Originally posted by bemmeri
View Post
xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä
Collapse
X
-
Ah aivan. En ole kokeillut vielä, mutta ainakin featurelistan mukaan tämä ominaisuus pitäisi olla mukana, ie. paukuttaa rajoittajaan ja ei pakkovaihda isommalle. Aikaisemminkin taisi olla mahdollista vain pitämällä vaihdekeppi alas painettuna.135 E82 flexfuel / stg1 turbot
-
Harrastuspohjalta kun lähdetään, ovat resurssit aina rajalliset. Jotain piti saada ulos, että saadaan tuloja ja jotta jatkokehitys on mahdollista. Kehittäjillä itsellään kun on diisselit niin niistä lähdettiin ponnistamaan. IMO vanhemmat diiseleiden laatikot sekä N54/N55 automaatit ovat tulossa seuraavaksi menuun.Originally posted by pyroz View PostHarmillisesti ovat rajanneet tuen aika pieneen osaan laatikoista.
Ja kun bensavehkeille saadaan fläshisysteemit kuntoon lähtee pojilla pisnes lentoon.135 E82 flexfuel / stg1 turbot
Comment
-
Mielenkiinnolla minäkin odottelen tämän testausta.
Laatikko on tuon oman 330xd ehdottomasti heikoin lenkki ja jatkuvalla syötöllä saa repimään vähätkin hiukset päästä. Siinä kun on vielä edellisen omistajan laitattama softa, josta ei tarkempaa tietoa, niin käytös on luokkaa ensin mietiskellään vaihdetta, sitten revitään liian pientä ja huudellaa tapissa eikä taaskaan mennä minnekään. Saisi tuon käyttämään vääntöä mitä koneessä kyllä on niin olis kyllä hyvä.E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja
Comment
-
Oman laatikon arvaamattomuus ja D-modella kaasun epälineaarisuus olivat juuri niitä asioita mistä itselläkin hiukset tuppasivat lähtemään päästä. Tilanne uudella softalla on jäätävästi parempi. Yritän just selvitellä Motorbitiltä josko Pekka olisi vuonna 2014 kun omani siellä softasin rakentanut vääntökäppyröiden raportointia ECU->TCU uuteen uskoon, nyt kun uusi softa ymmärtää vääntöä ihan toisissa rajoissa ja osannee säätää laatikon öljynpaineita paremmin jos tietää kuinka paljon vääntöä moottori tarjoilee.Originally posted by Happyhands View PostMielenkiinnolla minäkin odottelen tämän testausta.
Laatikko on tuon oman 330xd ehdottomasti heikoin lenkki ja jatkuvalla syötöllä saa repimään vähätkin hiukset päästä. Siinä kun on vielä edellisen omistajan laitattama softa, josta ei tarkempaa tietoa, niin käytös on luokkaa ensin mietiskellään vaihdetta, sitten revitään liian pientä ja huudellaa tapissa eikä taaskaan mennä minnekään. Saisi tuon käyttämään vääntöä mitä koneessä kyllä on niin olis kyllä hyvä.135 E82 flexfuel / stg1 turbot
Comment
-
Saakohan näistä muuten sähkökaasun käytöstä puukotettua? Useamman kerran olen meinannu joutua pulaan kun kääntynyt pihasta tielle, ollut hieman liukasta ja ajonvakautus hyökänny päälle. Siinä sitten seisot kaasu pohjassa monta sekuntia ennenkuin auto suostuu vastaamaan siihen yhtään. Muutenkin tuntuu olevan enemmän semmoinen toivomuksenvälityspoljin tuo kaasu näissä.
Kyllä on ikävä vaijerikaasua.
E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja
Comment
-
Sähkökaasun käytöstä puukotettua? Tämmösiä tilanteita varten on näissä semmonen DTC nappi mitä painamalla kerran ei kytke ajonvakautusta pois päältä, mutta antaa sutia juuri mainitsemiasi tilanteita varten.Originally posted by Happyhands View PostSaakohan näistä muuten sähkökaasun käytöstä puukotettua? Useamman kerran olen meinannu joutua pulaan kun kääntynyt pihasta tielle, ollut hieman liukasta ja ajonvakautus hyökänny päälle. Siinä sitten seisot kaasu pohjassa monta sekuntia ennenkuin auto suostuu vastaamaan siihen yhtään. Muutenkin tuntuu olevan enemmän semmoinen toivomuksenvälityspoljin tuo kaasu näissä.
Kyllä on ikävä vaijerikaasua.
