Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1234
    • Kainuu

    Vaikka voineeko olla nakutusanturi edes siten rikkii että ei tulisi vikakoodia ja vähentäisi vain ennakoita?
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 502
      • Kouvola

      BMW N54 JB4 datalogging. Learn the various N54 datalogging parameters and ensure your N54 is running well. JB4 tune datalogging N54 engine.


      Löytysköhän tuolta mitään vinkkiä? En vielä ehtinyt tarkkaan tuota läpi lukea.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1234
        • Kainuu

        Imusarjan tiivisterenkaat uusittu sekä turbojen ohjaus venttiilit (TCV). Aika siistin oloisesti ahdot nyt käyttäytyy. Avg ign pyörii 3.5 ja 4 välissä.

        Tuli mieleen että aiemmin kesällä kun tuo sytytyskeskiarvo oli matalampi oli termostaatti rikki eikä koneenlämmöt juuri yli 80 nousset.
        Last edited by makebm5; 23-10-2022, 09:28.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • Krampus
          BTCF Member
          • Nov 2017
          • 373
          • Keski-Suomi

          Originally posted by makebm5 View Post
          Imusarjan tiivisterenkaat uusittu sekä turbojen ohjaus venttiilit (TVC). Aika siistin oloisesti ahdot nyt käyttäytyy. Avg ign pyörii 3.5 ja 4 välissä.

          Tuli mieleen että aiemmin kesällä kun tuo sytytyskeskiarvo oli matalampi oli termostaatti rikki eikä koneenlämmöt juuri yli 80 nousset.
          Oliko tässä autossa etanolisensori kun näyttää e85 51%?
          Pump bef?
          E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
          F39 X2 Xdrive20D, käyttis
          Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1234
            • Kainuu

            Originally posted by Krampus View Post
            Oliko tässä autossa etanolisensori kun näyttää e85 51%?
            Pump bef?
            Ei ole anturia. Liekko sattumaa mutta lähes tuollainen seos oli tankissa.
            On pump bef
            EDIT JB laskee tuon E85 arvon erinäisistä parametreistä.
            Last edited by makebm5; 23-10-2022, 16:04.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5401
              • S:t Karins

              Miksi ihmeessä ajat pump flässillä e50:llä seoksella? Fuel scalerit, ennakot ym rajat ovat pump flassilla alempana kuin race tai e85 flässillä. AFR on yli 12 => alkaa mennä laihalle.
              Itse laittaisin race flassin.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1234
                • Kainuu

                Originally posted by Tommix View Post
                Miksi ihmeessä ajat pump flässillä e50:llä seoksella? Fuel scalerit, ennakot ym rajat ovat pump flassilla alempana kuin race tai e85 flässillä. AFR on yli 12 => alkaa mennä laihalle.
                Itse laittaisin race flassin.
                Testi mielessä. Tosin ennen tuota vetoa olin tankannut bensiiniä lisää joten seoksen pitäisi olla lähempänä 30% kuin tuossa näkyvää 50%.
                Eipä toki haittaa taitaisi olla vaikka Race flashin ajaisi sisään joka tapauksessa. Oliko niin että kun kerran ajettu BEF sisään ei uuden flashin ajamisessa menee niin kauaa kuin ensimmäisellä kerralla?
                Kysyn kun ei ole kuin 7A laturi kotosalla.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • Krampus
                  BTCF Member
                  • Nov 2017
                  • 373
                  • Keski-Suomi

