Vaikka voineeko olla nakutusanturi edes siten rikkii että ei tulisi vikakoodia ja vähentäisi vain ennakoita?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Imusarjan tiivisterenkaat uusittu sekä turbojen ohjaus venttiilit (TCV). Aika siistin oloisesti ahdot nyt käyttäytyy. Avg ign pyörii 3.5 ja 4 välissä.
Tuli mieleen että aiemmin kesällä kun tuo sytytyskeskiarvo oli matalampi oli termostaatti rikki eikä koneenlämmöt juuri yli 80 nousset.Last edited by makebm5; 23-10-2022, 09:28.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostImusarjan tiivisterenkaat uusittu sekä turbojen ohjaus venttiilit (TVC). Aika siistin oloisesti ahdot nyt käyttäytyy. Avg ign pyörii 3.5 ja 4 välissä.
Tuli mieleen että aiemmin kesällä kun tuo sytytyskeskiarvo oli matalampi oli termostaatti rikki eikä koneenlämmöt juuri yli 80 nousset.
Pump bef?E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostOliko tässä autossa etanolisensori kun näyttää e85 51%?
Pump bef?
On pump bef
EDIT JB laskee tuon E85 arvon erinäisistä parametreistä.Last edited by makebm5; 23-10-2022, 16:04.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Miksi ihmeessä ajat pump flässillä e50:llä seoksella? Fuel scalerit, ennakot ym rajat ovat pump flassilla alempana kuin race tai e85 flässillä. AFR on yli 12 => alkaa mennä laihalle.
Itse laittaisin race flassin.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMiksi ihmeessä ajat pump flässillä e50:llä seoksella? Fuel scalerit, ennakot ym rajat ovat pump flassilla alempana kuin race tai e85 flässillä. AFR on yli 12 => alkaa mennä laihalle.
Itse laittaisin race flassin.
Eipä toki haittaa taitaisi olla vaikka Race flashin ajaisi sisään joka tapauksessa. Oliko niin että kun kerran ajettu BEF sisään ei uuden flashin ajamisessa menee niin kauaa kuin ensimmäisellä kerralla?
Kysyn kun ei ole kuin 7A laturi kotosalla.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostTesti mielessä. Tosin ennen tuota vetoa olin tankannut bensiiniä lisää joten seoksen pitäisi olla lähempänä 30% kuin tuossa näkyvää 50%.
Eipä toki haittaa taitaisi olla vaikka Race flashin ajaisi sisään joka tapauksessa. Oliko niin että kun kerran ajettu BEF sisään ei uuden flashin ajamisessa menee niin kauaa kuin ensimmäisellä kerralla?
Kysyn kun ei ole kuin 7A laturi kotosalla.
Pump vs Race bef polttoaine puolella ei ole mitään muutettu vaikka Tommix toisin kirjoitti. Pääasiassa sytkän ennakot kireemät, niiden korjaustaulukot ja Boost Request Offset % taulukko.
Kokeilisin sinuna e85 beffiä, koska sinä on muutettu polttoainepuolta myös, koska viinan kanssa läträät .
Lataa TunerPro niin pääset katsomaan bef:ien eroja. Googleen "tunerpro download" ja löytyy. TunerProssa avaat haluamasi bin tiedoston ja siihen sopivan XDF:n(IJE0S_0120). Nämä tuli BEF zip paketin mukana.
Uusimmat julkiset XDF:t Tuo XDF tiedosto vaan kertoo selkokielellä, että mitä karttoja/taulukoita bin-tiedosto sisältää.
Sinulla varmaan IJE0S? Sitten Difference tool, bef mihin haluat vertailla ja search. TP löytää erot ja avaat vaikka Timing(Main) taulukon ja painat vaa'an kuvaa niin näet, mitä vertailu beffissä on erona.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostEi pitäisi mennä niin kauan, että mikä ensimmäisellä kerralla meni. Olikohan noin vartti peruspiuhalla.
Pump vs Race bef polttoaine puolella ei ole mitään muutettu vaikka Tommix toisin kirjoitti. Pääasiassa sytkän ennakot kireemät, niiden korjaustaulukot ja Boost Request Offset % taulukko.
Kokeilisin sinuna e85 beffiä, koska sinä on muutettu polttoainepuolta myös, koska viinan kanssa läträät .
Lataa TunerPro niin pääset katsomaan bef:ien eroja. Googleen "tunerpro download" ja löytyy. TunerProssa avaat haluamasi bin tiedoston ja siihen sopivan XDF:n(IJE0S_0120). Nämä tuli BEF zip paketin mukana.
Uusimmat julkiset XDF:t Tuo XDF tiedosto vaan kertoo selkokielellä, että mitä karttoja/taulukoita bin-tiedosto sisältää.
