memebuy23buy

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • majgul
    replied
    Sanokaapa viisaammat. Jos laitoin autoon mhd stage 1+ ohjelmiston, niin jäikö vanha fläshätty automaatin ohjelma vielä? Ku eikö noilla tietääkseni ole eri ohjelmat?

    Tuohon on nimittäin aikoinaan fläshätty laatikkoon softa joka parantaa vaihtovälejä järkevämmäksi.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Olisiko apinakehällä, joku joka olisi halukas tämän autooni ajamaan sisään.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Hmmm. Jos general flash license on 119€ + esim stage3 89$ eli noin 194€ niin mistä loppuerotus tulee?
    Kaikki kartat maksaa enemmän.

    Leave a comment:


  • tiakri
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Kannattaa kysyä paremminkin XHP:ltä suoraan, että miten toi piristetty 325i toimii XHP:n kanssa. He on todennäköisesti kuitenkin tehneet softan tuolle 218hv:lle tai sitten 325i ja 330i softat ovat samanlaisia XHP:n puolelta. Ja jos ovat samanlaisia niin sitten vaan laatikkosoftaa sisään. Bensoissa toi vääntöarvojen huijaus ei käsittääkseni ole ihan samanlaista kuin disujen kanssa. 335i:ssä ainakin on ns. load to torque kartta, jolla kerrotaan mikä vääntö tuotetaan milläkin moottorin kuormalla. Jos tämän kertoo laatikolle pahasti väärin, niin silloin laatikko alkaa käyttäytymään hassusti, mutta tätä ei varmastikaan ole muutettu mosselmanin puolelta. Veikkaan siis, että tuo mosselmanin softa on hyvin lähellä 330i softaa, jolloin pallo kannattaa siirtää XHPn puolelle. He vielä vastaavat ihan kiitettävästi s-posteihin.
    Jees! Kysyin Mosselmanilta ja vastasivatkin aika nopeasti ja asiallisesti:

    "
    Hello Tommi,

    It will work. We adjusted the TQ tables a little bit, but you don't have to change anything.


    Kind regards,

    Marcel Schilperoort
    "

    Toki voisi kysyä vielä xHP:lta. Josko tässä saisi softan asennettua vuoden vaihteen jälkeen, pientä rough running on stratified ongelmaa vielä joka ois kiva selvitellä eka.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Sh dealerin kautta 299e, mutta laitan loppuvuoden 200e, eli kuluttaja säästää sen 30e.
    Hmmm. Jos general flash license on 119€ + esim stage3 89$ eli noin 194€ niin mistä loppuerotus tulee?

    Leave a comment:


  • Happyhands
    replied
    Originally posted by aku1979 View Post
    Kattos pentele, nyt olis 330xd:lle tuki alkaen 3/2005 lähtien! Onko kenelläkään vielä kokemuksia? Millähän stagella lähtisi kokeilemaan?
    No stage 3 tottakai.
    Ihan hilpeä, totutusajossa itsellä vielä, joten ei ole yhtään räppäilty, mutta heti ensivaihdoista lähtien huomattavasti nopeampi vaihtelemaan. Vanhalle momentinmuunninmiehelle tuli väkisinkin hieman dsg-tyylinen vaikutelma tuon nykykäytöksestä.

    Itse asentelussa ei mitään ihmeellistä, (paitsi ensin google sanoi ettei maksu mennyt läpi, vaikka menikin) aikaa vaan kannattaa varata se tunti. Reilu puoli tuntia backuppia ja sitten installointia ja fläshäystä. Itsellä oli vahva lisävirtalähde autossa kiinni tämän ajan.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Originally posted by works View Post
    2.0 päivitykset vaihtokarttoihin tulivat jo hetken aikaa sitten. Aika jäätävää miten lähelle 8hp:n sulavuutta tällä vanhemmalla 6portaisella pääsee kun vähän puukotetaan ohjelmistoa.

