Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Ilmestyi 4587 Fuel filter virhekoodi...nollauksen jälkeen tulee uudestaan. Olen vaihtanut filsun viime kesänä. Uusi osa on toki hankittu ja odottaa asennusta, mutta voihan vika varmaan olla muuallakin esim. lämmittimessä tai tankin pumpussa. Onko mitään kauhuskenaarioita / ohjeita mitä testata? Autona 330xd -06.

    Unohtui mainita,että koodi ei aiheuta mielestäni mitään oireita. Tosin, kun vaihdoin filsun edellisenä kesänä, auto vastasi n. viikon verran paremmin kaasuun alakierroksilla.
    Last edited by aku1979; 26-03-2017, 23:46.

    Comment

    • Tomppade
      Newbiemmer
      • Aug 2016
      • 11
      • Jns

      Kellään tietoa saako noihin N43B20 koneisiin mitenkään asennettua järkevästi lämmitintä joka lämmittäisi nesteet. Nyt käytössä säteilylämmitin ja tuntuu ainakin kovalla pakkasella olevan ihan henkimaailman touhuja. Työkaverillani TT-thermon kiertovesipumpullinen lämmitin niin -30 asteenkin pakkasessa reilun tunnin jälkeen kone jo niin lämmin että lohko on jo käden lämpöinen.
      Merkki liikkeen mukaan muuta mahdollisuutta ei ole kuin Pa- käyttöinen lämmitin.
      Bmw e91 lci -09

      Comment

      • SanMiguel
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 1035
        • Kirkkonummi

        Emännälle noudettiin jokunen tovi sitten tommonen ~190tkm ajettu preface e91 330xDa -06 ja siitä muutama kyssäri.

        -Mitähän tommoset on yleensä muilla imeneet polttoainetta? Kaveripiirin muihin takavetoisiin diesel käyttösiin vehkeisiin tuntuu jotenkin todella janoiselle tämä kyseinen yksilö. Matkaajossa vie jotain 8 hujakoilta vähän alle/vähän päälle. Emännän sekalaisessa ajossa (pääasiassa isoja teitä) pyörii kulutus ysin nurkilla ja vähän yli. Jotain vikaa vai ominaisuus nelivedon ja liukulaatikon tuomana?

        -meneekö nelikkoihin samankokoiset vanteet kun takavetoisiinkin vai onko et luvuissa poikkeavuuksia? Tuota vanne topicia selanneena tommonen preface 91 tunnustaa imevän oikeasti isojakin vanteistuksia koteloihinsa mutta onko sama asia nelikko mallien kanssa?

        -saako näistä kaivettua jostain oikeasti varmuudella oikeat kilometrit esille vai onko kaikki peukaloitavissa. Varsinaista syytä epäilylle ei ole mutta kuhan muutrn vaan varmistelisi. Joku huhu jossain välissä osui korviin että avaimesta saa ainakin varmat metrit? Pitääkö paikkaansa?

        -kovin yleinen modi tuntuu olevan imusarjan läppien poisto. Onko paha rasti puuhastella jos ruuvari pysyy kutakuinkin oikein päin kädessä ja vaatiiko ohjelman peukalointia tämän jälkeen? Fiksua teetättää jossain asiansa osaavassa puljussa?

        Myönnän suoraan, en tiedä näistä uudemmista aparaateista yhtään mitään enkä ole ikinä omistanut diesel käyttöisiä kulkineita ja siksi kovin monta typerää kysymystäkin. Näissäkin kuitenkin kovin paljon asioita mitä kannattaa tehdä, mitä yleensä tehdään ja mitä muuten vaan halutaan tehdä

        Comment

        • Spiddu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 3562
          • Nla

          Originally posted by SanMiguel View Post
          Emännälle noudettiin jokunen tovi sitten tommonen ~190tkm ajettu preface e91 330xDa -06 ja siitä muutama kyssäri.

          -Mitähän tommoset on yleensä muilla imeneet polttoainetta? Kaveripiirin muihin takavetoisiin diesel käyttösiin vehkeisiin tuntuu jotenkin todella janoiselle tämä kyseinen yksilö. Matkaajossa vie jotain 8 hujakoilta vähän alle/vähän päälle. Emännän sekalaisessa ajossa (pääasiassa isoja teitä) pyörii kulutus ysin nurkilla ja vähän yli. Jotain vikaa vai ominaisuus nelivedon ja liukulaatikon tuomana?

          -meneekö nelikkoihin samankokoiset vanteet kun takavetoisiinkin vai onko et luvuissa poikkeavuuksia? Tuota vanne topicia selanneena tommonen preface 91 tunnustaa imevän oikeasti isojakin vanteistuksia koteloihinsa mutta onko sama asia nelikko mallien kanssa?

