Originally posted by QUASIMODO
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335 hankinnan harkintaa
Collapse
X
-
Originally posted by QUASIMODO View PostKiitoksia!
Osaako joku kertoa kuinka vikaherkkä on E91 LCI:n xdrive?
Eli onko yhtä herkkä antautumaan kuin f31:ssä?sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostOsaako joku kertoa onko E91:n xdrivessä samanlaisia tyyppivikoja kuin esim. f31:ssä (eli mm. boorit kuluu jakolaatikosta ja ajettaessa pysältää + muut liian heikot materiaalit).Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Taas kerran harkinnan harkintaa 335:sen suhteen Työ kilsat vähenee ja näin ollen voisi ajella 335:lla sen puolesta.
Ympärivuotiseen käyttöön tuo tulisi, mutta eipä se varmaan ongelma ole. Takavetoon tulee luultavasti päädyttyä ei tule nelikkoa kaivattua vaikka sellasilla tuli 7vuotta ajettuakin.
Olen tässä miettinyt onko tuo N55 kuinka paljon vähempi huolta vaativa kone vai onko ongelmien"ominaisuuksien" suhde kohtuu samoissa N54 verrattuna?
Tehotavoitteet itsellä hyvin maltilliset jo vakio riittäänee itelle aika pitkälle ja mitään älytöntä kenkää en autolle anna. Ainakin jos niin tekee niin vehkeet aina täysin lämpimäksi ensiksi yms.
Alle 200tkm olen katsellut, niin ei oltaisiin ihan heti kolkuttelemassa 300tkm pyykkiä. Farkku pääasiassa hakusessa helppouden takia kun kontissa pitää kuskailla aika useasti tavaraa, toki coupe/sedanikin onnistuisi mutta aikanaan tolla 330d ajaneena ja nykyisin tällä "melkein pikku farkulla" ajaneena ei jaksaisi alkaa siihen tavaroiden tunkemiseen siitä pienestä takaluukusta
Etanolilla voinee ajaa sillä 30% tms seoksella kohtuu huolettomasti jos on jb4 ja vetää map5:lla? Ilmeisesti helpointa vaan tankilla ottaa 98e:tä ja e85 sopivasti sekasin tankkiin. Jos tuota miettii pelkästään kulutuksen näkökulmasta, niin onko täysin sama ajaa vaan suoraan 98e:lla?
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostTaas kerran harkinnan harkintaa 335:sen suhteen Työ kilsat vähenee ja näin ollen voisi ajella 335:lla sen puolesta.
Ympärivuotiseen käyttöön tuo tulisi, mutta eipä se varmaan ongelma ole. Takavetoon tulee luultavasti päädyttyä ei tule nelikkoa kaivattua vaikka sellasilla tuli 7vuotta ajettuakin.
Olen tässä miettinyt onko tuo N55 kuinka paljon vähempi huolta vaativa kone vai onko ongelmien"ominaisuuksien" suhde kohtuu samoissa N54 verrattuna?
Tehotavoitteet itsellä hyvin maltilliset jo vakio riittäänee itelle aika pitkälle ja mitään älytöntä kenkää en autolle anna. Ainakin jos niin tekee niin vehkeet aina täysin lämpimäksi ensiksi yms.
Alle 200tkm olen katsellut, niin ei oltaisiin ihan heti kolkuttelemassa 300tkm pyykkiä. Farkku pääasiassa hakusessa helppouden takia kun kontissa pitää kuskailla aika useasti tavaraa, toki coupe/sedanikin onnistuisi mutta aikanaan tolla 330d ajaneena ja nykyisin tällä "melkein pikku farkulla" ajaneena ei jaksaisi alkaa siihen tavaroiden tunkemiseen siitä pienestä takaluukusta
Etanolilla voinee ajaa sillä 30% tms seoksella kohtuu huolettomasti jos on jb4 ja vetää map5:lla? Ilmeisesti helpointa vaan tankilla ottaa 98e:tä ja e85 sopivasti sekasin tankkiin. Jos tuota miettii pelkästään kulutuksen näkökulmasta, niin onko täysin sama ajaa vaan suoraan 98e:lla?
N55 on toki hieman luotettavampi kun siinä on uudemmilla indexeillä olevia osia, joista on noita lapsosvikoja jo korjattu.
Vähän helpompi huoltaa, vähemmän putkia ja ahtimia
Kestävyyden ja virityksen puolesta n54 pyyhkäisee ohi, takoveivit ja kampura. Myös turbot tuottaa vakioina enemmän kuin n55 sinkku.
Toki monet noista tyyppivikaisista osista on jo vaihdettu uudempiin indexeihin noissa ~200tkm mennyissä n54:sissa.
Vesipumppu, suuttimet, ahtosolenoidit, korkeapainepumppu, turbot jne perusetit näissä.
Jos tarkoitus on pitää suht vakiona, niin luultavasti n55 käy vähemmän lompakolle.
Jb4 alkaa olemaan vähän menneen talven lumia, mhd ja puhelinappi ja auto on softattu puolessa tunnissa. App:ista ostettavilla kartoilla pärjää hyvin.
E85:sta ei juuri mitään rahallista hyötyä, hintaero näkyy suoraan kulutuksessa, toki lisäoktaanit ja sylintereiden jäähdytyksestä on selvää hyötyä suorituskyvyssä.
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostTehotavoitteet itsellä hyvin maltilliset jo vakio riittäänee itelle aika pitkälle ja mitään älytöntä kenkää en autolle anna. Ainakin jos niin tekee niin vehkeet aina täysin lämpimäksi ensiksi yms.
Originally posted by tryffis View PostJos tarkoitus on pitää suht vakiona, niin luultavasti n55 käy vähemmän lompakolle.Last edited by Petri.Kekkonen; 08-05-2021, 19:05.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Kiitoksia vinkeistä, eipä N55 tarjonta on niin huonoa tuossa hintaluokassa että pakko varmaan katsella tuota ei-lci:tä, pääasiallisesti. Toki hyvä tietää erot ja se että N55 myös koneeksi on jos niikseen tulee
Tuokin on varmasti totta että ~200tkm ajetuissa varmasti noita osia jo vaihdeltu uudempiin ja pitäisikin löytää sellainen yksilö että huoltohistoriasta löytyisi hieman vaihdettuja osia.
JB4 tuntui niin selkeältä valinnalta kun se taitaa olla lähes kaikilla käytössä ainakin jos noita N54 viri topiceja tms lueskelee MHD:sta en ollut edes kuullut pitää hieman lukaista aiheesta vaikka mieluummin yleensä läppärillä touhua kun kännykällä. Tuo flashaily muutenkin hieman hirvittää jonkun langattomien linkkien kautta kännykällä Ehkä toki turhaan, mut silti tuntuu aika riskialttiilta, kun miettii töissä kun firmwareja vaihdellaan elektroniikka puolella niin aika henkimaailman touhua välillä se
Ok hyvä tietää tuo E85 homma, turha sitä on sitten varmaan alkaa edes sotkemaan kun ei sitä aina pysty kuitenkaan tankkaamaan ja kuinka lähelle tuon seoksen saa osumaan esim sitä 30%, kun tankkailee kahdesta pistoolista ettei liene tarpeellista. Ajanee vaan 98e:llä ja sillä selvä.
-------------------------
Juuh tässä 420d öljynlämpömittari myös niin onhan tuo vesiä paljon hitaampi. Pätkä ajossa kyllä tässä hiipii aika nopeasti sinne 70asteeseen ja jos motarille tms eksyy niin on hyvin äkkiä tasakaasullakin tuo 100astetta vaikka olis kovempikin pakkanen.
Täytyy tässä seurailla mitä eteen tulee, n20 piristetty versio oli myös mielessä mut ei se toki pääse lähellekkään tän n54/n55 tasolle
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Originally posted by lassiv View PostKiitoksia vinkeistä, eipä N55 tarjonta on niin huonoa tuossa hintaluokassa että pakko varmaan katsella tuota ei-lci:tä, pääasiallisesti. Toki hyvä tietää erot ja se että N55 myös koneeksi on jos niikseen tulee
Tuokin on varmasti totta että ~200tkm ajetuissa varmasti noita osia jo vaihdeltu uudempiin ja pitäisikin löytää sellainen yksilö että huoltohistoriasta löytyisi hieman vaihdettuja osia.
JB4 tuntui niin selkeältä valinnalta kun se taitaa olla lähes kaikilla käytössä ainakin jos noita N54 viri topiceja tms lueskelee MHD:sta en ollut edes kuullut pitää hieman lukaista aiheesta vaikka mieluummin yleensä läppärillä touhua kun kännykällä. Tuo flashaily muutenkin hieman hirvittää jonkun langattomien linkkien kautta kännykällä Ehkä toki turhaan, mut silti tuntuu aika riskialttiilta, kun miettii töissä kun firmwareja vaihdellaan elektroniikka puolella niin aika henkimaailman touhua välillä se
Ok hyvä tietää tuo E85 homma, turha sitä on sitten varmaan alkaa edes sotkemaan kun ei sitä aina pysty kuitenkaan tankkaamaan ja kuinka lähelle tuon seoksen saa osumaan esim sitä 30%, kun tankkailee kahdesta pistoolista ettei liene tarpeellista. Ajanee vaan 98e:llä ja sillä selvä.
-------------------------
Juuh tässä 420d öljynlämpömittari myös niin onhan tuo vesiä paljon hitaampi. Pätkä ajossa kyllä tässä hiipii aika nopeasti sinne 70asteeseen ja jos motarille tms eksyy niin on hyvin äkkiä tasakaasullakin tuo 100astetta vaikka olis kovempikin pakkanen.
Täytyy tässä seurailla mitä eteen tulee, n20 piristetty versio oli myös mielessä mut ei se toki pääse lähellekkään tän n54/n55 tasolle
Alkaa tosiaan olemaan senverran pitkälle kehitetty näitä puhelinsoftia että aika luottavaisin mielin uskaltaa kyllä softailla. Xhp, protool yms.
