Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alfaromeo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2019
    • 258
    • Suomi

    Joo, tossa n.3000rpm nurkilla tapahtuu jotain ja afr vetää laihalle ja trimmit nousee samaan aikaan, tosin hetkellisesti. Sitten taas loppuun asti tasaista käppyrää. Ilmeisesti ei vakavaa, kun JB4 ei paukauta Map4:sta kesken vedon.. Kuskin paikalla ei huomaa mitään erikoista tuossa kohtaan.
    E92 335ia
    F11 535ia

    Comment

    • alfaromeo
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2019
      • 258
      • Suomi

      Viesti päivitetty !
      E92 335ia
      F11 535ia

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1230
        • Kainuu

        Hyvin tuntuu pelaavan nyt tuonhukkaportin asennon astuksen säädön jälkeen. WG adaption on tippunut tuolla 120 tuntumasta 83. Enen ohut alavääntö on nyt poissa. Ahdot ei piikkaile. Ainut että tuon ign avg on noussut 4 asteeseen ja käy välillä 5:ssä ja tällöin ei ahdot nouse maksimiin.
        Tyhjäkäynnillä myös moottori saattaa "tärähdellä" välillä.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • alfaromeo
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2019
          • 258
          • Suomi

          Tulipa testattua Map 7 tänään. Neljä vetoa loggasin samalla menetelmällä. Kaksi kertaa veti vikatilaan Map 4 ja nämä mentäessä ja tultaessa testipaikalta :think

          Ihan normaalia ajoa D päällä ja hiukan syöttöä ja hätävilkut kaksi kertaa... Mahtaakohan tässä Map 7 olla myös jonkunäköinen "sopeutusajo" ?

          Vikatila oli edelleen tuo "Boost over safety" ja tulee höllätessä kaasu.

          Kaikki neljä vetoa nilkka suorana meni ilman murheita. Kaikki arvot näyttää hyvältä. Soppa riittää, AFR hyvä, sytkä hyvä, trimmit jees, weistgeitti ja äfäffä menee kivasti käsi kädessä.

          https://datazap.me/u Tossa kaikki vedot.

          Myöhemmin laitoin map7 taas ja ajoin pidemmän lenkin ihan normaalisesti, muutama kevyt kiihdytys seassa, kaikki ok. Koeajon lopussa kaksi kertaa torvi auki, kulkee niinmaan perkeleesti ja ei vikatilaa Annetaan olla ja ihmetellään josko "adaptoituisi" niin, että ei tuu tota overboostia vedon jälkeen...

          Ainiin, maksimi boostit oli 1.42BAR
          E92 335ia
          F11 535ia

          Comment

          • alfaromeo
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2019
            • 258
            • Suomi

            ^ Nojoo, ei tunnu toimivan Map 7 sitten kuitenkaan. Samaa hommaa kuin aiemmin ilman BEFiä, eli vedosta kaasu ylös ja overboosti siihen -> Map 4....

            Map 5 takaisin ja kaikki toimii kuin unelma. Täytyy kysellä varmaan suoraan BMS:ltä mikä homma.
            E92 335ia
            F11 535ia

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2084
              • Naantali

              Kannatta kaikkien JB4 miesten olla yhteydessä Ranskalaiseen David Bienvenu nimiseen herraan joka vaikuttaa JB4 tec foorumilla nimimerkillä trebila.
              Hän tekee auto kohtaisia custom softia Jb4 ja sen jälkeen auto toimii varmasti jos on muuten kunnossa.
              Aikoinaan maksoi 150€, eli ei kallista ja auto toimii oikeasti kunnolla sen jälkeen.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • alfaromeo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2019
                • 258
                • Suomi

                ^ All right ! Pistin eilen sähköpostia suoraan BMS tekniseen tukeen. Vastasi tunnissa ja lisäsin alkuperäiset .csv logit viestiin. Vastausta odotellessa...
                E92 335ia
                F11 535ia

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1230
                  • Kainuu

                  N55 vakiotulpat vaihdettu mutta ei muutosta avg ign arvoon joka pyörii 3-4 välissä. Mielenkiintoinen tuo viimeinen veto lähes tyhjäkäynniltä 3 vaihteella kun todella laihalla tuossa alussa.
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • alfaromeo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2019
                    • 258
                    • Suomi

                    Originally posted by makebm5 View Post
                    N55 vakiotulpat vaihdettu mutta ei muutosta avg ign arvoon joka pyörii 3-4 välissä. Mielenkiintoinen tuo viimeinen veto lähes tyhjäkäynniltä 3 vaihteella kun todella laihalla tuossa alussa.
                    https://datazap.me/u/marker/log-1663...14-18-20-24-35
                    Viimeisessä vedossa aika hitaasti painat kaasun pohjaan ? Ilmeisesti ei kick-downia ? Näissä tietysti puhutaan millisekunneista ja AFR reagoi kuitenkin välittömästi, kun on 100% pedal..

                    Mikä Map sulla on ? Ahdot on oudon alhaiset...

                    Edit: https://datazap.me/u/335cia/map-5-ve...-9-12-14-18-20 Mulla näköjään toi Average Ignition pyörii koko vedon ajan 0.3 - 0.6. Mitä sen siis pitäisi olla ?

