Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by marko l View Post
    Kartiot vaan asennettu.Autolla mittarissa 197tkm ja meillä ollut n 7tkm ajan
    ~0.55bar (8psi) on vakioahdot.

    Jos ei ole turboja vielä kertaakaan vaihdettu, niin valmistautuisin turboremppaan. Saattaa olla, että nostaa vähän turhan hitaasti ahtoja ja sen takia heittää vikakoodin.

    Tuo siis ihan arvauksena kun ei ole enempää tietoa tapauksesta tai logeja.

    Comment

    • marko l
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 192
      • Hirvensalmi

      #17
      Ok.Voisi viellä sen live datan ottaa jos mikkelin alueella olisi osaava henkilövaikka yv mulle jos onnistuu.

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        #18
        Joko nyt joku osaisi kertoa mitä tarkoittaa koodi 004CF3 impression sensor? Joku pakopainesensori hälyttää?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by aku1979 View Post
          Joko nyt joku osaisi kertoa mitä tarkoittaa koodi 004CF3 impression sensor? Joku pakopainesensori hälyttää?
          Millä koodit luettu? Mikä auto? Yleensä ollut 4CF3 Exhaust Backpressure Sensor, eli vastapaineanturi.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by HTK12 View Post
            Millä koodit luettu? Mikä auto? Yleensä ollut 4CF3 Exhaust Backpressure Sensor, eli vastapaineanturi.
            330xd -06 ja nyt pikaisesti lukasin Carly for bmw:llä. Olis pitänyt jättää koodi ja lukea huomenna inpalla tai istalla, mutta enpäs tajunnut. Koodia on nyt siis esiintynyt silloin tällöin. Alla tarkempaa dataa:

            Faultcode: Impression sensor
            Faultset 1:
            (appeared at: 215360.0km)
            Exhaust gas volume flow in the particulate filter:
            509.91 m^3/h
            Differential pressure by particulate:
            0.00 mbar
            Injection quantity:
            16.54 mg/Hub
            engine coolant temperature:
            89.28 °C
            Boost pressure actual value:
            1673.85 mbar
            Air mass per cylinder:
            907.42 mg/Hub
            Engine speed:
            2096.27 1/min
            Pedal value generator:
            25.98 %
            Rail Pressure Is:
            512.00 bar
            ambient pressure:
            974.77 mbar

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by aku1979 View Post
              330xd -06 ja nyt pikaisesti lukasin Carly for bmw:llä. Olis pitänyt jättää koodi ja lukea huomenna inpalla tai istalla, mutta enpäs tajunnut. Koodia on nyt siis esiintynyt silloin tällöin. Alla tarkempaa dataa:

              Faultcode: Impression sensor
              Faultset 1:
              (appeared at: 215360.0km)
              Exhaust gas volume flow in the particulate filter:
              509.91 m^3/h
              Differential pressure by particulate:
              0.00 mbar
              Injection quantity:
              16.54 mg/Hub
              engine coolant temperature:
              89.28 °C
              Boost pressure actual value:
              1673.85 mbar
              Air mass per cylinder:
              907.42 mg/Hub
              Engine speed:
              2096.27 1/min
              Pedal value generator:
              25.98 %
              Rail Pressure Is:
              512.00 bar
              ambient pressure:
              974.77 mbar
              Ilmeisesti anturissa vikaa kun ei näytä yhtään vastapainetta? Kannattaa vilkaista INPA/ISTA:lla vielä vastapaineet.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by HTK12 View Post
                Ilmeisesti anturissa vikaa kun ei näytä yhtään vastapainetta? Kannattaa vilkaista INPA/ISTA:lla vielä vastapaineet.
                Näin teen. Onko kyseessä osa 5 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0787

                Onkohan nuo muut arvot ihan linjassa?
                Last edited by aku1979; 25-04-2017, 00:46.

                Comment

                • aku1979
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2015
                  • 1152
                  • Helsinki

                  #23
                  Pahoittelen, että kysymystä pukkaa taas tiiviisti. Vaihdoin pari viikkoa sitten polttoainesuodattimen, kun antoi vikakoodia. Aikaisemmin vaihdoin n. vuosi takaperin. Täällä epäiltiin polttoaineenlämmittimen antavan koodia, eikä niinkään filtteri. Näin se taitaa olla, kun taas herjailee. Carly antoi ensimmäisestä virhetilanteesta tällaiset lisätiedot:


                  Faultcode: Fuel Filter
                  Faultset 1:
                  (appeared at: 215336.0km)
                  battery voltage:
                  15.32 V
                  Injection quantity:
                  15.36 mg/Hub
                  vehicle speed:
                  78.96 km/h
                  Fuel temperature:
                  14.99 °C
                  engine coolant temperature:
                  86.26 °C
                  Boost pressure actual value:
                  1555.69 mbar
                  Air mass per cylinder:
                  825.50 mg/Hub
                  Engine speed:
                  1820.44 1/min
                  Rail Pressure Is:
                  433.23 bar
                  Vorfoerdermenge setpoint:
                  121.88 l/h

                  Tuossa pisti silmään akun jännite 15.32V. Eikös tuo ole epänormaalin korkea? Olisikohan jännitteen säädin rikki?

                  Comment

                  • niko123
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 148
                    • Kesälahti

                    #24
                    Menin nollaamaan jarrupalojen vaihdon kun vaihtoon olisi ollut muutama tuhat km. Vaihdettiin levyt ja palat joku aika sitten, anturi ei ollut ennestäänkään jarrupaloissa kiinni.. Mutta öljyn vaihdon yhteydessä nollasin huoltoja ja nyt syttyi tuosta jarrupalojen vaihdosta huomautus joka palaa koko ajan. Saako tuota nyt nollattua miten? Vaatiiko että ostaa uuden anturin jarrupaloille? Vai toimiiko tässäkin että laittaisi anturin johdot yhteen tai jokin muu?

