosta vähän dataa..
    Last edited by poteroa; 30-12-2016, 08:48.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