N52 330i kyseessä. Kattelin tänään Carlylla coolant temperature arvoja ajon aikana (-15C ulkona). Ajossa (30km) lämpötila näytti noin -10C ja muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen ~+50C hujakoilla. Kuitenkin kabiiniin saa normaalisti lämmintä tai kuumaa niin halutessaan, joten en oikein usko tuohon -10C arvoon ajossa. Carlylla oli myös valikossa Water pump electronic temperature tjsp. joka oli 90C luokkaa. Onko muilla samanlaisia havintoja lämmöistä Carlylla tai muuten? Pumppu ja termari vaihdettu 100tkm sitten. Ei vikakoodeja.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by juha77 View PostN52 330i kyseessä. Kattelin tänään Carlylla coolant temperature arvoja ajon aikana (-15C ulkona). Ajossa (30km) lämpötila näytti noin -10C ja muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen ~+50C hujakoilla. Kuitenkin kabiiniin saa normaalisti lämmintä tai kuumaa niin halutessaan, joten en oikein usko tuohon -10C arvoon ajossa. Carlylla oli myös valikossa Water pump electronic temperature tjsp. joka oli 90C luokkaa. Onko muilla samanlaisia havintoja lämmöistä Carlylla tai muuten? Pumppu ja termari vaihdettu 100tkm sitten. Ei vikakoodeja.
Lukemat vaikuttavat normaaleilta tässä tapauksessa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKatoit todennäköisesti jäähdyttimen ulostulolämpötilaa. Siellä on anturi alavesiletkussa.
Lukemat vaikuttavat normaaleilta tässä tapauksessa.e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
E90 kutosbensat
En viitsinyt erillistä ketjua laatia eikä äkkiseltään löytynyt täysin "kattavaa" ketjua valmiiksi, niin myrkytänpä tänne sitten. Eli kiinnostaisi kohta puoliin hankkia e90-korinen kutosbensa, ja kiinnostaisi kokeneempien taiteilijoiden näkemykset ko. korimallin kutosbensojen paremmuudesta/luotettavuudesta.
Vaihtoehdot ovat:
N52B25
N52B30
N53B30
Jätetään suosiolla tuplaturbot tarkastelusta ulos, koska haen suhteellisen helppohoitoista käyttistä ja budjettikysymys on toki toinen syy.V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Noh, sanotaanko näin, että näistä BMW:n "bensadieseleistä" on ollut itselläni vähän omat mielipiteet aina, ei ole oikein koskaan säväyttänyt. Noh, nyt kun muija päätti, että taloon tulee 325i avo, niin karisi kyllä kaikki epäilykset ja otin kaikki parjaukset takaisin. N53B30 löytyy siis kyseisestä pelistä ja on kyllä jumalauta hieno moottori! Alavääntö on kyllä hieno tommoseen peliin ja yläpäässä repii sopivasti. Autossa on JW-Servicellä laitettu softa ja penkattu 251hv vakio imusarjalla. :think Ja onhan nämä teknisesti aika pomminvarmoja moottoreita..
Suuttimet, puolat, bensapumput ja nox-anturi noissa kai se heikko lenkki. Niihin, kun varautuu edes henkisesti, niin pääsee jo pitkälle. Vaimon pelissä suuttimet raksuttelee ja nox-anturi rikki. Suuttimia vaihdetaan sitten, kun alkaa pygimään ja nox-anturi koodataan pois.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostNoh, sanotaanko näin, että näistä BMW:n "bensadieseleistä" on ollut itselläni vähän omat mielipiteet aina, ei ole oikein koskaan säväyttänyt. Noh, nyt kun muija päätti, että taloon tulee 325i avo, niin karisi kyllä kaikki epäilykset ja otin kaikki parjaukset takaisin. N53B30 löytyy siis kyseisestä pelistä ja on kyllä jumalauta hieno moottori! Alavääntö on kyllä hieno tommoseen peliin ja yläpäässä repii sopivasti. Autossa on JW-Servicellä laitettu softa ja penkattu 251hv vakio imusarjalla. :think
Suuttimet, puolat, bensapumput ja nox-anturi noissa kai se heikko lenkki. Niihin, kun varautuu edes henkisesti, niin pääsee jo pitkälle.
