Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • works
    BTCF Member
    • Nov 2013
    • 123
    • Espoo

    xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

    Noniin, tätä on odoteltu ja kauan.



    Lyhykäisyydessään (tällä hetkellä) E9x 2006+ ZF automaattien softien kustomoinnin enabloiva Android appi. 125€ pelkkä flash-lisenssi jos haluaa tehdä itse omat kalibraationsa vaikka TunerPro:lla, mutta OTS mappeja löytyy myös hyvin in-app storesta. Omaani laitoin tuon farkkuuni tehdyn Stage3:n koska miksipäs ei

    Pikaisen lenkin jälkeen nastarenkailla ja näillä liukkailla voi todeta D moden olevan tuhannen parempi kuin aiemmin, DS ja M odottelee parempaa pitoa kunnon testausta varten, mitä nyt manuaalilla tuntuu tosiaan lyövän nopeammin uutta silmään kuin vakiokalibraatiolla.

    [edit] Vähän lisäinfoa etusivulle (tos. TommiX):

    Buy Licenses and Map-Packs for your BMW, directly from the Developers of xHP Flashtool & xDelete.


    Tukea löytyy tänä päivänä jo monille eri versioille bensa- sekä kiisselikoneille, ylläolevasta linkistä viimeisimmät yhteensopivuustiedot.

    STAGE 1:
    - Optimized D Shiftpoints to facilitate sporty, yet economy style driving
    - Optimized Shift Strategy for up/downhill driving
    - Optimized Warmup Behaviour
    - Optimized Torque Converter Lockup in 1st/2nd/3rd gear
    - Lowered minimum RPM limit manual mode
    - Adapted Torque Limits for Tuned engines
    - Kickdown delete in Manual Mode
    - Start in 1st Gear in Manual Mode
    - Gear Display in Dash in D/S/M Modes

    STAGE 2:
    - Optimized D & S Shiftpoints for better acceleration in part and full throttle situations
    - Firmer, sportier upshifts in D/S/M mode
    - Faster paddle response time
    - Optimized Shift Strategy for up/downhill driving
    - Optimized Warmup Behaviour
    - Optimized Torque Converter Lockup in 1st/2nd/3rd gear
    - Raised Torque Limits for Tuned engines
    - Kickdown delete in D & Manual Mode
    - Start in 1st Gear in Manual Mode
    - Gear Display in Dash in D/S/M Modes

    STAGE 3:
    - Optimized D & S Shiftpoints for better acceleration in part and full throttle situations
    - Race-like upshifts with TQ increase
    - Shift times approx. 50% faster in S/M Modes
    - Shift times approx. 25% faster in D Mode
    - True Manual mode (no automatic upshift in M mode)
    - Automatic Rev-Matching (Throttle – Blip) on Downshifts in S/M Modes
    - Faster paddle response time
    - Optimized Shift Strategy for up/downhill driving
    - Optimized Warmup behavior
    - Optimized Torque Converter Lockup in 1st/2nd/3rd gear
    - Even more raised Torque Limits for Tuned engines
    - Kickdown delete in D & Manual Mode
    - Start in 1st Gear in Manual Mode (override possible)
    - Gear Display in Dash in D/S/M Modes
    Last edited by works; 06-08-2017, 21:03.
    135 E82 flexfuel / stg1 turbot
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    #2
    Hieno homma, jos noinkin onnistuu säätö.
    Itseä vähän hirvittää ajatus vääntörajoituksen poistamisesta stage 3 tilassa...
    Saattaa herkästi ottaa kipeää laatikko tai muu vedon osanen.
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      #3
      Osaisko joku kertoa mitä tapahtuu kun vääntö menee yli tuon softan vääntörajan? Ja mitä eroa on laatikon softasta ja ecun softasta laatikolle asetetuilla vääntörajoilla?

      Comment

      • Jacques
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 573
        • pk

        #4
        Works, pidähän meidät ajantasalla, miten tuo toimii näissä pohjolan keleissä kun kohmeisella autolla lähtee liikenteeseen. Funtsin onko tuossa osattu ottaa huomioon pohjolan oloja vai yliajaako kylmän laatikon kuminauha-asetukset tuon softan.
        G30 540i
        F32 435d

        Comment

        • P33P33
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 181
          • Kellokoski

          #5
          Originally posted by Jacques View Post
          Works, pidähän meidät ajantasalla, miten tuo toimii näissä pohjolan keleissä kun kohmeisella autolla lähtee liikenteeseen. Funtsin onko tuossa osattu ottaa huomioon pohjolan oloja vai yliajaako kylmän laatikon kuminauha-asetukset tuon softan.
          Kyllä vois olettaa että noihin karttoihin on huomioitu myös noita lämmitysmoodeja. Ainakin kun kattoo tota XDF:ää niin löytyy aika paljon mm laatikon lämpenemiseen liittyviä karttoja.
          Attached Files
          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

          Comment

          • works
            BTCF Member
            • Nov 2013
            • 123
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Jacques View Post
            Works, pidähän meidät ajantasalla, miten tuo toimii näissä pohjolan keleissä kun kohmeisella autolla lähtee liikenteeseen. Funtsin onko tuossa osattu ottaa huomioon pohjolan oloja vai yliajaako kylmän laatikon kuminauha-asetukset tuon softan.
            Ei ainakaan ensimmäisellä testirundilla laittanut kuminauhamoodia päälle, testailen vielä huomenna lisää. So far so really figgin' good. Alla lontoota mitä kirjoittelin tuonne jenkkipuolelle:

            Right, how is it better.