          -saako näistä kaivettua jostain oikeasti varmuudella oikeat kilometrit esille vai onko kaikki peukaloitavissa. Varsinaista syytä epäilylle ei ole mutta kuhan muutrn vaan varmistelisi. Joku huhu jossain välissä osui korviin että avaimesta saa ainakin varmat metrit? Pitääkö paikkaansa?

          -kovin yleinen modi tuntuu olevan imusarjan läppien poisto. Onko paha rasti puuhastella jos ruuvari pysyy kutakuinkin oikein päin kädessä ja vaatiiko ohjelman peukalointia tämän jälkeen? Fiksua teetättää jossain asiansa osaavassa puljussa?

          Myönnän suoraan, en tiedä näistä uudemmista aparaateista yhtään mitään enkä ole ikinä omistanut diesel käyttöisiä kulkineita ja siksi kovin monta typerää kysymystäkin. Näissäkin kuitenkin kovin paljon asioita mitä kannattaa tehdä, mitä yleensä tehdään ja mitä muuten vaan halutaan tehdä

          Itsellä pyörii kulutus 7 pinnassa 80% ajosta Nummela - Lauttasaari väliä.
          Termarit kun uusi niin kulutus putosi noin litralla eli ennen 8paikkeilla.
          BMW F30 330e 2017

          Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
          e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Spiddu View Post
            Itsellä pyörii kulutus 7 pinnassa 80% ajosta Nummela - Lauttasaari väliä.
            Termarit kun uusi niin kulutus putosi noin litralla eli ennen 8paikkeilla.
            Täällä vastaava nelikko kehä3 ajelua päivittäin 7.7. Nyt kelien lämmettyä tuntuu että tulee putoamaan tuosta hieman varmaankin.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • -JMV-
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 840
              • Etelä-Pirkanmaa

              Näyttäis kaikki valot ehjiltä, mitä valoa tämä herja koskee? Indicator light on right faulty.
              F82 harraste

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6022
                • Sipoo

                Onko näin, että N46B20 moottorin IAT on massamattarissa itsessään, eikä ko. vehkeessä ole erikseen tuota lämpötila-anturia? :think

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • amisqo
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 1612
                  • Vantaa

                  Originally posted by SanMiguel View Post
                  Emännälle noudettiin jokunen tovi sitten tommonen ~190tkm ajettu preface e91 330xDa -06 ja siitä muutama kyssäri.

                  -Mitähän tommoset on yleensä muilla imeneet polttoainetta? Kaveripiirin muihin takavetoisiin diesel käyttösiin vehkeisiin tuntuu jotenkin todella janoiselle tämä kyseinen yksilö. Matkaajossa vie jotain 8 hujakoilta vähän alle/vähän päälle. Emännän sekalaisessa ajossa (pääasiassa isoja teitä) pyörii kulutus ysin nurkilla ja vähän yli. Jotain vikaa vai ominaisuus nelivedon ja liukulaatikon tuomana?

                  -meneekö nelikkoihin samankokoiset vanteet kun takavetoisiinkin vai onko et luvuissa poikkeavuuksia? Tuota vanne topicia selanneena tommonen preface 91 tunnustaa imevän oikeasti isojakin vanteistuksia koteloihinsa mutta onko sama asia nelikko mallien kanssa?

                  -saako näistä kaivettua jostain oikeasti varmuudella oikeat kilometrit esille vai onko kaikki peukaloitavissa. Varsinaista syytä epäilylle ei ole mutta kuhan muutrn vaan varmistelisi. Joku huhu jossain välissä osui korviin että avaimesta saa ainakin varmat metrit? Pitääkö paikkaansa?

                  -kovin yleinen modi tuntuu olevan imusarjan läppien poisto. Onko paha rasti puuhastella jos ruuvari pysyy kutakuinkin oikein päin kädessä ja vaatiiko ohjelman peukalointia tämän jälkeen? Fiksua teetättää jossain asiansa osaavassa puljussa?

                  Myönnän suoraan, en tiedä näistä uudemmista aparaateista yhtään mitään enkä ole ikinä omistanut diesel käyttöisiä kulkineita ja siksi kovin monta typerää kysymystäkin. Näissäkin kuitenkin kovin paljon asioita mitä kannattaa tehdä, mitä yleensä tehdään ja mitä muuten vaan halutaan tehdä
                  Itellä syö softattu kaupunkirällissä sen 8l rankalla kaasujalalla. Motaria menee karvan alle 6allel mittarin mukaan. Termarit nyt kattoisin ekana.

                  Kilsat voi lukasta joka modulista. Toki se ei kerro mitään kun niitä moduleirakin voi vaihtaa. Todellisia kilsoja ei näe myöskään avaimesta vaan auto tallentaa avaimeen mittarin kilsoja ja niitä näkee sitten vaa lukijalla mitä se auto on sinne tallennellu. Järkeenkäypä huoltohistoria joka mätsää avaimen kilsojen kanssa on varmaan se luotettavin. Jos huonosti rullattu kilsoja näkynee se jostain modulista. Joskus jostain kantautui korviini ettäjos satavarma haluaa olla niin ecu käteen ja tutkimaan, mutta en sitte tiiä.

                  Läppien poisto ymmärtääkseni helppo rasti jos ruuvari pysyy kädessä. Toki on täälä tekijöitäkin jos ei omat rahkeet tai välineet riitä.
                  G30 530e iPerfomance M-sport -18
                  Ex: F30 330D M-sport -15
                  Ex: E90 330D M-sport -06
                  Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                  Ex: e30 320i -89
                  Ex: e30 318iS -90

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by aku1979 View Post
                    Ilmestyi 4587 Fuel filter virhekoodi...nollauksen jälkeen tulee uudestaan. Olen vaihtanut filsun viime kesänä. Uusi osa on toki hankittu ja odottaa asennusta, mutta voihan vika varmaan olla muuallakin esim. lämmittimessä tai tankin pumpussa. Onko mitään kauhuskenaarioita / ohjeita mitä testata? Autona 330xd -06.

                    Unohtui mainita,että koodi ei aiheuta mielestäni mitään oireita. Tosin, kun vaihdoin filsun edellisenä kesänä, auto vastasi n. viikon verran paremmin kaasuun alakierroksilla.
                    Suodattimen yhteydessä oleva lämmitin rikki.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • AnttiR
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 819
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by AnttiR View Post
                      Viikon sisään käynyt nyt kaksi kertaa niin että ovet ei aukea kakella ja auto ihan totaalisen virraton. Hetken odottelun jälkeen alkanut yhtäkkiä toimimaan. Ekalla kerralla nollautui kellot yms. Toisella kerralla ei. Akku on uusi ja koodattu yms

                      Tähän mitään tietoa? Tehnyt nyt jo useamman kerran tuota. Onko jossain virtakaapelin läpivientiä tms mistä hapettuu?
                      Tässä oli lopulta vikana akulta-sulakerasialle tuleva virtakaapeli. Liitin siellä sulakerasian päässä mikä aiheutti katkoksia. Löytyi ulkomaisilta foorumeilta enempi tietoa ja jenkeissä taitaa olla ihan recall tuosta.
                      Jonkinasteinen tyyppivika ehkäpä?! vm. -10 ja vajaa 300tkm mittarissa kun alkoi oireilemaan.
                      E61 535d -04

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by -JMV- View Post
                        Näyttäis kaikki valot ehjiltä, mitä valoa tämä herja koskee? Indicator light on right faulty.
                        Koskeen oikean puoleista vilkkua.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • UkiUki
                          Newbiemmer
                          • Mar 2014
                          • 9
                          • -

                          Mikä vika mahtaa olla? Ratti tärisee !
                          Attached Files

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by UkiUki View Post
                            Mikä vika mahtaa olla? Ratti tärisee !
                            Sulla on jarru ja kaasu päällä yhtäaikaa. Täristää kun levyt lämmenny ja varmaa jo kierona.
                            Esim ekassa tapauksessa ajat 110kmh, jarrupainetta 19baria ja kaasupedaali pohjassa, tai melkein.
                            Last edited by Supa; 28-03-2017, 11:45.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • UkiUki
                              Newbiemmer
                              • Mar 2014
                              • 9
                              • -

                              Moottorivalo palaa! Vikakoodit nollatu, mutta tule takaisin .
                              Elikkä levyt ja palat uusiksi?



                              Originally posted by Supa View Post
                              Sulla on jarru ja kaasu päällä yhtäaikaa. Täristää kun levyt lämmenny ja varmaa jo kierona.
                              Esim ekassa tapauksessa ajat 110kmh, jarrupainetta 19baria ja kaasupedaali pohjassa, tai melkein.

                              Comment

                              • -JMV-
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 840
                                • Etelä-Pirkanmaa

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Koskeen oikean puoleista vilkkua.
                                hmm... Vilkkukin toimii, mistäköhän lähtisi vikaa etsimään? Vaihdoin 2 viikkoa takaperin uuden akun ja tätä ei vielä ole koodattu, niin voisiko tämä aiheuttaa olemattomia koodeja? Akku saman tehoinen kun vanhakin.
                                F82 harraste

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