                  Originally posted by makebm5 View Post
                  Testi mielessä. Tosin ennen tuota vetoa olin tankannut bensiiniä lisää joten seoksen pitäisi olla lähempänä 30% kuin tuossa näkyvää 50%.
                  Eipä toki haittaa taitaisi olla vaikka Race flashin ajaisi sisään joka tapauksessa. Oliko niin että kun kerran ajettu BEF sisään ei uuden flashin ajamisessa menee niin kauaa kuin ensimmäisellä kerralla?
                  Kysyn kun ei ole kuin 7A laturi kotosalla.
                  Ei pitäisi mennä niin kauan, että mikä ensimmäisellä kerralla meni. Olikohan noin vartti peruspiuhalla.
                  Pump vs Race bef polttoaine puolella ei ole mitään muutettu vaikka Tommix toisin kirjoitti. Pääasiassa sytkän ennakot kireemät, niiden korjaustaulukot ja Boost Request Offset % taulukko.
                  Kokeilisin sinuna e85 beffiä, koska sinä on muutettu polttoainepuolta myös, koska viinan kanssa läträät .
                  Lataa TunerPro niin pääset katsomaan bef:ien eroja. Googleen "tunerpro download" ja löytyy. TunerProssa avaat haluamasi bin tiedoston ja siihen sopivan XDF:n(IJE0S_0120). Nämä tuli BEF zip paketin mukana.
                  Uusimmat julkiset XDF:t Tuo XDF tiedosto vaan kertoo selkokielellä, että mitä karttoja/taulukoita bin-tiedosto sisältää.
                  Sinulla varmaan IJE0S? Sitten Difference tool, bef mihin haluat vertailla ja search. TP löytää erot ja avaat vaikka Timing(Main) taulukon ja painat vaa'an kuvaa niin näet, mitä vertailu beffissä on erona.
                  E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                  F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                  Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1234
                    • Kainuu

                    Originally posted by Krampus View Post
                    Ei pitäisi mennä niin kauan, että mikä ensimmäisellä kerralla meni. Olikohan noin vartti peruspiuhalla.
                    Pump vs Race bef polttoaine puolella ei ole mitään muutettu vaikka Tommix toisin kirjoitti. Pääasiassa sytkän ennakot kireemät, niiden korjaustaulukot ja Boost Request Offset % taulukko.
                    Kokeilisin sinuna e85 beffiä, koska sinä on muutettu polttoainepuolta myös, koska viinan kanssa läträät .
                    Lataa TunerPro niin pääset katsomaan bef:ien eroja. Googleen "tunerpro download" ja löytyy. TunerProssa avaat haluamasi bin tiedoston ja siihen sopivan XDF:n(IJE0S_0120). Nämä tuli BEF zip paketin mukana.
                    Uusimmat julkiset XDF:t Tuo XDF tiedosto vaan kertoo selkokielellä, että mitä karttoja/taulukoita bin-tiedosto sisältää.
                    Sinulla varmaan IJE0S? Sitten Difference tool, bef mihin haluat vertailla ja search. TP löytää erot ja avaat vaikka Timing(Main) taulukon ja painat vaa'an kuvaa niin näet, mitä vertailu beffissä on erona.
                    Kiitos infosta. Mielenkiintoista olisi tietenkin nähdä miten tuo isohko avg ign käyttäytyisi race befillä.

                    Ilmeisesti 100% etanolilla ei kuitenkaan vielä pääsisi tuolla E85 beffilläkään ajamaan. Talveksi laitan kuitenkin täysin bensiinille ja etanolinkäyttö ollut enemmänkin pienen säästön toivossa.
                    Tuner pro onkin takavuosilta tuttu kun Corveten kanssa tuli touhuttua.
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • Krampus
                      BTCF Member
                      • Nov 2017
                      • 373
                      • Keski-Suomi

                      Originally posted by makebm5 View Post
                      Kiitos infosta. Mielenkiintoista olisi tietenkin nähdä miten tuo isohko avg ign käyttäytyisi race befillä.

                      Ilmeisesti 100% etanolilla ei kuitenkaan vielä pääsisi tuolla E85 beffilläkään ajamaan. Talveksi laitan kuitenkin täysin bensiinille ja etanolinkäyttö ollut enemmänkin pienen säästön toivossa.
                      Tuner pro onkin takavuosilta tuttu kun Corveten kanssa tuli touhuttua.
                      Jos matalapainepumppu on vaihdettu niin noilla ahdoilla ei täysi e85 ole ongelma. Kokeilemallahan se selviää, miltä logi näyttää e85 bef ja täysi e85
                      Kokeile molempia beffejä, mutta polttoaine ei luultavasti riitä Race beffillä ja täydellä e85. En jaksanut katsoa sen tarkemmin race vs pump, että kummassa ottaa korjauksia sytkän ajoitukseen herkemmin.
                      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1234
                        • Kainuu

