Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5428
    • S:t Karins

    Originally posted by lassiv View Post
    Tommix:lle samalla kysymys kumman itse valitsisit perus automaatti vai tuo DCT? Sulla 335i kokemuksia toki hieman rajummilla tehoilla
    Tykkään tosi paljon DCT:stä, loistava laatikko. Mutta nyt tuo xHP on muuttanut perinteisen automaatin toiminnan aika lähelle DCT:tä. Jos maltilla virittelee (noin 400 - 450 hv) niin ottaisin DCT:n, isommilla tehoilla automaatti (mutta laatikko pitää olla se uudemmalla ohjausboxilla oleva eli 4/2007 =>) koska kuten Mika toteaa, laatikko kestää pirun hyvin.
    Tosin täytyy muistaa että Mikalla ja minulla oli custom softa koneessa, ja vääntö kasvoi lineaarisesti kierrosten mukaan. Trebila:n (softan tekijä) mukaan tällä suojellaan nimenomaan laatikkoa. Bulkkisoftalla tulee yleensä hirveä vääntöpiikki 3000 rpm:n paikkeilla.
    Että noin helppoa se valinta olisi
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by marko l View Post
      Tänää ajossa alkoi e91 2007 335ix herjaamaan takajarru paloista.Ensin näytti -450km ja yritin nollata sitä tripin kautta ja nyt näyttää -32000km.Paloissa pintaa viellä kuitenkin jäljellä.Olisko kellää vinkkejä viellä kokeiltavaksi vai bmw huoltoo?
      Nää ei tykkää siitä kun niitä yrittää kusettaa kuittaamalla paloja vaihdetuksi vaikkei niitä oikeasti ole vaihdettu. Jos mielestäsi tuo herja on turha ja paloissa on pintaa vielä tarpeeksi, niin vaihda pelkät kulumisanturit uusiin ja kuittaile sitten pois.
      Huvittaa tällainen yleinen mentaliteetti että kuittaillaan vaan aina herjat pois eikä asioille tehdä mitään. Sama vikakoodeissa, pitää vaan saada nopeesti kuitattua pois, eikä yleensä haluta edes miettiä vian korjaamista niin kauan kun auto vaan liikkuu eteenpäin.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Originally posted by Tommix View Post
        Tykkään tosi paljon DCT:stä, loistava laatikko. Mutta nyt tuo xHP on muuttanut perinteisen automaatin toiminnan aika lähelle DCT:tä. Jos maltilla virittelee (noin 400 - 450 hv) niin ottaisin DCT:n, isommilla tehoilla automaatti (mutta laatikko pitää olla se uudemmalla ohjausboxilla oleva eli 4/2007 =>) koska kuten Mika toteaa, laatikko kestää pirun hyvin.
        Tosin täytyy muistaa että Mikalla ja minulla oli custom softa koneessa, ja vääntö kasvoi lineaarisesti kierrosten mukaan. Trebila:n (softan tekijä) mukaan tällä suojellaan nimenomaan laatikkoa. Bulkkisoftalla tulee yleensä hirveä vääntöpiikki 3000 rpm:n paikkeilla.
        Että noin helppoa se valinta olisi
        Miksi uudemmalla boxilla? Onko paljonkin eroa?

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5428
          • S:t Karins

          Originally posted by aku1979 View Post
          Miksi uudemmalla boxilla? Onko paljonkin eroa?
          Vakiona ei mitään, mutta uudemman laatikon tcu on eri, ja näin ollen xHP softa on parempi siinä. Pystyy vaikuttamaan useampaan parametriin?
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • marko l
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 192
            • Hirvensalmi

            Originally posted by Supra^ View Post
            Nää ei tykkää siitä kun niitä yrittää kusettaa kuittaamalla paloja vaihdetuksi vaikkei niitä oikeasti ole vaihdettu. Jos mielestäsi tuo herja on turha ja paloissa on pintaa vielä tarpeeksi, niin vaihda pelkät kulumisanturit uusiin ja kuittaile sitten pois.
            Huvittaa tällainen yleinen mentaliteetti että kuittaillaan vaan aina herjat pois eikä asioille tehdä mitään. Sama vikakoodeissa, pitää vaan saada nopeesti kuitattua pois, eikä yleensä haluta edes miettiä vian korjaamista niin kauan kun auto vaan liikkuu eteenpäin.

            Pitää kokeilla antureilla ja ei nuo palat maksa paljoo niin samalla ne vaihtaa sinne.Samaa mieltä kanssasi tuosta herjat pois mutta tänää oli sellainen paikka että ei voinu muuta tehdä tien päällä kun yrittää kuitata vika.

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Originally posted by Tommix View Post
              Vakiona ei mitään, mutta uudemman laatikon tcu on eri, ja näin ollen xHP softa on parempi siinä. Pystyy vaikuttamaan useampaan parametriin?
              Okei. Itselläni -06 330xd automaatilla...siinä varmaan sama homma?