Sinulla varmaan IJE0S? Sitten Difference tool, bef mihin haluat vertailla ja search. TP löytää erot ja avaat vaikka Timing(Main) taulukon ja painat vaa'an kuvaa niin näet, mitä vertailu beffissä on erona.
Ilmeisesti 100% etanolilla ei kuitenkaan vielä pääsisi tuolla E85 beffilläkään ajamaan. Talveksi laitan kuitenkin täysin bensiinille ja etanolinkäyttö ollut enemmänkin pienen säästön toivossa.
Tuner pro onkin takavuosilta tuttu kun Corveten kanssa tuli touhuttua.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostKiitos infosta. Mielenkiintoista olisi tietenkin nähdä miten tuo isohko avg ign käyttäytyisi race befillä.
Ilmeisesti 100% etanolilla ei kuitenkaan vielä pääsisi tuolla E85 beffilläkään ajamaan. Talveksi laitan kuitenkin täysin bensiinille ja etanolinkäyttö ollut enemmänkin pienen säästön toivossa.
Tuner pro onkin takavuosilta tuttu kun Corveten kanssa tuli touhuttua.
Kokeile molempia beffejä, mutta polttoaine ei luultavasti riitä Race beffillä ja täydellä e85. En jaksanut katsoa sen tarkemmin race vs pump, että kummassa ottaa korjauksia sytkän ajoitukseen herkemmin.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostJos matalapainepumppu on vaihdettu niin noilla ahdoilla ei täysi e85 ole ongelma. Kokeilemallahan se selviää, miltä logi näyttää e85 bef ja täysi e85
Kokeile molempia beffejä, mutta polttoaine ei luultavasti riitä Race beffillä ja täydellä e85. En jaksanut katsoa sen tarkemmin race vs pump, että kummassa ottaa korjauksia sytkän ajoitukseen herkemmin.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Joo tosiaan tuo JB4 ilmoittama "e85 prosentti" on "virtuaalisesti mitattu" arvio. Olisko ollu plusmiinus 5% heittoa...
Mutta jos tankkaat fiftififtillä, niin seos on e45. Tällä ajan itse.
Mulla on tuo Race BEF sisällä ja toimii kuin sveitsiläinen kello
Itsellä nuo "reflashit" ja säätelyt "vanhan päälle", aiheutti tuota humppausta tasakaasulla, josta olen puhunutkin paljon tossa omassa topicissa.
Fläshäyksen ajaksi suosittelen kytkemään toisen akun kaapeleilla konehuoneen liittimiin ja tähän akkuun vielä laturi kiinni. Jos tulee monta "failedia" fläshin alussa, sekin voi sekoittaa koko homman ja humppaus on tosiasia...
Eli e45mix + BEF Race + Map 5 + JB4 asetukset defaulttiin = Toimii ! Ahtaa 1.25bar ja kulkee raikkaasti. Jos haluaa laittaa Map 7, ahtaa 1.4bar. Tällöin on matalapainepumppu täydellä teholla sekä turbot. Käytännössä tehokkaampi pumppu ja paremmat turbot, niin homma toimii Map 7:lla.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostItsellä nuo "reflashit" ja säätelyt "vanhan päälle", aiheutti tuota humppausta tasakaasulla, josta olen puhunutkin paljon tossa .
Nollaukset yms järjestys.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostMiten kannattaisi tehdä jos ajaa uuden beffin ?
Nollaukset yms järjestys.
2. Fläshäät raikkaan BEF RACE:n sisään ja tarkasti valitset optiot, mitä haluat valita. Mm. Kick-down delete, Cold start noise reduction ja itse laitoin myös tuon "Downpipe oscillation fix:in" viimeisimmällä kerralla.
3. Resetoit kaikki adaptiot yksi kerrallaan ja viimeisenä tuon "Throttle adaption". Ja tässä tosiaan MHD ohjeistaakin, että kun laitat virrat takaisin päälle, odota vähintään 30s ennen käynnistämistä !
Kakkoskohdan jälkeen voi laittaa JB4 asetukset defaulttiin, ennenkuin alkaa resetoimaan adaptioita.
Itsellä oli tosiaan auton oman akun lisäksi toinen 850A akku rinnalla ja tässä 25A ctek normal modessa kiinni. Kertaakaan ei feilannut virransaannin takia.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostNollaa MHD:n kautta kaikki yksitellen ?
Ei vaikutusta JBn näyttämään avg ign arvoon. Lienee niin että tuo MHD ja JB valikon kautta tapahtuvat nollaukset vaikuttavat vain auton DMEn eikä JB:n arvoihin. Jostain varmaan löytyy tieto miten tuo JB nollataan.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
Comment