                        Originally posted by Krampus View Post
                        Jos matalapainepumppu on vaihdettu niin noilla ahdoilla ei täysi e85 ole ongelma. Kokeilemallahan se selviää, miltä logi näyttää e85 bef ja täysi e85
                        Kokeile molempia beffejä, mutta polttoaine ei luultavasti riitä Race beffillä ja täydellä e85. En jaksanut katsoa sen tarkemmin race vs pump, että kummassa ottaa korjauksia sytkän ajoitukseen herkemmin.
                        Viitettä siitä ettei tankin pumppua ole vaihdettu saa tuosta viimeisimmästä logista jossa matalapaine puoli menee jo alle 60.
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • alfaromeo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2019
                          • 258
                          • Suomi

                          Joo tosiaan tuo JB4 ilmoittama "e85 prosentti" on "virtuaalisesti mitattu" arvio. Olisko ollu plusmiinus 5% heittoa...

                          Mutta jos tankkaat fiftififtillä, niin seos on e45. Tällä ajan itse.

                          Mulla on tuo Race BEF sisällä ja toimii kuin sveitsiläinen kello

                          Itsellä nuo "reflashit" ja säätelyt "vanhan päälle", aiheutti tuota humppausta tasakaasulla, josta olen puhunutkin paljon tossa omassa topicissa.

                          Fläshäyksen ajaksi suosittelen kytkemään toisen akun kaapeleilla konehuoneen liittimiin ja tähän akkuun vielä laturi kiinni. Jos tulee monta "failedia" fläshin alussa, sekin voi sekoittaa koko homman ja humppaus on tosiasia...

                          Eli e45mix + BEF Race + Map 5 + JB4 asetukset defaulttiin = Toimii ! Ahtaa 1.25bar ja kulkee raikkaasti. Jos haluaa laittaa Map 7, ahtaa 1.4bar. Tällöin on matalapainepumppu täydellä teholla sekä turbot. Käytännössä tehokkaampi pumppu ja paremmat turbot, niin homma toimii Map 7:lla.
                          E92 335ia
                          F11 535ia

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1234
                            • Kainuu

                            Originally posted by alfaromeo View Post
                            Itsellä nuo "reflashit" ja säätelyt "vanhan päälle", aiheutti tuota humppausta tasakaasulla, josta olen puhunutkin paljon tossa .
                            Miten kannattaisi tehdä jos ajaa uuden beffin ?
                            Nollaukset yms järjestys.
                            BMW i4 M50, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                            Comment

                            • alfaromeo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2019
                              • 258
                              • Suomi

                              Originally posted by makebm5 View Post
                              Miten kannattaisi tehdä jos ajaa uuden beffin ?
                              Nollaukset yms järjestys.
                              1. Poistat koko MHD:n. Fläshäät täysin alkuperäiseksi.
                              2. Fläshäät raikkaan BEF RACE:n sisään ja tarkasti valitset optiot, mitä haluat valita. Mm. Kick-down delete, Cold start noise reduction ja itse laitoin myös tuon "Downpipe oscillation fix:in" viimeisimmällä kerralla.
                              3. Resetoit kaikki adaptiot yksi kerrallaan ja viimeisenä tuon "Throttle adaption". Ja tässä tosiaan MHD ohjeistaakin, että kun laitat virrat takaisin päälle, odota vähintään 30s ennen käynnistämistä !

                              Kakkoskohdan jälkeen voi laittaa JB4 asetukset defaulttiin, ennenkuin alkaa resetoimaan adaptioita.

                              Itsellä oli tosiaan auton oman akun lisäksi toinen 850A akku rinnalla ja tässä 25A ctek normal modessa kiinni. Kertaakaan ei feilannut virransaannin takia.
                              E92 335ia
                              F11 535ia

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1234
                                • Kainuu

                                Originally posted by alfaromeo View Post
                                Nollaa MHD:n kautta kaikki yksitellen ?
                                Eilen kokeilin nollailla kaikki MHDn kautta löytvät adaptiot ja viimeiseksi nollasin tuon TB arvon. SItten virta pois ja takaisin sekä 30s odottelu.
                                Ei vaikutusta JBn näyttämään avg ign arvoon. Lienee niin että tuo MHD ja JB valikon kautta tapahtuvat nollaukset vaikuttavat vain auton DMEn eikä JB:n arvoihin. Jostain varmaan löytyy tieto miten tuo JB nollataan.
                                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