Viikon päivät tullut ajeltua stage3 v2.0 e91 lci 330d. Adaptiot alkaa ilmeisesti vähän puremaan, mutta edelleen ei tullut ihan sitä wau-ilmiötä mitä tältä odotti. D:llä ajellessa vaihdot toimii hyvin ja vaihtaa isompaa vaihdetta herkemmin. S/M-puolta pitojen salliessa kokeiltu niin ihan napakka vaihto on jos nilkan vaan saa suoristettua, vaatinee kesää ja parempia kelejä että saa paremman tuntuman.
S-asennossa toivoisin 2 --> 3 vaihdon hiukan aikasemmin, eli kaupungissa on melko toivotonta ajaa.
Ostin superlisenssin, joten pitänee vielä kokeilla noita muitakin stageja ja versioita.
xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä
Collapse
X
-
Originally posted by Juhnukka View PostOkei ja siis mites tuossa stage 3 onko perus d llä ajellessa vaihdelaatikko ihan siedettävä vaihtamaan kun Lontoon foorumeita luin niin porukka valitti että vaihteisto vaihtaa vähän liian nykäisevästi :think
Yleisesti jos epäilyttää mikä stage sopii parhaiten itselleen, suosittelen ostamaan superlisenssin jolla saa kaikki staget käyttöön. Minulla on vain stage 3 (superlisenssiä ei ollut saatavilla) ja ollut siihen tyytyväinen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhnukka View PostOkei ja siis mites tuossa stage 3 onko perus d llä ajellessa vaihdelaatikko ihan siedettävä vaihtamaan kun Lontoon foorumeita luin niin porukka valitti että vaihteisto vaihtaa vähän liian nykäisevästi :think
S on samantyylinen kuin vakionakin, paitsi vielä räväkämmin latoo sisään ja ärhäkämmin pitää kierroksiä yllä ja yrittää olla kokoajan valmiina lähtöön.
M tekee mitä käsket eikä vaihtele edes isompaa osuessa rajoittimeen. Pienemmälle vaihtaa kyllä jos mennään kynnyskierrosten alle.
Minusta tällä modilla tulee sitä kaivattua kaksoiskytkentälootan tyylistä nopeaa toimintaa eikä auto tunnu yhtään niin uneliaalta. Huonoja puolia en ole löytänyt vakioon nähden.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhnukka View PostOkei ja siis mites tuossa stage 3 onko perus d llä ajellessa vaihdelaatikko ihan siedettävä vaihtamaan kun Lontoon foorumeita luin niin porukka valitti että vaihteisto vaihtaa vähän liian nykäisevästi :thinkLast edited by Juuså; 27-01-2018, 01:18.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jacques View PostStage 3 on täysin ajettava ruuhkassa, enemmän tuohon vaikuttaa moottorinsoftauksen muutos kaasupolkimen pyyntöihin.
Okei ja siis mites tuossa stage 3 onko perus d llä ajellessa vaihdelaatikko ihan siedettävä vaihtamaan kun Lontoon foorumeita luin niin porukka valitti että vaihteisto vaihtaa vähän liian nykäisevästi :think
Leave a comment:
-
-
Stage 3 on täysin ajettava ruuhkassa, enemmän tuohon vaikuttaa moottorinsoftauksen muutos kaasupolkimen pyyntöihin.
Leave a comment:
-
-
Mites
Mites tuo stage 3 käyttäytyy perus kaupunkiajossa ruuhkassa yms? Olisi tulossa työkulkineeseen enkä haluaisi mitään töksähteleviä vaihtoja mutta silti olisi kiva saada vähän nopeammat vaihtoajat polkiessa.
Kumpaa suosittelette stage 2 vai 3 jos haluaa pitää ajomukavuuden tallessa myös ruuhkissa ja kaupungissa?
Leave a comment:
-
-
545i/645i tuli Stage 1 v1.0 saataville. Hiukan tekis mieli koittaa :think
Leave a comment:
-
-
Iso ero xHP:n ja vakion D:n välillä on momentinmuuntimen luistatuksen määrässä, varsinkin pienemmillä nopeuksilla. Mitä isompiin nopeuksiin mennään, ero pienenee. Aikaisemmilla versioilla D oli rajumman oloinen, mielestäni täysin turhaan. Luistamisen poissaolo näkyu kulutuksen pienenemisenä alle 80kmh nopeuksissa. Viimeisin veriso 2.0 muutti vaihdot sopivan pehmeiksi (ollen silti nopeita) normaaliin rauhalliseen ajoon.
S ja M toimivat myös uusimmassa versiossa paremmin, auto on ollut kohta 5 vuotta ja vasta stage3 v2.0 jälkeen olen tykästynyt käyttämään M-puolta.
Ehdoton suositus xHP:n asentamiselle! Jos epäröi minkä stagen valitsee, on paras vain ostaa lisenssi jolla kaikki 1,2,3 staget saa käyttöönsä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhnukka View PostJa sitten mites onkos tuo stage 3 hyvä siihen käyttötarkoitukseen jos ajaa moottoritieajoa työmatkaa ja illat kaupungissa vai onko se vain kaahareille tarkoitettu
S ja M on sitten jo rähäkämpiä.
Leave a comment:
-
-
Omaan e90 ajettiin sisään stage3
Tykkään kovasti.
Isojw service:lle asennuksesta
Leave a comment:
-
-
Kannattaako
Juuu mielessäni olisi laittaa tuo xhp softa omaan autoon heti kun kartat tulee 12/04 vm ja kuulemma olisi tulossa jo tässä parin kk sisään.
Mietin että uskaltaako noita laittaa 330tkm ajettuun 530d dieseliin missä on orkkiskuntoinen automaatti? Laatikkoon on öljyt vaihdettu 60 k sitten ja tavoite olisi nyt keväällä vaihtaa uudelleen ja se toimii ihan ongelmitta ilman mitään isompia humppailuja.
Periaatteessa kun miettii niin jos ohjelma vähentää laatikon luistoa niin eikö se tee parempaa laatikolle? Mites nuo nopeammat vaihdot yms?
Ei viitsisi laatikolle iskeä viimeistä naulaa arkkuun laittamalla ohjelmaa joka sen rikkoisi :think
Ja sitten mites onkos tuo stage 3 hyvä siihen käyttötarkoitukseen jos ajaa moottoritieajoa työmatkaa ja illat kaupungissa vai onko se vain kaahareille tarkoitettu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by majgul View PostSanokaapa viisaammat. Jos laitoin autoon mhd stage 1+ ohjelmiston, niin jäikö vanha fläshätty automaatin ohjelma vielä? Ku eikö noilla tietääkseni ole eri ohjelmat?
Tuohon on nimittäin aikoinaan fläshätty laatikkoon softa joka parantaa vaihtovälejä järkevämmäksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by erttuli View PostMHD ei kyllä koske laatikon softaan. XHP stage2 mulla ja monta kertaa vaihtanu MHD:n mappia eikä mitään ongelmaa. Sulla vissiin joku muu kuin XHP? En oo kyllä kuullut muista kun Alpina flashista ja xHP näihin automaatteihin.. xHP:ta on monet paremmaksi kehunut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by majgul View PostSanokaapa viisaammat. Jos laitoin autoon mhd stage 1+ ohjelmiston, niin jäikö vanha fläshätty automaatin ohjelma vielä? Ku eikö noilla tietääkseni ole eri ohjelmat?
Tuohon on nimittäin aikoinaan fläshätty laatikkoon softa joka parantaa vaihtovälejä järkevämmäksi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: