memebuy23buy

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • M-ERiMiEs
    replied
    Viikon päivät tullut ajeltua stage3 v2.0 e91 lci 330d. Adaptiot alkaa ilmeisesti vähän puremaan, mutta edelleen ei tullut ihan sitä wau-ilmiötä mitä tältä odotti. D:llä ajellessa vaihdot toimii hyvin ja vaihtaa isompaa vaihdetta herkemmin. S/M-puolta pitojen salliessa kokeiltu niin ihan napakka vaihto on jos nilkan vaan saa suoristettua, vaatinee kesää ja parempia kelejä että saa paremman tuntuman.

    S-asennossa toivoisin 2 --> 3 vaihdon hiukan aikasemmin, eli kaupungissa on melko toivotonta ajaa.

    Ostin superlisenssin, joten pitänee vielä kokeilla noita muitakin stageja ja versioita.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Originally posted by Juhnukka View Post
    Okei ja siis mites tuossa stage 3 onko perus d llä ajellessa vaihdelaatikko ihan siedettävä vaihtamaan kun Lontoon foorumeita luin niin porukka valitti että vaihteisto vaihtaa vähän liian nykäisevästi :think
    Tässä hyvinkin vaikuttaa et mikä auto&laatikko sinulla on, meistä osa puhuu jo v2.0 softaversiosta ja esim. happyhandsille uusin on v1.1. Ovatko keskenään yhteneväiset, en tiedä.
    Yleisesti jos epäilyttää mikä stage sopii parhaiten itselleen, suosittelen ostamaan superlisenssin jolla saa kaikki staget käyttöön. Minulla on vain stage 3 (superlisenssiä ei ollut saatavilla) ja ollut siihen tyytyväinen.

    Leave a comment:


  • Happyhands
    replied
    Originally posted by Juhnukka View Post
    Okei ja siis mites tuossa stage 3 onko perus d llä ajellessa vaihdelaatikko ihan siedettävä vaihtamaan kun Lontoon foorumeita luin niin porukka valitti että vaihteisto vaihtaa vähän liian nykäisevästi :think
    Pieni nykäisy saattaa tulla samoissa tilanteissa kuin vakiosoftallakin. Tokihan se murjaisee pykälän paljon nopeammin sisään kuin vakiolla, luistattamatta ns. loputtomasti, joten kyllä vaihteenvaihdon yleensä huomaa poislukien ihan pienikierroksiset hissuttelut. Itsellä on pre07, joten ensimmäinen v1.0 sisällä vielä. v1.1 kuulemma pehmentää 1->2 vaihtoa, pitäis päivittää se.

    S on samantyylinen kuin vakionakin, paitsi vielä räväkämmin latoo sisään ja ärhäkämmin pitää kierroksiä yllä ja yrittää olla kokoajan valmiina lähtöön.

    M tekee mitä käsket eikä vaihtele edes isompaa osuessa rajoittimeen. Pienemmälle vaihtaa kyllä jos mennään kynnyskierrosten alle.

    Minusta tällä modilla tulee sitä kaivattua kaksoiskytkentälootan tyylistä nopeaa toimintaa eikä auto tunnu yhtään niin uneliaalta. Huonoja puolia en ole löytänyt vakioon nähden.

    Leave a comment:


  • Juuså
    replied
    Originally posted by Juhnukka View Post
    Okei ja siis mites tuossa stage 3 onko perus d llä ajellessa vaihdelaatikko ihan siedettävä vaihtamaan kun Lontoon foorumeita luin niin porukka valitti että vaihteisto vaihtaa vähän liian nykäisevästi :think
    Itse päivitin viime sunnuntaina stage 3 laatikkoon omaan 530d, on siis v2.0 ja nyt vajaan viikon ajaneena voin edelleen todeta sen ettei se D vaihde ole mikään race vaihde. Vaihtaa huomattavasti nopeammin ja alempaa, mutta edelleen pehmeästi ja muutenkin fiksummin. Jos nykii, niin sitten vaihteistossa on luultavasti ihan mekaanista vikaa.
    Last edited by Juuså; 27-01-2018, 01:18.

    Leave a comment:


  • Juhnukka
    replied
    Originally posted by Jacques View Post
    Stage 3 on täysin ajettava ruuhkassa, enemmän tuohon vaikuttaa moottorinsoftauksen muutos kaasupolkimen pyyntöihin.

    Okei ja siis mites tuossa stage 3 onko perus d llä ajellessa vaihdelaatikko ihan siedettävä vaihtamaan kun Lontoon foorumeita luin niin porukka valitti että vaihteisto vaihtaa vähän liian nykäisevästi :think

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Stage 3 on täysin ajettava ruuhkassa, enemmän tuohon vaikuttaa moottorinsoftauksen muutos kaasupolkimen pyyntöihin.

    Leave a comment:


  • Juhnukka
    replied
    Mites

    Mites tuo stage 3 käyttäytyy perus kaupunkiajossa ruuhkassa yms? Olisi tulossa työkulkineeseen enkä haluaisi mitään töksähteleviä vaihtoja mutta silti olisi kiva saada vähän nopeammat vaihtoajat polkiessa.

    Kumpaa suosittelette stage 2 vai 3 jos haluaa pitää ajomukavuuden tallessa myös ruuhkissa ja kaupungissa?

    Leave a comment:


  • intfreak
    replied
    545i/645i tuli Stage 1 v1.0 saataville. Hiukan tekis mieli koittaa :think

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Iso ero xHP:n ja vakion D:n välillä on momentinmuuntimen luistatuksen määrässä, varsinkin pienemmillä nopeuksilla. Mitä isompiin nopeuksiin mennään, ero pienenee. Aikaisemmilla versioilla D oli rajumman oloinen, mielestäni täysin turhaan. Luistamisen poissaolo näkyu kulutuksen pienenemisenä alle 80kmh nopeuksissa. Viimeisin veriso 2.0 muutti vaihdot sopivan pehmeiksi (ollen silti nopeita) normaaliin rauhalliseen ajoon.

    S ja M toimivat myös uusimmassa versiossa paremmin, auto on ollut kohta 5 vuotta ja vasta stage3 v2.0 jälkeen olen tykästynyt käyttämään M-puolta.

    Ehdoton suositus xHP:n asentamiselle! Jos epäröi minkä stagen valitsee, on paras vain ostaa lisenssi jolla kaikki 1,2,3 staget saa käyttöönsä.

    Leave a comment:


  • Happyhands
    replied
    Originally posted by Juhnukka View Post
    Ja sitten mites onkos tuo stage 3 hyvä siihen käyttötarkoitukseen jos ajaa moottoritieajoa työmatkaa ja illat kaupungissa vai onko se vain kaahareille tarkoitettu
    Mä laitoin omaan työmatkakulkineeseen suoraan stage 3 ja hyvin pelittää. Ei yhtään liian jyrkkä minusta vaan voisi olla paljon häijympikin vielä ollakseen stage 3. Eihän se D:llä motarilla tai muutenkaan tasakaasulla eroa vakiosta vaan ero tulee sitten vaihdoissa, joissa kuluva aika suunnilleen puolittuu.
    S ja M on sitten jo rähäkämpiä.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Omaan e90 ajettiin sisään stage3
    Tykkään kovasti.

    Isojw service:lle asennuksesta

    Leave a comment:


  • Juhnukka
    replied
    Kannattaako

    Juuu mielessäni olisi laittaa tuo xhp softa omaan autoon heti kun kartat tulee 12/04 vm ja kuulemma olisi tulossa jo tässä parin kk sisään.

    Mietin että uskaltaako noita laittaa 330tkm ajettuun 530d dieseliin missä on orkkiskuntoinen automaatti? Laatikkoon on öljyt vaihdettu 60 k sitten ja tavoite olisi nyt keväällä vaihtaa uudelleen ja se toimii ihan ongelmitta ilman mitään isompia humppailuja.

    Periaatteessa kun miettii niin jos ohjelma vähentää laatikon luistoa niin eikö se tee parempaa laatikolle? Mites nuo nopeammat vaihdot yms?

    Ei viitsisi laatikolle iskeä viimeistä naulaa arkkuun laittamalla ohjelmaa joka sen rikkoisi :think

    Ja sitten mites onkos tuo stage 3 hyvä siihen käyttötarkoitukseen jos ajaa moottoritieajoa työmatkaa ja illat kaupungissa vai onko se vain kaahareille tarkoitettu

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Sanokaapa viisaammat. Jos laitoin autoon mhd stage 1+ ohjelmiston, niin jäikö vanha fläshätty automaatin ohjelma vielä? Ku eikö noilla tietääkseni ole eri ohjelmat?

    Tuohon on nimittäin aikoinaan fläshätty laatikkoon softa joka parantaa vaihtovälejä järkevämmäksi.
    Ainakin Stage 2+ valiokosta löytyy flässeistä vaihtoehto jossa laatikossa on xHP.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by erttuli View Post
    MHD ei kyllä koske laatikon softaan. XHP stage2 mulla ja monta kertaa vaihtanu MHD:n mappia eikä mitään ongelmaa. Sulla vissiin joku muu kuin XHP? En oo kyllä kuullut muista kun Alpina flashista ja xHP näihin automaatteihin.. xHP:ta on monet paremmaksi kehunut.
    Entinen omistaja oli ihan liikkeessä jossain käynyt jossa oli optimoitu auton ja laatikon softa. Ihan hyvin tuo toiminut nii antaa noin sitten olla ku kerta softa edelleen voimassa. Hyvä tietää että on erillinen niin saa mielenrauhan.

    Leave a comment:


  • erttuli
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Sanokaapa viisaammat. Jos laitoin autoon mhd stage 1+ ohjelmiston, niin jäikö vanha fläshätty automaatin ohjelma vielä? Ku eikö noilla tietääkseni ole eri ohjelmat?

    Tuohon on nimittäin aikoinaan fläshätty laatikkoon softa joka parantaa vaihtovälejä järkevämmäksi.
    MHD ei kyllä koske laatikon softaan. XHP stage2 mulla ja monta kertaa vaihtanu MHD:n mappia eikä mitään ongelmaa. Sulla vissiin joku muu kuin XHP? En oo kyllä kuullut muista kun Alpina flashista ja xHP näihin automaatteihin.. xHP:ta on monet paremmaksi kehunut.

    Leave a comment:

Working...
X