F07 535d xDrive Gran Turismo
Ex. Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
Ex. E60 2006 525i
Comment
-
On toki ajonvakautukseen (-häirintään) liittyvä, mutta samalla menee myös cruise pois pelistä. Lisäksi toi useamman sekunnin napinpainaminen nopeassa tilanteessa ei oikein aina onnistu. :think Myönnän että tääkin on tottumiskysymys kun aiemmin on alla ollut auto joka kanssa vastaa kaasunpyyntöön ilman mitään ylimääristä erotiikkaa sotkemassa kuvioita.Originally posted by Petsku333 View PostSähkökaasun käytöstä puukotettua? Tämmösiä tilanteita varten on näissä semmonen DTC nappi mitä painamalla kerran ei kytke ajonvakautusta pois päältä, mutta antaa sutia juuri mainitsemiasi tilanteita varten.
Mutta kyllähän suurin syypää (kuskin lisäksi tottakai) on tuo kuminauhalaatikko ja toivottavasti tällä xHP:lla siihen saisi tolkkua.
E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja
Comment
-
Cruise menee aina turvallisuussyistä pois päältä jos ajonvakautus joutuu puuttumaan peliin, esim. sohjoisella motarilla käy usein.Originally posted by Happyhands View PostOn toki ajonvakautukseen (-häirintään) liittyvä, mutta samalla menee myös cruise pois pelistä. Lisäksi toi useamman sekunnin napinpainaminen nopeassa tilanteessa ei oikein aina onnistu. :think Myönnän että tääkin on tottumiskysymys kun aiemmin on alla ollut auto joka kanssa vastaa kaasunpyyntöön ilman mitään ylimääristä erotiikkaa sotkemassa kuvioita.
Mutta kyllähän suurin syypää (kuskin lisäksi tottakai) on tuo kuminauhalaatikko ja toivottavasti tällä xHP:lla siihen saisi tolkkua.
F11 525d xdrive
ex E92 330d
Comment
-
Taitaa olla vain takavetojen ongelmia tuo kun en ole koskaan törmännyt.Originally posted by unam View PostCruise menee aina turvallisuussyistä pois päältä jos ajonvakautus joutuu puuttumaan peliin, esim. sohjoisella motarilla käy usein.
Ootko Works kerennyt testata tämä softausta nyt enemmän?
Itselle laitoin kaapelin ebaystä tulemaan jo ihan vikakoodien (sormet ristiin) lukua varten.E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja
Comment
-
Päivittäisessä käytössä on, ei muuta raportoitavaa vielä kuin mitä aiemminkin on tullut todettua. Kaikki toimii paremmin kuin ennen so far.Originally posted by Happyhands View PostTaitaa olla vain takavetojen ongelmia tuo kun en ole koskaan törmännyt.
Ootko Works kerennyt testata tämä softausta nyt enemmän?
Itselle laitoin kaapelin ebaystä tulemaan jo ihan vikakoodien (sormet ristiin) lukua varten.135 E82 flexfuel / stg1 turbot
Comment
-
Kyllä tuo minusta ihan yleisesti näin toimii autoissa, joissa on ajonvakautus. Melko vaarallinen, jos ei esim. sohjossa tiputtaisi cruisea pois. Toki vanhemmassa kalustossa ei mitään tuollaisia, ole mutta silloin kuski tietääkin varoa paljon enemmän kuin autossa jossa on ajonvakautus.Originally posted by Happyhands View PostTaitaa olla vain takavetojen ongelmia tuo kun en ole koskaan törmännyt.
Palatakseni vielä tuohon edellä mainitsemaasi hitaaseen lähtöön liukkaalla. Ainakin sigun laitteessa mielestäni toimii melko hyvin (tuskin se E9x voi huonommin olla toteutettu). Tänään kun oli melko liukasta niin mielestäni melko hyvin kyllä hanskasi tuo järjestelmä sopivan määrän kaasua. Risteyksistä lähdettiin aika hyvin liikkeelle. Antaa sutia sen verran, että tuskin tulisi paljon enempää kaasua annettua DSC pois päältä. Perä hakee kuitenkin jonkun verran sivulle kiihdytyksessä. Risteyksissä varsinkin hyvä kun yleensä se risteysalue on kiillottunut, mutta sitä seuraa pitävämpi osuus. Tämän huomaa hyvin kun auto alkaa kiihdyttää paljon reippaammin. Joo toki jatkuvasti pumppaamalla kaasua toki saa saman aikaan, mutta jaksaako joku tehdä tämän joka risteyksessä? Radalla toki sitten eri asia, mutta näin tieliikenteessä talvella nopeuttaa kyllä mielestäni huomattavasti risteyksistä kiihdytystä.