            On D my 330 has always in the low speeds felt like a CVT rather than an auto, ie. it sets revs to a point and then picks up speed via the torque converter. As the TC get's locked way earlier in this map, the effect is greatly reduced.

            The throttle response feels more consistent, I've previously had instances where the car will marginally increase speed if throttle in D is increased relatively gradually, until it goes over some magical threshold and the car lunges forward suddenly. This inconsistency is gone, the throttle is much more linear in D.

            And the shifts are smooth. It's not the new 8-speed ZF, but shifts are much improved after the update.

            As I've only driven 15min after the update, I can only tell what the immediate feelings after the update were.
            135 E82 flexfuel / stg1 turbot

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Onko pakkovaihteet käytössä manuaalipuolella?
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 573
                • pk

                #8
                Originally posted by works View Post
                Ei ainakaan ensimmäisellä testirundilla laittanut kuminauhamoodia päälle, testailen vielä huomenna lisää. So far so really figgin' good.
                Hyvältä kuulostaa!
                Luinkin sun lontoon kommentit muun topikin lomassa, pitihän se eilen jo kahlata läpi. Toinenkin forumilainen on sen jo laittanut ja pikakehut kuultu, itse joudun odottelemaan ennenkuin voin tuon laittaa. Uskaltaakohan tuota Race-karttaa laittaa kun väännöt on kohtuu tapissa, Siekkiselle kohta jonossa bemarilaatikoita vahvistusta varten.
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • aku1979
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2015
                  • 1152
                  • Helsinki

                  #9
                  Uuh...Vois lähteä liikkeelle tuosta stage 1:stä.

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    #10
                    Works, millaisella kaapelilla ja puhelimella teit flashin? Mulla on aiemmin ollut hankaluuksia saada k+dcan, USB OTG ja Carly yhdistelmää toimimaan. Nyt kännyssä usb-c portti, johon kyllä löytyy ainakin verkkokaupasta USB OTG adaptereita.

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6750
                      • PK-seutu

                      #11
                      Harmillisesti ovat rajanneet tuen aika pieneen osaan laatikoista. Vanhempi 6HP itsellä vitosessa ja varsinkin tuo warmup-moodi pistää ärsyttämään. Onko jossain tietoa tarkemmin miten tuo warmup vaiheet menee? Luistattaa kunnes jäähyneste tietyssä lämpötilassa, missä tarkalleen? Vai kenties laatikon öljyt tietyn lämpöiset, paljonko?

                      Ilmeisesti noilla kolmella valmiilla ohjelmalla kaikilla saa tuon warmup ohjelman kokonaan pois?
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • works
                        BTCF Member
                        • Nov 2013
                        • 123
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by pyroz View Post
                        Ilmeisesti noilla kolmella valmiilla ohjelmalla kaikilla saa tuon warmup ohjelman kokonaan pois?
                        Tänään tuli lähdettyä yön yli seisoneella autolla liikkeelle ja kyllä se lämmittää edelleen kuminauhalla, mutta huomattavan paljon pienemmän ajan kuin aiemmin, ainakin ensikokeman mukaan. Laatikon ollessa lämmin ero on todella huomattavissa, lineaarinen/lineaarisempi kaasuvaste jo itsessään rauhoittaa menoa huomattavasti vakioon verraten.

                        Olen aiemmin joutunut vaihtamaan jopa kaupunkiolosuhteissa manuaalille koska laatikon käytös on nostanut melkoista lerssiä otsaan, mutta eipä enään. Nyt kun olisi vaan pitoa niin voisi kokeilla paremmin eroja vakioon.
                        135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                        Comment

                        • works
                          BTCF Member
                          • Nov 2013
                          • 123
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Onko pakkovaihteet käytössä manuaalipuolella?
                          Mitä meinaat?

                          Originally posted by aku1979 View Post
                          Works, millaisella kaapelilla ja puhelimella teit flashin? Mulla on aiemmin ollut hankaluuksia saada k+dcan, USB OTG ja Carly yhdistelmää toimimaan. Nyt kännyssä usb-c portti, johon kyllä löytyy ainakin verkkokaupasta USB OTG adaptereita.
                          Blu One X oli luuri, kaapelina BCablen piuha. Devaajien mukaan OTG kaapelilla ei ole väliä, omani hain muistaakseni Motonetistä Carly löytyy luurista kans, en muistanut kokeilla kaapelia sillä.
                          135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            #14
                            Originally posted by works View Post
                            Mitä meinaat?
                            .
                            Että ei vaihda isompaa kun lähestytään rajoittajaa, vaan pysyy kyseinen valittu pykälä päällä vaikka kierrokset huitelisi rajoittajalla (manuaalipuolella).
                            Tästä oli puhetta/toiveita silloin kun yrittivät murtaa laatikon alkuperäistä ohjelmointia.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Jahas. Sitte vaa odotellaa että tulee tuki bensavehkeisiin
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