Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • yarski
    replied
    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
    ...Jos enemmän tahtoo niin ensin 20% E85 tankkiin ja sitten 0/5 mittaristosta. Nyt paukkuu jo +400hv lukuja. Kannattaa koittaa, sen takiahan näitä ostetaan että olisi kivaa
    Heh, erittäin hyvin sanottu sieltä pohjoisesta
    Alkoi oikein ääneen hymyilyttämään...
    edit. mun xhpflash ei suostu latautumaan millään =(

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Betrayer123 View Post
    En löytänyt aiempaa ketjua aiheesta, siirtäkää jos olemassa jo. Eli jb4 asennettuna ja tuli räplättyä säätöjä enkä saa sitä ns normaaliksi. Eli ilmeisesti polttoaine ja öljynlämpömittareissa näkyy ahtopaineet ja näin ei ole tarkoitus. Kierrosluku mittarissa valitsen 5 kartan ja nopeusmittarista kohdan yksi. Miten nuo saa normaaliksi? Englannin kielinen ohjekirja ei nyt auta...
    Tämän topicin ensimmäisellä sivulla on JB4 valikkokartta.

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    Originally posted by Betrayer123 View Post
    En löytänyt aiempaa ketjua aiheesta, siirtäkää jos olemassa jo. Eli jb4 asennettuna ja tuli räplättyä säätöjä enkä saa sitä ns normaaliksi. Eli ilmeisesti polttoaine ja öljynlämpömittareissa näkyy ahtopaineet ja näin ei ole tarkoitus. Kierrosluku mittarissa valitsen 5 kartan ja nopeusmittarista kohdan yksi. Miten nuo saa normaaliksi? Englannin kielinen ohjekirja ei nyt auta...
    Laita tai tarkista ensin automallin asennus oikeaksi. 5/3 =335i&535i

    Bensamittari normaaliksi 2/0 öljyn lämpö normaaliksi 7/0

    Edit.
    Muita hyviä alku asetuksia on
    3/6000rpm= säätyy vaihtovalo(vilkujen merkkivalot) 6000rpm kohdalla. Se on hauska. Toki kaikki laittaa just siihen kun tahtoo.
    6/3 vilkkujen merkkivalo ilmoittaa kun lämpö on +71'C
    0/1 noin 360hv
    0/2 noin 380hv
    Jos enemmän tahtoo niin ensin 20% E85 tankkiin ja sitten 0/5 mittaristosta. Nyt paukkuu jo +400hv lukuja. Kannattaa koittaa, sen takiahan näitä ostetaan että olisi kivaa
    Last edited by Pohjoisen Poika; 30-03-2017, 20:17.

    Leave a comment:


  • Betrayer123
    replied
    En löytänyt aiempaa ketjua aiheesta, siirtäkää jos olemassa jo. Eli jb4 asennettuna ja tuli räplättyä säätöjä enkä saa sitä ns normaaliksi. Eli ilmeisesti polttoaine ja öljynlämpömittareissa näkyy ahtopaineet ja näin ei ole tarkoitus. Kierrosluku mittarissa valitsen 5 kartan ja nopeusmittarista kohdan yksi. Miten nuo saa normaaliksi? Englannin kielinen ohjekirja ei nyt auta...

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Mitä prokollaa tuo JB:n sarjaportti siis juttelee? Käykö normi RS-232 adapteri esim siis?
    Itseltä puuttuu piuha siis myös.
    Tuohon toimii ftdi ft232 UART pohjainen palikka (5volt), kytkettynä ei ole kuin maa, tx/rx. Eli virtaa ei pidä usb:ltä syöttää tuonne purkille.

    Ainakin mitä tuossa purin tuon mobile version niin seuraaville pitäisi olla tuki tuon kirjaston mukaan:

    232A, 232B, 232H, 232R, 245R, 2232D, 2232H, 4232H

    Mutta noista ei taida kaikki olla android tuettuja. FTDI sivuilta lisää infoa.

    Eli ei siihen tarvitse kuin pätkän piuhaa, sarjaportti DB9 (uros), + palikka.

    Jos androidi+OTG käyttää niin itsellä ainakin Axxion modilla tarvitsi ajurit puhelimeen, löytyvät ihan android storesta (java pohjainen).