Mikäli tuo häiritsee, niin napista DSC pois ja sähköinen lukko sitten auttaa etenemisessä. Koodaamalla saa suurimpaan osaan E9x, ellei autossasi satu se olemaan päällä jo.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Siis tarkoitin ettei itsellä ole kertaakaan cruisea vielä potkaissut pois päältä, paitsi adaptiivinen toki kun vauhti hiipuu liikaa. Vajaan kymppitonnin olen tuohon nyt kelannut neljään kuukauteen, joten loskaa on kyllä nähty.Originally posted by HTK12 View PostKyllä tuo minusta ihan yleisesti näin toimii autoissa, joissa on ajonvakautus. Melko vaarallinen, jos ei esim. sohjossa tiputtaisi cruisea pois. Toki vanhemmassa kalustossa ei mitään tuollaisia, ole mutta silloin kuski tietääkin varoa paljon enemmän kuin autossa jossa on ajonvakautus.
Palatakseni vielä tuohon edellä mainitsemaasi hitaaseen lähtöön liukkaalla. Ainakin sigun laitteessa mielestäni toimii melko hyvin (tuskin se E9x voi huonommin olla toteutettu). Tänään kun oli melko liukasta niin mielestäni melko hyvin kyllä hanskasi tuo järjestelmä sopivan määrän kaasua. Risteyksistä lähdettiin aika hyvin liikkeelle. Antaa sutia sen verran, että tuskin tulisi paljon enempää kaasua annettua DSC pois päältä. Perä hakee kuitenkin jonkun verran sivulle kiihdytyksessä. Risteyksissä varsinkin hyvä kun yleensä se risteysalue on kiillottunut, mutta sitä seuraa pitävämpi osuus. Tämän huomaa hyvin kun auto alkaa kiihdyttää paljon reippaammin. Joo toki jatkuvasti pumppaamalla kaasua toki saa saman aikaan, mutta jaksaako joku tehdä tämän joka risteyksessä? Radalla toki sitten eri asia, mutta näin tieliikenteessä talvella nopeuttaa kyllä mielestäni huomattavasti risteyksistä kiihdytystä.
Mikäli tuo häiritsee, niin napista DSC pois ja sähköinen lukko sitten auttaa etenemisessä. Koodaamalla saa suurimpaan osaan E9x, ellei autossasi satu se olemaan päällä jo.
Sähkölukosta ei mitään havaintoa, tämä on mun toinen bemari ja edellisestä on kakskymmentä vuotta.
Pitää muistaa ettei tämä E91 ole mikään sporttinen laite ja elektroniikka holhoaa sitten sen mukaan. Helposti vaan tulee vertailtua edellisiin, pahoittelut siitä.
Tarvii harkita vakavissaan itselle tuota xHP kunhan kaapeli tulee. Saataisiinpa meikäläisenkin näkökulma tänne.
E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja
Comment
-
Neliveto toki etenee sohjossa hieman vakaammin, joten luistonesto ei niin helposti puutu peliin. Ja kyllä se takavedossakin antaa jonkun verran luistaa ennen pois kytkemistä. Sopivaan sohjovalliin kun osuu, niin kyllä se cruisen tiputtaa pois. Kuten sanoin, niin jos se holhoaminen ärsyttää niin napista pois ja sitten saa kuski päättää paljonko kaasua annetaan. Toki onhan se hieman rasittavaa aina sitä pois kytkeä, mutta sellasia nämä ajonvakautuksella varustetut autot tuppaa olemaan.Originally posted by Happyhands View PostSiis tarkoitin ettei itsellä ole kertaakaan cruisea vielä potkaissut pois päältä, paitsi adaptiivinen toki kun vauhti hiipuu liikaa. Vajaan kymppitonnin olen tuohon nyt kelannut neljään kuukauteen, joten loskaa on kyllä nähty.
Sähkölukosta ei mitään havaintoa, tämä on mun toinen bemari ja edellisestä on kakskymmentä vuotta.
Pitää muistaa ettei tämä E91 ole mikään sporttinen laite ja elektroniikka holhoaa sitten sen mukaan. Helposti vaan tulee vertailtua edellisiin, pahoittelut siitä.
Tarvii harkita vakavissaan itselle tuota xHP kunhan kaapeli tulee. Saataisiinpa meikäläisenkin näkökulma tänne.
Tottakai näitä pitää vertailla niihin edellisiin ja muihin merkkeihinkin. Ei se BMW mikään pyhä lehmä ole ja jos jollain merkillä asiat on tehty paremmin niin voi sen tällä foorumilla ihan julkisesti sanoa.
Niin tuo sähköinen lukko on takavetoisia varten, en sitä viestiä kirjoittaessani huomannut, että sigulla sulla on xdrive.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment