Joo, tossa n.3000rpm nurkilla tapahtuu jotain ja afr vetää laihalle ja trimmit nousee samaan aikaan, tosin hetkellisesti. Sitten taas loppuun asti tasaista käppyrää. Ilmeisesti ei vakavaa, kun JB4 ei paukauta Map4:sta kesken vedon.. Kuskin paikalla ei huomaa mitään erikoista tuossa kohtaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Hyvin tuntuu pelaavan nyt tuonhukkaportin asennon astuksen säädön jälkeen. WG adaption on tippunut tuolla 120 tuntumasta 83. Enen ohut alavääntö on nyt poissa. Ahdot ei piikkaile. Ainut että tuon ign avg on noussut 4 asteeseen ja käy välillä 5:ssä ja tällöin ei ahdot nouse maksimiin.
Tyhjäkäynnillä myös moottori saattaa "tärähdellä" välillä.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Tulipa testattua Map 7 tänään. Neljä vetoa loggasin samalla menetelmällä. Kaksi kertaa veti vikatilaan Map 4 ja nämä mentäessä ja tultaessa testipaikalta :think
Ihan normaalia ajoa D päällä ja hiukan syöttöä ja hätävilkut kaksi kertaa... Mahtaakohan tässä Map 7 olla myös jonkunäköinen "sopeutusajo" ?
Vikatila oli edelleen tuo "Boost over safety" ja tulee höllätessä kaasu.
Kaikki neljä vetoa nilkka suorana meni ilman murheita. Kaikki arvot näyttää hyvältä. Soppa riittää, AFR hyvä, sytkä hyvä, trimmit jees, weistgeitti ja äfäffä menee kivasti käsi kädessä.
https://datazap.me/u Tossa kaikki vedot.
Myöhemmin laitoin map7 taas ja ajoin pidemmän lenkin ihan normaalisesti, muutama kevyt kiihdytys seassa, kaikki ok. Koeajon lopussa kaksi kertaa torvi auki, kulkee niinmaan perkeleesti ja ei vikatilaa Annetaan olla ja ihmetellään josko "adaptoituisi" niin, että ei tuu tota overboostia vedon jälkeen...
Ainiin, maksimi boostit oli 1.42BARE92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Kannatta kaikkien JB4 miesten olla yhteydessä Ranskalaiseen David Bienvenu nimiseen herraan joka vaikuttaa JB4 tec foorumilla nimimerkillä trebila.
Hän tekee auto kohtaisia custom softia Jb4 ja sen jälkeen auto toimii varmasti jos on muuten kunnossa.
Aikoinaan maksoi 150€, eli ei kallista ja auto toimii oikeasti kunnolla sen jälkeen.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
N55 vakiotulpat vaihdettu mutta ei muutosta avg ign arvoon joka pyörii 3-4 välissä. Mielenkiintoinen tuo viimeinen veto lähes tyhjäkäynniltä 3 vaihteella kun todella laihalla tuossa alussa.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostN55 vakiotulpat vaihdettu mutta ei muutosta avg ign arvoon joka pyörii 3-4 välissä. Mielenkiintoinen tuo viimeinen veto lähes tyhjäkäynniltä 3 vaihteella kun todella laihalla tuossa alussa.
https://datazap.me/u/marker/log-1663...14-18-20-24-35
Mikä Map sulla on ? Ahdot on oudon alhaiset...
Edit: https://datazap.me/u/335cia/map-5-ve...-9-12-14-18-20 Mulla näköjään toi Average Ignition pyörii koko vedon ajan 0.3 - 0.6. Mitä sen siis pitäisi olla ?
Ajatko pelkällä bensalla ?
Edit 2 : Näköjään 0-6 on JB4 skaala tuolle sytkän ennakolle. Jos ajaa matalalla oktaanilla, niin tuo arvo nousee. Viinamiehillä tuo on yleensä alle 1. Sitä pienempi, sitä parempi (enemmän poweria)
Edit 3 : Eli jos haluat tiputtaa AVG IGN alas ja ahdot ylös -> Map 5 -> 50-50 98 ja e85Last edited by alfaromeo; 21-09-2022, 18:36.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Auto on manuaali. Map 5 (pump befillä)ja tuossa 20l 98e/10l re85 seoksella mennään. Jotain hämärää tuossa miksi tuo avg ign on koko ajan 3-4 asteen välissä ja siksi ahdot ei nouse maksimiinsa.
Bensiinillä kokeilin tänään ja aikalailla sama on tai ehkä vajaan asteen enemmän. Vedon alussa tuo avg ensin nousee ja vedon loppua kohden vähän laskee.Last edited by makebm5; 21-09-2022, 19:14.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostAuto on manuaali. Map 5 (pump befillä)ja tuossa 20l 98e/10l re85 seoksella mennään. Jotain hämärää tuossa miksi tuo avg ign on koko ajan 3-4 asteen välissä ja siksi ahdot ei nouse maksimiinsa.
Bensiinillä kokeilin tänään ja aikalailla sama on tai ehkä vajaan asteen enemmän. Vedon alussa tuo avg ensin nousee ja vedon loppua kohden vähän laskee.ex 07 E92 335iA
Comment
-
-
Hmm :think Tuo 3 avg ing ei siis ole huono asia. Se vaan ilmeisesti kertoo alhaisesta oktaaniluvusta, jolloin sytkää joudutaan aikaistamaan nakutuksen estämiseksi (ahdot myös laskee). Tietty mulla on tossa tuo RACE BEF, ja nimenomaan mainitaan "aggressiivisemmasta sytkästä". Se toki voi vaikuttaa.
Fiftifitillä todellinen seos on aikalailla e40 mix. Semmosta itse käytän.
Peak boost on yli 18PSI tolla. Sulla näyttää olevan tossa 15PSI nurkilla. Eli 0.2 BAR ero, se on aika paljon.
Itse tankkaan aina samanverran molempia.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by reco View PostOnko sulla jostain syystä tuo Defaul wastegate position asetettu 30, kun ns. vakio asetus on 60?Last edited by makebm5; 21-09-2022, 21:08.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostOn asetettu että seuraa tuota FF arvoa paremmin. Nostin tälle päivää sitä 35:een kun rallatti vähän tyhjäkäynnillä ja nyt ei rallata. Tuntuu ponnekkaammalta alakierrosilla normaaliajossa tuolla n 30 arvolla kuin 60lla. Tiedä sitten.ex 07 E92 335iA
Comment
-
-
Originally posted by reco View PostNiin seuraa ja seuraa, kun se FF arvo on lähes suora viiva alussa sekä wgdc yläpuolella ja samaan aikaan opittu FF arvo näyttää olevan 99 vaikka hyvin pääsee ahto targettiinsa. Suosittelisin kokeileen palauttaan noin takaisin vakio arvoihin 60 sekä 80 ja katsomaan miten kone toimii niillä.
Ilmeisesti tuo FF arvo on täysin turha seurattava. Se adaptoituu automaattisesti WGDC mukaan.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
Comment