    PC:llä menee ihan ftdi perusajureilla, ja PC:tä jos vaan käyttää niin toimii muidenkin valmistajien uartti palikat, (on vain ajureista kiinni), kun esim PL2032/2033 toimii PC:llä, mutta ei toimi Androidissa kun ei ole tuettu. (ainakaan vanhemmissa mitä on testannut 4.2.x)
    Last edited by poteroa; 22-03-2017, 05:50.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Mitä prokollaa tuo JB:n sarjaportti siis juttelee? Käykö normi RS-232 adapteri esim siis?
    Itseltä puuttuu piuha siis myös.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Mulla on yksi piuha hyllyssä ylimääräisenä...

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Originally posted by Volastinho View Post
    Olisko kellään sitä usb piuhaa irtonaisena tuohon jb4 Varkauden lähellä?
    Eiköhän ne lie kaikilla kiinni pulikassa jo, mutta aikoinan omani alkuperäisen särin ja kaverin avustuksella tilattiin uusi ja kolvattiin kiinni pistokkeeseen. Toimii.
    Ja kysseesähän ei ole tyhmä USB-kaapeli vaan siinä on älyä.

    Esim. tämä.

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    Jotain uutta tullu jb4 softaan..

    G5_ISO_32_6

    3) Changes to begin collecting data for our upcoming virtual flex fuel sensor. The ultimate goal here is to give the JB4 the ability to detect your ethanol mixture WITHOUT the need of a physical flex fuel sensor. We're using logic similar to OEMs that have largely phased out physical ethanol sensors and instead use software to detect ethanol. To this end we're exploring several possible algorithms and I've come across a simple one that looks promising. With this firmware dutycycle will slowly learn to a value that we hope is roughly promotional to your ethanol mixture and fuel scalar. It is not yet scaled to a ethanol % number but we are working towards that. For now its just lower numbers = less ethanol and higher numbers = more ethanol. Currently for simplicity the algorithm only learns while at idle, when vehicle speed = 0, and oil temperature is > 170 degrees. Down the road we'll expand the learning range, add in the ability for it to quickly reset when you add gas to the tank, etc. It's an ambitious goal and a long process but we need to start somewhere.

    I'll be interested to see what value different setups stabilize at. As your fuel scalar setting directly effects the value be sure to let me know which back end flash you have (if any) and your approximate ethanol mixture (if any) when sending in data.

    Tämähän on ihan positiivinen juttu, tosin ihan lapsen kengissä vielä..

    Taidan kyllä toistaiseksi pysyä tuossa 32_5 versiossa, kun ei siitä mitään hyötyä taida muutoin olla kuin metanolin kanssa leikkiville.

    Leave a comment:


  • Volastinho
    replied
    Ei tarvii enää rupes toimimaan. Autokin toimii ainakin toistaseks.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Mistä otit virran bluetooth mokkulaan?

    Leave a comment:


  • Volastinho
    replied
    Olisko kellään sitä usb piuhaa irtonaisena tuohon jb4 Varkauden lähellä?

    Leave a comment:


  • Volastinho
    replied
    Just kokeilin koppa irti ja tommosella asuksen padillä kanssa. Ei toimi. Appinä on tuo JB4Mobile. Onkohan niitä appejä muita jota vois kokeilla:think

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Tuli muuten mieleen että minulla oli myös häikkää alussa tuon kikkaran kanssa. Syyksi paljastui se, kun ECU:n kopan laittoi kiinni, niin virtajohto irtosi ja bluetooth meni mykäksi...

    Leave a comment:


  • Volastinho
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Onko tämä tehty:
    Settings => Connection type => Bluetooth-Rev 3
    Kyllä ja engine valittu N54.

    Android - Can connect with an OTG cable or my JB4 Connect Kit. Note that not all Android devices are either OTG compatible or Bluetooth Low Energy compatible. It is up to you, the user, to find out if your device supports either OTG or Bluetooth Low Energy. Android users using my JB4 Connect Kit must realize that the Android Bluetooth Low Energy implementation is still not up to par with iOS's. Due to this, Android users may need to restart their device to be able to connect to my kit. This is not a problem with my kit, but rather an issue with Android's Bluetooth 4.0 implementation. Hopefully they will pay more attention to Bluetooth 4.0 in the near future.

    Onkohan jollain ollu tän Androidein bluetooth 4.0 kanssa häikkää ??

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