Jos nyt jotain miinusta pitää keksiä, niin painavassa avossa kulutus on aika kova (no ok, olen tottunut dieseleihin)... varsinkin pakkasilla syö mm. kaiken.
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostSuuttimet, puolat, bensapumput ja nox-anturi noissa kai se heikko lenkki. Niihin, kun varautuu edes henkisesti, niin pääsee jo pitkälle. Vaimon pelissä suuttimet raksuttelee ja nox-anturi rikki. Suuttimia vaihdetaan sitten, kun alkaa pygimään ja nox-anturi koodataan pois.V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Originally posted by AK-87 View PostKiitos vastauksesta! Kuinka arvokkaista remonteista näiden "ominaisuuksien" kohdalla puhutaan, suuruusluokka? Osat + työt, kun itseltä onnistuu lähinnä tankkaaminen ja sekin vaihtelevasti. Ja millä kilsoilla / kuinka usein näiden kanssa saa olla pajalla?
Comment
-
-
Originally posted by kmn View Postnox-anturi rikki. Suuttimia vaihdetaan sitten, kun alkaa pygimään ja nox-anturi koodataan pois.
Vaikuttaako tämä kulutukseen, pidemmässä aikavälissä katteihin tjsp? Päästöt?
Sitten noiden lisäksi varmaan perus vesipumppu voidaan laskea ihan kohtuulliseksi kulueräksi myös, varsinkin teetettynä.
Comment
-
-
Originally posted by AK-87 View PostEn viitsinyt erillistä ketjua laatia eikä äkkiseltään löytynyt täysin "kattavaa" ketjua valmiiksi, niin myrkytänpä tänne sitten. Eli kiinnostaisi kohta puoliin hankkia e90-korinen kutosbensa, ja kiinnostaisi kokeneempien taiteilijoiden näkemykset ko. korimallin kutosbensojen paremmuudesta/luotettavuudesta.
Vaihtoehdot ovat:
N52B25
N52B30
N53B30
Jätetään suosiolla tuplaturbot tarkastelusta ulos, koska haen suhteellisen helppohoitoista käyttistä ja budjettikysymys on toki toinen syy.
N52B30 näistä ehkäpä vähä ongelmaisin, mutta disat kannattanee tarkastaa jossain vaiheessa.
N52B25 öljynkulutus ongelmia
N53 kohdalla korkeapainepumppu ja suuttimet olleet ainakin alkupäässä ongelmallisia, hintaa tulee jos omasta pussista maksaa. Imukanavien likaantuminen - Onko N53 omistajat muuten joutuneet tekemään tota pähkinäpuhallusta?
N53 uudempia ja kulutus pienempi.
Itse katoin joko n52b30 tai n53 ja valitsin sen mukaan mistä tuli ensin vastaan sopiva yksilö hyvillä varusteilla, sattui sitten olemaan n52b30.Last edited by juha77; 22-02-2018, 11:13.e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostMitä tuossa koodauksessa käytännössä tehdään? En hirveästi tuosta Nox-anturin toiminnasta ole lukenut, mutta ilmeisesti liittyy tuohon laihaseosohjelmaan ja sehän ei käytössä ole, kun nox-anturi on vikatilassa? :think
Vaikuttaako tämä kulutukseen, pidemmässä aikavälissä katteihin tjsp? Päästöt
Kulutus on varmasti koholla NOx-anturin ollessa rikki, arviolta 0,5-1l/100km. Tästä on ollut puhetta useammassakin otteessa eri foorumeilla. Eli koodi sisään ja anturi irti ja homma ok. Siihen en osaa sanoa mitään, miten tuo nyt kannattaa huomioida myös jatkossa, sikäli kun on tarkoitus softata autoa myöhemmin.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostMulla oli sama n54. Vaihtoon meni enkä eroa ole huomannut, en tosin muista olenko nollannut asetuksia sen jälkeen.
EDIT: Tilasin tuon linkittämäni. Jospa sillä koodi häviää. Lueskelin aiheesta aika paljon netissä, monilla ulkomaisilla foorumeilla ihmetelty samaa asiaa ja kokemukset samoja: ei tunnu, eikä näy ennen tai jälkeen osan vaihdon missään. Mutta on niin edullinen osa että samapa tuo vaihtaa.Last edited by rizzo; 23-02-2018, 10:02.
Comment
-
Comment