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6721
                      • PK-seutu

                      #25
                      Originally posted by niko123 View Post
                      Menin nollaamaan jarrupalojen vaihdon kun vaihtoon olisi ollut muutama tuhat km. Vaihdettiin levyt ja palat joku aika sitten, anturi ei ollut ennestäänkään jarrupaloissa kiinni.. Mutta öljyn vaihdon yhteydessä nollasin huoltoja ja nyt syttyi tuosta jarrupalojen vaihdosta huomautus joka palaa koko ajan. Saako tuota nyt nollattua miten? Vaatiiko että ostaa uuden anturin jarrupaloille? Vai toimiiko tässäkin että laittaisi anturin johdot yhteen tai jokin muu?
                      Laita sinne anturi ja nollaa sitten. Anturi tulee aina uusia kun palatkin uusii.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17841
                        • PKS

                        #26
                        Originally posted by niko123 View Post
                        Vai toimiiko tässäkin että laittaisi anturin johdot yhteen tai jokin muu?
                        Sama lopputulos.

                        Mutta vikakoodi pitää nollata pois ensin, jotta huoltonollaus onnistuu.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • niko123
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2012
                          • 148
                          • Kesälahti

                          #27
                          Originally posted by Dualfun View Post
                          Sama lopputulos.

                          Mutta vikakoodi pitää nollata pois ensin, jotta huoltonollaus onnistuu.
                          Eli inpalla nollaus ennen kuin huoltonollaus onnistu? Siinäkö sitten oli virhe..

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by aku1979 View Post
                            Näin teen. Onko kyseessä osa 5 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0787

                            Onkohan nuo muut arvot ihan linjassa?
                            Vaikuttaisi olevan tuo. Ennen anturin vaihtoa toki kannattaa tarkistaa johdotukse ym, että ei tule turhaan vaihdettua. Eihän DPF ole tyhjätty? Muut arvot näytti ihan järkeviltä. Jos haluaa katsoa onko kaikki kunnossa, niin sitten katsomaan halutusta arvosta pyydetty ja toteunut. Esim. Testo on tähän todella hyvä.

                            Originally posted by aku1979 View Post
                            Pahoittelen, että kysymystä pukkaa taas tiiviisti. Vaihdoin pari viikkoa sitten polttoainesuodattimen, kun antoi vikakoodia. Aikaisemmin vaihdoin n. vuosi takaperin. Täällä epäiltiin polttoaineenlämmittimen antavan koodia, eikä niinkään filtteri. Näin se taitaa olla, kun taas herjailee. Carly antoi ensimmäisestä virhetilanteesta tällaiset lisätiedot:


                            Faultcode: Fuel Filter
                            Faultset 1:
                            (appeared at: 215336.0km)
                            battery voltage:
                            15.32 V
                            Injection quantity:
                            15.36 mg/Hub
                            vehicle speed:
                            78.96 km/h
                            Fuel temperature:
                            14.99 °C
                            engine coolant temperature:
                            86.26 °C
                            Boost pressure actual value:
                            1555.69 mbar
                            Air mass per cylinder:
                            825.50 mg/Hub
                            Engine speed:
                            1820.44 1/min
                            Rail Pressure Is:
                            433.23 bar
                            Vorfoerdermenge setpoint:
                            121.88 l/h

                            Tuossa pisti silmään akun jännite 15.32V. Eikös tuo ole epänormaalin korkea? Olisikohan jännitteen säädin rikki?
                            Turha kysymistä on pahoitella, sitä vartenhan tämä keskustelu on luotu. Kyllähän tuo jännite aika korkealta vaikuttaa. Jännitteen säädintä itsekin veikkaisin. Samalla toki kannattaa katsoa koko laturin kunto ja tarvittaessa kunnostaa/vaihtaa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Vaikuttaisi olevan tuo. Ennen anturin vaihtoa toki kannattaa tarkistaa johdotukse ym, että ei tule turhaan vaihdettua. Eihän DPF ole tyhjätty? Muut arvot näytti ihan järkeviltä. Jos haluaa katsoa onko kaikki kunnossa, niin sitten katsomaan halutusta arvosta pyydetty ja toteunut. Esim. Testo on tähän todella hyvä. Täytyykö olla tietämystä raja-arvoista vai tulkitaanko mittaustuloksia ohjelmalla?.

                              Turha kysymistä on pahoitella, sitä vartenhan tämä keskustelu on luotu. Kyllähän tuo jännite aika korkealta vaikuttaa. Jännitteen säädintä itsekin veikkaisin. Samalla toki kannattaa katsoa koko laturin kunto ja tarvittaessa kunnostaa/vaihtaa.
                              Mitenniin eihän ole tyhjätty? Testosta olen kuullut paljon hyvää. Pitänee hommata ja opetella käyttämään

                              Yleensä jännite pysyy ajossa alle 15 V, mutta välillä näyttää tulevan piikkejä.

                              Kiitos neuvoista!

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by aku1979 View Post
                                Mitenniin eihän ole tyhjätty? Testosta olen kuullut paljon hyvää. Pitänee hommata ja opetella käyttämään

                                Yleensä jännite pysyy ajossa alle 15 V, mutta välillä näyttää tulevan piikkejä.

                                Kiitos neuvoista!
                                Jos DPF on tyhjätty, niin eihän siellä silloin tule vastapainetta Silloin tosin kannattaa softasta ottaa pois DPF.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