Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eemi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 301
    • Heinola

    Originally posted by rizzo View Post
    Mitäs polttimoita porukka suosittelee näin vuonna 2018 angel eyes -rinkuloihin?

    Ledeistä on kokemusta ja menee kohta testiin yhdet, mutta niissä ei meinaa teho riittää aurinkoisella säillä. Löytyykö "oikeasti valkoisia" helogeenipolttimoita?

    Vakio kusikeltaset kyllä näkyy tosi hyvin, varsinkin kun löi Carlyllä "very high" -asetuksen päälle kirkkauteen.
    Onks sulla pre-lci vai lci? Mulla on sigun lci:ssä nyt ollu vajaan vuoden 55w GP Thunder H8-polttimot, ebaysta hakemalla löytyy. On normaalia kusihalogeeniä valkosemmat ja minusta ihan ok kirkkaus.
    Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

    ex:
    e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
    e91 320d -11 Alpinweiss III
    e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
    e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
    e39 520i -97 touring Schwarz II
    e34 525i -89 Luxorbeige metallic
    e34 520i -89 Diamantschwarz

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      Originally posted by eemi View Post
      Onks sulla pre-lci vai lci? Mulla on sigun lci:ssä nyt ollu vajaan vuoden 55w GP Thunder H8-polttimot, ebaysta hakemalla löytyy. On normaalia kusihalogeeniä valkosemmat ja minusta ihan ok kirkkaus.
      Aa siis joo mulla on E93. Kiitos, noi vois testiksi tilata. Onko väri miten lähellä xenoneiden väriä?

      Comment

      • belfu
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 19
        • espoo

        Originally posted by MtR View Post
        Salavalikon kautta kokeillu? Siihen löytyy hyvin ohjeita haulla, mulla toimi tossa navittomassa E91 kertalaakista
        Oletan, että tämä on juurikin tuo vilkkuviiksen kautta proseduuri. Tätäkin siis yritetty, näyttää silloin että resetoituisi, mutta kun autosta ottaa virrat pois on tilanne palannut ennalleen. Edelliseen e91:n onnistui tosiaan tuotak autta. Ja tämä nykyinen yksilö resetoitiin onnistuneesti huollon yleistesterillä kesällä, vaan nyt ei onnistunutkaan.

        Comment

        • dantte
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1532
          • Helsinki

          Tämä selkee.
          Last edited by dantte; 27-02-2018, 11:28.

          Comment

          • eemi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 301
            • Heinola

            Originally posted by rizzo View Post
            Aa siis joo mulla on E93. Kiitos, noi vois testiksi tilata. Onko väri miten lähellä xenoneiden väriä?
            On se mun mielestä aika lähellä.

            Tilasin testii tollaset —>Ledit
            Pitäis tällä viikolla tulla, oli mun mielestä ihan kohtuu hintaset. Jos ei ois ollu tarjouksessa ni ois varmaa jääny ostamatta.
            Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

            ex:
            e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
            e91 320d -11 Alpinweiss III
            e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
            e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
            e39 520i -97 touring Schwarz II
            e34 525i -89 Luxorbeige metallic
            e34 520i -89 Diamantschwarz

            Comment

            • baku
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 347
              • Kausala

              Originally posted by MtR View Post
              Ei kait siinä mitään ongelmaa pitäs olla, viikseltä lähtee vaan "kärki"tieto napin painalluksesta/viiksen liikuttamisesta, joka ei tietenkään tee mitään jossei moduli sitä osaa kuunnella vielä.

              Onkohan näissä jo kaikki johdotukset tosin valmiina?:think E46:ssa ainaki vaihtelee nii paljo varusteiden ja vuosmallin mukaa mitä johtoja on valmiina ja mitä ei et pinnien määrä ja sijotus kannattaa käydä läpi kerran ku sitä on asentamassa ja jos on kyseessä käytetty osa nii suosittelen käymään mittarilla läpi kaikki napit/liikkeet ennen asennusta ettei oo murtuneita johtimia sisällä

              Kuulemma joissai tapauksissa mittaristoki pitää vaihtaa (mittariston ulkokehälle tulee asetettua nopeutta kuvaava osoitin)
              On tuosta sen verran harmia, että luistonesto katoaa kunnes ohjauskulma-anturin saa koodattua
              F20 116d
              E63 645
              E28 528
              F30 320d x-drive
              F31 335d x-drive

              ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

              KTM 1290 Super Adventure
              K1200S
              ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

              Comment

              • lassiv
                BTCF Member
                • Nov 2015
                • 312
                • Lahti

                Minkäslaisia kokemuksia tästä varusteesta, varsinkin 335i kannalta?

                S2TCA Sport transmission w/ dual-plate clutch

                Katselin vaan että muutamassa automaatissa on varustelistalta löytynyt tämä. Ei ole oikein mistään löytynyt tietoa onko tuo siis (DSG Vag) sukuinen loota vai onko normaali turbiini automaatti?

                ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                Comment

                • 88BMW
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 127
                  • Tuusula

                  Originally posted by lassiv View Post
                  Minkäslaisia kokemuksia tästä varusteesta, varsinkin 335i kannalta?