    Jos joku ei ole vielä 2.0 karttoihin päivittänyt niin voin suositella, eroa edelliseen on havaittavissa
    Laitoin heti kun huomasin v2:n ilmestyneen. Stage 3 muuttui suorastaan upeaksi, ex-520d 8hp laatikkoon nähden ehdottomasti verrattavissa.. tarkemmin ajatellen - parempi. Asiat jotka stage 3 v1.x softissa nyppivät on tässä otettu huomioon ja korjattu.
    Kulutus 225 talvirenkailla mukavasti maantieajossa 5.1-5.2 tasolla, ja pk-seudun työmatkoilla pyörii 6 ympärillä. Ottivat luistoa entisestään pois.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kellään kokemusta mitä firmat ottavat ohjelmoinnista? Lähinnä kiinostaa onko dealerin kautta halvempi ottaa?
    Sh dealerin kautta 299e, mutta laitan loppuvuoden 200e, eli kuluttaja säästää sen 30e.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kellään kokemusta mitä firmat ottavat ohjelmoinnista? Lähinnä kiinostaa onko dealerin kautta halvempi ottaa?
    Nyt ei ymmärrä.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kellään kokemusta mitä firmat ottavat ohjelmoinnista? Lähinnä kiinostaa onko dealerin kautta halvempi ottaa?

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by works View Post
    2.0 päivitykset vaihtokarttoihin tulivat jo hetken aikaa sitten. Aika jäätävää miten lähelle 8hp:n sulavuutta tällä vanhemmalla 6portaisella pääsee kun vähän puukotetaan ohjelmistoa.

    Jos joku ei ole vielä 2.0 karttoihin päivittänyt niin voin suositella, eroa edelliseen on havaittavissa
    Oli sen noin 220e arvoinen setti?

    Leave a comment:


  • works
    replied
    2.0 päivitykset vaihtokarttoihin tulivat jo hetken aikaa sitten. Aika jäätävää miten lähelle 8hp:n sulavuutta tällä vanhemmalla 6portaisella pääsee kun vähän puukotetaan ohjelmistoa.

    Jos joku ei ole vielä 2.0 karttoihin päivittänyt niin voin suositella, eroa edelliseen on havaittavissa

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by tiakri View Post
    Tämä on nyt saatavilla myös N53 325i, N53 330i malleille.

    Ajattelin kokeilla kunhan saan ensin uusia suuttimia ja sen vian korjattua. Itsellä on 325i johon tehty imusarjan vaihto ja mosselmanin softa jolla 272hp/320nm. Täytynee kysyä mosselmanilta kuinka yhteensopiva on tuon xHP:n softan kanssa, ilmeisesti jotkin ECU-tuunaajat eivät huomioi vääntöarvoja tms oikein.
    Kannattaa kysyä paremminkin XHP:ltä suoraan, että miten toi piristetty 325i toimii XHP:n kanssa. He on todennäköisesti kuitenkin tehneet softan tuolle 218hv:lle tai sitten 325i ja 330i softat ovat samanlaisia XHP:n puolelta. Ja jos ovat samanlaisia niin sitten vaan laatikkosoftaa sisään. Bensoissa toi vääntöarvojen huijaus ei käsittääkseni ole ihan samanlaista kuin disujen kanssa. 335i:ssä ainakin on ns. load to torque kartta, jolla kerrotaan mikä vääntö tuotetaan milläkin moottorin kuormalla. Jos tämän kertoo laatikolle pahasti väärin, niin silloin laatikko alkaa käyttäytymään hassusti, mutta tätä ei varmastikaan ole muutettu mosselmanin puolelta. Veikkaan siis, että tuo mosselmanin softa on hyvin lähellä 330i softaa, jolloin pallo kannattaa siirtää XHPn puolelle. He vielä vastaavat ihan kiitettävästi s-posteihin.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Kattos pentele, nyt olis 330xd:lle tuki alkaen 3/2005 lähtien! Onko kenelläkään vielä kokemuksia? Millähän stagella lähtisi kokeilemaan?

    Leave a comment:


  • tiakri
    replied
    Tämä on nyt saatavilla myös N53 325i, N53 330i malleille.

    Ajattelin kokeilla kunhan saan ensin uusia suuttimia ja sen vian korjattua. Itsellä on 325i johon tehty imusarjan vaihto ja mosselmanin softa jolla 272hp/320nm. Täytynee kysyä mosselmanilta kuinka yhteensopiva on tuon xHP:n softan kanssa, ilmeisesti jotkin ECU-tuunaajat eivät huomioi vääntöarvoja tms oikein.

    Leave a comment:

Working...
X