Mhd:sta on paljon juttua tälläkin forumilla ja todella käyttäjäystävällinen. Kartat valitaan olemassa olevien speksien (osien ja polttoaineen) perusteella ja logidataa pystyy lataamaan tännekin niin niitä voidaan sitten porukalla katsoa miten auto skulaa käytännössä. Custom kartat pystyy tuolla kans lataamaan, mutta täytyy jo puhaltimet päivittää ennen selkeetä hyötyä siitä.
Tuon kanssa voi käyttää ihan kupariväylääkin, perus dcan kaapeli ja otg usb adapteri.
Mulla xhp softattu lootaan, mhd customina ja protoolilla tulee väkerreltyä vähän mitä milloinkin koodaus/diagnoosipuolella. Ei oo oikeestaan koskaan käynyt mitään ihmeempää, joskus koitin norjan rajalla vaihtaa bensakarttaa ykkösvirroilla niin sai hetken pumpulla raapia päätään kun ecu jäi täysin tyhjäksi ilman karttaa
Mutta tuonkin sai palautettua samalla softalla.
Tuo jb4 saattaa vanhemmissa topiceissa olla aika esillä, mutta luulisin että selkeä enemmistö vetelee nykypäivinä mhd:lla. Jotkut sitten molempien sekotuksella, backend flashilla. Itsellä tosin ei ole omaa kokemusta jb4:sta.
Mitä tuohon etanoliin tulee, niin yli e30 seoksilla vaatii muutenkin jo päivitystä bensapumppuun. Ecu osaa kyllä korjata seosta yli 30% suuntaan tai toiseen niin ei se tankkailu nyt ihan litratarkkaa ole tankilla. Mutta äkkiä sen alkaa oppimaan kun tietää suhteen, esim. 1 osa viinaa ja 2 bensaa.Last edited by tryffis; 08-05-2021, 22:43.
Comment
-
-
Onhan noita tosiaan varmaan kehitetty melkoisesti ja jos niitä uskalletaan noin vaan myydä kaikille perus kavereillekkin, niin luulisi aika varmaa touhua olevan
MHD tosiaan hieman lueskelin ja vaikuttaa kyllä aika kovalta valinnalta. 80€ wifi adapterin siinä hankkinee ja sitten tuon softa lisenssin niin on sillä selvä. Logidatat on kyllä tärkeät että niitä saa ulos.
Tuosta xhp softasta lootassa olen kyllä lueskellut positiivisia kokemuksia sen joutunee varmaan tekemään, muuttuu kuulemma paljon paremmaksi tuo loota. Ok tuo jo vähän jännempi tilanne kun ecu näyttää tyhjää
Voi se olla että tosiaan MHD:lla vetää, lueskelin vaan että JB4 ollut juttua mutta voi olla että samoja juttuja on vaan jatkettu mutta ohjaukseksi on muuttunut tuo MHD. Nuo ostettavat mapitkin varmaan ihan järkeviä myös tänne euroopan bensoille ja myös keleille (lähinnä -20 - -25 talvet yms)
Juuh olishan tuossa lähellä e85 mittari, mutta en tiedä onko sitten esim stage1 mitään merkitystä onko tankissa viinaa vai 98:sia. Noh jos auto jostain löytyy käsiin niin pitää alkaa lisää perehtymään tähän asiaan
Mitenkäs jos autoon on tehty softa ecuun niin näkeekö tuo MHD sen tai joku muu ohjelma, ettei lähde sitä ylikirjottamaan tai sotkemaan?
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Kyllä se MHD tai BM3 vetää omat muutokset/softat sen orkkissoftan päälle. Kannattaa siis ennen flässiä tehdä backup orkkis softasta. Sekin onnistuu MHD:llä tai BM3:lla.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Näkee MHD:llä, että mikä softa siellä tällä hetkellä on.
Uusimman orkkis softan muistaakseni saa koska vaan MHD:n sovelluksesta kirjotettua uudelleen vaikka vanhaa ei backuppaisi.
En nyt varmaksi mene sanomaan, että vaatiko tämäkin "ominaisuus", että joku lisenssi ostettu valmiiksi varmaan sen verran aikaa itsellä jo tuosta kikkailusta. :thinkBMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Originally posted by mikaell View PostNäkee MHD:llä, että mikä softa siellä tällä hetkellä on.
Uusimman orkkis softan muistaakseni saa koska vaan MHD:n sovelluksesta kirjotettua uudelleen vaikka vanhaa ei backuppaisi.
En nyt varmaksi mene sanomaan, että vaatiko tämäkin "ominaisuus", että joku lisenssi ostettu valmiiksi varmaan sen verran aikaa itsellä jo tuosta kikkailusta. :think
Oisko ollu niin että tallentaa automaattisesti nykyisen binin ja päivitetyn lataa mhd:n tietokannasta. Jokatapauksessa saa ladattua aina jälkikäteenkin vakiosoftan.
Comment
-
Comment