                    Ajatko pelkällä bensalla ?

                    Edit 2 : Näköjään 0-6 on JB4 skaala tuolle sytkän ennakolle. Jos ajaa matalalla oktaanilla, niin tuo arvo nousee. Viinamiehillä tuo on yleensä alle 1. Sitä pienempi, sitä parempi (enemmän poweria)

                    Edit 3 : Eli jos haluat tiputtaa AVG IGN alas ja ahdot ylös -> Map 5 -> 50-50 98 ja e85
                    Last edited by alfaromeo; 21-09-2022, 18:36.
                    E92 335ia
                    F11 535ia

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1230
                      • Kainuu

                      Auto on manuaali. Map 5 (pump befillä)ja tuossa 20l 98e/10l re85 seoksella mennään. Jotain hämärää tuossa miksi tuo avg ign on koko ajan 3-4 asteen välissä ja siksi ahdot ei nouse maksimiinsa.
                      Bensiinillä kokeilin tänään ja aikalailla sama on tai ehkä vajaan asteen enemmän. Vedon alussa tuo avg ensin nousee ja vedon loppua kohden vähän laskee.
                      Last edited by makebm5; 21-09-2022, 19:14.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • reco
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2019
                        • 43
                        • Janakkala

                        Originally posted by makebm5 View Post
                        Auto on manuaali. Map 5 (pump befillä)ja tuossa 20l 98e/10l re85 seoksella mennään. Jotain hämärää tuossa miksi tuo avg ign on koko ajan 3-4 asteen välissä ja siksi ahdot ei nouse maksimiinsa.
                        Bensiinillä kokeilin tänään ja aikalailla sama on tai ehkä vajaan asteen enemmän. Vedon alussa tuo avg ensin nousee ja vedon loppua kohden vähän laskee.
                        Onko sulla jostain syystä tuo Defaul wastegate position asetettu 30, kun ns. vakio asetus on 60?
                        ex 07 E92 335iA

                        Comment

                        • alfaromeo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2019
                          • 258
                          • Suomi

                          Hmm :think Tuo 3 avg ing ei siis ole huono asia. Se vaan ilmeisesti kertoo alhaisesta oktaaniluvusta, jolloin sytkää joudutaan aikaistamaan nakutuksen estämiseksi (ahdot myös laskee). Tietty mulla on tossa tuo RACE BEF, ja nimenomaan mainitaan "aggressiivisemmasta sytkästä". Se toki voi vaikuttaa.

                          Fiftifitillä todellinen seos on aikalailla e40 mix. Semmosta itse käytän.

                          Peak boost on yli 18PSI tolla. Sulla näyttää olevan tossa 15PSI nurkilla. Eli 0.2 BAR ero, se on aika paljon.

                          Itse tankkaan aina samanverran molempia.
                          E92 335ia
                          F11 535ia

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1230
                            • Kainuu

                            Originally posted by reco View Post
                            Onko sulla jostain syystä tuo Defaul wastegate position asetettu 30, kun ns. vakio asetus on 60?
                            On asetettu että seuraa tuota FF arvoa paremmin. Nostin tälle päivää sitä 35:een kun rallatti vähän tyhjäkäynnillä ja nyt ei rallata. Tuntuu ponnekkaammalta alakierrosilla normaaliajossa tuolla n 30 arvolla kuin 60lla. Tiedä sitten.
                            Last edited by makebm5; 21-09-2022, 21:08.
                            BMW i4 M50, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                            Comment

                            • reco
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2019
                              • 43
                              • Janakkala

                              Originally posted by makebm5 View Post
                              On asetettu että seuraa tuota FF arvoa paremmin. Nostin tälle päivää sitä 35:een kun rallatti vähän tyhjäkäynnillä ja nyt ei rallata. Tuntuu ponnekkaammalta alakierrosilla normaaliajossa tuolla n 30 arvolla kuin 60lla. Tiedä sitten.
                              Niin seuraa ja seuraa, kun se FF arvo on lähes suora viiva alussa sekä wgdc yläpuolella ja samaan aikaan opittu FF arvo näyttää olevan 99 vaikka hyvin pääsee ahto targettiinsa. Suosittelisin kokeileen palauttaan noin takaisin vakio arvoihin 60 sekä 80 ja katsomaan miten kone toimii niillä.
                              ex 07 E92 335iA

                              Comment

                              • alfaromeo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2019
                                • 258
                                • Suomi

                                Originally posted by reco View Post
                                Niin seuraa ja seuraa, kun se FF arvo on lähes suora viiva alussa sekä wgdc yläpuolella ja samaan aikaan opittu FF arvo näyttää olevan 99 vaikka hyvin pääsee ahto targettiinsa. Suosittelisin kokeileen palauttaan noin takaisin vakio arvoihin 60 sekä 80 ja katsomaan miten kone toimii niillä.
                                Juuri näin. JB4 asetukset kaikki defaulttiin. Itse huomasin, että tuo JB4 asetus "alternative anti-rattle" poistaa aika tehokkaasti sirinän Se on itsellä ruksitettuna.

                                Ilmeisesti tuo FF arvo on täysin turha seurattava. Se adaptoituu automaattisesti WGDC mukaan.
                                E92 335ia
                                F11 535ia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