                  S2TCA Sport transmission w/ dual-plate clutch

                  Katselin vaan että muutamassa automaatissa on varustelistalta löytynyt tämä. Ei ole oikein mistään löytynyt tietoa onko tuo siis (DSG Vag) sukuinen loota vai onko normaali turbiini automaatti?
                  En kyllä puhuisi DCT:stä ja DSG:stä edes samana päivänä. Eli kyseessä on pääpiirteittäin sama laatikko kun m3:ssa.
                  Nyt E91 335d Lci -09 M-sport

                  Ex: -
                  -E91 330d -07 M-sport
                  -E46 330Ci -03 M-sport ll
                  -E36 Cabriolet S50B30 -98 M-sport
                  -E39 530d -00 M-sport

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5419
                    • S:t Karins

                    Originally posted by 88BMW View Post
                    En kyllä puhuisi DCT:stä ja DSG:stä edes samana päivänä. Eli kyseessä on pääpiirteittäin sama laatikko kun m3:ssa.
                    Mitäs eroa noissa sitten on? Sama toimintaperiaate. Kumpikaan ei ole perinteinen automaatti.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • lassiv
                      BTCF Member
                      • Nov 2015
                      • 312
                      • Lahti

                      Originally posted by 88BMW View Post
                      En kyllä puhuisi DCT:stä ja DSG:stä edes samana päivänä. Eli kyseessä on pääpiirteittäin sama laatikko kun m3:ssa.
                      Ymmärrän kyllä että ei varmasti voida ainakaan toivottavasti laadullisesti verrata DSG:hen Samaa mietiskelin kun edellinen että eikös kummatkin kaksoiskytkin lootia ole ja dsg:tä käytin vertauksna kun sen kaikki tietävät melko varmasti

                      Mietin lähinnä tuota miten näiden luotettavuus bmw:llä on ollut lähinnä enempi ajetuissa autoissa, uutenahan varmaan toimivat ok kun M3:ssakin kerran käytetään. Riskinä vaan lähinnä tuo että yleisesti ovat aika kalliita korjata / huoltoo nämä kaksoiskytkin laitokset vr. turbiini automaattiin. (tai helppoudesta näiden välillä niinkään tiedä, mutta turbiini automaattien yleisyys varmaan tekee oman helpotuksensa hintaan remontin osuessa kohdalle).

                      Lähinnä siis kiinnostaa onko näissä DCT lootissa ollut bmw puolella robleemaa vai ovatko esim olleet yhtä luotettavia ja varmoja kun 6vaihteiset automaatit (varsinkin isoissa koneissa).

                      Tommix:lle samalla kysymys kumman itse valitsisit perus automaatti vai tuo DCT? Sulla 335i kokemuksia toki hieman rajummilla tehoilla
                      Last edited by lassiv; 27-02-2018, 18:12.

                      ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2089
                        • Naantali

                        Originally posted by lassiv View Post
                        Minkäslaisia kokemuksia tästä varusteesta, varsinkin 335i kannalta?

                        S2TCA Sport transmission w/ dual-plate clutch

                        Katselin vaan että muutamassa automaatissa on varustelistalta löytynyt tämä. Ei ole oikein mistään löytynyt tietoa onko tuo siis (DSG Vag) sukuinen loota vai onko normaali turbiini automaatti?
                        Mulla n54 zetassa dtc ja edellisessä 335i jossa 600hv normi automaatti.
                        Kyllähän dtc aika nopea on verrattuna normi automaattiin, mutta mulla ei kokemusta tosta uudesta saatavilla olevasta softasta normi automaattiin ja on sekin kuulemma jo aika nopea. Dtc toimii ainakin zetassa hienosti vaikka tehot nostettu 400hv paikkeille ja ei ole ollut ongelmia sen kanssa. Ei kai näissä kauheasti ole ongelmia ollut mitä maailmalta kuullut.

                        Eihän normi automaattiinkaan luvata väännön kestoa kuin 450nm ja mulla ja Tommixilla oli kummallakin se 600hv ja 700nm vääntöa ja hyvin kesti vakio laatikko. Mulla takana oli sillä satoja varttimaili lähtöjäkin.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Poistetaan turha.
                          Last edited by aku1979; 28-02-2018, 08:18.

                          Comment

                          • 88BMW
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 127
                            • Tuusula

                            Varmistetaan nyt vielä täältä. Eli ideana olisi vaihtaa tuohon 35d:hen korkeapainepumppu R90:een nyt perjantaina, mutta uuden säädätyksen ajattelin suorittaa vasta myöhemmin keväällä. Toimiihan auto normaalisti ja ilman koodeja vaikka pumpun vaihtaakin jo nyt, ilman uutta ohjelmointia?
                            Nyt E91 335d Lci -09 M-sport

                            Ex: -
                            -E91 330d -07 M-sport
                            -E46 330Ci -03 M-sport ll
                            -E36 Cabriolet S50B30 -98 M-sport
                            -E39 530d -00 M-sport

                            Comment

                            • Jovain
                              Newbiemmer
                              • Feb 2018
                              • 4
                              • Tuusula

                              Komeasti on kiertokangen laakerit kulunut (N43), vois kuvitella että on ajettu 500tkm eikä 233tkm.. Onneksi kampiakselissa ei vielä ollut jälkiä.

                              Click image for larger version

Name:	Kimmo 016.jpg
Views:	1
Size:	164.3 KB
ID:	4836091

                              Comment

                              • marko l
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 192
                                • Hirvensalmi

                                Tänää ajossa alkoi e91 2007 335ix herjaamaan takajarru paloista.Ensin näytti -450km ja yritin nollata sitä tripin kautta ja nyt näyttää -32000km.Paloissa pintaa viellä kuitenkin jäljellä.Olisko kellää vinkkejä viellä kokeiltavaksi vai bmw huoltoo?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