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                Onkohan akussa vai Akussa vikaa kun jännite laskee melko nopeasti ajon jälkeen alle 12V ja ajossa taasen huitelee lähelle 15V? Akku 100aH Bosch n. 2 vuotta vanha eli ei pitäisi varmaan olla tuossa kunnossa vielä? Onko jotain yleistä vikaa mikä purkaisi akkua? Kannattaisiko ladata akku täyteen akkulaturilla irrallaan autosta, antaa seisoa vuorokauden ja katsoa jännite yleismittarilla?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by aku1979 View Post
                  Onkohan akussa vai Akussa vikaa kun jännite laskee melko nopeasti ajon jälkeen alle 12V ja ajossa taasen huitelee lähelle 15V? Akku 100aH Bosch n. 2 vuotta vanha eli ei pitäisi varmaan olla tuossa kunnossa vielä? Onko jotain yleistä vikaa mikä purkaisi akkua? Kannattaisiko ladata akku täyteen akkulaturilla irrallaan autosta, antaa seisoa vuorokauden ja katsoa jännite yleismittarilla?
                  Jos mahdollista, niin kannattaa ladata akku ja antaa seiso irti autosta vuorokausi, jännitteen pitäisi tasautua ~12.7v. Näkee pitääkö akku jännitteen vai ei.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • jebujee
                    Newbiemmer
                    • Feb 2013
                    • 19
                    • Vantaa

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Jos mahdollista, niin kannattaa ladata akku ja antaa seiso irti autosta vuorokausi, jännitteen pitäisi tasautua ~12.7v. Näkee pitääkö akku jännitteen vai ei.
                    Miten näissä on, jos akun ottaa irti vuorokaudeksi niin hukkaako auto jotain sinä aikana? Tarviiko olla erillinen virran syöttö siksi aikaa?
                    E91 320 XdA -09 + AjTech softa

                    Comment

                    • 88BMW
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 127
                      • Tuusula

                      Originally posted by jebujee View Post
                      Miten näissä on, jos akun ottaa irti vuorokaudeksi niin hukkaako auto jotain sinä aikana? Tarviiko olla erillinen virran syöttö siksi aikaa?
                      Kello, ja ajotietokone (keskikulutus,sekä keskinopeus) nollaantuu, ei muuta.
                      Nyt E91 335d Lci -09 M-sport

                      Ex: -
                      -E91 330d -07 M-sport
                      -E46 330Ci -03 M-sport ll
                      -E36 Cabriolet S50B30 -98 M-sport
                      -E39 530d -00 M-sport

                      Comment

                      • Insto
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 59
                        • Lahti

                        Tukivarsien kiinnityspultteja

                        Heps,

                        olen tässä tilailemassa tukivarsia 325d:n keulalle ja mietiskelin, että olisiko paikallaan tilata myös kiinnityspultit. Varaosapuljujen sivuilta on hieman hankala saada selvyyttä, että mitkä käy minnekin mutta tämä setti https://www.autonvaraosat24.fi/lemforder/7889044 näyttäisi olevan suurin piirtein oikea tukivarsien kiinnitykseen.

                        Osaatteko sanoa tarkemmin?
                        MB S213 -17, 127tkm -
                        Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
                        Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
                        Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
                        Ex: E46 318i -98

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          Originally posted by 88BMW View Post
                          Kello, ja ajotietokone (keskikulutus,sekä keskinopeus) nollaantuu, ei muuta.
                          Mites eikös radio vaadi koodien näppäilyn toimiakseen?

                          Comment

                          • Reeperbahn
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 602
                            • EFOU

                            Originally posted by Kössi1 View Post
                            Mites eikös radio vaadi koodien näppäilyn toimiakseen?
                            Ei ainakaan iDrivella varustetussa.
                            -BMW M3 -09
                            -MB E320 Coupe -94
                            -MB E250 CGI -10
                            -Husqvarna R320 -14

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Insto View Post
                              Heps,

                              olen tässä tilailemassa tukivarsia 325d:n keulalle ja mietiskelin, että olisiko paikallaan tilata myös kiinnityspultit. Varaosapuljujen sivuilta on hieman hankala saada selvyyttä, että mitkä käy minnekin mutta tämä setti https://www.autonvaraosat24.fi/lemforder/7889044 näyttäisi olevan suurin piirtein oikea tukivarsien kiinnitykseen.

                              Osaatteko sanoa tarkemmin?
                              Yleensä kyllä kasataan samoilla pulteilla, jos joku ei ole kantoja pyöristellyt tms. Pikaisesti osanumeroilla vilkaistuna nuo on tarkoitettu F-sarjalaisiin, ei E-sarjaan.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Potka
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 67
                                • Lepsämä

                                Lainasin tuossa tuoreen vaimokokelaan E92. Ajoin n. 50 km matka-ajoa, pysähdyin käymään kaupassa, nakkasin kauppakassin takakonttiin ja lähdin jatkamaan matkaa. Kauppareissun aikana radiomoduuli lakkasi toimimasta, ei kuulu pihaustakaan, eikä näytössä ole kuin tyhjyyttä. Tässä vehkeessä ei siis ole iDrivea.

                                Mistähän päästä tätä lähtisi tsekkaamaan?
                                E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

                                Entisiä:
                                E30/E36/E39/E60/E92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